×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

تبلت و موبایل

7 دلیل داغ شدن گوشی موبایل

دلیل داغ شدن گوشی موبایل

داغ شدن گوشی موبایل یکی از مشکلات تمام گوشی‌ها اعم از اندروید و آیفون است. این مسئله برای بسیاری از افراد می‌تواند یک مشکل و نگرانی بزرگ باشد، چراکه می‌تواند به گوشی آسیب وارد کند. همچنین بسیاری از گوشی‌ها در هنگام داغ شدن مدام پیام ارسال می‌کنند که گوشی در حال داغ شدن است و بعد از مدتی به‌صورت خودکار خاموش می‌شوند. دما موبایل‌ها ممکن است به دلایل مختلفی بالا رود که در این مقاله می‌خواهیم با آنها و راه حل رفع مشکل آشنا شویم؛ پس در ادامه با ما همراه باشید. چنانچه مشکل موبایل شما با راهکارهای اعلام شده برطرف نشد، باید برای تعمیرات موبایل از یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید. به همین منظور می‌توانید در این صفحه سفارش‌تان را ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

7 علت داغ شدن گوشی موبایل

زمانی که دمای موبایل بالا می‌رود اگر به قسمت‌های پردازنده، صفحه‌نمایش و باتری دست بزنید متوجه داغ بودن این قسمت‌ها می‌شوید. از مهم‌ترین منابع حرارت تمام گوشی‌های هوشمند مایع الکترولیت است. این مایع در درون باتری قرار دارد که وظیفه شارژ و دشارژ کردن الکتریسیته را بر عهده دارد. همچنین قسمت‌های مختلف موبایل مانند دوربین هم حرارت تولید می‌کند. در ادامه مهم‌ترین دلایل داغ شدن گوشی موبایل را شرح می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهیم.

1. استفاده طولانی‌مدت از وای فای یا داده گوشی

 استفاده بیش از اندازه وای‌فای یا داده گوشی (حالت اینترنت) می‌تواند باعث داغ شدن بیش از حد گوشی شود. همچنین استفاده از شبکه‌های اجتماعی یا بازی‌های آنلاین و سنگین حجم زیادی از داده را استفاده می‌کند که می‌تواند باعث بالارفتن دمای گوشی شود. حتی اگر خودتان از اینترنت داده گوشی استفاده نکنید و از طریق Hotspot اینترنت خود را با جلوی دیگران به اشتراک بگذارید باز هم می‌تواند منجر به داغ شدن گوشی موبایل شما شود. برای جلوگیری از داغ شدن در این حالت بهتر است در زمان‌هایی که لازم نیست اینترنت را روشن نگذارید یا در زمان استفاده از اینترنت سعی کنید برنامه‌های سنگین را همزمان اجرا نکنید.

2. اتصال بیش از حد بلوتوث

 دومین علت داغ شدن گوشی موبایل، روشن بودن همیشگی بلوتوث است. اگر همیشه از هندزفری‌های بی‌سیم یا بلوتوثی و ساعت هوشمند استفاده می‌کنید که باید دائم بلوتوث گوشی شما روشن باشد به احتمال زیاد همیشه دمای گوشی شما بالا خواهد بود. چنانچه این بالا بودن دما در حد استاندارد باشد مشکلی به وجود نمی‌آورد اما زمانی که با سایر عوامل داغ شدن گوشی موبایل همراه باشد می‌تواند به نرم افزار و سخت افزارهای گوشی شما آسیب برساند.

اگر گوشی را بیش از حد به شارژر متصل کنید داغ می‌کند. در این زمان گوشی را از شارژر جدا کرده یا قاب گوشی را جدا کنید تا حرارت موبایل کاهش یابد.

3. فعال‌بودن برنامه‌های زیاد

 فعال‌بودن برنامه‌های سنگین مانند بازی‌ها یا برنامه‌های ادیت تصویر یا برنامه‌های گرامی نیز می‌تواند باعث داغ شدن گوشی موبایل شما شود. برنامه‌های سنگین مانند اینستاگرام و تلگرام و سایر برنامه‌های شبکه اجتماعی اگر به صورت همزمان باز شوند حرارت گوشی را بالا می‌برند. این موارد بیشتر در گوشی‌های اندرویدی دیده می‌شود. حتی برخی از برنامه‌ها که به صورت پیش فرض اجرا می‌شوند نیز می‌توانند منجر به داغ شدن گوشی موبایل شما شوند.

داغ شدن گوشی موبایل به علت بازی کردن
اجرای طولانی مدت بازی‌هایی که گرافیک بالایی دارند می‌تواند در داغ شدن گوشی موبایل شما بسیار تاثیرگذار باشد.

4. استفاده طولانی‌مدت از دوربین

 چهارمین علت داغ شدن گوشی موبایل، استفاده طولانی‌مدت از دوربین گوشی برای عکس‌برداری یا فیلم‌برداری است. در این حالت علاوه بر داغ شدن گوشی، میزان استفاده از باتری نیز بشدت افزایش می‌یابد. چنانچه تعداد عکس و فیلم‌هایی که با گوشی می‌گیرید زیاد است بهتر است برای اینکار یک دستگاه مجزا در نظر بگیرید که روی آن برنامه‌های سنگین نصب نباشد و کمتر حین کار داغ شده یا به آن فشار بیاید.

پیشنهاد مطالعه

5. گوشی را تا 100 درصد شارژ نکنید

 یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل داغ شدن گوشی موبایل، وصل بودن دستگاه برای چند ساعت متوالی به شارژ است. بهتر است زمانیکه شارژ گوشی به 80 درصد می‌رسد آن را از برق بکشید تا جلوی بالا رفتن دما را بگیرید. با این کار می‌توانید سلامت باتری گوشی را هم تاحد زیادی حفظ ‌کنید.

6. از شارژر اصل گوشی برای شارژ کردن استفاده کنید

 برای شارژ کردن گوشی از شارژر مخصوصی که آمپر آن مناسب گوشی شماست، استفاده کنید. شارژر هایی که اصل نیستند برای گوشی شما طراحی نشده و باعث داغ شدن گوشی موبایل شما می‌شوند.

داغ شدن گوشی موبایل در اثر استفاده از شارژر نامناسب
با شارژرهای نامناسب گوشی خود را شارژ نکنید؛ زیرا ممکن است قدرت آنها با موبایل شما مطابقت نداشته باشد و به باتری گوشی آسیب برساند.

7. پر بودن حافظه دستگاه

هفتمین دلیل داغ شدن گوشی موبایل، پر بودن حافظه دستگاه است. در اینصورت با اجرا یا دانلود اطلاعات مختلف به CPU دستگاه فشار وارد می‌شود و در نهایت گوشی داغ می‌کند. برای جلوگیری از بروز این مشکل باید در صورت امکان روی گوشی‌تان حافظه جانبی مناسب نصب کنید و برنامه‌ یا اطلاعات جانبی را به آن انتقال دهید تا فشار کمتری به گوشی شما وارد شود.

 چگونه از داغ شدن گوشی موبایل جلوگیری کنیم؟

در ادامه برخی از راهکارهایی که می‌تواند جلوی داغ شدن گوشی موبایل شما را بگیرد، اعلام می‌کنیم:

  • یکی از دلایل داغ شدن گوشی قرارگرفتن در زیر نور خورشید است. در این حالت گوشی را از زیر نور خورشید خارج کنید و به مکانی با دمای مناسب انتقال دهید. اگر مجبور هستید گوشی را زیر نور خورشید استفاده کنید می‌توانید برای اطراف آن سایبان درست کنید تا آفتاب کمتری به آن بخورد.
  • اگر گوشی را بیش از حد به شارژر متصل کنید داغ می‌کند. در این زمان گوشی را از شارژر جدا کرده یا قاب گوشی را جدا کنید تا حرارت موبایل کاهش یابد.
  • استفاده از نرم‌افزار Junk Cleaner می‌تواند مفید باشد، چرا که فایل‌های بیهوده موجود در رم را آزاد می‌کند.
  • اگر روشنایی صفحه بیش از حد زیاد باشد صفحه‌نمایش داغ می‌شود؛ بنابراین روشنایی صفحه را کاهش دهید یا آن را در حالت اتوماتیک تنظیم کنید.
  • می‌توانید برای خنک‌شدن گوشی از کولر یا پنکه استفاده کنید تا حرارت آن به‌سرعت کاهش یابد.
  • بسیاری از افراد برای کاهش دمای گوشی، آن را درون فریزر یا یخچال قرار می‌دهند. این کار یک اشتباه بزرگ است، چرا که به باتری گوشی آسیب وارد می‌کند.
راه حل جلوگیری از داغ شدن گوشی موبایل
خاموش‌کردن GPS، بلوتوث، اینترنت و وای‌فای هم می‌تواند به خنک‌کردن گوشی کمک کند.

 دمای مجاز برای گوشی‌های هوشمند چقدر است؟

شرکت‌ها در دفترچه راهنمای استفاده از تلفن همراه به دمای مجاز گوشی اشاره کرده‌اند. برای مثال شرکت اپل برای تمام گوشی‌های آیفون دمای نرمال را صفر تا 35 درجه سانتی‌گراد و دمای مجاز را بین منفی 20 تا 45 درجه سانتی‌گراد مشخص کرده است. همچنین اگر گوشی شما در کمتر یا بیشتر از حد دما مشخص‌شدن قرار بگیرد آسیب جدی می‌بیند. به‌این‌ترتیب بهتر است این بازه دمایی مشخص شده را رعایت کنید تا بتوانید از خسارات جلوگیری کنید. چنانچه گوشی شما بیش از حد داغ شد باید علت آن را به سرعت پیدا کنید تا با حل آن حرارت را کم کنید، در غیر اینصورت ممکن است به گوشی آسیب برسد.

در این مطلب سعی کردیم 7 علت داغ شدن گوشی موبایل و راهکارهای برای پایین آوردن دمای گوشی را به شما آموزش دهیم. هر چقدر هم که گوشی شما گران و هوشمند باشد باز هم با استفاده زیاد یا قرارگرفتن در معرض حرارت خورشید داغ می‌شود؛ بنابراین این مشکل ربطی به برند و مدل گوشی شما ندارد. چنانچه با راه‌حل‌های گفته شده نتوانستید مشکل گوشی خود را حل کنید می‌توانید برای تعمیرات موبایل خود می‌توانید در این صفحه سفارش‌تان را ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

تعمیرات موبایل در آچارباز
در صورتی که گوشی موبایل شما، دچار هرگونه مشکل نرم افزاری و سخت افزاری شد، با کارشناسان آچارباز در ارتباط باشید و در محل مشکل موبایل را حل کنید. جهت ثبت درخواست کلیک کنید:
تعمیرات موبایل

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا