×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

تبلت و موبایل

راهکارهایی برای کاهش مصرف باتری اندروید و آیفون

کاهش مصرف باتری در موبایل اندرویدی و آیفون

اندروید و IOS؛ از پرکاربردترین سیستم‌ عامل‌هایی هستند که امروزه علاوه بر گوشی‌های دستی در بیشتر تبلت‌ها نیز مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرند. از این‌رو باید بدانیم که چطور از این تکنولوژی‌ها بهترین استفاده را داشته باشیم. در اینجا به بررسی راهکارهایی برای کاهش مصرف باتری اندروید و آیفون خواهیم پرداخت.

چگونه مصرف باتری را کاهش دهیم؟

پیشتر در رابطه با روش هایی برای شارژ سریع موبایل های اندرویدی و آیفون صحبت کردیم، اما پس از این مرحله لازم است با روش‌های کاهش مصرف باتری نیز آشنا باشیم. از آن جایی که بیشتر تبلت‌ها همانند گوشی‌های همراه به‌دلیل ویژگی فیزیکی که دارند به‌صورت همراه و مداوم در اختیار کاربران خود هستند، به همین خاطر است که باید از باتری‌های بسیار قدرتمندی برخوردار باشند. چرا که بهتر است این وسایل زمانی که دور از انرژی برق هستند نیز قادر به  روشن ماندن و فعالیت باشند.

این وسایل در صورتی که از یک باتری باکیفیت برخوردار باشند می‌توانند مدت زمان زیادی شارژ را در خود نگه دارند و کاربردهای سودمندی برای کاربرانشان داشته باشند. شارژ نشدن باتری اندروید چه در گوشی همراه و چه در تبلت‌ها یکی از مشکلات بزرگی است که می‌تواند اختلال زیادی در این وسایل ایجاد کرده و عملکرد آنها را به‌طور کامل مختل کند. کاهش مصرف باتری اندروید راهکارهای بسیاری دارد که می‌توان هم به‌صورت فیزیکی و هم به‌صورت نرم افزاری، آن را انجام و عمر مفید باتری‌ها را افزایش داد.

برای بسیاری از کاربران اندروید پیش آمده که هنگام استفاده از این سیستم عامل، به‌طور ناگهانی باتری تمام شده و دستگاه خاموش می‌شود. این مشکل می‌تواند ناشی از خرابی باتری باشد. باتری به دلیل استفاده‌های نادرستی که همگی ناشی از مصرف بالا از آن است، عمر خود را از دست می‌دهد. در صورتی که شارژ اولیه و شارژ‌های روزانه باتری اندروید را به‌درستی انجام دهید، این مشکل ایجاد نمی‌شود. در ادامه این متن چند راهکار ساده به شما پیشنهاد می‌دهیم که در اولین فرصت روی اندروید دستگاه خود اعمال کنید تا بتوانید کاهش مصرف باتری اندروید را به‌راحتی بیاموزید.

چرا باتری گوشی اندروید شارژ نمی‌شود؟

ساده‌ترین راه برای کاهش مصرف باتری اندروید و آیفون این است که آن را به اندازه کافی شارژ کنید. یکی از علل مختلفی که می‌تواند در درست شارژ نشدن باتری موثر باشد کابل‌ها هستند. زمانی که دستگاه خود را به برق متصل می‌کنید مطمئن شوید که کابل‌ها درست کار می‌کنند.کابل تغذیه وظیفه انتقال انرژی برق به دستگاه را دارد اگر این کابل را به گوشی موبایل متصل کردید و هیچ گونه آلارمی از دستگاه خود نگرفتید پس کابل شما آسیب دیده است. گاهی خرابی آداپتور نیز می‌تواند دلیل این مشکل باشد.

کابل را تعویض کنید، یا این که به یک پریز برق دیگر بزنید تا علت شارژ نشدن را بیابید. در صورتی که مطمئن بودید کابل سالم است، آن را به یک دستگاه دیگر که اندروید دارد متصل کنید. زمانی که کابل تغذیه را به سیستم خود متصل می‌کنید یک آلارم برای کاربر ارسال می‌شود. در سیستم‌ها این آلارم متفاوت است گاهی می‌تواند به صورت یک بوق کوتاه باشد یا این که چراغ ال‌ ای دی روی بدنه دستگاه روشن شود. صحت جریان برق نیز در درست شارژ شدن باتری موثر است. مطمئن شوید که پریز برق سالم است.

تعمیر موبایل در محل با آچارباز
در صورتی که گوشی موبایل شما، دچار هرگونه مشکل نرم افزاری و سخت افزاری شد، با کارشناسان آچارباز در ارتباط باشید و در محل مشکل موبایل را حل کنید. جهت ثبت درخواست کلیک کنید:
درخواست تعمیر موبایل

از سالم بودن باتری گوشی اندروید و آیفون مطمئن شوید

همان طور که سایر وسایل الکترونیکی پس از مدتی دچار افت کیفیت می‌شوند، گوشی‌های موبایل نیز به همین صورت می‌توانند کیفیت باتری خود را بعد از مدتی کارکرد از دست بدهند. طول عمر معمولی یک باتری موبایل در صورتی که عادی مصرف شود بین 3 الی4 سال است. در حالی که اگر از موبایل خود بیشتر از حالت معمولی استفاده کنید، می‌تواند عمر مفید باتری موبایل شما را کاهش دهد.

درصورتی که متوجه اختلال در عملکرد باتری گوشی موبایل خود شدید، باید از کارشناس مربوطه بخواهید تا نسبت به تعمیر موبایل شما اقدام کند.

کاهش مصرف باتری اندروید
استفاده درست از باتری گوشی موبایل، به معنای افزایش عمر مفید آن است.

حال که از سالم بودن باتری و کابل شارژ گوشی خود مطمئن شدید، باید اقداماتی را برای به حداقل رساندن مصرف باتری انجام دهید. این اقدامات عبارتند از:

نرم افزارهای فعال را کنترل کنید

نرم افزارهای مختلفی در هر سیستم اندروید و آیفون در حال فعالیت هستند که در مصرف بالای باتری دستگاه تاثیر می‌گذارند. نرم افزارهایی که مدام در حال مصرف باتری هستند، ولی مدت زمان زیادی است که کاربر از آنها استفاده نکرده‌است. در تنظیمات گوشی یا تبلت خود می‌توانید میزان مصرف باتری هر نرم افزار را پیدا کرده و در صورتی که مدت زمان زیادی است که از آنها استفاده نکرده‌اید آنها را به‌طور موقت غیرفعال کنید. این کار می‌تواند در کاهش مصرف باتری اندروید و آیفون بسیار موثر باشد.

خوره‌های باتری موبایل را بشناسید

کاربرانی هستند که به‌صورت عادی و کم از گوشی یا تبلت خود استفاده می‌کنند ولی برخی دیگر از کاربران، استفاده‌های طولانی مدت از دستگاه خود داشته و با نرم افزارهای سنگین کار می‌کنند. این کارکرد زیاد در عمر مفید باتری سهیم است. در ضمن می‌توان گفت که عمر مفید یک باتری سالم در تبلت یا یک گوشی موبایل نهایتا چهار سال است و از آن مدت به بعد باتری به صحت و سلامت اولیه کار نخواهد کرد.

دلایل بسیاری علاوه بر نوع کارکرد کاربران با دستگاه در مصرف باتری دخیل است که یکی از آنها نحوه استفاده از دستگاه است. نور صفحه نمایش یکی از پارامترها مهم در این زمینه بوده و می‌توانید نور صفحه نمایش را به حداقل میزانی که برایتان دردسر ساز نیست، کاهش دهید.

حالت Auto Brightness  نیز می‌تواند یکی از عواملی باشد که باتری به سرعت خالی شود. چرا که مدام صفحه نمایش در حالت تغییر نور قرار می‌گیرد. برنامه‌هایی در سیستم عامل اندروید شما وجود دارند که به صورت خودکار پشتیبان‌گیری می‌شوند و همین برنامه‌ها نیز عامل دیگری هستند که می‌تواند باتری دستگاه شما را به شدت مصرف کند.

صرفه جویی در مصرف باتری گوشی
هر چه میزان نور صفحه نمایش بالاتر باشد باتری قدرت بیشتری را صرف این کار می‌کند.

بسیاری از برنامه‌های اندروید هم بدون اطلاع شما گاهی بروزرسانی می‌شوند که با تنظیمات دقیق این برنامه‌ها می‌تواند در کاهش مصرف باتری اندروید خود دخیل باشید. علاوه بر آپدیت برنامه‌ها عواملی مانند برنامه‌های سنگین نیز سبب مصرف بیش از حد باتری می‌شوند. برنامه‌هایی مانند 3Dmax، فتوشاپ و بسیاری از برنامه‌های تدوین فیلم و کارهای گرافیکی از این دسته برنامه‌ها هستند. سعی کنید در صورتی که از این برنامه‌ها به صورت مداوم استفاده می‌کنید پس از اتمام کار دستگاه را کامل شارژ کنید.

پیشنهاد مطالعه

تصویر پس زمینه، یکی دیگر از دلایل مصرف بالای باتری گوشی

راهکار دیگری برای کاهش مصرف باتری گوشی موبایل، استفاده از یک تصویر پس زمینه مناسب است. تبلت‌ها یا گوشی‌های اندرویدی از صفحه نمایش‌هایی با جنس آمولد AMOLED ساخته شده‌اند. استفاده کردن از تصاویر زمینه که ساده و سیاه هستند بر میزان مصرف انرژی باتری اندروید تاثیر‌گذارند.

صفحات نمایش که از آمولد ساخته می‌شوند از پیکسل‌های متعددی تشکیل شده‌اند و هر یک از آنها به صورت جداگانه روشن می‌شوند و رنگی را نمایش می‌دهند. بنابراین این پیکسل‌ها در دو حالت کلی روشن و خاموش کار می‌کنند. زمانی که این پیکسل‌ها سیاه باشند مصرف انرژی نخواهند داشت.

قابلیت های اتصال گوشی موبایل خود را شخصی سازی کنید

تمامی دستگاه‌های اندرویدی دارای قابلیت‌های اتصال متعددی هستند. اتصالاتی همچون موبایل دیتا، وای فای، بلوتوث، هات اسپات، GPS و NFC. هر کدام از این قابلیت‌ها در مصرف باتری گوشی دخیل هستند. برای مدیریت در مصرف باتری و کاهش مصرف باتری اندروید و آیفون، بهتر است در صورت عدم نیاز به این اتصالات، آنها را غیرفعال کنید.

از حالت Doze گوشی موبایل استفاده کنید

یکی دیگر از راه کارهایی که می‌تواند در کاهش مصرف باتری اندروید موثر واقع شود استفاده از Doze است. این قابلیت در تمامی سیستم عامل‌های اندروید بالاتر از 6 مارشمالو تعبیه شده‌است. این روش یک روش ذخیره سازی انرژی باتری است. در زمان‌هایی که برای طولانی مدت از دستگاه موبایل یا تبلت خود استفاده‌ای نمی‌کنید، می‌توانید با استفاده از Doze کاهش قابل توجهی در مصرف انرژی باتری اعمال کنید.

 

کاهش مصرف باتری در موبایل اندرویدی و آیفون
استفاده از چند راهکار ساده می‌تواند تا حد قابل توجهی به کاهش مصرف باتری کمک کند.

بهترین برنامه مدیریت باتری گوشی موبایل؛ یک اپلیکیشن کار آمد و عالی

یکی از اپلیکیشن‌هایی که به شما کمک می‌کند مصرف باتری را کاهش دهید Greenify است. Greenify بهترین نرم افزار بهینه سازی باتری اندروید بوده و ادعا می‌کند که قادر است مصرف باتری را به صورت هوشمندانه کنترل کند. همچنین کمک می‌کند تا سایر اپلیکیشن‌هایی که روی دستگاه اندرویدی شما نصب شده‌اند در وضعیت Hibernate قرار ‌گیرند. یعنی از اجرای آنها در پس زمینه ممانعت به عمل می‌آورد. این کار سبب می‌شود باتری دستگاه اندرویدی شما به طرز قابل توجهی کمتر مصرف شود.

استفاده از ویجت ها را در گوشی موبایل کاهش دهید

یکی دیگر از قابلیت‌های گوشی موبایل اندرویدی و آیفون، وجود انواع ویجت است. با وجود اینکه این ویجت‌ها ظاهر زیبایی به صفحه گوشی موبایل می‌دهند، اما در مصرف زیاد باتری بسیار موثر هستند. زیرا برای عملکرد این ویجت‌ها باید اینترنت گوشی فعال باشد. از این رو مصرف باتری گوشی را افزایش خواهند داد. پس در صورت امکان اگر به این ویجت‌های خاص نیازی ندارید، بهتر است آنها را غیرفعال کنید.

زمان خاموش شدن صفحه نمایش را کنترل کنید

اگر دقت کرده باشید، زمانی که صفحه نمایش دستگاه شما روشن می‌شود، تا زمانی که کارتان با دستگاه تمام شده و آن را خاموش می‌کنید چیزی در حدود چند ثانیه به طول می‌انجامد تا دستگاه شما خاموش شود. این زمان در دستگاه‌های اندرویدی قابل تنظیم است و می‌توان مدت زمان این حالت را کاهش و افزایش داد. می‌توانید در تنظیمات، این وضعیت را روی 30 ثانیه تنظیم کنید که انرژی کمتری از باتری مورد استفاده قرار گیرد. بهتر است کمترین زمان را در این حالت تنظیم کنید.

حالت ویبره گوشی را غیرفعال کنید

ویبره دستگاه‌های اندرویدی و آیفون می‌تواند یکی از عوامل مصرف انرژی زیاد باتری باشد. غیرفعال بودن این حالت در کاهش مصرف باتری اندروید و آیفون موثر است. تا جایی که برایتان امکان دارد ویبره را از روی حالت‌های اعلان و زنگ و حتی حالت تایپ و لمس بردارید.

قابلیت Auto sync گوشی اندروید را غیرفعال کنید

قابلیت Auto sync در گوشی‌های اندرویدی موجب می‌شود که هر 15 دقیقه یکبار، تنظیمات حساب کاربری گوگل شما بروزرسانی شود. از این رو مصرف باتری گوشی افزایش خواهد داشت. پیشنهاد می‌شود این قابلیت را در گوشی‌های اندرویدی غیرفعال کنید.

نمایش نوتیفیکیشن ها در لاک اسکرین

یکی از حالاتی که به شما کمک می‌کند مصرف باتری اندروید را کاهش دهید، استفاده از نوتیفیکیشن یا پیغام هشدار روی لاک اسکرین است. این حالت به خصوص زمانی محسوس‌تر می‌شود که صفحه نمایش دستگاه اندرویدی شما از نوع آمولد باشد. نمایش نوتیفیکیشن‌ها در لاک اسکرین دستگاه اندروید، از اندروید ورژن آب نبات چوبی به عنوان یک حالت استاندارد در تمامی سیستم عامل‌های اندروید ثبت شد. در صورتی که سیستم عامل اندروید شما کیت کت است به منظور استفاده از این حالت باید از اپلیکیشنDynamic Notifications  استفاده کنید.

حالتGoogle Now  را در گوشی اندرویدی غیرفعال کنید

فعال بودن قابلیت Google Now در تمامی دستگاه‌های اندرویدی تاثیر زیادی در مصرف باتری دارد. این حالت بسیار کارآمد و کاربردی است. اما عدم فعال بودن آن می‌تواند در کاهش مصرف باتری اندرویدی بسیار موثر باشد. برای غیرفعال کردن آن وارد منوی اپلیکیشن‌های دستگاه اندرویدی خود شوید، به زیر شاخه Voice  رفته و گزینه Now and Search را بیابید. سپس گزینه Ok Google Detection را انتخاب کنید و تمام تیک‌های مربوط به آن را بردارید.

کاهش مصرف باتری در موبایل اندرویدی و آیفون
با استفاده از Google Now می‌توانید دستورات صوتی اندرویدی انجام دهید و در مقابل آن پاسخ‌های هوشمندانه‌ای دریافت کنید.

حالت ذخیره سازی باتری موبایل را فراموش نکنید

در تمامی گوشی‌های اندروید و آیفون، حالتی با عنوان ذخیره سازی مصرف باتری تعبیه شده که هر زمان انرژی باتری از یک مرز مشخص عبور کرد، این قابلیت فعال شده و موجب کاهش مصرف باتری خواهد شد. اگر این گزینه را فعال کنید، باتری گوشی شما هدر نخواهد رفت. این گزینه در هر کدام از برندهای گوشی متفاوت است. فقط کافیست با سیستم عامل گوشی خود آشنایی کامل داشته باشید.

مانع از بروزرسانی اپلیکیشن های گوشی موبایل خود شوید، برنامه هایی که باتری گوشی را خالی می‌کنند!

گاهی تنظیمات گوشی موبایل و تبلت به صورتی است که با فعال شدن اتصال اینترنت، اپلیکیشن‌های نصب شده روی گوشی شروع به بروزرسانی می‌کنند. برای اینکه مانع از بروزرسانی اپلیکیشن‌ها شوید، بروزرسانی خودکار برنامه‌های روی گوشی خود را غیرفعال کنید. با این کار هم در مصرف اینترنت و هم در مصرف باتری گوشی صرفه جویی خواهید کرد. هر زمانی که متوجه عملکرد نادرست گوشی موبایل و یا تبلت خود شدید، بهتر است در اولین فرصت نسبت به تعمیر تبلت و گوشی موبایل خود اقدام کنید.

پیشنهاد مطالعه

بهترین برنامه کاهش مصرف باتری گوشی آیفون

برای پایین آوردن مصرف باتری آیفون راهکارهای متعددی وجود دارد که استفاده از نرم افزار و برنامه‌های خاص می‌توانند نقش بسیار تعیین کننده‌ای داشته باشند.

برنامه Battry Saver، یک برنامه کاربردی برای مدیریت مصرف باتری گوشی آیفون است. با نصب این اپلیکیشن روی آیفون و یا آیپد خود، می‌توانید برای مدت زمان بیشتری از گوشی موبایل خود استفاده کنید.

با این اپلیکیشن قادر هستید مشخصات باتری و مدت زمان شارژ گوشی را مشاهده کنید.

iCloud گوشی موبایل آیفون را خاموش کنید

در گوشی‌های آیفون، در صورت روشن بودن iCloud، دستگاه به صورت خودکار اقدام به بکاپ گیری می‌کند. درنتیجه اینترنت و شارژ گوشی به هدر می‌رود. درصورتی که نیازی به بکاپ گیری از اطلاعات خود ندارید، بهتر است آن را خاموش کنید.

قابلیت Hey Siri در گوشی آیفون را غیرفعال کنید

یکی از قابلیت‌های جذاب گوشی‌های آیفون، Hey Siri است. این قابلیت در عین جذابیت، موجب هدر رفتن شارژ آیفون خواهد شد. در صورتی که از این قابلیت استفاده نمی‌کنید، آن را غیرفعال کنید.

کاهش مصرف باتری در موبایل اندرویدی و آیفون
برای رسیدن به این قسمت، از مسیر Setting اقدام کنید.

Background App Refresh را در گوشی آیفون غیرفعال کنید

در صورت غیرفعال کردن قابلیت Background App Refresh در گوشی‌های آیفون، دیگر اپلیکیشن‌های گوشی شما در پس زمینه بروزرسانی نخواهند شد. زیرا این بروزرسانی موجب هدر رفتن شارژ گوشی می‌شود.

برای این کار از مسیر Setting، گزینه Background App Refresh را یافته و بروزرسانی خودکار برخی از نرم افزارها را غیرفعال کنید.

تعمیر تبلت در محل با آچارباز
تعمیر و عیب یابی تبلت در محل، یکی از خدمات ارائه شده، توسط سامانه اعزام تعمیرکار به محل آچارباز است. برای ثبت سفارش در زمینه تعمیر انواع تبلت در برندهای مختلف، کافیست جهت ثبت درخواست کلیک کنید:
درخواست تعمیر تبلت

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا