×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

یخچال و فریزر

هر آنچیزی که باید درباره جابجایی یخچال بدانید

جابجا کردن یخچال

باتوجه‌به شرایط بازار مسکن بسیاری از افراد توان خرید خانه را ندارد؛ بنابراین ناچارند به اجاره‌نشینی روی بیاورند. اسباب‌کشی یکی از معضلات اجاره‌نشین‌ها است. جابجایی تمام وسایل سنگین منزل از جمله یخچال کار سخت و حساسی است. زیرا در هنگام جابه جایی یخچال امکان دارد آسیب جدی به بدنه یا قطعات حساس مانند کمپرسور یا موتور یخچال وارد شود. باتوجه‌به قیمت یخچال‌های موجود در بازار مراقبت از یخچال در هنگام جابجایی اهمیت زیادی دارد.

در این مقاله آچارباز سعی کردیم نکات مهم در مورد جابجایی یخچال در اسباب کشی به روش ساده را به شما بیان کنیم. چنانچه در اسباب‌کشی به یخچال شما صدمه‌ای وارد شده و دستگاه روشن نمی‌شود یا کارکد درستی ندارد، می‌توانید برای تعمیر یخچال خود در این صفحه سفارش‌تان را ثبت یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

گام‌به‌گام تا حمل و جابه جایی یخچال

اگر به هردلیل تمایل دارید برای جابه جایی یخچال اقدام کنید، باید به 4 مرحله مهمی که در ادامه اعلام می‌شود، دقت کنید:

1- مواد غذایی درون یخچال و فریزر را خالی کنید

 برای جابه جایی یخچال باید هر نوع مواد غذایی که درون یخچال است را خالی کنید. در هنگام جابجایی قرار است یخچال چند ساعت خاموش بماند؛ بنابراین اگر مواد غذایی در یخچال باشد، علاوه بر سنگین شدن وزن،  خراب شده و آب حاصل از خراب‌شدن مواد غذایی یخچال را کثیف می‌کند. تک‌تک قفسه‌ها و جای میوه‌ای را خالی و مواد غذایی را جداگانه بسته‌بندی کنید و خارج از یخچال قرار دهید. فراموش نکنید محفظه آب سرد و یخ را خالی کنید. هرچقدر یخچال سبک‌تر باشد راحت‌تر جابه‌جا می‌شود.

پیشنهاد مطالعه

2- متعلقات یخچال را جدا کنید

 در مرحله بعد تمام قفسه‌ها را در جای خود قرار داده و در یخچال را ببندید. برای اینکه در هنگام جابجایی در یخچال باز نشود بهتر است از یک چسب نواری پهن برای بستن درب یخچال استفاده کنید. اگر یخچال شما سنگین است می‌توانید برای سبک کردن وزن می‌توانید درب، قفسه‌های آن را جدا کنید. البته این مورد برای یخچال‌هایی است که درب آن‌ها قابلیت جداشدن دارند.

3- یخچال را با پلاستیک حباب‌دار یا جعبه اصلی بسته‌بندی کنید

 در قدم بعدی باید یخچال را به‌خوبی بسته‌بندی کنید تا در حد امکان بتوانید از آسیب‌های احتمالی به یخچال را کاهش دهید. برای بسته‌بندی یخچال می‌توانید از جعبه، کارتن اولیه یا پلاستیک حباب‌دار بزرگ استفاده کنید.

دو ساعت قبل از تخلیه و جابه‌جایی یخچال، آن را خاموش کنید. با این کار حرارت موتور کاهش‌یافته و خنک می‌شود.

4- یخچال را روی پایه چرخ‌دار سوار کنید

 در برخی از یخچال فریزرهای سنگین‌وزن در زیر یخچال و کنار پایه‌ چرخ‌هایی تعبیه شده است. با وجود این قابلیت جابه جایی یخچال آسان‌تر می‌شود. درصورتی‌که یخچال شما قدیمی است و چنین قابلیتی ندارد، می‌توانید از پایه چرخ‌دار کمک بگیرید. برای بلندکردن یخچال باید حداقل از دو نفر کمک بگیرید

جابه جایی یخچال با پایه چرخ‌دار مخصوص
در بسیاری از شرکت‌های باربری برای جابجایی یخچال در اسباب کشی به روش ساده از چرخ‌های مخصوص استفاده می‌شود.

 راهنمایی جابه جایی یخچال ساید بای ساید

 برای جابه جایی یخچال سایدبای‌ساید باید ۳ الی ۵ ساعت قبل از جابه جایی یخچال را از برق بکشید و تمام مواد غذایی درون آن را تخلیه کنید. برای راحت شدن جابجایی و حمل یخچال بهتر است تمام متعلقاتی که قابلیت جداشدن دارند؛ مانند درب یخچال، کشو، طبقات و قسمت یخ‌ساز را از یخچال جدا کرده و در کارتن جدا بسته‌بندی کنید.

در قسمت پایین یخچال‌های سایدبای‌ساید جدید پایه چرخ‌دار تعبیه شده است که می‌توانید با هول دادن یخچال آن را جابه‌جا کنید. بعد از سوارکردن یخچال روی پایه چرخ‌دار باید یخچال را با کمربند یا طناب محکم کرده و به بخش تکیه‌گاه ببندید.

البته بعضی از چرخ‌های حمل یخچال کمربند اتصال دارند و نیازی نیست از طناب برای محکم کردن یخچال استفاده کنید. با این کار یخچال در هنگام تکان‌خوردن حرکت نمی‌کند. درصورتی‌که لازم باشد یخچال را بلند کنید باید یک نفر قسمت بالای یخچال را بگیرد و یخچال را به حالت عمودی و خوابیده درآورده و شخص دیگری در قسمت انتهای یخچال را بگیرد و هم‌زمان باهم یخچال را بلند کنید.

جابجایی و روشن كردن يخچال بعد از جابجايي
برای اینکه یخچال را درون خودروی حمل بار قرار دهید از یک سطح شیب‌دار برای بلندکردن یا هول دادن یخچال روی پایه چرخ‌دار استفاده کنید.

 نکات مهمی برای جابه جایی یخچال بدانید

 حال که با نحوه جابجایی یخچال در اسباب کشی آشنا شدید بهتر است نکات فنی مهم برای جابجایی یخچال هم بدانید.

  • دو ساعت قبل از تخلیه و جابه‌جایی یخچال، آن را خاموش کنید. با این کار حرارت موتور کاهش‌یافته و خنک می‌شود.
  • برای اینکه در هنگام جابه جایی یخچال سیم آن آسیب نبیند؛ بهتر است قبل از جابجایی سیم یخچال را به پشت آن بچسبانید.
  • یخچال را در حالت ایستاده یا نیمه افقی جابه‌جا کنید تا به کمپرسور یخچال آسیب وارد نشود.
  • نکته مهمی که باید در مورد روشن كردن يخچال بعد از جابجايي بدانید این است که بعد از جابجایی یخچال‌های سایدبای‌ساید را تا ۶ ساعت به برق متصل نکنید. البته اگر این دستگاه را به پهلو خواباندید باید بعد از 24 ساعت یخچال را روشن کنید. به طور مثال اگر در هنگام جابجایی نیم ساعت یخچال را به حالت خوابیده و به پهلو قرار دادید بعد از جابجایی باید ۳۰ دقیقه صبر کنید و بعد از گذشت نیم ساعت یخچال را به برق بزنید.

 یخچال نو چند ساعت باید کار کند؟

این سؤال ممکن است برای شما هم پیش بیاید. این موضوع بستگی به وزن یخچال، برند و اندازه یخچال دارد. زمان به برق‌زدن و خنک‌شدن یخچال بین دو ساعت تا ۲۴ ساعت طول می‌کشد.

 اگر نکات گفته شده در هنگام جابه جایی یخچال را رعایت کنید می‌توانید تضمین دهید یخچال شما تا زمانی که به مقصد برسد هیچ آسیبی نمی‌بیند. چنانچه موتور یا کمپرسور و سایر قطعات حیاتی یخچال شما آسیب‌دیده است می‌توانید برای تعمیر یخچال از کارشناسان ما در آچارباز کمک بگیرید تا یخچال شما را با قطعات باکیفیت تعمیر کنند.

تعمیر یخچال و فریزر در محل با آچارباز
در صورت مشاهده هرگونه مشکل در نصب ، راه اندازی و خرابی های یخچال خود، به راحتی می‌توانید در سامانه آچارباز درخواست خود را ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید.
تعمیر یخچال
1/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا