×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

راهنمای جامع شیر برقی پکیج بوتان ، لورچ ، ایساتیس و … به زبان ساده

شیر برقی پکیج

شیر برقی پکیج یکی از قطعات حساس این دستگاه است. وظیفه این قطعه، کنترل فشار گاز ورودی به دستگاه است. شیر برقی با تنظیم فشار گاز، قدرت شعله پکیج را کنترل می‌کند. برد الکترونیکی پکیج، عملکرد شیر برقی را کنترل می‌کند.

این قطعه در پکیج‌های نسل جدید که دو مبدل دارند استفاده شده است. خرابی این قطعه یکی از دلایل گرم نشدن آب مصرفی است. شیر برقی، قطعه‌ای پیچیده است و هر کسی نمی‌تواند آن را تعمیر کند. برای تعمیر یا تعویض شیر برقی باید اطلاعات فنی در مورد وسایل برقی و گازی داشته باشید. اگر در این زمینه اطلاعات زیادی ندارید؛ بهتر است از یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید. آچارباز با تیم تعمیرکاران حرفه‌ای خود، آماده تعمیر پکیج شماست.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

برای تعمیر پکیج از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

شیر برقی پکیج چیست ؟

این شیر وظیفه کنترل جریان گاز ورودی به دستگاه را دارد. نقش این قطعه محافظتی است و برای برقراری امنیت دستگاه از آن استفاده می‌شود. این شیر در پکیج‌های نسل جدید استفاده شده است و مدل‌های قدیمی این قطعه را ندارند.

تعمیر شیر برقی پکیج بوتان
شیر برقی یکی از قطعاتی است که برای ایمن کار کردن پکیج در آن استفاده شده است.

این شیر به طور اتوماتیک کار می‌کند. شیرهای برقی با ولتاژی بین 12 تا 240 ولت کار می‌کنند؛ اما مدل‌هایی که در پکیج از آن‌ها استفاده می‌شود با ولتاژی بین 12 تا 24 ولت کار می‌کنند. این شیر در پکیج‌های بوتان، لورچ و ایساتیس معمولا از جنس آلومینیومی است. این قطعه ساختار پیچیده‌ای دارد و برای تعمیر آن باید از تعمیرکار بوتان و برندهای دیگر کمک بگیرید.

این قطعه پکیج، دقیقا در زیر محفظه احتراق قرار گرفته و از سه بخش زیر تشکیل شده است:

  • بدنه اصلی یا سه راهی: بدنه یا سه راهی بخشی است که به ورودی گاز متصل می‌شود. این بخش ممکن است از جنس آلومینیومی یا برنجی باشد.
  • سوپاپ کنترل کننده: این قسمت در داخل بدنه اصلی قرار گرفته است و با تغییر وضعیت آن جریان و فشار گاز ورودی به پکیج تغییر می‌کند.
  • موتور برقی: آخرین و حساس‌ترین بخش شیر برقی، موتور آن است. این قطعه روی بدنه اصلی قرار دارد. این موتور وظیفه باز و بست کردن سوپاپ کنترل‌کننده را برعهده دارد. موتور برقی برای انجام کارهایش از برد پکیج فرمان می‌گیرد.

شیر برقی پکیج، پیچیده است و تشخیص خرابی و عمل نکردن آن کمی سخت است. عملکرد برد و فشار گاز شهری یا کپسول روی عملکرد این قطعه تاثیر دارد.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت تعمیر پکیج در آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، سرویس، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج

شیر برقی پکیج چگونه کار می‌کند؟

وظیفه شیر برقی پکیج ایساتیس و برندهای دیگر کنترل جریان و فشار گازی است که به پکیج وارد می‌شود. بدنه اصلی یک ورودی و دو خروجی دارد. یکی از این خروجی‌ها به سمت مبدل ثانویه دستگاه و دیگری مربوط به مدار گرمایش پکیج است.

نحوه کار شیر برقی پکیج لورچ
شیر برقی در پکیج‌های دو مبدله وظیفه کنترل جریان گاز را دارد.

موتور برقی وظیفه کنترل جریان ورودی گاز به دستگاه را دارد و فرمان‌های خود را از برد می‌گیرد. برد با باز کردن شیر آب گرم، به شیر برقی فرمان می‌دهد تا ورودی جریان گاز مبدل ثانویه را باز کند. با جریان پیدا کردن گاز در این مبدل، شعله روشن و آب گرم می‌شود.

برای عملکرد درست مدار گرمایش و تولید انرژی گرمایی در رادیاتورها هم، با سرد شدن دمای محیط سنسورهای دمایی، سرد شدن هوا را به برد گزارش می‌دهند. در این شرایط، برد دستگاه فرمان باز شدن مسیر گاز برای مدار گرمایشی را به شیر برقی ارسال می‌کند.

پیشنهاد مطالعه

آیا شیر برقی پکیج بوتان با بقیه برندها متفاوت است؟

شیر برقی پکیج بوتان و شیر برقی پکیج تاچی و همه مدل‌های دیگر عملکرد یکسانی دارد؛ اما برندهای مختلف ممکن است از مدل‌های مختلف شیر برقی در دستگاه هود استفاده کنند. این موضوع باعث می‌شود که ظاهر شیر برقی پکیج بوتان با شیر برقی پکیج لورچ و مدل‌های دیگر کمی تفاوت داشته باشد.

چه مشکلاتی ممکن است برای شیر برقی به وجود آید؟

شیر برقی پکیج بوتان اپتیما و سایر مدل‌ها و برندها هم مانند سایر قطعات این دستگاه ممکن است دچار خرابی و مشکل است. این شیر ساختار پیچیده‌ای دارد و تشخیص خرابی و عمل نکردن آن کمی سخت است. عملکرد برد و فشار گاز شهری یا کپسول روی عملکرد این قطعه تاثیر دارد؛ پس خراب شدن برد و کاهش فشار گاز می‌تواند بر عملکرد شیر تاثیر منفی داشته باشد.

ساختار داخلی شیر برقی پکیج
با خرابی شیر برقی، پکیج به خوبی آب را گرم نمی‌کند.

با توجه به موضوعات گفته شده تعیین علائم خرابی شیر برقی کمی سخت؛ اما تعمیرکاران ماهر، مشکلات زیر را به خرابی شیر برقی ربط می‌دهند:

  • جرقه‌زن پکیج کار می‌کند؛ اما شعله روشن نمی‌شود.
  • جرقه‌زن کار می‌کند و شعله روشن می‌شود؛ اما جرقه زن از کار نمی‌افتد و شعله بعد از چند لحظه خاموش می‌شود.

تغییرات در ولتاژ برق پکیج می‌تواند به شیر برقی آن آسیب بزند پس بهتر است برای پکیج یک محافظ برق جداگانه در نظر بگیرید تا به این قطعه آسیب نرسد.

چگونه می توانیم از درست کار کردن شیر برقی مطمئن شویم ؟

دو موردی که در بالا به آن اشاره کردیم نشانه‌های خرابی این شیر است؛ البته باید بدانید که خرابی برد یا آداپتور پکیج هم می‌تواند دلیل این مشکلات باشد.

تعمیر قطعات برقی پکیج
برای تعمیر شیر برقی بهتر است از یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید.

برای اطمینان از خرابی شیر برقی باید آن را تست کنید. برای بررسی درست کار کردن پکیج مراحل زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا شیر گاز مربوط به پکیج را ببندید.
  2. حالا شیلنگ گاز آن را باز کنید.
  3. یکی از شیرهای آب گرم خانه را باز کنید
  4. حالا در داخل شیلنگ گاز با تمام قدرت بدمید.
  5. اگر دم شما بدون هیچ فشاری از داخل شیلنگ عبور می‌کند یعنی شیر برقی مسیر جریان گاز را باز کرده و به درستی عمل می‌کند.
  6. اگر دم شما از داخل شیلنگ با مقاومت عبور کرد یا اصلا از آن رد نشد؛ یعنی شیر بسته است و به خوبی کار نمی‌کند.

اگر شیر برقی پکیج دچار خرابی شود باید چه اقداماتی انجام شود؟

اگر با تست شیر برقی متوجه شدید که این قطعه خراب است باید آن را تعمیر یا تعویض کنید. شیر برقی وسیله پیچیده‌ای است و تعمیر آن توسط شما می‌تواند باعث خرابی بیشتر شود. دستکاری این قطعه می‌تواند خطرات زیادی مثل سوراخ شدن مبدل و انفجار به همراه داشته باشد.

اگر بعد از تست، متوجه خرابی شیر برقی شدید و تصمیم دارید خودتان آن را تعویض کنید، بهتر است مراحل زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا شیر ورودی گاز دستگاه را ببندید.
  2. حالا دستگاه را از برق جدا کنید.
  3. با استفاده از یک آچار مناسب مهره دو طرف شیر برقی باز کنید تا قطعه از پکیج جدا شود.
  4. حالا قطعه جدید را در جای مناسب قرار دهید و مهره‌ها را محکم کنید.

بعد از بستن مهره‌ها باید دوباره شیر برقی را تست کنید و کارکرد درست آن مطمئن شوید. اگر در کارهای فنی تخصصی ندارید و برای تعمیر شیر برقی پکیج خود به دنبال یک تعمیرکار منصف هستید می‌توانید از نیروهای آچارباز کمک بگیرید. با ثبت درخواست تعمیر پکیج در آچارباز، تیم پشتیبانی ما با شما تماس می‌گیرند تا مشکل شما را در کوتاه‌ترین زمان حل کنند.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت تعمیر پکیج در آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، سرویس، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام من یه پکیج بوتان مدل بیتا خریدم در حالت زمستانه عقربه را یکم از وسط بالاتر می ذارم پکیج زیاد روشن می مونه احساس میکنم اتومات نمیکنه ولی چراغ همیشه سبزه آیا بیش از حد کار کردن مشعل پکیج ایراد داره؟

    1. رها عزیز،
      اگر درجه رو کم کنید خاموش می شود یا خیر؟ اگر در این حالت هم خاموش نشود، مشکل از سنسور NTC می باشد ولی اگر فقط در همین حالت که می فرمایید خاموش نمیشود احتمالا مبدل ها یا رادیاتورها دارای رسوب گرفتگی شده است و پکیج باید سرویس شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا