×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی خانگی

علت بوق زدن اتو پرس چیست؟

علت بوق زدن اتو پرس

یکی از وسایل برقی‌ که نقش مهمی در تمیز و مرتب نشان دادن استایل شما دارد، اتو است. اتوها دو نوع مختلف‌اند: اتو ساده و اتو پرسی. اغلب کارکردن با اتو پرسی سریع و آسان بوده و کیفیت لباس‌های اتو شده با این نوع اتو بیشتر است. همین مزایای اتوی پرسی باعث محبوبت آن در اکثر منازل شده است. بدون شک پس از مدتی استفاده از اتو پرسی به دلیل سختی آب، سرویس نکردن به موقع دستگاه و …؛ اتو دچار مشکلاتی شده و با نمایش ارورها یا بوق زدن ممتد به شما هشداری جهت تعمیر اتو و رفع مشکل خود می‌دهد. در این مقاله از آچارباز، قصد داریم شما را با روش‌های جلوگیری و رفع مشکل بوق زدن اتو پرس، آشنا کنیم با ما همراه باشید.

علت بوق ممتد اتو پرس چیست؟

هر وسیله‌ای پس از مدتی استفاده افت عملکرد دارد، اتو پرس هم یکی از وسایل الکتریکی است که در برخی موارد، ارورهایی را مانند: بوق ممتد را نمایش می‌دهد. اما علت بوق ممتد اتو پرس چیست؟ در پاسخ به این سوال موارد زیر را می توان از دلایل اصلی بوق ممتد اتو پرس نام برد:

  • تنظیم نبودن ولتاژ برق شهری

یکی از دلایل اصلی بوق ممتد اتو پرس، ناسازگاری ولتاژ برق شهری با ولتاژ دستگاه است. اگر اولین بار است این از دستگاه استفاده می‌کنید و با این مشکل مواجه شده‌اید، بدون شک مشکل از برق ورودی به برد الکتریکی دستگاه است. برق شهری اغلب دچار افت ولتاژ است. استفاده از منبع تغذیه استاندارد می‌تواند مشکل بوق ممتد اتو پرس را رفع کند.

برد الکترونیکی یکی از قسمت‌هاس حساس اتو پرس است و افراد مبتدی نباید آن را دستکاری کنند.

  • رسوب گرفتن قسمت‌های مختلف دستگاه

از دیگر دلایل بوق ممتد اتو پرس، رسوب گرفتن قطعاتی مانند: فیلتر، شیلنگ‌ها، پمپ و سنسورها است. علت رسوب گرفتن این قطعات، تماس آن‌ها با آب دارای سختی بالا است.

  • کثیفی فیلتر علت بوق زدن اتو پرس

در برخی موارد با شنیدن صدای بوق ممتد در دستگاه باید فیلتر دستگاه بررسی شود و در صورت کثیف بودن، تمیز یا تعویض شود.

علت بوق ممتد اتو پرس
اتو پرس وسیله برقی حساسی است، اگر زیاد از آن استفاده شود بدون شک دچار اختلالاتی خواهد شد و ارور می‌دهد.
برای تعمیر اتو از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

نحوه برطرف کردن مشکل بوق زدن اتو پرس

جهت رفع مشکل بوق زدن اتو پرس، ابتدا باید علت اصلی آن را بیابید که در قسمت قبل، دلایل آن را برای شما بیان کردیم. پس از یافتن علت آن به راحتی با مطالعه ادامه مقاله می‌توانید مشکل را برطرف کنید.

  • در صورتی‌که دستگاه را برای اولین بار روشن کردید و با این مشکل مواجه شدید، باید از سه راهی‌‌ها و محافظ‌های استاندارد استفاده کنید، تا مشکل افت ولتاژ برق شهری را رفع کند و دستگاه با برق شهری سازگاری داشته باشد.
  • اگر از محافظ استفاده کردید و پس از مدتی با این مشکل روبه‌رو شدید، بدون تردید مشکل دستگاه، رسوب گرفتن قطعات آن است.
چگونگی رفع مشکل اتو پرس
اگر به درستی از دستگاه خود استفاده کنید بدون تردید نیاز به تعمیر ندارد.

جهت رسوب گیری دستگاه بهتر است از تعمیرکاران حرفه‌ای که تخصص لازم را در تعمیر اتو دارند، کمک بگیرید.

جلوگیری از بوق زدن ممتد اتو پرس

جهت جلوگیری از بروز مشکل بوق زدن ممتد اتو پرس، باید چند نکته را رعایت کنید، با رعایت این موارد دیگر نیاز به عیب یابی اتو پرس نیست:

  • قبل از راه اندازی و استفاده از اتو پرس بهتر است یک محافظ تهیه کنید و از آن جهت راه اندازی دستگاه استفاده کنید.
  • جهت جلوگیری از مشکل رسوب گرفتن قطعات داخلی اتو، بهتر است از آب جوشیده و یا آب مقطر استفاده کنید. چراکه هیچگونه املاح معدنی در آن‌ها وجود ندارد که  باته نشین شدن آنها، مشکل ایجاد شود.
  • بهتر است هفته‌ای یک‌بار از اتو پرس استفاده کنید، چراکه با رعایت این نکته برد الکترونیکی آن در برابر آسیب‌ها مقاوم می‌شود.
جلوگیری از بوق ممتد اتو پرس
با سرویس به موقع، اتو پرس نیاز به تعمیر و یا تعویض قطعات ندارد.
  • قبل از خریداری دستگاه از سازگاری ولتاژ ورودی دستگاه با برق شهری مطمئن شوید.
  • دستگاه را هر چند وقت یک‌بار سرویس کنید، برای مثال: ابر آن را بررسی کنید و در صورت پاره بودن آن را تعویض کنید و … .

پیشنهاد مطالعه

نحوه تعمیر کردن اتو پرس

اگر مشکل دستگاه شما با توجه به موارد گفته شده برطرف نشد، بدون شک مشکل از برد الکترونیکی دستگاه است و این قطعه نیاز به تعمیر دارد. برد الکترونیکی یکی از قسمت‌هاس حساس اتو پرس است و افراد مبتدی نباید آن را دستکاری کنند. چراکه ممکن است به آن آسیب جدی وارد کرده و برای رفع آن نیاز به هزینه بالایی باشد و یا اینکه به صورت کلی برد از کار بیافتد و قابل تعمیر نباشد.

تعمیر اتو پرس
آچارباز مرکز تخصصی تعمیر و عیب یابی اتو پرس در تهران است.

در این حالت بهترین پیشنهاد کمک گرفتن از شرکت‌های تعمیر اتو پرس است. البته نکته مهم در حین خرید اتو پرس این است، که از برندهای معتبری خرید کنید که خدمات پس از فروش خوبی به مشتریان خود ارائه دهند و همچنین دارای کارت گارانتی باشند. در صورتی‌که پس از مطالعه این مقاله توانایی رفع مشکل اتو پرس خود را نداشتید، می‌توانید از مراکز تخصصی تعمیر اتو کمک بگیرید.

تعمیر اتو با آچارباز
خدمت تعمیر اتو در محل آچارباز، شامل سرویس، عیب‌یابی و تعمیر اتو بخار و اتو پرسی است که توسط تعمیرکار سیار آنلاین انجام می‌شود. اتوی شما را از هر برندی که باشد، در هر زمانی که شما بخواهید تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر اتو

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا