×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

کنسول بازی

چگونه هارد ssd روی پلی استیشن نصب می‌شود؟

نصب هارد ssd روی ps4

با نصب ssd روی PS4 می‌توانید سرعت لود بازی‌ها و نصب آنها را بهبود ببخشید. در واقع اصلی‌ترین دلیل نصب این هارد بر روی کنسول را می‌توان بهبود سرعت آن دانست.

در این مقاله از آچارباز به بررسی و شرح مرحله به مرحله نصب هارد ssd روی پلی استیشن 4 خواهیم پرداخت. پس تا پایان همراه ما باشید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

مزایای نصب ssd روی PS4

در کنسول PS4 از هارد HDD که مجموعه‌ای از قطعات الکترونیکی و مکانیکی است استفاده می‌شود. اما می‌توانید این هارد را با ssd تعویض کنید تا سرعت PS4 خود را بالا ببرید.

همانطور که اشاره کردیم، هارد HDD متشکل از قطعات الکترونیکی و مکانیکی است و از نظر سرعت سطح پایین‌تری نسبت به هارد ssd که متشکل از قطعات الکترونیکی است، دارد.

دلیل سرعت بالای هارد ssd، نداشتن قطعه مکانیکی است. نبود قطعات مکانیکی باعث افزایش سرعت هارد ssd می‌شود.

از آنجا که سرعت پردازش در هارد ssd بسیار بیشتر از هاردهای HDD است، کاربران کنسول ps4 می‌توانند برای اجرای سریع‌تر بازی‌ها، هارد HDD را به حافظه SSD ارتقا دهند.

ارتقا هارد ps4
در زمان ارتقا هارد ps4، کنسول باید خاموش باشد.
تعمیر کنسول بازی در محل با آچارباز
تعمیر کنسول بازی در محل شامل عیب یابی و تعمیر انواع کنسول بازی است. اجرا نکردن بازی، کانکت نشدن دسته و داغ کردن بورد از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در سامانه آچارباز می‌توانید آن‌ها را جهت بررسی و عیب یابی به تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز بسپارید.
درخواست تعمیر کنسول بازی

آموزش نصب ssd روی PS4

در ادامه، آموزش مرحله به مرحله نصب این هارد روی کنسول را در اختیار شما قرار خواهیم داد:

  1. مرحله اول، بسیار ساده است و پیچیدگی خاصی ندارد. تنها کافی است که سمت مشکی رنگ و براق کنسول را به پایین فشار دهید و هنگامی که کنسول روبروی شما قرار گرفته، صفحه را به سمت چپ حرکت دهید تا درب کشویی، باز شود. در نظر داشته باشید که برای انجام این کار، از ثابت بودن دستگاه کنسول خود، مطمئن باشید. در غیر این صورت، با فشار دادن PS4 به پایین، ممکن است آسیب‌های زیادی به آن وارد شود و نیاز به تعمیر پلی استیشن خواهید داشت.
  2. بعد از باز کردن صفحه بالای دستگاه، پیچی که قفسه هارد را نگه می‌دارد، کمی جلوتر از بقیه‌ی پیچ‌ها، دیده می‌شود. شما باید این پیچ را با یک پیچ گوشتی چهارسو (ترجیحا با سایز و اندازه کوچک) باز کنید. پیدا کردن این پیچ به دلیل اینکه جلوتر از بقیه پیچ‌ها قرار گرفته و البته روی آن چهار دکمه دسته‌ بازی PS4 یعنی مربع، دایره، ضربدر و مثلث وجود دارد، بسیار راحت خواهد بود.
  3. 3.      این مرحله می‌توانید با کشیدن قاب هارد درایو PS4، آن را از دستگاه جدا کنید. این کار را به آرامی و با دقت، انجام دهید.
تعویض هارد پلی استیشن
قبل از تعویض هارد، از اطلاعات بازی‌های خود، بکاپ بگیرید.
  • زمانیکه در حال جداسازی هارد درایو از دستگاه هستید، باید چهار پیچی که با آن به جعبه فلزی وصل شده است را هم باز کنید. هر کدام از این پیچ‌ها، در چهار طرف جعبه فلزی دیده می‌شود.
  • مرحله پنجم آموزش مربوط به نصب ssd روی PS4 وقت آن است که  هارد درایو کنسول PS4 خود را از جعبه خارج کنید.
  • دقت کنید که درایو ssd شما باید 2.5 اینچی باشد؛ در غیر این صورت فرایند جابه‌جایی هارد به درستی انجام نخواهد شد. درایو ssd را باید دقیقا در سمت و سویی که درایو HDD قرار گرفته بود، جایگذاری کنید. لازم به ذکر است که ورودی هاردهای SSD و HDD مانند هم هستند و در قسمت مشابهی از کنسول قرار می‌گیرند.
مراحل نصب هارد اس اس دی ps4
هاردهای ssd انواع و اندازه‌های مختلفی دارند.
  • در مرحله هفتم آموزش نصب ssd روی PS4 باید با استفاده از چهار پیچ سیاه رنگی که در مرحله چهارم باز کردید، هارد ssd را به درون جعبه فلزی وصل کنید.
  • در مرحله هشتم و بعد از پیچ کردن هارد ssd به جعبه فلزی، باید جعبه فلزی را به محلی که در PS4 برای آن طراحی شده است، بازگردانید.
  • در مرحله نهم باید قسمت هارد را دقیقا با همان پیچ‌هایی که باز کرده بودید، ببندید.
  • در مرحله دهم باید درب کشویی را که در مرحله اول باز کرده‌اید، دوباره به جای خود برگردانید. قسمت بالای PS4 را به دستگاه وصل کرده و کنسول را در شرایط عادی قرار دهید.

تا اینجا، نصب ssd روی PS4 به صورت فیزیکی به پایان رسیده است. از این به بعد باید با استفاده از فلش مموری و کامپیوتر فرایند نصب هارد اس اس دی را ادامه دهید.

هارد ssd برای پلی استیشن ۴
نصب هارد ssd روی ps4، دارای مراحل سخت‌افزاری و مراحل نرم‌افزاری است.

پیشنهاد مطالعه

  1. در مرحله یازدهم باید به سایت Sony مراجعه کرده و آخرین آپدیت مربوط به سیستم عامل PS4 را دانلود کنید. برای انجام این کار، در وبسایت شرکت، روی لینکی که با عبارت Download Now مشخص شده است، ضربه بزنید.
  2. فلش خود را به رایانه متصل کنید. بعد از اینکه فلش را متصل کردید، باید پوشه‌ای به نام PS4 بسازید؛ سپس درون همین پوشه، یک پوشه دیگر به نام Update ایجاد کنید.
  3. بعد از اینکه دانلود آخرین نسخه آپدیت سیستم عامل PS4 به اتمام رسید، آن به پوشه Update در فلش خود، انتقال دهید.

نکته‌ی مهم در این مرحله این است که فولدر Update باید در پوشه PS4 باشد. در غیر این صورت فرایند نصب ssd روی PS4 به درستی انجام نخواهد شد.

مزایای هارد ssd روی ps4
اطلاعات بازی‌های خود را باید با فلش به هارد جدید منتقل کنید.
  1. حالا باید فلش را از کامپیوتر خارج کرده و به یک پورت USB که در قسمت جلویی کنسول PS4 جای دارد، وصل کنید.
  2. کار نصب ssd روی ps4، در مراحل پایانی خود قرار دارد. در این سمت، باید دکمه Power که روی دستگاه قرار دارد را بین 5 تا 10 ثانیه نگه دارید. زمانی که دو صدای بوق پیاپی شنیدید، دست خود را بردارید. این کار موجب راه اندازی تمام قطعات در حالت سیف مود می‌شود.
  3. زمانی که در منوی سیف مود هستید، لیستی در مقابل شما قرار خواهد گرفت که باید گزینه هفتم را انتخاب کنید. (شمارش را از بالا انجام دهید.)

بعد از گذشت چند ثانیه و انجام کارهای مورد نیاز (توسط خود کنسول)، آموزش‌های تقریبا ساده‌ای برای نصب ssd نمایش داده خواهد شد. می‌توانید با زدن دکمه ضربدر (X) این دستور العمل‌ها را رد کنید.

بعد از آن می‌توانید فایل بازی‌های خود را از روی یک فلش، در هارد ssd کنسول PS4 خود Copy کنید.

به همین راحتی نصب ssd روی PS4 خود را انجام دادید و می‌توانید از سرعت بالای آن لذت ببرید.

ارتقا به هارد اس اس دی پلی استیشین
بهتر است نصب هارد ssd روی ps4 را به افراد مجرب و تعمیرکار پلی استیشن، بسپارید.

در صورتی که نیاز به تعمیر پلی استیشن داشتید می‌توانید با کارشناسان آچارباز برای راهنمایی یا انجام تعمیرات لازم ارتباط برقرار کنید.

تعمیر کنسول بازی در محل با آچارباز
تعمیر کنسول بازی در محل شامل عیب یابی و تعمیر انواع کنسول بازی است. اجرا نکردن بازی، کانکت نشدن دسته و داغ کردن بورد از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در سامانه آچارباز می‌توانید آن‌ها را جهت بررسی و عیب یابی به تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز بسپارید.
درخواست تعمیر کنسول بازی
لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا