×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

کنسول بازی

نقد و بررسی پلی استیشن 5 (ps5) به زبان ساده

نقد و بررسی ps5

پلی‌استیشن 5 نسل جدید کنسول‌های سونی است که توانسته در زمان کم  حضور خود در بازار، طرفداران بسیاری را جذب کند. امکانات و ویژگی‌های منحصربه‌فرد  PS5 سبب شده تا این محصول فروش قابل‌توجهی در جهان داشته باشد و در آخرین آمارT فروش آن از 40 میلیون دستگاه عبور کند.

در این مقاله آچارباز قصد داریم به نقد و بررسی ps5 بپردازیم. اگر شما هم جزء علاقه‌مندان این کنسول بازی هستید و سوالات زیادی در مورد خرید آن دارید، تا انتهای مقاله با ما همراه شوید. پلی استیشن 5 دستگاهی بسیار ظریف و حساس است و با توجه قیمت بالایی که دارد در صورت خرابی بهتر است به فکر تعمیر آن باشید. اگر تمایل دارید تعمیرات ps5 توسط کارشناسان با دقت و مجرب آچارباز انجام شود، در این صفحه سفارش‌تان را ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

صفر تا صد نقد و بررسی ps5

در این راهنمای خرید پلی استیشن 5، نقد و بررسی کاملی از این کنسول بازی ارائه می‌کنیم تا با اطلاع از ویژگی‌های این محصول بتوانید انتخاب آگاهانه‌تری را تجربه کنید.

کیفیت ساخت بالا

یکی از مهم‌ترین مواردی که در راهنمای خرید پلی‌استیشن 5 به آن اشاره می‌کنیم، کیفیت بالای ساخت قطعات است. از فناوری پردازنده AMD Zen 2 در PS5 استفاده شده است. این پلی‌استیشن قادر است در هر لحظه براساس میزان کار، فرکانس‌های خود را تنظیم کند.

تنها بهبود سخت افزاری PS5 نسبت به مدل‌های پیشین خود  CPUو GPU‌ نیست. در این پلی‌استیشن عملکرد سریع‌تر دستگاه، گسترده‌تر شدن محیط بازی‌‌ها، افزایش کیفیت، تعداد بافت‌‌ها و توان پردازشی به وضوح به چشم می‌خورند. این دستگاه قادر است با بیشتر کردن نرخ انتقال اطلاعات و ارائه‌ سریع آن‌ها به پردازنده‌ها، عملکرد خوبی از این دستگاه را به نمایش بگذارد.

کنترلر دوال سنس

با در دست گرفتن کنترلر دوال‌سنس و شروع بازی به این نسل از پلی استیشن ایمان می‌آورید. سرعت لودینگ‌ها، گرافیک بهبودیافته و ویژگی‌های جدیدی مانند رابط کاربری در ps5 قابل مشاهده هستند.با لمس کردن کنترل این پلی‌استیشن متوجه طراحی خاص آن می‌شوید. این کنترلر دکمه‌های نرم‌تری دارد و از دیگر همتاهای خود چندین مرحله جلوتر است. برای اینکه کنترلر راحت‌تر در دست بنشیند و بتوانید از آن استفاده کنید، وزن این وسیله را بیشتر کرده‌اند. کیفیت فوق‌العاده کنترلر ps5 حس بهتری را در زمان استفاده به شما منتقل می‌کند و به عظمت طراحی این وسیله پی می‌برید.

حافظه بالا

سومین مورد از راهنمای خرید پلی استیشن 5، حافظه دستگاه است. میزان فضای ذخیره سازی پلی استیشن 5، ۸۲۵ گیگابایت SSD است. مهندسان سازنده PS5 به‌دنبال سرعت بسیارخوب برای این دستگاه بوده‌اند، به همین دلیل از سریع‌ترین حافظه‌ها (SSD) را برای این کنسول انتخاب کرده‌اند. البته به دلیل آنکه بالا رفتن سرعت کنسول باعث افزایش قیمت نهایی این دستگاه می‌شود، تولیدکنندگان این میزان سرعت را برای پلی‌استیشن 5 انتخاب کردند. اگر به‌دنبال ذخیره کردن بازی‌های مختلف روی حافظه این دستگاه هستید، بهتر است این کار را کمتر انجام دهید تا بتوانید از سرعت واقعی کنسول‌تان استفاده کنید. البته باید بدانید هرچقدر حافظه آن بیشتر پر شود سرعت خواندن اطلاعات روی آن نیز کم می‌شود.

نقد و بررسی ps5 از نظر حافظه
در پلی استیشن 5 از حافظه‌های ssd که سریع‌ترین حافظه‌ها هستند، استفاده شده است.

ظاهری جذاب

یکی از ویژگی‌های مهم که در نقد و بررسی ps5 باید راجب آن صحبت کنیم، زیبایی ظاهری و بدنه این دستگاه است. ظاهر ps5 نسبت به نسل‌های قبلی بسیار جذاب‌تر و خیره‌کننده‌تر است. همین ظاهر جذاب، ماه‌ها تیتر خبرها بود و این موضوع باعث شد، افراد زیادی علاقه‌مند باشند حداقل یکبار به نمایندگی‌های رسمی سر بزنند و ps5 را امتحان کنند یا آن را از نزدیک ببینند. این کنسول دارای ابعاد ۲۶۰x۱۰۴x۳۹۰ میلی‌متر است پس باید آن را در فضایی قرار دهید که مناسب آن باشد.

پلی‌استیشن 5 را می‌توانید هم به حالت عمودی و هم به حالت افقی استفاده کنید. نامتقارن بودن شکل این کنسول باعث جذابیت بالای این دستگاه شده است. البته باید مراقب کج شدن یا افتادن آن باشید و دستگاه را در محلی مناسب قرار دهید که خطر سقوط نداشته باشد. برای ps5 پایه طراحی شده که با پیچ کردن آن به کنسول می‌توانید دستگاه را ثابت کنید و به جذابیت ظاهری آن بیافزایید.

قوی بودن باطری

ps5 باطری قوی دارد و قابل مقایسه با پلی‌استیشن 4 نیست. سرعت عمل این دستگاه به‌شدت ارتقا پیدا کرده و خیلی سریع‌تر و قوی‌تر از کنسول‌های نسل گذشته کار می‌کند. شما زمانی که با هر دو نسل کنسول‌های سونی کار کنید، متوجه این تغییرات خواهید شد. البته اگر یکبار با کنسول نسل جدید سونی بازی کنید، بازی با کنسول‌های نسل قبل برای شما سخت‌تر می‌شود.

استفاده از نقد و بررسی ps5
سرعت عمل این دستگاه ارتقا پیدا کرده و خیلی سریع‌تر و قوی‌تر از کنسول‌های گذشته کار می‌کند.

کیفیت بالای صدا

زمانی کنسولی محبوب می‌شود که علاوه بر کیفیت ساخت خوب، میزان صدا و گرمایی کمی تولید کند. در کنسول‌های پلی‌استیشن 4 این نکات کمتر رعایت شده بود و به میزان زیادی این کنسول ها سروصدا تولید می‌کردند. مهندسان سونی ps5 برای تولید کنسول جدید سعی کردند این مشکل را تا حد بسیار زیادی برطرف کنند. به عقیده کاربران در تمام بازی‌هایی که روی این دستگاه تست شده، PS5 به طور کامل کم‌صدا بوده است؛ همچنین بازی‌ها فشاری روی دستگاه وارد نکرده و فن قوی هم در زمان کار صدای کمی دارد.

ایجاد رابطه با کاربر

پلی‌استیشن 5 سیستم‌عامل و رابط کاربری متفاوتی با کنسول‌های قبل خود دارد. رابط کاربری در رزولوشن k4 واقعی و HDR به نمایش در می‌آید و این کار زیبایی دستگاه را چندین برابر می‌کند. جایگزین رنگ آبی با طوسی و نقره‌ای، پیش‌زمینه‌ پیش‌فرض این کنسول را جذاب‌تر کرده است. بیشترین تمرکز روی انتخاب بازی است و تمام منو و دکمه‌ها در گوشه طراحی شده‌اند. هفتاد درصد صفحه‌ اصلی به پیش‌زمینه‌ بازی که قصد انتخاب آن را دارید، اختصاص پیدا کرده و بخش تنظیمات و … حذف شده‌اند.

پیشنهاد مطالعه

مزایا و معایب پلی استیشن 5

برای کامل‌تر شدن نقد و بررسی ps5، گفتن مزایا و معایب برای خرید این دستگاه کمک کننده است. علاوه بر مزایای که در بالا ذکر شد، میتوان به امکانات جلوی این کنسول اشاره کرد. پلی‌استیشن 5 در قسمت جلو، دو دکمه‌ی پاور و خروجی دیسک، یک درگاه یو اس ‌بی و یک درگاه USB Type C دارد.

مزایامعایب
زمان بارگذاری سریعذخیره سازی محدود
گرافیک بالاقیمت گران
بازخورد لمسیعناوین انحصاری محدود
سازگاری با نسل قبلعدم پشتیبانی از تجهیزات جانبی قدیمی
بهبود رابط کاربری– 

بسیاری از منتقدان این کنسول سونی معتقد هستند که ابعاد بزرگ این دستگاه و فضای ذخیره‌سازی کم، معایب این دستگاه محسوب می‌شوند. پلی‌استیشن 5 از بازی‌های قدیمی پشتیبانی نمی‌کند و این عیب سبب شده، دستگاه طرفداران بازی‌های قدیمی را از دست بدهد. در ضمن قیمت بسیار بالای این کنسول سبب شد، افراد کمتری بتوانند و آن را خریداری کنند و این مشکل را جزو معایب ps5 می‌دانند.

کاربرد نقد و بررسی ps5
گفتن مزایا و معایب برای کامل‌تر شدن نقد و بررسی ps5 ، بسیار کمک کننده است.

بازی‌های محبوب ps5

علاقه مندان به بازی‌های کامپیوتری به‌طور حتم بازی‌های PS5 را می‌شناسند. در این قسمت قصد داریم برای تکمیل اطلاعات شما چند بازی زیبا و معروف بین کاربران این پلی‌استیشن را به شما معرفی کنیم. بازی Horizon Forbidden West، بازی Spider-Man: Miles Morales، بازی Back 4 Blood و … جزو پرطرفدارترین بازی‌های جدید هستند که با انتخاب هر یک از آنها از بازی لذت می‌برید. در این مقاله با سعی کردیم یک نقد و بررسی ps5 کامل برای شما تهیه کنیم که برای خرید کنسول بازی قدرتمند شما را کمک کند. پلی‌استیشن 5 هر چقدر هم باکیفیت باشد، ممکن است دچار مشکلاتی شود؛ در اینصورت باید برای تعمیرات ps5 اقدام کنید. برای ثبت سفارش می‌توانید در این صفحه اقدام کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا