×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی خانگی

آشنایی با دلایل روشن نشدن اتو بخار

روشن نشدن اتو بخار

روشن نشدن اتو، یکی از مشکلاتیست که اغلب برای همه‌ی ما، حداقل، یک یا دوبار اتفاق افتاده‌است. اگر در تعمیر آن حرفه‌ای نیستید، با رخ دادن این اتفاق، اغلب فکر می‌کنید که دستگاه از کار افتاده یا سوخته است. شاید هم فکر کنید که دستگاه تعمیر نمی‌شود و باید یک اتوی جدید بخرید.

ما در وبلاگ آچارباز آمده‌ایم تا شما را با روش‌های تعمیر اتو آشنا کنیم. پس چنانچه اتوی شما روشن نشد، با ما همراه باشید تا شیوه‌ی تعمیر آن را یاد بگیرید.

دلایل روشن نشدن اتو

اتو یکی از وسایل برقی خانگی است که برای صاف کردن پارچه پس از خشک کردن از آن استفاده می‌شود. با اتو کردن، لباس‌ها شکیل‌تر و آراسته‌تر می‌شوند. البته مزایای اتو کردن تنها به آراستگی ختم نمی‌شود. با اتو کردن لباس‌ها ضدعفونی نیز می‌شود. چنانچه این وسیله‌ی برقی خانگی و پرکاربرد، خراب شد و دیگر روشن نشد، دلایل متعددی برای روشن نشدن آن، وجود دارد که در این قسمت به بررسی هرکدام از آنها می‌پردازیم.

برای تعمیر اتو از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

اشکال در پریز برق اتو

یکی از رایج‌ترین دلایل روشن نشدن اتو، قطعی برق آنهاست. اگر اتو را به برق زدید و متوجه شدید روشن نمی‌شود، اول از همه سراغ پریز برق بروید. بهتر است اتو را به یک پریز دیگر بزنید و چک کنید که آیا باز هم روشن می‌شود یا نه! ممکن است پریز برق شما قطعی داشته و دچار نقص فنی شده باشد ولی خود اتو سالم باشد.

خرابی پریز برق
در بسیار از موارد، مشکل روشن نشدن اتو، به خرابی پریز بر می‌گردد. چنانچه پریز برق خراب بود، می‌توانید از یک برقکار کمک بگیرید.

روشن نشدن اتو به دلیل وجود اتصالی و قطعی سیم‌

یکی دیگر از دلایل روشن نشدن اتو، وجود اتصالی در سیم و قطع اتصالات اتو است. چنانچه دو شاخه مشکلی داشته باشد یا اختلالی در سیم اتو باشد، دستگاه به طور کلی روشن نخواهد شد.

رفع مشکلات اتصالی اتو نیاز به مهارت و تجربه دارد در صورتیکه تجربه کافی در این زمینه را ندارید از یک تعمیرکار اتو کمک بگیرید.

اختلال در سیم اتو
هرگونه اختلال در اتصال‌های سیم، موجب برق نرسیدن و روشن نشدن اتو می‌شود.

روشن نشدن اتو بدلیل خرابی ترموستات

عامل دیگری که موجب روشن نشدن اتو می‌شود، خرابی ترموستات است. ترموستات یک قطعه‌ی بسیار مهم در اتو است که در صورت خرابی، اتو روشن نمی‌شود. در صورتیکه ترموستات اتو دچار نقص فنی شده بهتر از یک تعمیرکار تعمیر اتو کمک بگیرید.

پیشنهاد مطالعه

اشکال در فیوز حرارتی موجب روشن نشدن اتو می‌شود

از جمله دلایل دیگر روشن نشدن اتو، اشکال در فیوز حرارتی است. برای اینکه مطمئن شوید، المنت سالم است باید بررسی کنید که فیوز حرارتی روی یکی از پایانه‌های المنت قرار داشته باشد. چنانچه المنت‌ها سالم باشند باید دو سر آنها بهم راه داشته باشند.

خرابی برد الکترونیکی اتو

اگر دلیل روشن نشدن اتو موارد بالا نباشد به احتمال زیاد مشکل در قسمت سیستم الکترونیکی اتو است. زیرا خرابی برد الکترونیکی اتو موجب روشن نشدن اتو می‌شود. چنانچه برد الکترونیکی دستگاه خراب شده باشد، باید از یک تعمیرکار زبده برای رفع مشکل کمک بگیرید.

تعمیر برد اتو
تعمیر برد اتو نیاز به تجهیزات مخصوص دارد و بهتر است آن را به تعمیرکار بسپارید.

مشکل روشن نشدن اتو مشکل چندان بزرگی نیست و با بررسی یک سری نکات فنی، می‌توانید خودتان این مشکل را برطرف کنید. چنانچه مهارت لازم در این زمینه ندارید، بهتر است از متخصصین امر،‌ کمک بگیرید.

تعمیر اتو با آچارباز
خدمت تعمیر اتو در محل آچارباز، شامل سرویس، عیب‌یابی و تعمیر اتو بخار و اتو پرسی است که توسط تعمیرکار سیار آنلاین انجام می‌شود. اتوی شما را از هر برندی که باشد، در هر زمانی که شما بخواهید تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر اتو

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا