×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

یخچال و فریزر

علت برق دار شدن بدنه یخچال

بررسی علت برقدار شدن بدنه یخچال

امروزه زندگی بدون برخی امکانات غیر ممکن است و بعضی از وسایل منزل به پایه‌های زندگی تبدیل شده‌اند. یخچال یکی از این پایه‌های زندگی امروزه ما انسان‌هاست. گاهی یخچال فریزرها نیز مانند سایر وسایل برقی آشپزخانه دچار اختلالاتی همچون برق دار شدن بدنه می‌شوند. اما اعلت این مشکل چیست؟ چگونه می‌توانیم مشکل برق دار شدن بدنه یخچال و فریزرمان را رفع کنیم؟ در این مقاله از آچارباز سعی داریم نحوه رفع مشکل برق دار شدن بدنه یخچال را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مشکلات فنی در یخچال و فریزر

برخی از ایرادات به مشکلات رایج میان تمام یخچال و فریزرها تبدیل می‌شود، که برق دار شدن بدنه یخچال یکی از آنهاست. علت برق دار شدن بدنه یخچال گاهی می‌تواند از مشکلات فنی و اختلال در عمکرد قطعات آن ناشی شود. برای بررسی اینکه آیا مشکل فنی بوده و یا به موارد دیگری که در ادامه مطرح می‌کنیم، مربوط است، لازم است صحت قطعاتی چون: موتور یخچال، ترموستات، اتصالات، لامپ و … را بررسی کنید. در این راستا می‌توانید به ارورهای یخچال دقت کنید و یا با یک تکنسین تعمیر یخچال، برای یافتن اختلال، تماس بگیرید.

مشکلات فنی علت برق دار شدن یخچال
شایع ترین دلیل برقدار شدن بدنه یخچال اتصال بدنه است

برای بر طرف کردن مشکلاتی از قبیل فرسوده شدن سیم‌های داخلی و یا خرابی ترموستات و یا اتصالی سر پیچ داخل یخچال، نیاز به تخصص و مهارت است. بنابراین بهتر است خود اقدام به تعمیر آنها نکنید و برای تعمیر یخچال فریزر خود از کارشناسان متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

برای تعمیر یخچال از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

افزایش رطوبت

کاهش رطوبت یکی دیگر از عوامل افزایش برقدار شدن بدنه یخچال است. در این نوع برقدار بودن یخچال، لرزش خفیفی در بدنه یخچال، ایجاد می‌شود. برای بر طرف کردن این مشکل رطوبت فضای آشپزخانه را با بخور و یا مرطوب کننده‌های آشپزخانه افزایش دهید.

فرسوده شدن عایق سیم کشی داخلی یخچال

فرسوده شدن عایق سیم کشی داخلی یخچال، از نظر ایمنی برای شما بسیار خطرناک است. ممکن است منجر به برق گرفتگی شود. در صورتی که متوجه لخت بودن سیم‌ها شدید بهتر است یخچال را از برق کشیده و برای برطرف کردن مشکل با یک کارشناس تعمیر یخچال در محل تماس بگیرید.

فرسوده شدن عایق سیم کشی داخلی یخچال
اتصالات پشت یخچال را برای پیدا کردن قطعی، بررسی کنید.
پیشنهاد مطالعه

فصلی بودن برق داشتن بدنه

گاهی برقدار شدن بدنه یخچالتان فصلی است. به این معنی که در برخی از فصول برقدار است و در برخی دیگر از فصول، برق ندارد. کم بودن رطوبت از عوامل موثر در ایجاد الکتریسیته ساکن است. در فصل زمان هوا خشک است و الکتریسیته ساکن موجود در کفش و لباس و بدنه لوازم برقی بیشتر ایجاد می‌شود. ایجاد رطوبت مصنوعی توسط دستگاه بخور به رفع این مشکل کمک شایانی می‌کند. یخچال‌های امروزی که دارای تراشه‌های یخ سازی یا سیستم یخ زدایی‌اند، به الکتریسیته ساکن حساس‌تر هستند.

چطور مشکل برق دار شدن بدنه یخچال را از بر طرف کنیم:

برای رفع مشکل برق دار شدن بدنه یخچال، برای اینکه متوجه شوید مشکل برق دار شدن بدنه یخچال، از موتور ناشی می‌شود و یا از قطعات دیگر :

  • ابتدا یخچال را از برق جدا کنید.
  • سپس رله استارت و اورلود را از موتور خارج کنید.
  • یخچال را دوباره به برق وصل کنید.
  • با ولت متر و یا فاز متر وجود برق بدنه را تست کنید.
  • اگر بدنه برق داشت موتور مشکل دارد. برای رفع این مشکل باید از متخصص مجرب کمک بگیرید.
  • اگر مشکل موتور، ناشی از اتصال به بدنه بود، با اتصال یک سیم آرت، می‌توان مشکل را رفع کرد.
  • اما اگر بعد از اتصال سیم ارت و به برق زدن یخچال، فیوز پرید. موتور دچار مشکل جدی است.

برای وصل کردن سیم آرت اغلب از لوله کشی ساختمان استفاده می‌شود.

سیم ارت یخچال را به کجا وصل کنیم:

همانطور که می‌دانید، سیم ارت سیمی است که از یک طرف به بدنه دستگاه‌های برقی و از طرف دیگر به زمین وصل می‌شود. وظیفه سیم آرت، انتقال الکتریسیته ساکن جمع شده در دستگاه به زمین است. الکتریسیته ساکن در دستگاه برقی، موجب برقدار شدن بدنه دستگاه می‌شود.

نحوه اتصال سیم آرت یخچال
سیم آرت الکتریسیته ساکن را به زمین منتقل می‌کند

برای وصل کردن سیم آرت اغلب از لوله کشی ساختمان استفاده می‌شود. زیرا لوله کشی داخل عمق زمین قرار دارد و جریان الکتریسیته را به عمق زمین منتقل می‌کند. بنابراین برای وصل کردن سیم ارت یخچال، بهتر است از شیر آب پشت یخچال استفاده کنیم.

تعمیر یخچال و فریزر در محل با آچارباز
در صورت مشاهده هرگونه مشکل در نصب ، راه اندازی و خرابی های یخچال خود، به راحتی می‌توانید در سامانه آچارباز درخواست خود را ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید.
تعمیر یخچال
لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا