×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

خانه و آشپزخانه

چرا دکمه های مایکروفر کار نمی کنند؟

علت کار نکردن دکمه مایکروفر

تا حالا برای شما پیش آمده که بخواهید مایکروفر را روشن کنید؛ اما دکمه‌های آن کار نکنند؟ علت کار نکردن دکمه مایکروفر موارد مختلفی است و باعث از کار افتادن این دستگاه می‌شود.

مایکروفر یک وسیله پرمصرف در هر خانه‌ای است که از آن برای طبخ غذاهای از پیش آماده و گرم کردن موادغذایی استفاده می‌شود. مایکروفر هم مثل هر وسیله دیگری خراب می‌شود و یکی از مشکلاتی که برای آن پیش می‌آید همین خرابی دکمه‌هاست.

در این مقاله ما در وبلاگ آچارباز، قصد داریم درباره علت کار نکردن دکمه مایکروفر ، با شما صحبت کنیم. پس همراه ما باشید تا این مشکل را بیشتر بررسی کنیم. اگر مایکروویو شما هم دچار مشکل شده است و به دنبال یک تعمیرکار ماهر و معتبر هستید، می‌توانید برای تعمیر مایکروویو روی آچارباز و تیم تعمیرکاران ما حساب کنید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

علت کار نکردن دکمه های معمولی مایکروفر

قبل از اینکه در مورد علت کار نکردن دکمه مایکروفر ، صحبت کنیم، بهتر است ابتدا در مورد انواع دکمه‌های مایکروویو اطلاعات کوتاهی کسب کنیم.

انواع دکمه‌های مایکروفر

دکمه‌های مایکروویو، 2 نوع مختلف دارند:

  • دکمه‌های لمسی

این مدل دکمه‌ها را تاچی هم می‌گویند. خراب شدن آن‌ها اغلب با 2 نشانه همراه است:

  1. با لمس دکمه‌ها، هیچ فرمانی اجرا نمی‌شود.
  2. با لمس صفحه لمسی، هیچ کدام از بخش‌های مایکروفر کار نمی‌کند.

چنانچه دکمه‌های مایکروفر لمسی خراب شوند، به احتمال زیاد مجبور خواهید بود، صفحه لمسی و صفحه کلید را تعمیر کنید. برای تعمیر دستگاه می‌توانید از خدمات آچارباز در بخش تعمیر مایکروویو کمک بگیرید.

علت کار نکردن دکمه مایکروفر
علت کار نکردن دکمه استارت مایکروفر در مایکروویوها و سولاردام، استفاده زیاد از آن است؛ البته این اتفاق برای دکمه (Stop) هم رخ می‌دهد.

چنانچه دکمه‌های مایکروفر لمسی خراب شوند، به احتمال قوی مجبور خواهید بود، صفحه لمسی و صفحه کلید را تعمیر کنید.

  • دکمه‌های معمولی

علامت بارز خرابی دکمه‌های معمولی مایکروویو، این است که با فشردن آنها هیچ دستوری انجام نمی‌شود یا دکمه‌ها را باید بیش از حد فشار داد تا فرمان اجرا شود.

در صورت خرابی دکمه‌های معمولی مایکروویو، می‌توانید هر دکمه را جداگانه تعویض کنید. برای تعویض هر دکمه بهتر است که از تعمیرکار مایکروفر ماهر کمک بگیرید.

در ادامه  به بررسی علت کار نکردن دکمه مایکروفر معمولی می‌پردازیم.

ایراد در برد اصلی

مهم‌ترین علت کار نکردن دکمه مایکروفر، خرابی برد اصلی دستگاه است. برد دستگاه مانند قلب در بدن انسان است. زمانی‌که برد خراب شود، به طور مستقیم روی دکمه‌های مایکروویو اثر گذاشته و آنها را از کار می‌اندازد. بنابراین مهم‌ترین علت کار نکردن دکمه مایکروفر ، خرابی برد آن است.

بازبینی و تعمیر برد اصلی، یک کار تخصصی است که تنها افراد ماهر در امر تعمیر مایکروفر، قادر به انجام آن هستند. بنابراین چنانچه این مشکل برای دستگاه شما اتفاق افتاد، حتما آن را به تعمیرکار ماهر و آشنا به قطعات مایکروفر بسپارید.

تعمیر مایکروفر و مایکروویو در محل با آچارباز
خدمت تعمیر مایکروفر و مایکروویو در محل آچارباز، شامل عیب‌یابی و تعمیر انواع مایکروفر، مایکروویو و سولاردام است. تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز، دستگاه شما را تحویل گرفته، به تعمیرگاه برده، تعمیر می‌کند و تحویلتان می‌دهد.
درخواست تعمیر مایکروفر
علت کار نکردن دکمه مایکروفر
ایراد در برد اصلی، ممکن است، علت کار نکردن دکمه مایکروفر باشد. چنانچه برد اصلی دچار مشکل شده باشد، اول از همه دکمه‌های مایکروفر از کار می‌افتد.

قطع مدارهای اصلی

رابط اصلی برد مایکروفر و صفحه کلید، مدارها هستند. گاهی قطع مدارهای اصلی، علت کار نکردن مایکروفر است. در صورت اتصال، شکستگی و خرابی مدارها، عملکرد دکمه‌ها مختل می‌شوند.

برای بررسی مدارهای اصلی و حل مشکل باید از کارشناس تعمیر مایکروفر کمک بگیرید. خدمات آچارباز این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهند تا بدون نگرانی، مایکروفرتان را تعمیر کنید. همکاران ما در بخش تعمیر مایکروفر، همگی در کارشان مهارت دارند و از قطعات اصل برای تعمیر مایکروفر استفاده می‌کنند.

خرابی مدارهای اصلی مایکروفر
خرابی مدارهای اصلی ممکن است علت کار نکردن دکمه های مایکروفر باشد. برای حل این مشکل باید از تعمیرکاران مایکروویو کمک بگیرید.

اختلال در فیوز

اختلال در فیوز هم می‌تواند علت کار نکردن ماکروفر باشد. فیوز در دستگاه وظیفه ارتباط با قطعات داخلی را به عهده دارد. چنانچه فیوز خراب شود، ارتباط با قطعات داخلی هم قطع می‌شود. برای حل این مشکل باید دستگاه را از برق بکشید و با تعمیرکار تماس بگیرید.

منبع تغذیه

یکی از بخش‌های بسیار مهم در مایکروویو، منبع تغذیه است. این بخش وظیفه‌ کنترل شدت گرما را به عهده دارد و از قطعات دستگاه مراقبت می‌کند.  منبع تغذیه قطعه‌ای حیاتی در دستگاه است که از برق گرفتگی هم جلوگیری می‌کند. خرابی منبع تغذیه می‌تواند علت کار نکردن مایکروویو باشد؛ بنابراین چنانچه منبع تغذیه دستگاه خراب شد، بدون اتلاف وقت باید آن را تعمیر کنید.

خرابی منبع تغذیه مایکروفر
خرابی منبع تغذیه هم می‌تواند باعث ایجاد خرابی در سایر قطعات دستگاه و علت کار نکردن مایکروفر باشد.

خرابی صفحه کنترل ( صفحه کلید)

یکی دیگر از دلایل کار نکردن مایکروویو، خرابی صفحه کنترل (صفحه کلید) است. چنانچه صفحه کنترل (صفحه کلید) خراب شود، کارکردن با مایکروفر مشکل و در واقع غیرممکن است. در این شرایط باید اتصالات، خازن‌ها، دکمه‌ها و آی سی یوها را بررسی کنید.

چنانچه مهارت لازم در این زمینه را ندارید، بهتر است از تعمیرکار مایکروویو کمک بگیرید. تا مشکل پیش آمده را در کمترین زمان ممکن حل کند.

پیشنهاد مطالعه

کار نکردن دکمه های لمسی مایکروفر

بیشتر مایکروفرهای جدید، دکمه‌های لمسی دارند. خرابی این دکمه‌های لمسی هم می‌تواند علت کار نکردن مایکروفر باشند.

سوییچ های غشایی

اگر مدت زمان زیادی از خرید مایکروفر شما می‌گذرد، ممکن است علت کار نکردن دکمه مایکروفر، خرابی سوییچ‌های غشایی آن باشد. سوییچ‌های غشایی، پل ارتباطی میان دکمه و صفحه کنترل مایکروفر هستند و دستور شما را اجرا می‌کنند. زمانی‌که سوییچ‌ها خراب می‌شوند، امکان اجرای فرمان شما وجود ندارد. در صورتی که یکی از  این سوییچ‌ها، خراب شود به کل صفحه لمسی آسیبی وارد نمی‌شود و بقیه بخش‌های صفحه کار می‌کنند. برای حل این مشکل، تعمیرکار مایکروفر، سوییچ‌ غشایی را تعمیر یا تعویض می‌کند.

سوییچ غشایی کلیدهای لمسی مایکروفر
ممکن است دلیل کار نکردن مایکروفر، خرابی سوییچ‌ غشایی آن باشد. در صورت خرابی سوییچ غشایی، ارتباط میان دکمه و صفحه کنترل مایکروفر قطع می‌شود و امکان استفاده از آن دکمه وجود ندارد.

پدال‌های حرکتی

پدال‌های حرکتی در قسمت پشتی دکمه‌های مایکروفر قرار دارند و اتصال دکمه به سوییچ غشایی توسط آنها صورت می‌گیرد. در صورت استفاده مداوم، این پدال‌ها آسیب می‌بینند و در نتیجه دکمه‌های مایکروویو کار نمی‌کنند. برای حل این مشل هم باید از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

در این مقاله، علت کار نکردن دکمه مایکروفر را بررسی کردیم. آنجا که مایکروفر یک دستگاه پیچیده است، برای حل مشکلات آن باید از تعمیرکار مایکروفر   کمک بگیرید. اگر مایکروفر شما هم دچار این مشکل شده است و در تهران سکونت دارید برای تعمیر دستگاه خود در کوتاه‌ترین زمان، روی درخواست تعمیر مایکروویو در کادر زیر کلیک کنید و مشکل خود را با ما درمیان بگذارید.

تعمیر مایکروفر و مایکروویو در محل با آچارباز
خدمت تعمیر مایکروفر و مایکروویو در محل آچارباز، شامل عیب‌یابی و تعمیر انواع مایکروفر، مایکروویو و سولاردام است. تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز، دستگاه شما را تحویل گرفته، به تعمیرگاه برده، تعمیر می‌کند و تحویلتان می‌دهد.
درخواست تعمیر مایکروفر

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا