×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم کوچک آشپزخانه

دلایل خرابی مایکروفر چیست؟

علت خرابی مایکروفر

مایکروفر به دلایل مختلفی دچار مشکل شده و باید با بررسی آنها به رفع مشکلات این دستگاه مهم آشپزخانه خود بپردازید. قطعا معیوب بودن مایکروفر، گرم کردن غذا و برخی این موارد را با دردسر روبرو خواهد کرد و بهتر است تا به سرعت این موضوع برطرف شود. در بیشتر موارد علت خرابی مایکروفر به نحوه استفاده از این دستگاه مربوط می‌شود. به نوعی اگر افراد طبق استاندارد به استفاده از این نوع دستگاه‌ها نپردازند، عمر کاربری آنها را کوتاه می‌کنند. البته زمانی که این کاربری طولانی شده و به شکل درست انجام نشود، به مرور زمان شاهد آشکار شدن خرابی‌هایی متعددی در مایکروفر خواهیم بود
در این بین قصد داریم شما را با دلایل خرابی مایکروفر آشنا سازیم. با ما همراه باشید.

علت گرم نشدن مایکروفر

در برخی اوقات مشاهده خواهید کرد که با وجود درست بودن تنظیمات مایکروفر، این دستگاه به خوبی غذا را گرم نمی‌کند. برای جویا شدن علت، باید برخی قطعات داخلی مایکروفر را تست کنید. از جمله مهم‎ترین این قطعات باید به خازن و دیود اشاره کرد.
در اغلب موارد بیشتر خرابی‌ مایکروفرها به مشکل در خازن و دیود ختم می‌شود. ناگفته نماند برای تعمیر خازن باید بسیار دقت به عمل آورد. زیرا برخی مواقع با قطع جریان برق، به دلیل ولتاژ در آن، احتمال برق گرفتی را در هنگام تعمیر افزایش خواهد داد.
برای اینکه با قطعه دیود آشنا شوید و نحوه تست آن را بدانید، مقاله نحوه عملکرد دیود را بخوانید.
همچنین بهتر است لامپ و برد مایکروفر هم مورد بررسی قرار گیرد. بنابراین اگر نیاز به تعمیر یا تعویض وجود داشت، بهتر است آن را با مطلع ساختن کارشناس، برطرف کنید.

کار نکردن لامپ مایکروفر

یکی دیگر از علل‌های خرابی مایکروفر کار نکردن لامپ داخل این دستگاه است. هنگامی که لامپ داخلی کم نور، چشمک زن یا خاموش است، نشان دهنده این است که لامپ کار نمی‌کند. برای برطرف کردن هر یک از این مشکلات باید راه حل خاصی به کار گرفت.
هنگام خاموش شدن لامپ باید آن را کامل تعویض کرد. اگر لامپ کم نور است، بهتر بوده دستگاه را مجدد تنظیم کنید. در زمان چشمک زن بودن نیز بهتر است آن را تعویض کنید. زیرا به معنای نزدیک بودن زمان سوختن آن است.

کار نکردن لامپ مایکروفر
چشمک زدن لامپ، به معنای پایان عمر آن است.

خاموش شدن ناگهانی مایکروفر چه دلایلی دارد؟

بعضی مواقع ممکن است مشاهده کنید که مایکروفر ناگهانی خاموش شود و این موضوع نگرانی شما را به دنبال داشته باشید. برای برطرف کردن این مشکل بهتر بوده تا چند قطعه بررسی شود. نخستین دلیل، خرابی میکروسوئیچ‌های درب مایکروفر است و به اشتباه نمی‌تواند باز یا بسته بودن درب را تشخیص دهد.

تعمیر مایکروفر و مایکروویو در محل با آچارباز
خدمت تعمیر مایکروفر و مایکروویو در محل آچارباز، شامل عیب‌یابی و تعمیر انواع مایکروفر، مایکروویو و سولاردام است. تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز، دستگاه شما را تحویل گرفته، به تعمیرگاه برده، تعمیر می‌کند و تحویلتان می‌دهد.
درخواست تعمیر مایکروفر

هنگامی که باز بودن درب توقف عملیات مایکروفر را به دنبال دارد، با خرابی میکروسوئیچ نیز، مایکروفر به صورت اتفاقی خاموش می‌شود. بهترین روش در این زمان تعویض میکروسوئیچ است و مشکل را برطرف می‌کند.
در سوی دیگر اگر برد اصلی، صفحه لمسی یا کلیدها دچار مشکل شود، مایکروفر دچار مشکل خواهد شد. از آنجایی که برد اصلی در هر دستگاهی مهم‌ترین قطعه است و تعویض آن هزینه بسیاری به دنبال دارد، بهتر بوده در ابتدا این قطعه بررسی شده و اگر مشکل دارد، سریع‌تر تعویض شود. متاسفانه قطعه برد اصلی قیمت بالایی دارد.

تعویض برد مایکروفر
یکی از قطعات گرانقیمت مایکروفر، برد آن است.

عدم چرخش سینی گردان را بررسی کنید

یکی دیگر از علل خرابی مایکروفر احتمالا نچرخیدن سینی گردان آن است. بدون شک باید بیان داشت یکی از اصلی‌ترین دلیل عدم چرخش سینی گردان، خرابی موتور این بخش است. در نتیجه بهتر است ابتدا موتور بررسی و در صورت خرابی تعمیر شود. همچنین می‌توان با وجود خرابی سخت، آن را به طور کلی تعویض کرد. البته پیشنهاد می شود برای تعویض موتور به نمایندگی‌های رسمی و باسابقه مراجعه کنید.

عدم کار کردن گریل مایکروفر

گاهی اوقات گریل مایکروفر کار نمی‌کند و برای جستجوی علت بهتر است قطعاتی چون المنت، ترموستات و همچنین برد بررسی شود. البته افراد متخصص بیشتر سعی می‌کنند برای رفع این مشکل، نخست به بررسی المنت و ترموستات مایکروفر بپردازند، سپس به سراغ برد بروند. زیرا در این مورد احتمال خرابی برد بسیار کمتر است.

پیشنهاد مطالعه

عدم روشن شدن مایکروفر چیست؟

دیگر موارد خرابی مایکروفر، روشن نشدن آن است. از دلایل اصلی روشن نشدن این دستگاه مشکل در جریان برق است که باید بررسی شود. البته گاهی در صورت عدم وجود مشکل جریان برق، بهتر است برد بررسی شود، زیرا ممکن بوده در این قسمت خرابی وجود داشته باشد. برای تعمیر برد اصلی مایکروفر حتما باید به سراغ یک کارشناس با تجربه و معتبر بروید.

دلایل روشن نشدن مایکروفر
در صورت روشن نشدن مایکروفر، قبل از هر چیزی اتصال برق را بررسی کنید.

جرقه زدن مایکروفر چه دلایلی دارد؟

دیگر علت کار نکردن هر مایکروفری می تواند جرقه زدن باشد. اگر در جریان استفاده مایکروفر مشاهده کردید این دستگاه مرتب جرقه می‌زند، بهتر است برای جلوگیری از هرگونه حادثه، آن را خاموش کنید. سپس ظرف را درون مایکروفر خارج کرده و بررسی کنید نوع ظرف چه جنسی است. اگر فلزی یا فویل آلومینیومی باشد، به خودی خود جرقه می‌زند. اگر مشکل از ظرف نبود بهتر است قطعاتی چون خازن، مگنترون و یا پایه فلزی داخل را بررسی کرده و به رفع مسئله بپردازید.
برای اینکه اطلاعات بیشتری در زمینه جرقه زدن مایکروفر کسب کنید، پیشنهاد می‌کنیم مطالب علت جرقه زدن مایکروفر را مطالعه کنید.

پیشنهاد مطالعه

سوختن مکرر فیوز مایکروفر

موارد مختلفی در خرابی مایکروفر دخیل هستند و سوختن مکرر فیوز هم یکی دیگر از این دلایل است. برای رفع این مسئله بهتر است تا دیود و خازن را به خوبی بررسی کنید. پس از اینکه ولتاژ خازن را خارج کرده و مشاهده کردید این قطعه و دیود مشکلی ندارند، در مرحله بعدی به سراغ مگنترون بروید.
در هنگام استفاده از مایکروفر باید دقت بسیاری به خرج داد. زیرا در غیر این صورت خرابی به بار خواهد آمد که گاهی هزینه بالایی را دربرخواهد گرفت. بنابراین باید نگهداری ایده آل از دستگاه گرم کن غذا یا همان مایکروفر داشت تا دوام بالایی داشته باشد.
در صورتی که با دستگاه مایکروفر خود به مشکل برخوردید و خودتان قادر به تشخیص و یا تعمیر آن نبودید، برای تعمیر مایکروفر؛ از خدمات آچارباز استفاده کنید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا