×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم کوچک آشپزخانه

دلایل خاموش شدن ناگهانی مایکروفر چیست؟

خاموش شدن ناگهانی مایکروفر

مایکروفر را باید یکی از ملزومات آشپزخانه دانست که به کمک آن می‌توان در مدت زمان کوتاهی به گرم کردن یا پختن غذا پرداخت. گاهی اوقات مایکروفرها با مشکلاتی رو به رو می‌شوند که اگر نتوان آنها را رفع کرد، مشکلات بزرگ‌تری را در پی خواهد داشت. یکی از موارد خرابی، خاموش شدن ناگهانی مایکروفر است. گاهی افراد با این مسئله رو به رو شده و نمی‌دانند چگونه با آن پرداخت کنند.

ما در این مطلب قصد داریم به شرح دلایل خاموش شدن ناگهانی مایکروفر بپردازیم و بهترین روش برای تعمیر مایکروفر را به شما معرفی کنیم.

نکات مهم برای بررسی دلایل خاموش شدن ناگهانی

مایکروفرها در بخش داخلی، قطعات پیچیده و مختلفی دارند که اگر هر یک دچار خرابی شوند، امر تعمیر آنها به سادگی قابل انجام نیست و نیاز است تا افراد متخصصی آنها را برطرف کنند. ما در این مقاله قصد داریم دلایل خاموشی ناگهانی مایکروفر را برای شما شرح دهیم تا اگر زمانی با چنین مسئله مواجه شدید بتوانید به سرعت آن را برطرف کنید.

خرابی میکروسویچ درب مایکروفر

گاهی اوقات در زمان استفاده از مایکروفر، مشاهده خواهید کرد که درب آن به درستی عمل نمی‌کند. چهار میکروسوئیچر درون مایکروفر قرار داشته که تشخیص می‌دهند درب مایکروفر باز است یا بسته. اگر یکی از این میکروسوئیچ‌ها مشکل داشته باشد، اختلالی در عملکرد دستگاه به وجود خواهد آمد.

از این رو اگر میکروسوئیچ مشکل داشته باشد، ممکن است موجب خاموشی ناگهانی مایکروفر شود. سعی کنید برای تست این بخش با کارشناسان مربوطه تماس برقرار کرده و از آنها بخواهید این موضوع را بررسی کنند.

میکروسوئیچ نقش مهمی در یک مایکروفر دارد و در صورت خرابی باید تعمیر شود. زیرا احتمال اینکه خاموشی ناگهانی مایکروفر از آن باشد، کم نیست. البته برای تعمیر آن باید به سراغ یک کارشناس متخصص رفت تا به بررسی آن پرداخته و در صورت وجود اشکال این مسئله را برطرف سازد. بنابراین بهتر است خود از بررسی و رفع مشکل در این بخش صرف نظر کنید زیرا عدم داشتن تخصص می‌تواند مشکلات دیگر و زیان باری را به دنبال داشته باشد.

تعمیرکار مایکروویو
خرابی در میکروسویچ مایکروفر، یکی از دلایل روشن نشدن آن است.
تعمیر مایکروفر و مایکروویو در محل با آچارباز
خدمت تعمیر مایکروفر و مایکروویو در محل آچارباز، شامل عیب‌یابی و تعمیر انواع مایکروفر، مایکروویو و سولاردام است. تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز، دستگاه شما را تحویل گرفته، به تعمیرگاه برده، تعمیر می‌کند و تحویلتان می‌دهد.
درخواست تعمیر مایکروفر

خراب شدن ترانس

یکی دیگر از مواردی که احتمال دارد خاموشی ناگهانی مایکروفر را در پی داشته باشد، معیوب بودن ترانس است. هنگامی که برای مدت طولانی از مایکروفر استفاده می کنید، ترانس آن دچار مشکل خواهد شد و در نتیجه خراب می‌شود. در این موقعیت است که با روشن کردن دستگاه و گذشت چند ثانیه شاهد خاموش شدن مایکروفر خواهید بود. حتی مشکلاتی از قبیل گرم نکردن مایکروفر هم می‌تواند نتیجه خرابی ترانس باشد.

از آنجایی که ترانس قطعه بسیار مهم مایکروفر است، اگر دچار مشکل شود، تعمیر و تعویض سختی و خطراتی را به دنبال دارد. زیرا این قطعه از ولتاژ بالایی برخوردار بوده و ممکن است آسیب جدی به فرد وارد کند. بنابراین پیشنهاد می‌شود تعویض یا تعمیر آن را برعهده یک فرد ماهر بگذارید.

تعمیرات تخصصی مایکروفر
تعمیرات مایکروفر به دلیل حساسیت بالا، باید در مکانی ایزوله انجام شود.

محافظ حرارتی را بررسی کنید

یکی دیگر از دلایلی که خاموشی ناگهانی مایکروفر را در پی دارد، آسیب رسیدن محافظ حرارتی است. این بخش مانع از افزایش حرارت بی رویه دستگاه شده و به کمک آن می‌توان از حرارت بالا جلوگیری کرد. هنگامی که این قطعه با مشکل مواجه می‌شود، شاهد نقص در عملکرد ماکروفر خواهید بود و در نهایت خاموشی ناگهانی آن را در پی دارد.

صفحه کلید درست عمل نمی کند

برخی مواقع خرابی صفحه کلید موجب خواهد شد تا مایکروفر ناگهان خاموش شود. از این رو باید بخش صفحه کلید یا صفحه لمسی مایکروفر را بررسی و از مشکل آن آگاهی پیدا کرد. از آنجایی که تعمیر یا تعویض صفحه کلید امر دشواری بوده، بهتر است به سراغ نمایندگی رفته تا این مسئله را برای شما برطرف کند.

زیرا عدم آگاهی شما مشکلات بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

تعمیرکار لوازم خانگی
خراب شدن صفحه کلید مایکروفر، دردسرهای زیادی به دنبال دارد.

پیشنهاد مطالعه

ترموستات را عیب یابی کنید

در برخی موارد علت خاموشی ناگهانی مایکروفر، خرابی ترموستات است. بنابراین بسیار اهمیت دارد که به بررسی آن پرداخته و در صورت وجود مشکل آن را برطرف کنید.

ناگفته نماند که بسیار دقیق باید به تعویض ترموستات پرداخت تا دیگر شاهد ایجاد مشکلی برای آن نبود. تعویض یا تعمیر ترموستات امر آسانی نیست.

تعمیر برد اصلی مایکروفر

بردها از قطعات مهم دستگاه‌هایی از قبیل لوازم خانگی هستند. اگر این قطعه دچار مشکل شود، تعمیر آن به سادگی صورت نگرفته و باید به سراغ نمایندگی‌های معتبر رفته تا به تعمیر آن بپردازند. گاهی اوقات سطح خرابی برد آن قدر بالاست که باید به تعویض آن پرداخت و جایی برای تعمیر باقی نخواهد ماند.

ناگفته نماند که بردها بخش مهمی در هر نوع لوازم خانگی هستند و هزینه تعمیر بالایی هم دارند. بنابراین باید آن را بسیار مهم پنداشت و گاهی علت خاموشی ناگهانی مایکروفر همین بخش است که باید در درجه اول بررسی شود و در صورت داشتن مشکل به رفع آن پرداخت.

دلایل مختلفی در خرابی مایکروفر وجود دارد و شما باید تمامی مراحل فوق را بررسی کنید و در صورت اینکه یکی از موارد فوق دلیل اصلی است، به نمایندگی معتبر مراجعه تا مسئله فنی موجود را برطرف سازید. سامانه آچارباز با در اختیار داشتن متخصصین در زمینه تعمیر لوازم خانگی، قادر است دستگاه مایکروفر شما را به بهترین شکل و مانند روز اول تعمیر کرده و تحویلتان دهد. شما می‌توانید با شماره 02154591616 تماس گرفته و درخواست تعمیر مایکروفر خود را ثبت کنید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. ماکروفر من همیشه به برق است. بعضی اوقات که توش غذا برای گرم کرن میذارم به محض بستن در مایکروفر فیوز آشپزخونه می پره! خیلی اوقاتم اصلا مشکلی پیش نمیاد. چی باعث این اتفاق میشه؟

    1. باسلام
      بنزما عزیز لازم است که اتصالات دستگاه ماکروفر خود را بررسی کنید. احتمال یکسره شدن اتصالات وجود دارد. شما می‌توانید درخواست تعمیر ماکروفر خود را از طریق سایت ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و رفع کنند.

  2. امکان دارد ماکروویو در اثر گرمای بیش از حد بصورت اتومات خاموش بشه؟ دستگاه من بعد از ۱۵ دقیقه کارکردن کلا خاموش شده و روشن نمیشه و پس از ۱0 دقیقه دوباره کار می کند.

    1. باسلام
      آقا/ خانم جلالی عزیز، بله امکان دارد، اما پیشنهاد میکنیم صحت عملکرد ترانس را بررسی کنید. اگر مشکل حل نشد شما می‌توانید درخواست تعمیر ماکروویو در محل خود را در سامانه آچارباز با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  3. وقت بخیر
    ماکروفر من ال جی هست و بعد از هر باز کار کردن فن آن خیلی صدا می دهد تا دستگاه را خنک کند. جدیدا بعد یکبار استفاده اگر برای بار دوم روشن بشه پشت هم، هم فن خیلی طولانی کار می کند و هم وسط کار مارکروفر خاموش می شود. راهنمایی بفرمایید

    1. باسلام
      دوست عزیز دستگاه شما نیاز به بررسی توسط کارشناس دارد احتمال دارد ترانس دستگاه به مشکل خورده باشد. شما می‌توانید درخواست تعمیر ماکروفر در محل خود را در سامانه آچارباز با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا