×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم کوچک آشپزخانه

تفاوت قهوه و اسپرسو چیست؟

فرق اسپرسو و قهوه

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به فرق اسپرسو با قهوه فکر کرده باشید. اسپرسو را می‌توان نوعی قهوه در نظر گرفت، زیرا برای تهیه آن از دانه‌های قهوه استفاده می‌شود. شما می‌توانید از هر نوع قهوه‌ای مانند روبوستا یا عربیکا برای تهیه اسپرسو استفاده کنید. در ادامه این مطلب آچارباز قصد داریم به طور کامل به معرفی تفاوت‌های این د پرداخته و ببینیم فرق قهوه با اسپرسو چیست؟

قهوه‌ها انواع مختلفی دارند و با نام‌هایی مانند اسپرسو، قهوه ترک، قهوه فرانسه، اسپرسو دوبل و … معرفی می‌شوند. این قهوه‌ها با روش‌های مختلفی تهیه شده و طرفدارن خاص خود را دارند. اگر تا به حال به تفاوت میان این قهوه‌ها توجه نکرده‌اید با ما همراه باشید تا به بررسی آن‌ها بپردازیم.

اگر برای تهیه قهوه و اسپرسو از دستگاه استفاده می‌کنید بسته به استفاده باید دستگاه را به صورت سالانه سرویس کنید تا تغییری در عطر و مزه قهوه به وجود نیاید. اگر خودتان فرصت این کار را ندارید می‌توانید روی کلمه تعمیر قهوه ساز یا تعمیر اسپرسو ساز در این صفحه کلیک کنید.

فرق اسپرسو با قهوه در چیست؟

آیا با فرق اسپرسو با قهوه آشنا هستید؟ انتخاب شما کدام است؟ اگر یک فنجان قهوه پیش روی شما قرار بگیرد، می‌توانید تشخیص دهید چه نوع قهوه‌ای است و چگونه تهیه شده است؟ به چه میزان دانه قهوه آسیاب شده و از چه ابزاری برای ساخت آن استفاده شده؟ موارد گفته شده تفاوت‌های میان انواع قهوه موجود را مشخص می‌کنند.

تعمیر قهوه ساز در آچارباز
خدمت تعمیر قهوه ساز، شامل عیب‌یابی، سرویس و تعمیر قهوه سازهای مختلف می‌شود. برای تعمیر قهوه ساز خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. از طریق کلیک روی دکمه درخواست تعمیر قهوه ساز می‌توانید درخواست خود را ثبت و منتظر تماس کارشناس باشید..
تعمیر قهوه ساز

روش‌های مختلفی برای تهیه قهوه وجود دارد که هر کدام جزئیات و ابزار خاصی را لازم دارند. فرنچ پرس، موکاپات، پوراور، اسپرسو ساز و … از مهم‌ترین ابزارهای تهیه قهوه هستند که هرکدام یک نوع قهوه خاص را تولید می‌کند. در واقع شما دانه‌های قهوه را به روش‌های مختلف آسیاب کرده و به کمک دستگاه‌های مختلف، انواع مختلفی از قهوه را تولید می‌کنید.

یکی از انواع قهوه تولید شده، اسپرسو است. به همین دلیل در معرفی فرق قهوه با اسپرسو می‌توان اسپرسو را نوعی قهوه معرفی کرد. اما همه قهوه‌ها اسپرسو نیستند.

فرق اسپرسو با قهوه
همه ی قهوه‌ها اسپرسو نیستند ولی همه‌ی اسپرسوها قهوه هستند.

فرق بین قهوه و اسپرسو از نظر طرز تهیه

فرق بین قهوه و اسپرسو از نظر طرز تهیه این است که اسپرسو از انواع مختلفی از دانه‌های قهوه تولید می‌شود. علاوه بر آن هر فرد ممکن است روش خاص خود را برای تهیه اسپرسو داشته و از ابزارهای مختلفی برای آن استفاده کند. برخی افراد از اسپرسوهایی با میزان کافئین بالا استفاده می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه

در تهیه قهوه، مقداری آب گرم به آرامی از میان دانه‌های قهوه عبور می‌کند تا این نوشیدنی جذاب برای شما آماده شود. تهیه قهوه به روش‌های مختلف، معمولا زمان‌بر است و مدتی برای آماده شدن باید منتظر بمانید.

اما مهم‌ترین تفاوت اسپرسو با قهوه این است که اسپرسو در مدت زمان بسیار کمی در حد چند ثانیه آماده می‌شود. برای آماده شدن اسپرسو، آبی که نزدیک به نقطه جوش است از میان قهوه‌ای که به خوبی آسیاب و فشرده شده، عبور می‌کند. این نوع قهوه معطر و سرشار از کافئین است.

برای تهیه اسپرسو می‌توانید از دستگاه اسپرسو ساز استفاده کنید، اما بدون آن نیز تهیه اسپرسو امکان پذیر است. برای این کار می‌توانید از موکاپات یا فرنچ پرس استفاده کنید. قبل از تهیه اسپرسو حتما از سالم بودن دستگاه خود مطمئن شوید تا اسپرسو با کیفیتی را تهیه کنید. اگر تمام مراحل تهیه اسپرسو را به خوبی انجام داده و همچنان قهوه خوش طعمی دریافت نمی‌کنید، مشکل از دستگاه شماست و هر چه سریع‌تر باید برای تعمیر قهوه ساز و تعمیر اسپرسوساز خود اقدام کنید.

فرق قهوه و اسپرسو چیست
مدت زمان تهیه اسپرسو از قهوه معمولی کمتر است.

تفاوت اسپرسو با قهوه از نظر نوشیدن

از دیگر تفاوت اسپرسو با قهوه می‌توان به نحوه نوشیدن آن اشاره کرد. اسپرسو در دو نوع معمولی و دوبل تهیه می‌شود. اغلب این قهوه در فنجان کوچک به همراه یک لیوان آب سرو می‌شود. بهتر است قبل از نوشیدن قهوه لیوان آب را میل کنید تا دهانتان برای سرو قهوه و لذت بردن از طعم آن تازه شود. اگر در طول روز تنها یک بار قهوه می‌نوشید، بهتر است از اسپرسو دوبل استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه

دیگر فرق قهوه با اسپرسو این است که اسپرسو را باید به آرامی بنوشید تا متوجه عطر و مزه آن شوید. این کار باعث می‌شود تجربه عالی و فوق‌العاده‌ای از نوشیدن اسپرسو داشته و از آن لذت ببرید. می‌توانید قبل از نوشیدن آن را به خوبی هم بزنید تا اجزای سنگین که معمولا در ته ظرف ته نشین می‌شوند را به سمت بالا آورده و نوشیدنی را یکدست کنید.

تفاوت اسپرسو و قهوه
اگر به قهوه تلخ علاقه دارید می‌توانید قهوه اسپرسو را بدون شیر یا قهوه میل کنید.

فرق قهوه ترک و فرانسه چیست؟

قهوه ترک از قدیمی‌ترین و سنتی‌ترین قهوه‌های موجود است که از طریق دم کشیدن آماده می‌شود. این قهوه بسیار غلیظ و مخملی است که لایه‌ای از فوم یا کرم روی آن تشکیل می‌شود. این لایه باعث می‌شود قهوه ظاهر زیبایی داشته و دیرتر سرد شود. قهوه ترک به دلیل طعم و بافت جذاب طرفداران بسیار زیادی دارد.

برای تهیه این نوع قهوه از ابزاری به نام قهوه جوش استفاده می‌شود. این وسیله مشابه شیرجوش است. دانه‌های قهوه برای تهیه قهوه ترک باید به طور کامل آسیاب شوند تا به راحتی با آب ترکیب شده و دم بکشد. این نوع قهوه بسیار غلیظ و سنگین است به همین دلیل به میزان بسیار کم سرو می‌شود.

فرق قهوه فرانسه و اسپرسو
فرق بین اسپرسو و قهوه از نظر اندازه دانه‌های قهوه است. دانه‌های قهوه اسپرسو نسبت به قهوه کوچک‌تر است.

فرق قهوه فرانسه و اسپرسو

مهم‌ترین تفاوت انواع قهوه با اسپرسو با توجه به نوع آسیاب شدن قهوه، دستگاه قهوه ساز، طعم و نحوه نگهداری آن‌ها مشخص می‌شود. از دستگاه فرنچ پرس یا فرانسه ساز برای تهیه قهوه فرانسه استفاده می‌شود. همچنین نسبت به اسپرسو به میزان آسیاب کمتری احتیاج دارند. روش تهیه این دو قهوه با یکدیگر متفاوت است و همین امر سبب می‌شود اسپرسو از قهوه فرانسه سنگین‌تر باشد.

تعمیر اسپرسو ساز در آچارباز
خدمت تعمیر اسپرسوساز، شامل عیب‌یابی، سرویس و تعمیر اسپرسوساز های مختلف می‌شود. برای تعمیر اسپرسو ساز خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. از طریق کلیک روی دکمه درخواست تعمیر اسپرسو ساز می‌توانید درخواست خود را ثبت و منتظر تماس کارشناس باشید..
تعمیر اسپرسو ساز

قهوه اسپرسو به صورت عصاره گیری از پودر قهوه تهیه می‌شود. برای تهیه این نوع قهوه از دستگاه‌های اسپرسوساز و موکاپات استفاده می‌شود. در این دستگاه‌ها آب جوش با فشار زیاد از میان پودر قهوه عبور کرده و عصاره قهوه ایجاد می‌شود که به آن اسپرسو گفته می‌شود. دانه‌های قهوه به طور کامل پودر نمی‌شوند و کمی درشت مانند هستند، زیرا در صورت نرم بودن بیش از حد، آب از میان آن‌ها عبور نمی‌کند.

تفاوت قهوه و اسپرسو
در آچارباز تعمیرات انواع قهوه ساز و اسپرسو ساز انجام می‌شود.

با توجه به توضیحات گفته شده در زمینه فرق اسپرسو با قهوه، می‌توان گفت اسپرسو و انواع قهوه تفاوت‌های زیادی با یکدیگر ندارند و تنها در میزان آسیاب کردن و طرز تهیه متفاوت هستند. تمام قهوه‌های موجود از یک نوع دانه قهوه تهیه می‌شوند. شما می‌توانید با توجه به ذائقه خود مبنی بر تلخی کمتر یا بیشتر، غلیظ بودن، میزان کافئین و … قهوه مناسب و موردعلاقه خود را تهیه و نوش جان کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا