×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم کوچک آشپزخانه

راهنمای جامع درست کردن قهوه ترک

درست کردن قهوه ترک

قهوه ترک یکی از اصیل‌ترین و خوش طعم‌ترین قهوه‌های دنیاست. بسیاری از افرادی که از گذشته تاکنون به خوردن قهوه علاقه داشته، طرفدار این نوع قهوه هستند و هرگز آن را با قهوه دیگری عوض نمی‌کنند. اگر مسیرتان به کشور ترکیه افتاد، حتما به کافه‌های آن سر بزنید و برای یکبار هم که شده این قهوه را تست کنید. این قهوه به دلیل غلظت بالا برای فال قهوه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این مقاله آچارباز قصد داریم طرز تهیه قهوه ترک حرفه ای را به شما آموزش دهیم پس در ادامه با ما همراه باشید. اگر از دستگاه قهوه ساز برای قهوه ترک استفاده می‌کنید ولی قهوه ترک شما طعم خوبی ندارد باید برای تعمیر قهوه ساز اقدام کنید زیرا این مشکل اغلب در اثر خرابی دستگاه به وجود می‌آید.

قهوه ترک دارای بافتی مخملی و لایه‌ای از کف است که در فنجان‌های کوچک سرو می‌شود. برای درست کردن قهوه ترک باید دانه‌های قهوه به طور کامل آسیاب شده و یکدست باشند. در ادامه با نحوه درست کردن قهوه ترک آشنا می‌شویم.

طریقه درست کردن قهوه ترک

برای درست کردن قهوه ترک باید ابتدا پودر قهوه موردنظر را تهیه کنید. برای این کار می‌توانید از قهوه‌های آسیاب شده استفاده کرده یا دانه قهوه بخرید و در منزل آسیاب کنید. توجه داشته باشید برای این مدل قهوه باید دانه‌ها به طور کامل آسیاب و نرم شوند.

تعمیر قهوه ساز در آچارباز
خدمت تعمیر قهوه ساز، شامل عیب‌یابی، سرویس و تعمیر قهوه سازهای مختلف می‌شود. برای تعمیر قهوه ساز خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. از طریق کلیک روی دکمه درخواست تعمیر قهوه ساز می‌توانید درخواست خود را ثبت و منتظر تماس کارشناس باشید..
تعمیر قهوه ساز

برای درست کردن قهوه ترک اغلب به یک قهوه جوش نیاز دارید. این قهوه جوش، جذوه نامیده می‌شود. مقداری آب و در صورت تمایل شکر نیز به آن اضافه می‌شود.

به ازای هر فنجان قهوه باید به میزان یک قاشق غذاخوری پودر قهوه درون آن بریزید. طریقه درست کردن قهوه ترک حرفه‌ای طرز به صورت زیر است:

  1. ابتدا مقداری آب سرد درون قهوه جوش بریزید.
  2. ظرف را روی شعله قرار داده و به آرامی هم بزنید تا پودر قهوه درون آن حل شود.
  3. در صورت تمایل مقداری شکر نیز به آن اضافه کرده و اجازه دهید دانه‌های شکر درون قهوه حل شوند.
  4. یکی از مهم‌ترین مراحل برای داشتن یک قهوه ترک اصیل و خوش طعم این است که در زمان مناسب آن را از روی اجاق بردارید.
  5. ابتدا کف غلیظی روی قهوه ایجاد می‌شود. مدتی پس از آن نیز دانه‌های حباب روی قهوه ظاهر شده و قهوه شروع به جوشیدن می‌کند.
  6. به محض اینکه قهوه شروع به جوشیدن کرد، آن را از روی شعله بردارید.
  7. قهوه را به آرامی درون فنجان ریخته و نوش جان کنید. 
طرز تهیه قهوه ترک با قهوه جوش
در کنار این قهوه معمولا یک لیوان آب می‌نوشند تا دهان برای چشیدن طعم قهوه صاف شود. همچنین غذاهای ترکی، شیرینی و آبنبات نیز در کنار آن سرو می‌‌شود.

از آنجایی که برای تهیه قهوه ترک به وسیله و ابزار پیچیده‌ای نیاز نیست؛ حتی می‌توانید به کمک یک قهوه جوش ساده هم آن را آماده کنید.

نکات مهم در طرز تهیه قهوه ترک حرفه ای

برخی از نکات مهم در طرز تهیه قهوه ترک حرفه ای که در طعم قهوه شما را بسیار تاثیرگذار است، عبارتند از:

  • اگر قهوه ترک را به جای شکر با قند شیرین کنید، طعم بهتری خواهد داشت.
  • برای هم زدن قهوه و جلوگیری از کم شدن کیفیت آن، بهتر است از قاشق چوبی استفاده کنید.
  • این قهوه باید در مدت زمان طولانی‌‌تری آماده شود، به همین دلیل هرچه از آب سردتری برای تهیه آن استفاده کنید، بهتر است. می‌توانید در ابتدا چند تکه یخ نیز درون ظرف قرار دهید.
  • پس از ریختن قهوه درون ظرف، بلافاصله مشغول نوشیدن نشوید. بهتر است صبر کنید تا ذرات آن ته نشین شده و سپس آن را میل کنید.
  • قهوه ترک بسیار سنگین و غلیظ است و در بیشتر اوقات بعد از نوشیدن آن دهانتان مزه تلخ می‌گیرد. بهتر است بعد از نوشیدن مقداری آب بنوشید.
  • فنجان استاندارد برای قهوه ترک بین 80 تا 100 سی سی است.
طریقه درست کردن قهوه ترک
اگر برای درست کردن قهوه ترک به جای آب از شیر استفاده شود به آن قهوه یونانی گفته می‌شود.

طرز تهیه قهوه ترک با اسپرسوساز

شاید برای شما هم عجیب باشد که چگونه می‌توان با دستگاه اسپرسو ساز قهوه ترک درست کرد. مهم‌ترین تفاوت میان قهوه ترک و اسپرسو در نحوه درست کردن آن‌هاست، اما یک راه حل نیز وجود دارد که می‌توان به کمک دستگاه اسپرسو ساز، قهوه ترک آماده کرد.

درست کردن قهوه ترک با اسپرسو ساز نیز امکان پذیر است. دستگاه‌های اسپرسو ساز دارای یک نازل هستند که برای تولید فوم شیر استفاده می‌شود. به کمک این دستگاه می‌توانید قهوه ترک خوش طعم و عطری داشته باشید. به این منظور لازم است مشابه مراحل گفته شده در بخش قبلی، ابتدا قهوه و آب را مخلوط کرده و در صورت تمایل مقداری شکر به آن اضافه کنید.

پیشنهاد مطالعه

نازل دستگاه را درون لیوان قرار دهید. ابتدا باید نازل را در کف دستگاه قرار دهید تا قهوه با آب مخلوط شود، سپس آن را نزدیک به سطح قرار دهید. قبل از جوشیدن، ظرف شما شروع به تکان‌های ریز می‌کند. در این لحظه قهوه ترک شما آماده است و می‌توانید درون فنجان ریخته و میل کنید.

برای تهیه قهوه‌های مختلف به ابزارها و دستگاه‌های قهوه ساز مختلفی نیاز است و شما می‌توانید با توجه به ذائقه خود از میان آن‌ها انتخاب کنید. انتخاب دستگاه قهوه ساز یا اسپرسوساز اهمیت زیادی در طعم و مزه قهوه دارد، به همین دلیل اگر قهوه شما مزه باکیفیتی ندارد؛ مشکل از دستگاه است؛ بسته به مدل دستگاه می‌توانید روی کلمه تعمیر قهوه ساز و تعمیر اسپرسو ساز در این صفحه کلیک و سفارش خود را ثبت کنید.

طرز تهیه قهوه ترک با دستگاه
برای درست کردن قهوه ترک با دستگاه می‌توانید از دستگاه قهوه ساز یا اسپرسوساز استفاده کنید.

طرز تهیه قهوه ترک با موکاپات

استفاده از موکاپات تنها برای تهیه اسپرسو امکان پذیر است و در هر صورت قهوه نهایی ترک نخواهد بود. این دستگاه کمک می‌کند تا بخار آب از میان دانه‌های قهوه عبور کرده و عصاره آن‌ها را خارج کند. به این دلیل نمی‌توانید از آن برای تهیه قهوه ترک استفاده کنید.

تنها راه حل موجود این است که از بخش زیرین آن به جای جذوه استفاده کرده و قهوه را درون آن بجوشانید. البته این کار ممکن است قهوه‌ای باکیفیت و خوش طعم برای شما ایجاد نکند. اما در شرایطی که هیچ وسیله‌ای برای درست کردن قهوه ترک نداشته باشید، می‌تواند کمک مناسبی باشد.

طریقه درست کردن قهوه ترک با قند
قهوه ترک مزه تلخی دارد، برای شیرین کردن آن می‌توانید از شیر یا شکر استفاده کنید.

در این مطلب سعی کردیم تمام نکاتی که باید درباره طریقه درست کردن قهوه ترک بدانید را بیان کنیم. قهوه ترک از پرطرفدارترین قهوه‌های دنیا است که طعمی بسیار جذاب دارد. از آنجایی که برای تهیه قهوه ترک به وسیله و ابزار پیچیده‌ای نیاز نیست؛ حتی می‌توانید به کمک یک قهوه جوش ساده هم آن را آماده کنید. تفاوت این نوع قهوه با دیگر قهوه‌های در این است که دانه‌های قهوه باید کامل پودر و صاف باشند، همچنین قهوه جوشیده و به اصطلاح دم بکشد.

تعمیر اسپرسو ساز در آچارباز
خدمت تعمیر اسپرسوساز، شامل عیب‌یابی، سرویس و تعمیر اسپرسوساز های مختلف می‌شود. برای تعمیر اسپرسو ساز خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. از طریق کلیک روی دکمه درخواست تعمیر اسپرسو ساز می‌توانید درخواست خود را ثبت و منتظر تماس کارشناس باشید..
تعمیر اسپرسو ساز
3/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا