×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

چرا باید آبگرمکن دیواری را جایگزین آبگرمکن های قدیمی کنیم؟

آبگرمکن دیواری را جایگزین آبگرمکن های قدیمی کنیم

آبگرمکن یکی از انواع سیستم‌هایی است که خانه‌ها برای گرم کردن آب مصرفی خود از آن استفاده می‌کنند. این سیستم شامل انواع آبگرمکن قدیمی ایستاده و آبگرمکن دیواری هستند. انتخاب بهترین آبگرمکن به شرایط ملک، بودجه و نحوه تامین آب گرم بستگی دارد؛ اما به دلایل مختلفی بهتر است آبگرمکن دیواری را جایگزین آبگرمکن های قدیمی کنیم. برای این که دلایل این ادعا را مورد بحث قرار دهیم، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا پایان بخوانید. همچنین برای انجام خدمات تعمیر آبگرمکن می‌توانید از طریق تماس با شماره 02154591616 با کارشناسان آچارباز ارتباط بگیرید.

آبگرمکن‌های قدیمی چیست؟

آبگرمکن‌های قدیمی مدل‌های ایستاده‌ای هستند که سال‌هاست که وجود دارند و اکثر مردم در سالهای قبل به استفاده از آن عادت کرده‌ بودند. این آبگرمکن‌ها یک مخزن آب دارد که توسط سیستم داخلی گرم می‌شود. سپس آب در داخل مخزن ذخیره می‌شود تا در صورت نیاز از آن برای کارهای روزانه استفاده شود.

آبگرمکن های قدیمی در اندازه‌های متفاوتی بر حسب لیتر به فروش می‌رسند. اندازه مورد نیاز به اندازه خانه و نیازهای روزانه شما برای آب گرم و … بستگی دارد.

این آبگرمکن‌ها اغلب با سوخت گاز طبیعی یا برق کار می‌کنند. با وجود یک آبگرمکن قدیمی در خانه، آب گرم لازم در تمام ساعات شبانه روز در دسترس است. این آبگرمکن‌ها آب را همیشه در دمای دلخواه در مخزن نگه می‌دارند.

اما پس از مصرف تمام آب گرم باید منتظر بمانید تا مخزن دوباره پر از آب گرم شود تا آب اضافی در دسترس باشد. اگر آخرین کسی از خانواده خود بوده‌اید که برای دوش گرفتن به حمام می‌رفتید، به احتمال آب گرم کافی برای شما باقی نمی‌ماند. تلفات حرارتی در حالت آماده به کار از چند ایراد سیستم‌های آبگرمکن قدیمی هستند.

نصب و تعمیرات آبگرمکن‌های قدیمی توسط تعمیرکار
آبگرمکن‌های قدیمی برای نصب نیاز به فضای زیادی دارند؛ زیرا این مدل‌ها ابعاد بزرگی دارند.
پیشنهاد مطالعه

آبگرمکن‌های دیواری چیست؟

آبگرمکن‌های دیواری یک فناوری جدیدتر گرمایش آب هستند که به عنوان جایگزینی کارآمد در مصرف انرژی به جای آبگرمکن‌های قدیمی و مشکلات اتلاف حرارت در حالت آماده به کار معرفی شده‌اند. این آبگرمکن‌ها از مخزن برای نگهداری آب گرم استفاده نمی‌کنند؛ بنابراین، آب گرم از کجا می‌آید و چرا آبگرمکن دیواری را جایگزین آبگرمکن های قدیمی کنیم؟

آبگرمکن‌های دیواری متفاوت از سیستم‌های آبگرمکن های قدیمی کار می‌کنند؛ زیرا آب را زودتر از موعد گرم نمی‌کنند. در عوض، آنها فقط زمانی آب را گرم می‌کنند که شیر آب گرم را باز می‌کنید. به محض باز شدن شیر و درخواست برای آب گرم، آبگرمکن دیواری آب را تا دمای مورد نظر گرم می‌کند و آب گرم را به خروجی مورد نظر می‌رساند.

آبگرمکن‌های دیواری با گاز طبیعی یا برق کار می‌کنند. از آنجایی که هیچ مخزن ذخیره آب گرم وجود ندارد، آبگرمکن‌های دیواری ابعاد کوچکتری داشته و روی دیوار نصب می‌شوند. همه مشکلات مربوط به آبگرمکن‌های قدیمی در مدل‌های دیوار وجود دارند، به همین دلیل آبگرمکن‌های دیواری گزینه بهتری نسبت به آبگرمکن‌های قدیمی هستند.

جایگزینی آبگرمکن دیواری با آبگرمکن قدیمی
هزینه نصب و راه اندازی آبگرمکن‌های جدید نسبت به آبگرمکن‌های قدیمی به نسبت کمتر است.

چرا باید آبگرمکن دیواری را جایگزین آبگرمکن های قدیمی کنیم؟

اکنون که درک بهتری از نحوه عملکرد آبگرمکن های قدیمی و دیواری دارید، بیایید این دستگاه را با هم مقایسه کنیم.

عملکرد آبگرمکن

آبگرمکن‌ها سومین دستگاه مصرف کننده انرژی در خانه‌ها هستند. با این حال، مدل‌های دیواری صرفه جویی بیشتر در مصرف آب ارائه می‌دهند. خانه‌هایی که به طور متوسط روزانه 10 لیتر یا کمتر آب گرم از مدل‌های دیواری مصرف می‌کنند تا 34 درصد در انرژی صرفه جویی می‌کنند؛ اما این بدان معنا نیست که آبگرمکن های قدیمی نمی‌توانند از نظر انرژی کارآمد باشند.

آبگرمکن های قدیمی به دلیل آنکه اغلب از گاز استفاده می‌کنند و گاز ارزان‌تر از برق است، راندمان انرژی بالا تا هشت درصد را نسبت به مدل‌های دیواری ارائه می‌دهند. به طور کلی، آبگرمکن‌های دیواری باعث صرفه جویی در هزینه در قبوض آب و برق می‌شوند؛ زیرا هزینه‌های عملیاتی کمتری دارند. صرفه جویی در هزینه باعث می‌شود آبگرمکن دیواری گزینه بهترین از مدل‌های قدیم باشند.

عمر تجهیزات

متوسط طول عمر آبگرمکن قدیمی بین 10 تا 15 سال است. از طرف دیگر، آبگرمکن‌های دیواری بین 20 تا 30 سال عمر می‌کنند. عواملی مانند نگهداری و سختی آب بر عمر مفید تجهیزات گرمایش آب تأثیر می‌گذارد. خطرات و آسیب‌ها در آبگرمکن های قدیمی در هنگام خرابی تجهیزات بیشتر هستند. از آنجایی که حجم زیادی آب در مخزن ذخیره می‌شود، تجهیزات پتانسیل بیشتری برای خرابی دارند. آب سخت می‌تواند منجر به تجمع رسوب و خوردگی شود و طول عمر تجهیزات آبگرمکن های قدیمی را کوتاه کنند. زمانی که آبگرمکن‌های قدیمی خراب می‌شوند، اغلب به طرز چشمگیری از کار می‌افتند. تعمیر این آبگرمکن‌ها اغلب دشوار است و نیاز به کار و زمان بیشتری دارد. در نتیجه، صاحب خانه باید هزینه بیشتری نیز برای تعمیر و نگهداری آبگرمکن‌های قدیمی بپردازد؛ اما مدل‌های دیواری در برابر آسیب ناشی از آب دوام بیشتری دارند.

تعویض و تعمیر قطعات آبگرمکن‌های دیواری ساده‌تر و دسترسی به تجهیزات آن راحت‌تر از مدل‌های قدیمی است.

تعمیر و تعویض قطعات آبگرمکن دیواری
تعویض و تعمیر قطعات آبگرمکن‌های دیواری ساده‌تر و دسترسی به تجهیزات آن راحت‌تر از مدل‌های قدیمی است.

محدودیت‌های نصب

آبگرمکن‌های قدیمی به دلیل داشتن مخزن بزرگ، فضای زیادی برای نصب نیاز داشتند. برای قرار دادن یک مخزن ذخیره آب بزرگ باید فضایی را در آشپزخانه، حمام یا هر محیطی دیگر فراهم کنید. از سویی دیگر، آبگرمکن‌های دیواری بهترین انتخاب برای هر فضایی به ویژه خانه‌های کوچک هستند؛ حتی باتوجه به ابعاد کوچکشان می‌توانید آنها را روی دیوار و داخل کابینت نصب کنید.

هزینه نصب

از نظر هزینه نصب نیز باید بگوییم، آبگرمکن‌های قدیمی هزینه بیشتری دارند. به دلیل آنکه این جزئیات بیشتری برای نصب خواهند داشت و به وزن زیادی، حمل آن دشوار است. از سویی دیگر، آبگرمکن‌های دیواری به دلیل شرایط نصب راحت‌تر و وزن کمتر، هزینه کمتری را به دوش صاحب خانه‌ها می‌اندازند.

استفاده از آب گرم

اینکه چرا باید آبگرمکن دیواری را جایگزین آبگرمکن های قدیمی کنیم؟ باید به در دسترس بودن آب گرم اشاره کنیم. آبگرمکن‌های قدیمی و دیواری عملکرد کمی متفاوت نسبت به یکدیگر دارند. در مدل‌های قدیمی اگر آب گرم داخل مخزن تمام شود، باید منتظر آب گرم بمانید. این مشکل با خرید یک مدل بزرگتر برطرف می‌شود، اما هزینه بیشتری در نصب و هزینه عملیاتی به همراه دارد. حجم بزرگ مخزن می‌تواند نیاز به آب گرم برای خروجی‌های مختلف مانند حمام، آشپزخانه و سایر موارد را در یک زمان برآورده کند.

از آنجایی که آبگرمکن‌های دیواری، آب را بر حسب تقاضا گرم می‌کنند، اغلب خروجی آنها با چالش مواجه می‌شود. این بدان معناست که وقتی چندین خروجی در خانه به طور همزمان به آب گرم نیاز دارند، ممکن است سرعت جریان آب گرم کافی تولید نشود. برای مثال دوش آب گرم‌تری نسبت شیر آشپزخانه داشته باشد، اما مشکل تمام شدن آب گرم را ندارد. با این حال، انتخاب آبگرمکن مناسب در این بخش به نیازهای کاربران بستگی دارد.

اکنون پاسخ مناسبی به پرسش: «چرا باید آبگرمکن دیواری را جایگزین آبگرمکن های قدیمی کنیم؟» ارائه دادیم. بهتر است مدل‌های قدیمی آبگرمکن خود را به مدل‌های جدید ارتقا دهید تا علاوه بر راندمان بالا هزینه نگهداری و تعمیرات آن را کاهش دهید. برای انجام کلیه خدمات مربوط به آبگرمکن از جمله نصب، سرویس، تعمیر آبگرمکن می‌توانید از طریق تماس با شماره 02154591616 با کارشناسان آچارباز ارتباط بگیرید.

تعمیر آبگرمکن در محل با آچارباز
در صورتی که نیاز به سرویس یا تعمیر آبگرمکن دارید یا با هرگونه مشکل در آبگرمکن خود برخورد کردید، درخواست تعمیر خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید:
تعمیر آبگرمکن

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا