×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی خانگی

نحوه تعویض زغال موتور جاروبرقی

تعویض زغال جاروبرقی

آیا می‌دانستید، یکی از دلایلی که موتور جاروبرقی درست کار نمی‌کند، زغال‌های فرسوده آن است. با تعویض زغال جاروبرقی، مشکل کار کردن منقطع یا جرقه زدن جاروبرقی و … حل می‌شود. اگر شما هم قصد تعویض زغال جاروبرقی دارید، اما اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، جای درستی آمده‌اید. ما در وبلاگ آچارباز، قصد داریم با یک راهنمای قدم به قدم برای تعویض زغال جاروبرقی، هرآنچه نیاز دارید را در اختیارتان قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.

وسایل مورد نیاز برای تعویض زغال جاروبرقی

برای تعویض زغال جاروبرقی، نیاز به یک سری وسایل داریم که در ادامه با شما در میان می‌گذاریم:

  1. زغال کربنی جدید
  2. پیچ گوشتی

راهنمای قدم به قدم برای تعویض زغال جاروبرقی

پس از اینکه وسایل مورد نیاز برای تعویض زغال جاروبرقی را آماده کردید، اینک نوبت آن است تا در یک راهنمای قدم به قدم برای تعویض زغال جاروبرقی با یکدیگر صحبت کنیم. برای تعویض زغال مراحل زیر را طی کنید:

  1. جاروبرقی را از برق بکشید.

به یاد داشته باشید، برای تعمیر هر وسیله‌ی برقی، ابتدا ایمنی را به صورت کامل رعایت کنید.

تعمیر جارو برقی در محل با آچارباز
خدمت سرویس و تعمیر جاروبرقی و تعمیر جارو شارژی آچارباز، یک تعمیرکار سیار جاروبرقی است که جاروبرقی و جارو شارژی شما را عیب‌یابی کرده و مشکلاتی که دارد را برطرف می‌کند. اگر در حین کار، جاروبرقی و یا جارو شارژی شما خاموش شد، از طریق اپلیکیشن خدمات سیار آچارباز، درخواست تعمیر جاروبرقی را ثبت کنید.
درخواست تعمیر جاروبرقی
جرقه زدن جاروبرقی
جرقه زدن قطعات جاروبرقی، یکی از رایج‌ترین مشکلات جاروبرقی است که در موتور رخ می‌دهد.
  • موتور را از محفظه‌اش خارج کنید.

برای اینکه بتوانید موتور را از محفظه‌اش جدا کنید، ابتدا قسمت بالای جاروبرقی را با کمک آچار پیچ گوشتی باز کنید. بخش نگهداری کابل و پوشش بیرونی را از قسمتی که موتور در آن قرار دارد، جدا کنید.

  • زغال‌های قدیمی را از موتور جدا کنید.

پس از اینکه پوشش موتور را جدا کردید، می‌توانید موتور را ببینید. با دو سیم، اتصال دهنده را جدا کنید. اینک می‌توانید، زغال‌های کربنی را ببینید. سرپوش براکت مانندی که زغال را در خود نگه می‌دارد، بردارید.

یکی از دلایلی که موتور جاروبرقی درست کار نمی‌کند، زغال‌های فرسوده آن است.

زغال جاروبرقی
زغال‌های جاروبرقی، در مرور زمان کوتاه می‌شوند.
  • زغال‌های جدید را در موتور جاروبرقی قرار دهید.

زغال‌های جدید به صورت مستقیم و عمود بر کلکتور، در جای درست قرار هید. سرپوش براکت را در سرجایش محکم کرده و ببندید. مرحله‌ی بعدی، وصل کانکتور، است.

پیشنهاد مطالعه

همیشه در تعویض زغال جاروبرقی، دقت کنید که هر دو زغال را همزمان تعویض کنید تا در گذر زمان هر دو با هم فرسوده شوند و نیاز به تعویض آنها همزمان باشد.
  • قطعات جاروبرقی را پس از تعویض زغال‌ها در جای خود قرار دهید.

پس از تعویض زغال جاروبرقی، اینک زمان آن رسیده تا موتور را در جای خودش، درون محفظه، قرار دهید. تمام قطعات جاروبرقی را که جدا کرده‌اید با دقت در سر جایشان قرار دهید. اینکه شما، زغال جاروبرقی را تعویض کرده‌اید.

اگر از آن دسته افراد هستید که علاقه‌ای به کارهای الکترونیکی ندارد و یا مهارت لازم در این زمینه ندارید بهتر است خودتان دست به آچار نشوید. زیرا ممکن است مشکل را بزرگ‌تر کنید. کافی است، سفارش‌تان را در بخش تعمیر جاروبرقی آچارباز به ثبت برسانید. همکاران ما در کمترین زمان ممکن به کمک شما می‌آیند و مشکل جاروبرقی شما را برطرف می‌کنند.

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا