×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین لباسشویی

چطور ماشین لباسشویی بوش را ریست کنیم؟

ریست ماشین لباسشویی بوش

ماشین لباسشویی‌های جدید دارای ویژگی‌هایی هستند که به کاربر کمک میکند چنانچه با مشکل کار نکردن دستگاه و یا اعلام کد‌ خطایی روبرو شدند، بتوانند دستگاه را مجددا راه‌اندازی کنند و مشکل به وجود آمده را برطرف کنند. برای لباسشویی‌ها روش‌های مختلفی جهت ریست کردن وجود دارد؛ مثلا برای ریست ماشین لباسشویی بوش ۳ روش مختلف وجود دارد که با همراهی آچار باز به توضیح آن خواهیم پرداخت. مثلا برخی از لباسشویی‌هایی که فاقد دکمه‌ ریست هستند را می‌توان با جدا کردن کابل از پریز برق ریست کرد.

آنچه در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم:


ریست کردن لباسشویی چیست؟

همانطور که گفته شد اکثر لباسشویی‌های جدید دارای قابلیت Reset شدن هستند و می‌توان در مواقع لازم آنها را راه‌اندازی کرد. دلایل معمولی که باعث می‌شوند ماشین لباسشویی به ریست کردن نیاز داشته باشد عبارتند از ولتاز نامناسبِ دستگاه، بار لباس زیاد و توزیع نامناسب آن‌ها در لباسشویی و همچنین قطع و وصل شدنِ ناگهانی برق دستگاه.

اگر احساس کردید که ماشین لباسشویی‌تان به ریست کردن نیاز دارد حواستان باشد برای فشار دادن دکمه‌ ریست و جدا کردن کابل برق حتما از دست‌های خشک استفاده کنید و سپس به ریست ماشین لباسشویی بوش یا هر برند دیگری بپردازید.

چرا باید لباسشویی را ریست کرد؟

ریست کردن لباسشویی به برطرف شدن مشکل به وجود آمده کمک می‌کند و البته این نکته حائز اهمیت است که همه‌ مشکلات به‌وجود آمده در دستگاه مانند خراب شدن یک قطعه و یا معیوب شدن آن‌‌را با ریست کردن نمی‌توان حل کرد و در این مواقع باید از تخصص یک تکنسین حرفه‌ای استفاده کرد و به تعمیر ماشین لباسشویی پرداخت.

ماشین لباسشویی بوش
چک کردن برق دستگاه اولین کاری است که بعد از متوقف شدن دستگاه باید انجام شود.

اگر لباسشویی‌تان متوقف شد و از حرکت افتاد اولین کاری که نیاز است انجام دهید چک کردن برق دستگاه است که آیا در جریان است یا قطع شده است. سپس باید بار لباسشویی را چک کنید و از توزیع متناسب آن در ماشین لباسشویی مطمئن شوید، از کارهای دیگری که باید انجام دهید بررسی شیلنگ تخلیه و اطمینان یافتن از مسدود نبودن آن است. اگر این کارها را انجام دادید و هنوز هم دستگاه شروع به فعالیت نکرد آن‌ را از برق جدا کنید و سپس به روشن کردن آن بپردازید.

ریست لباسشویی بوش با دکمه ریست

ریست ماشین لباسشویی بوش از موارد مهمی است که باید در زمان مناسب از آن استفاده کنید. ریست لباسشویی بوش در مواقعی کار ساز است که دستگاه در اواسط شستشوی لباس‌ها متوقف شود، برنامه‌ شستشو شروع نشود، درام دستگاه نچرخد و یا دستگاه به دلیل قطع شدن ناگهانی برق خاموش شود. ‌

و همانطور که گفته شد اگر علت اختلال به وجود آمده در دستگاه خرابی قطعات آن باشد، ریست کردن مشکل را برطرف نمی‌کند و باید از دانش متخصصین کمک گرفت. و البته یکی از مهم‌ترین کاربردهای ریست لباسشویی که در پاراگراف قبل ذکر نشد، برطرف کردن کدها یا ارورهای خطا است که در دستگاه به وجود آمده و در صفحه نمایش لباسشویی ظاهر شده یا به وسیل چراغ‌های ال ای دی به اطلاع رسیده است.

ماشین‌های لباسشویی بوش دارای تنوع بسیاری هستند به این صورت که دارای ۴ سری مختلف‌اند و شیو ریست هر کدام از انواع مدل‌ها با دیگری تفاوت دارد.

ریست لباسشویی بوش بدون دکمه ریست

ساده‌ترین روش ریست ماشین لباسشویی‌ بوش که برای برخی از مدل‌ها پاسخگو است جدا کردن دوشاخ کابل از پریز برق است که باید بعد از صبر کردن به مدت ۵ دقیقه، دکمه‌ استارت دستگاه را فشار داده و در مدت زمان ۵ ثانیه آن را پایین نگه دارید؛ و سپس دوشاخه‌ کابل دستگاه را به پریز برق متصل کرده و دستگاه را روشن کنید. در این هنگام بهتر است یک برنام شستشو را انتخاب کنید که مطمئن شوید مشکل به وجود آمده رفع شده است یا خیر.

ریست لباسشویی بوش در مدل های قابل برنامه ریزی

در این روش می‌توان لباسشویی بوش را از طریق ولوم برنامه‌ها ریست و راه‌اندازی کرد؛ یعنی فقط می‌توان لباسشویی‌های قابل برنامه‌ریزی را از این طریق مجددا راه‌اندازی کرد. برای انجام این کار

  1. ابتدا باید ولوم را روی حالت خاموش قرار داد که وضعیت آن شبیه به ساعت 12 است.
  2. بعد از آن درب ماشین لباسشویی را ببندید و ولوم را در جهت ساعت روی ساعت 6 ببرید.
  3. بعد از صبر کردن به مدت ۳ ثانیه دکمه‌ چرخش یا spin را نگه‌ دارید
  4. در همین حین ولوم را در وضعیت ساعت 7 قرار دهید و 2 ثانیه صبر کنید
  5. بعد از آن دکمه‌ چرخش را رها کرده و ولوم را مجددا در وضعیت off قرار دهید.

پیشنهاد مطالعه

ریست ماشین لباسشویی بوش در مدل های قابل برنامه ریزی بدون دکمه‌ Spin

روشی که در این بخش بیان خواهد شد ریست کردن لباسشویی بوش از نوع ولوم‌دار و بدون دکمه‌ی spin را بیان می‌کند. نحوه ریست این نوع لباسشویی به این صورت است:

  1. ابتدا باید ولوم را در حالت off قرار دهید و درب لباسشویی را ببندید.
  2. بعد از آن باید دکمه‌ شروع یا استارت را فشرده و نگه دارید.
  3. همزمان با کار بالا٬ ولوم را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید و آن‌را روی برنامه‌ express 15 یا همان شستشوی سریع قرار دهید.
  4. سپس دکمه‌ استارت را 10 ثانیه و یا بیشتر نگه داشته و رها کنید
  5. بعد از آن ولوم را در موقعیت off قرار دهید
  6. سپس لباسشویی را روشن کرده و به تست آن بپردازید.

اگر دکمه‌ ریست لباسشویی بوش کار نکرد چه کنیم؟

اگر بعد از فشردن دکمه‌ ریست لباسشویی بوش هیچ تغییری را احساس نکردید و متوجه شدید که دکمه خراب شده است باید به بررسی تایمر و یا سوئیچ درب لباسشویی بپردازید و در صورت نیاز آنها را تعمیر یا تعویض کنید. توصیه می‌شود اگر دانش و تجربه‌ کافی در این کار ندارید از تکنسین‌های متخصص کمک بگیرید.

تعمیر لباسشویی بوش
تعمیر کردن لباسشویی بوش به کمک تکنسین‌های حرفه‌ای اطمینان خاطر شما را بیشتر خواهد کرد.

 

تعمیر ماشین لباسشویی در محل با آچارباز
آچارباز با راه‌اندازی سامانه آنلاین اعزام تعمیرکار به محل، مشکلات شما را حل خواهند کرد. گفتنیست ماشین لباسشویی شما از هر نوعی و با هر برندی که باشد، متخصصان آچارباز قادر به رفع آن خواهند بود. شما می‌توانید از هم اکنون درخواست تعمیر خود را ثبت کنید:
درخواست تعمیر ماشین لباسشویی



لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام وقتتون بخیر
    لباسشویی من بعد از ده دقیقه کار کردن خاموش میشود ریست کنم درست میشه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا