×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین لباسشویی

با ارور ماشین لباسشویی زیرووات آشنا شوید

بررسی خطاهای ماشین لباسشویی زیرووات

اگر از یک ماشین لباسشویی اتوماتیک مانند لباسشویی زیرووات برای شستن لباس‌های خود استفاده می‌کنید، بدون شک برخی اوقات ترکیبی از حروف انگلیسی و اعداد را بر روی صفحه‌ نمایش لباسشویی خود مشاهده کرده‌اید و قطعا برای رفع آن دست به اقداماتی میزنید. توصیه میکنیم پیش از هر اقدامی ابتدا دفترچه راهنمای لباسشویی را بخوانید و یا از این مقاله برای دانستن ارور لباسشویی زیرووات کمک بگیرید. اگر رفع کدهای خطا سخت بود، جای هیچ نگرانی نیست، چرا که با خیالی آسوده می‌توانید تعمیر ماشین لباسشویی خود را به متخصصین این حوزه بسپارید، تا آنها براساس دانش خود در این حوزه به خوبی مشکل پیش آمده را رفع کنند.

ارور E1 لباسشویی زیرووات

مواقعی که در مسیر ورود آب به داخل لباسشویی اختلالی به وجود آید، کد خطایی به شکل E1 بر روی صفحه دیجیتال لباسشویی نمایش داده می‌شود.

رفع ارور E1

برای رفع آن، ابتدا باید از باز بودن آب اطمینان حاصل کنید. اگر هنوز کد خطا فعال بود لوله‌ای که جریان آب را به درون لباسشویی هدایت می‌کند را چک کنید. در صورت گرفتگی رسوبات داخلی آن را شستشو دهید. همینطور ممکن است قسمتی از شیلنگ آب ورودی خم شده باشد، در این صورت خم آن را باز کنید.

ارور E2 لباسشویی زیرووات

ارور E2 ماشین لباسشویی زیرووات یعنی لباسشویی شما از ناحیه هیدروستات دچار مشکل شده و باید آن را بررسی کنید. در هنگام استفاده از لباسشویی باید این نکته را مد نظر داشته باشید که از پودر ریز و مناسب و یا مایع لباسشویی مناسب برای شستن لباس‌ها استفاده کنید. در غیر اینصورت ممکن است به خاطر نامناسب بودن پودر، لوله هیدروستات دچار رسوب و گرفتگی شود و چنین اروری را از سوی لباسشویی مشاهده کنید.

رفع ارور E2

برای رفع چنین مشکلی باید با قدرت، در لوله‌ی ورودی فوت کنید تا از این طریق بتوانید پلاتین شیر برقی را چک کنید. اگر این قطعه خراب شده باشد باید با نمایندگی این لباسشویی و تعمیرکاران مجرب تماس حاصل کنید تا از قطعات اورجینال برای جایگزینی آن استفاده کنند.

مهم‌ترین دلیل ایجاد خطای E2
کد خطای E2 اغلب گرفتگی لوله‌ی هیدروستات را بیان می‌کند.
پیشنهاد مطالعه

ارور E3 لباسشویی زیرووات

ارور 3E که از شایع‌‌ترین خطاهای ماشین لباسشویی زیرووات است در مواقعی که ماشین لباسشویی قادر به تخلیه آب نباشد، بر روی پنل نمایشی آن ظاهر می‌شود. عمده‌ترین دلیل این ارور آسیب دیدگی پمپ تخلیه‌ آب است.

رفع ارور E3

برای تعمیر آن باید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • در قسمت تحتانی ماشین لباسشویی زیرووات یک درپوش پلاستیکی وجود دارد که در قدم اول باید درپوش را از بدنه‌ لباسشویی جدا کنید.
  • از طریق باز کردن اهرم پیچی، فیلتر پمپ آب را تمیز و رسوب‌زدایی کنید. قبل از انجام این عمل برای جلوگیری از ریخته شدن آب اضافی داخل شیلنگ، یک ظرف در زیر اهرم پیچی قرار دهید.
  • در صورت معیوب بودن پمپ آب، از طریق سفارش دادن به نمایندگی زیرووات آن را با یک پمپ آب مرغوب و با کیفیت تعویض کنید.
خرابی پمپ آب لباسشویی زیرووات
شکل ظاهری پمپ آب لباسشویی که از طریق نمایندگی مجاز زیرووات می‌توان آن را تهیه کرد.

ارور E4 لباسشویی زیرووات

زمانی که آب بیش از حد گنجایش دستگاه، در لباسشویی جمع شود، سنسور تشخیص دهنده موجود در آن، میزان سطح آب را بیش از حد مجاز تشخیص می‌دهد. در این صورت کد خطای E4 بر روی صفحه‌ نمایشگر لباسشویی نمایش داده می‌شود.

رفع ارور E4

برای برطرف کردن این کد خطا باید پس از بررسی‌های لازم تخلیه آب را فعال کنید و اگر بعد از تخلیه آب نیز همچنان مشکل وجود داشت بهتر است با تعمیرکار تماس بگیرید.

دلیل ایجاد ارور E4
تصویر فوق مربوط به کد خطای E4 است که عمده‌ترین دلیل آن خرابی سنسور تشخیص سطح آب است.

ارور E5 لباسشویی زیرووات

ارور 5E یکی از مهم‌ترین خطاهای ماشین لباسشویی زیرووات است، که از گرم نشدن آب لباسشویی حکایت دارد. این مشکل بیشتر به دلیل آسیب‌دیدگی ترموستات یا هیدروستات است، چرا که این قطعه نقش گرم کردن آب را در لباسشویی بر عهده دارد.

رفع ارور E5

در صورت مشاهده این ارور ابتدا باید هیدروستات و ترموستات لباسشویی را بررسی و در صورت معیوب بودن ترموستات یا شکستگی لوله‌های هیدروستات آن‌ها را تعویض کنید.

در برخی موارد هیدروستات از لحاظ ظاهری هیچ مشکلی ندارد اما ممکن است در سنسور آن مشکلی پیش آمده باشد. در چنین مواقعی باید توسط اهم‌متر میزان مقاومت پایه‌های آن را اندازه بگیرید و در صورت نیاز آن را با هیدروستات اورجینال عوض کنید.

پیشنهاد مطالعه

ارور E6 لباسشویی زیرووات

زمانی که جریان برق لباسشویی به صورت نرمال نباشد و ولتاژ آن کم و زیاد شود، ارور E6 بر روی پنل لباسشویی ظاهر می‌شود.

رفع ارور E6

گام اول برای رفع چنین مشکلی این است که از سیم‌ کشی‌های درون لباسشویی اطمینان حاصل کنید. اگر با این اقدامات هنوز شاهد کد خطا بودید، برد الکتریکی لباسشویی را تست کنید و پایانه‌های آن را به وسیله‌ی اهم متر اندازه‌گیری و در صورت مشاهده‌ی مقاومت ضعیف برد الکتریکی را تعویض کنید.

ارور E7 لباسشویی زیرووات

این کد خطا در مواقعی که موتور لباسشویی ایراد پیدا کرده باشد نمایش داده می‌شود، که عمده‌ترین دلیل آن آسیب‌دیدگی موتور یا برد الکتریکی لباسشویی است.

رفع ارور E7

برای رفع چنین مشکلی باید موتور آن را از همه زوایا مورد بررسی قرار دهید. سیم‌کشی موتور و زغال‌های درون آن را بررسی و در صورت مشاهده نقص،‌ آن را برطرف کنید. علاوه بر آن باید کانکتورهای مربوط  به اجزاء موتور را نیز تست و از عملکرد صحیح آنها اطمینان حاصل کنید.

ارور E8 لباسشویی زیرووات

این کد خطا نشان دهنده‌ ایجاد مشکل در قسمت دورسنج موتور دستگاه است.

رفع ارور E8

برای برطرف کردن آن باید:

  • موتور را از ناحیه‌ پایانه‌ها بررسی کنید.
  • اتصالات و سیم کشی‌های درون موتور را با دقت وارسی کنید. در صورت مشاهد قطع شدگی، سیم آن را به حالت اول خود وصل کنید.
  • موتور و دورسنج موتور را بررسی کنید. در صورت مشاهده‌ مشکل آن را رفع کنید.

ارور E9 لباسشویی زیرووات

عملکرد نادرست موتور لباسشویی موجب می‌شود، که این کد خطا را بر روی نمایشگر دستگاه مشاهده کنید.

رفع ارور E9

در قدم اول باید از متصل بودن سیم‌های موتور اطمینان حاصل کنید. اگر ایراد از ناحیه‌ی ژنراتور موتور لباسشویی باشد باید با نمایندگی‌های مجاز این برند تماس بگیرید، تا درصدد رفع مشکل لباسشویی شما بر آیند.

زمانی که جریان برق لباسشویی به صورت نرمال نباشد و ولتاژ آن کم و زیاد شود، ارور E6 بر روی پنل لباسشویی ظاهر می‌شود.

ارورهای E12 و E13 لباسشویی زیرووات

وجود ایراد در ناحیه‌ برد الکتریکی باعث می‌شود یکی از دو خطای E12 و E13 بر روی نمایشگر لباسشویی ظاهر شود.

رفع ارور E12 و E13

برای برطرف کردن چنین ارورهایی کافیست سیم‌کشی‌های برد الکتریکی و مقاومت پایه‌های آن را وارسی کنید و در صورت مشاهده‌ عیوب، آن‌ها را رفع کنید.

ارور E14 لباسشویی زیرووات

این ارور نشان از گرم نشدن آب و اختلال در سیستم گرمایشی لباسشویی، یعنی همان ترمیستور است.

رفع ارور E14

برای این که چنین اروری خاموش شود، ابتدا سیم‌کشی لباسشویی را بررسی و در صورت قطع شدن سیم، آن را به حالت اول وصل کنید.

اگر سیم‌کشی مشکلی نداشت، ترمیستور و المنت‌های لباسشویی را بررسی کنید. در صورت معیوب بودن هر یک از آنها از یک تعمیرکار ماهر بخواهید، قطعات جدیدی را جایگزین آنها کند.

ارور E15 لباسشویی زیرووات

ارور 15 E یکی از خطاهای ماشین لباسشویی زیرووات است که در مواقعی که ماژول کنترل کننده‌ لباسشویی با ایرادی روبرو شود و یا برنامه‌هایی برای لباسشویی تنظیم نشده باشد، بر روی صفحه دیجیتال لباسشویی نمایان می‌شود.

رفع ارور E15

برای رفع چنین ایرادی باید برنامه‌ای برای لباسشویی تعریف کنید. در صورت برطرف نشدن مشکل باید کنترل کننده را تعمیر یا تعویض کنید.

ارور E16 لباسشویی زیرووات

زمانی که المنت گرم کننده‌ آب به درستی کار نکند، آب لباسشویی برای شستشو به درجه مناسب نمی‌رسد در نتیجه کد خطای E16 نمایش داده می‌شود.

رفع ارور E16

برای این که چنین اروری را برطرف کنید باید المنت، سیم‌کشی و عایق‌های الکتریکی لباسشویی را به دقت بررسی کنید اگر دانش کافی ندارید با تعمیرکار تماس بگیرید.

پیشنهاد مطالعه

ارور E17 لباسشویی زیرووات

ارور 17 E در لباسشویی زیرووات هنگامی که که دورسنج لباسشویی عملکرد مناسبی نداشته باشد رخ می‌دهد.

رفع ارور E17

برای رفع باید اتصالات دورسنج، پایانه‌های موتور لباسشویی، و سیم و اتصالات آن را بررسی و در صورت لزوم مشکلات هر کدام از آنها را برطرف کنید.

ارور E18 لباسشویی زیرووات

این کد نشان می‌دهد که فرکانس مربوط به برد الکتریکی لباسشویی دچار نوسان شده است.

رفع ارور E18

برای رفع چنین مشکلی باید سیم و اتصالات لباسشویی و بسامد برد الکتریکی را چک کنید و در صورت متوجه شدن مشکل به رفع آن بپردازید.

خرابی برد لباسشویی زیرووات
برد الکتریکی یکی از حساس‌ترین قطعات لباسشویی است که بررسی و تعمیر آن جز به دست تعمیرکاران ماهر توصیه نمی‌شود.
تعمیر ماشین لباسشویی در محل با آچارباز
آچارباز با راه‌اندازی سامانه آنلاین اعزام تعمیرکار به محل، مشکلات شما را حل خواهند کرد. گفتنیست ماشین لباسشویی شما از هر نوعی و با هر برندی که باشد، متخصصان آچارباز قادر به رفع آن خواهند بود. شما می‌توانید از هم اکنون درخواست تعمیر خود را ثبت کنید:
درخواست تعمیر ماشین لباسشویی

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا