×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی آشپزخانه

علت روشن نشدن ساندویچ ساز چیست؟

روشن نشدن ساندویچ ساز

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که بخواهید برای تهیه یک ساندویچ خانگی از دستگاه ساندویچ ساز خود استفاده کنید؛ اما با مشکل روشن نشدن ساندویچ ساز روبرو شوید؟ چنین مشکلی می‌تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود، تنها کاری که در این شرایط باید انجام دهید، این است که بدون آگاهی و اطلاعات کافی از علت بروز مشکل، دستگاه را دستکاری نکنید و باعث به وجود آمدن خرابی‌های بیشتر در ساندویچ ساز نشوید. در این شرایط بهتر است با کارشناسان مربوطه تماس برقرار کنید و بعد از بازگویی شرایط پیش آمده از آنها کمک بگیرید.

در این مقاله از آچار باز به بررسی اینکه چرا ساندویچ ساز روشن نمی‌شود خواهیم پرداخت و اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار خواهیم داد. مطالعه‌ی این مقاله شما را با دلایل کار نکردن ساندویچ ساز آشنا می‌سازد، پس تا پایان ما را همراهی کنید.

خرابی پریز برق

بعد از اینکه با مشکل روشن نشدن ساندویچ ساز روبرو شدید، ابتدا اطمینان حاصل کنید که برق منزل شما دچار قطعی نشده باشد. برای این کار می‌توانید عملکرد دستگاه های برقی دیگر یا فیوز را مورد ارزیابی قرار دهید. بعد از آن  نوبت به مرحله ی بعدی و چک کردن صحت و سالم بودن پریزی می‌رسد که مورد استفاده قرار داده‌اید.

به جهت اطلاع و اطمینان از صحیح بودن کارکرد پریز، یکی از لوازم برقی آشپزخانه که از سالم بودن آن مطمئن هستید را روی پریز مورد نظر امتحان کنید. یا اینکه با احتیاط کامل توسط فازمتر از برق داشتن و کار کردن پریز مطلع شوید. بعد از چک کردن پریز با روش‌های گفته شده، اگر ایرادی در آن مشاهده نکردید، باید قسمت‌های دیگر ساندویچ ساز که در ادامه اشاره خواهیم کرد را مورد بررسی قرار دهید.

خرابی دوشاخه

بعد از بررسی پریز، نوبت به چک کردن سیم و دوشاخه ساندویچ ساز می‌رسد  که خرابی آن هم می تواند دلیلی بر روشن نشدن ساندویچ ساز باشد؛ چرا که در صورت خرابی هیچ جریان برقی را از خود عبور نمی دهد. طبیعی است که در صورت نرسیدن برق به قطعات ساندویچ ساز، دستگاه روشن نشود. در چنین شرایطی تعویض دوشاخه یا سیم مشکل را برطرف خواهد کرد، البته این کار نیاز به تخصص و مهارت دارد.

تعمیر ساندویچ ساز در محل با آچارباز
تعمیر ساندویچ ساز یکی از خدمات آنلاین آچارباز است. حرارت غیر طبیعی ساندویچ ساز، قطع شدن فیوز و معیوب شدن سیم نسوز از جمله مشکلات ساندویچ ساز است. برای دریافت خدمت تعمیر ساندویچ ساز، فقط کافیست درخواست خود را به صورت آنلاین در اپلیکیشن آچارباز ثبت کنید یا روی دکمه زیر بزنید.
درخواست تعمیر ساندویچ ساز
کار نکردن ساندویچ ساز
خرابی قطعاتی مانند فیوز حرارتی، ترموستات، دکمه روشن و خاموش باعث می‌شود ساندویچ ساز کار نکند.

خرابی دکمه روشن خاموش ساندویچ ساز

آسیب دیدن دکمه روشن خاموش ساندویچ ساز را می‌توان از جمله دلایل روشن نشدن ساندویچ ساز نام برد. در واقع این دکمه روشن خاموش است که به جریان برقی که از سیم ساندویچ ساز می‌گذرد اجازه ورود به سایر قطعات را می‌دهد. اگر دکمه روشن خاموش صدمه دیده باشد جریان برق به قسمت داخلی ساندویچ ساز ورود پیدا نمی‌کند و راه اندازی و کارکرد ساندویچ ساز با مشکل روبرو می‌شود.

دکمه روشن خاموش امکان دارد که بر اثر آسیب دیدن مدارهای مربوطه یا صدمه دیدن خود دکمه در اثر ضربه، دچار خرابی شده باشد. در این صورت، با توجه به مشکل ایجاد شده، که باید  توسط افراد متخصص و مجرب تشخیص داده شود، با تعمیر یا تعویض قطعه مشکل برطرف خواهد شد.

قطع شدن فیوز حرارتی دستگاه

فیوز حرارتی از جمله قطعاتی است که به عنوان یک محافظ و کنترل کننده میزان حرارت داخلی ساندویچ ساز نقش دارد. در واقع از ورود جریان برق اضافی و داغی بیش از اندازه ساندویچ ساز جلوگیری می‌کند. اگر فیوز حرارتی آسیب ببیند مشکل روشن نشدن ساندویچ ساز ایجاد خواهد شد.

بررسی و عیب یابی این مشکل نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد، از این رو لازم است تا در صورت آسیب دیدن ساندویچ ساز، با کارشناسان مجرب در حوزه تعمیر ساندویچ ساز تماس بگیرید و بررسی و حل مشکل را به آنها بسپارید.

پیشنهاد مطالعه

روشن نشدن ساندویچ میکر
دلایل دیگری مانند برق نداشتن و خرابی پریز یا خراب بودن دوشاخه و سیم ساندویچ ساز نیز باعث می‌شوند ساندویچ ساز روشن نشود.

آسیب دیدن دکمه روشن خاموش ساندویچ ساز را می‌توان از جمله دلایل روشن نشدن ساندویچ ساز نام برد.

قطع شدن ترموستات ساندویچ میکر

ساندویچ سازها هم دارای ترموستات هستند. این ترموستات هنگام تولید ساندویچ ساز با یک درجه حرارت مشخص و مناسب روی ساندویچ میکر نصب می‌شود، زمانی که درجه حرارت ساندویچ ساز از درجه‌ای مشخصی که برای ترموستات در نظر گرفته شده است بیشتر باشد، قطعه  ترموستات دچار آسیب دیدگی می‌شود.

آسیب دیدن ترموستات هم جزو مواردی است که منجر به روشن نشدن ساندویچ ساز می شود. هنگامی که این قطعه دچار آسیب شده باشد لازم است تا مشکل به واسطه افراد متخصص و مجرب مورد بررسی قرار بگیرد، اگر نیاز به تعویض ترموستات بود باید یک قطعه جدید و متناسب با درجه حرارت ترموستات اولیه، جایگزین شود.

1/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا