×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی آشپزخانه

معرفی اجزاء و قطعات ساندویچ ساز

قطعات و اجزای ساندویچ ساز

ساندویچ سازها هم مانند سایر لوازم الکتریکی از اجزا و قطعات مختلفی تشکیل شده‌اند. هر یک از این اجزا در جهت عملکرد صحیح ساندویچ ساز، نقش بسیار مهم و پر رنگی را بر عهده دارد. قطعات ساندویچ ساز شامل قسمت‌های الکتریکی و مکانیکی هستند. منظور از قطعات الکتریکی، بخش‌هایی هستند که برای عملکرد خود، نیاز به جریان الکتریکی و برق دارند؛ مانند المنت.

بخش‌‎هایی مانند پایه ساندویچ ساز که برای فعالیت خود، نیاز به انرژی الکتریکی و برق ندارند، قسمت مکانیکی دستگاه، هستند. ساندویچ سازها بیشتر در تهیه غذاهای راحت به خصوص ساندویچ‌ها، کاربرد دارند. به این صورت که با دادن حرارت یکنواخت از قسمت بالا و پایین دستگاه، باعث پختن مواد می‌شوند.

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری از ساندویچ ساز و قطعات آن به دست بیاورید، این مقاله از آچارباز که بیشتر به منظور آشنایی با قطعات ساندویچ ساز و عملکرد آنها است را از دست ندهید. همچنین مطالعه دفترچه راهنما هم در این زمینه، کمک زیادی به شما خواهد کرد.

تعمیر ساندویچ ساز در محل با آچارباز
تعمیر ساندویچ ساز یکی از خدمات آنلاین آچارباز است. حرارت غیر طبیعی ساندویچ ساز، قطع شدن فیوز و معیوب شدن سیم نسوز از جمله مشکلات ساندویچ ساز است. برای دریافت خدمت تعمیر ساندویچ ساز، فقط کافیست درخواست خود را به صورت آنلاین در اپلیکیشن آچارباز ثبت کنید یا روی دکمه زیر بزنید.
درخواست تعمیر ساندویچ ساز
نقش هر یک از قطعات در ساندویچ سازها
آشنایی با قطعات می‌تواند در فرایند تعمیر ساندویچ ساز به شما کمک کند.

قفل ساندویچ ساز

یکی از قطعات ساندویچ ساز که روی دسته‌های ساندویچ میکر تعبیه شده، قفل آن است. در واقع با بستن و محکم کردن این قفل است که ساندویچ ساز فعالیت خود را به خوبی انجام می‌دهد. بعد از زدن ساندویچ ساز به برق، هنگامی که گرم شد، باید مواد مورد نظر خود را درون ساندویچ ساز قرار دهید و سپس قفل درب را محکم کنید. اگر قفل در ساندویچ میکر، به خوبی بسته نشود یا آسیب دیده باشد، باعث می‌شود حرارت داخلی آن کم شود.

هنگام آسیب دیدگی قفل درب ساندویچ ساز به کمک تکنسین‌های مجرب در حوزه تعمیر ساندویچ ساز، می‌توانید به آسانی قطعه قفل را تعویض کنید.

سینی تست با روکش نچسب

سینی تست همانطور که از نامش پیداست، سینی است که در داخل ساندویچ ساز برای قرار گرفتن نان تست روی آن تعبیه شده است. در واقع سطحی برای قرار گرفتن ساندویچ‌ها و غذاهای شما در داخل ساندویچ ساز است. اغلب ساندویچ سازهای خانگی این سینی را دارند، سطح این سینی از جنس مواد نچسب است. سینی را در مواقع لازم، می‌توانید از ساندویچ ساز جدا کنید.

بدنه ساندویچ ساز

بدنه ساندویچ ساز خارجی‌ترین قسمت آن است که بیشتر از جنس‌های مقاومی مانند چدن یا آلومینیوم، ساخته می‌شود. دلیل انتخاب این جنس‌های مقاوم برای بدنه، آسیب ندیدن آن در اثر حرارت و گرمای ساندویچ ساز است. علاوه بر جنس بدنه، رنگ‌هایی که روی آن زده می‌شوند نیز مقاوم به گرما و حرارت هستند.

دستگیره‌ها بیشتر از جنس‌های مقاوم و عایق تهیه می‌شوند تا گرما و حرارت را انتقال ندهند.

قطعات مختلف ساندویچ میکر
ساندویچ ساز از قطعاتی مثل دستگیره، سینی گریل، سینل تست، پایه، بدنه، المنت، فیوز حرارتی و غیره تشکیل شده است.

ضامن

از دیگر قطعات ساندویچ ساز می‌توان به ضامن‌ها اشاره کرد. ضامن‌ها قطعاتی هستند که به اتصال و فیکس شدن سینی‌های داخلی ساندویچ ساز، کمک می‌کنند. همانطور که قبل‌تر اشاره کردیم، بیشترسینی‌های ساندویچ میکر قابلیت جدا شدن از دستگاه را دارند، برای این کار لازم است تا ضامن‌ها را از سینی جدا کنید.

دستگیره

دستگیره‌های ساندویچ ساز، یکی دیگر از قسمت‌های خارجی آن هستند که به بدنه متصل شده‌اند. دستگیره‌ها بیشتر از جنس‌های مقاوم و عایق تهیه می‌شوند تا گرما و حرارت را انتقال ندهند و شما به راحتی درب ساندویچ ساز را حتی در زمان روشن بودن آن، باز کنید و ببندید. قفل درب ساندویچ ساز هم در بیشتر مدل‌ها و برندها، روی دستگیره‌ها تعبیه می‌شود.

پایه

پایه‌های ساندویچ ساز قسمت‌هایی متصل به بدنه هستند که باعث می‌شوند، ساندویچ ساز در حالت تعادل روی سطح قرار گیرد. علاوه بر پایه‌های معمولی در برخی مدل‌ها، پایه‌های دیگری تعبیه شده است که باعث می‌شوند تا ساندویچ ساز قابلیت قرار گرفتن به صورت ایستاده یا عمودی را نیز داشته باشد.

سینی گریل با روکش نچسب

یکی دیگر از قطعات ساندویچ ساز که در برخی مدل‌ها وجود دارد، سینی گریل با روکش نچسب است. این سینی بیشتر مخصوص گریل کردن برای سبزیجات یا گوشت است. این سینی با خطوط و شیارهایی که روی خود دارد،  شناخته می‌شود، حتی شکل این خطوط روی مواد غذایی گریل شده با این سینی نیز بر جای می‌ماند.

نشانه‎‌گر برق ورودی دستگاه

نشانه‌گر برق ورودی دستگاه در واقع چراغ‌هایی هستند که با عنوان لامپ خبر هم شناخته می‌شوند. در برخی از مدل‌ها و برندها که فقط یک چراغ روی آنها تعبیه شده است، زمانی که دستگاه به برق متصل است، چراغ نیز روشن می‌شود، که نشانه‌گر برق ورودی است. در برخی دیگر از مدل‌ها که دو نوع چراغ وجود دارد، چراغ قرمز رنگ، به عنوان نشانه‌گر برق ورودی، شناخته می‌شود.

پیشنهاد مطالعه

نشانه‌گرهای ساندویچ ساز
نشانه‌گرها در واقع چراغ‌هایی هستند که با روشن خاموش شدن یا در آمدن به رنگ‌های مختلف، خبر از روشن شدن و آماده شدن ساندویچ ساز برای پخت غذا را می‌دهند.

نشانه‌گر کار دستگاه

نشانه‌گر کار دستگاه، به عنوان یکی از قطعات ساندویچ ساز، کارکردی شبیه به نشانه‌گر برق ورودی دارد. با این تفاوت که بعد از نشانه‌گر برق ورودی، نمایش داده می‌شود. یعنی در مدل‌های تک چراغ، اگر روشن شدن چراغ، نشانه‌گر برق ورودی، است، خاموش شدن همان چراغ هم، به منزله‌ی نشانه‌گر کار دستگاه است.

در دستگاه‌هایی که دارای دو چراغ هستند، بعد از خاموش شدن چراغ قرمز که نشانه‌گر برق ورودی است، چراغ سبز که نشانه‌گر کار دستگاه است، روشن می‌شود. در واقع این نشانه‌گرها به ترتیب، به معنی روشن شدن دستگاه و سپس آماده شدن آن برای پخت مواد غذایی هستند.

به غیر از مواردی که به آنها اشاره شد، اجزای دیگری مانند فیوز حرارتی، مدارها، ترموستات یا سنسور حرارتی، المنت‌ها و … نیز جزو مهم‌ترین قطعات ساندویچ ساز هستند و بیشتر در کنترل و متعادل کردن گرمای داخلی ساندویچ ساز نقش دارند.

1/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا