×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی آشپزخانه

چرا حرارت ساندویچ ساز کم شده است؟

کم شدن حرارت ساندویچ ساز

ساندویچ ساز جزو آن دسته از لوازم منزل است که علاوه بر کم جا و کم هزینه بودن کارایی زیاد و راحتی دارد و برای تهیه‌ی غذاهای سریع و آسان، یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود. با این حال، ممکن است هنگام استفاده از ساندویچ میکر، متوجه اختلال در عملکرد آن شوید. کم شدن حرارت ساندویچ ساز، یکی از مشکلاتی است که می‌تواند برای ساندویچ ساز ایجاد شود.

به طور معمول بروز این مشکل را می‌توان به دلایل مختلفی نسبت داد. در این مقاله از آچارباز تصمیم داریم تا علت کم شدن حرارت ساندویچ ساز را مورد بررسی قرار دهیم. پس اگر شما هم با مشکل حرارت کم ساندویچ میکر، روبرو هستید، تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

نرسیدن برق به دستگاه

از دلایل اولیه کم شدن حرارت ساندویچ ساز، اختلال در برق ورودی به دستگاه است. چنین مشکلی می‌تواند به علت خرابی پریز، قطع شدن کلی برق، پریدن فیوز، خراب شدن دوشاخه ساندویچ ساز و مواردی از این قبیل ایجاد شود. همچنین اگر ساندویچ ساز به محافظ وصل است، احتمال خرابی محافظ هم وجود دارد.

پس در مواقعی که حرارت ساندویچ ساز کم بود، ابتدا تمام موارد ذکر شده که مربوط به جریان الکتریکی و برق ورودی به دستگاه هستند را چک کنید، اگر مطمئن شدید که در این قسمت‌ها مشکلی وجود ندارد، می‌توانید به بررسی سایر موارد که می‌توانند در بروز این مشکل دخیل باشند، بپردازید.

تعمیر ساندویچ ساز در محل با آچارباز
تعمیر ساندویچ ساز یکی از خدمات آنلاین آچارباز است. حرارت غیر طبیعی ساندویچ ساز، قطع شدن فیوز و معیوب شدن سیم نسوز از جمله مشکلات ساندویچ ساز است. برای دریافت خدمت تعمیر ساندویچ ساز، فقط کافیست درخواست خود را به صورت آنلاین در اپلیکیشن آچارباز ثبت کنید یا روی دکمه زیر بزنید.
درخواست تعمیر ساندویچ ساز

خرابی قفل درب ساندویچ ساز

همانطور که می‌دانید بسته شدن کامل درب ساندویچ ساز به وسیله‌ی قفلی که روی آن قرار گرفته، اتفاق می‌افتد. اگر این قفل به خوبی کار نکند و بسته نشود، عملکرد دستگاه و گرم شدن آن، با مشکل روبرو خواهد شد. پس اگر متوجه کم شدن حرارت ساندویچ ساز شدید، قفل درب آن را چک کنید، در صورتی که قفل دچار آسیب و خرابی شده باشد، لازم است تا در اسرع وقت برای تعمیر قفل اقدام کنید.

البته در برخی موارد هم پیش می‌آید که قفل سالم است و مشکل به وجود آمده به نحوه بستن قفل مربوط می‌شود. در این شرایط با چک کردن قفل و بستن درست آن، مشکل رفع خواهد شد. در نظر داشته باشید که تعمیر قفل، نیاز به تخصص و مهارت دارد.

پیشنهاد مطالعه

کاهش حرارت ساندویچ ساز
حرارت ساندویچ ساز به دلایلی مانند خرابی سنسور حرارتی، المنت، قفل درب و مواردی از این قبیل، کاهش پیدا می‌کند.

اختلال در مدارهای داخلی

عملکرد کلی ساندویچ ساز وابسته به برق است و به همین منظور، در قسمت داخلی آن سیم کشی یا به اصطلاح مدارهایی تعبیه شده تا علاوه بر پخش انرژی در قسمت‌های مختلف ساندویچ ساز، باعث حرارت و گرمی داخل دستگاه نیز شوند. اگر برق به دستگاه نرسد یا مدارها بر اثر خرابی نتوانند جریان الکتریکی و برق را دریافت کنند، قسمت داخلی ساندویچ میکر گرم نخواهد شد.

پس اگر مشکل کم شدن حرارت ساندویچ ساز، برایتان پیش آمد، لازم است تا مدارهای تعبیه شده در قسمت داخلی دستگاه را نیز مورد بررسی قرار دهید. البته این کار باید توسط تکنسین‌ها و کارشناسان کاربلد در حوزه تعمیر ساندویچ ساز، انجام شود.

خرابی سنسور حرارتی ساندویچ ساز

سنسور حرارتی ساندویچ ساز که همان ترموستات دستگاه است، وظیفه متعادل سازی حرارت داخلی دستگاه را بر عهده دارد. در واقع اجازه نمی‌دهد دستگاه داغ کند. خرابی این سنسور می‌تواند موجب اختلال در حرارت داخلی ساندویچ ساز شود. البته ممکن است قطعات متصل به سنسور، دچار اختلال شده و خود سنسور آسیب ندیده باشد. بعد از بررسی و عیب یابی، قطعه آسیب دیده مشخص می‌شود و باید تعویض شود.

پیشنهاد مطالعه

خرابی سوئیچ حرارتی ساندویچ ساز

سوئیچ حرارتی ساندویچ ساز قطعه‌ای است که در کنترل دما و حرارت ساندویچ ساز نقش دارد. گاهی اوقات این قسمت از ساندویچ ساز دچار مشکل و آسیب می‌شود و این موضوع باعث کم شدن حرارت ساندویچ ساز شود. عیب یابی این مشکل کار پیچیده‌ای است و مهارت و تبحر زیادی می‌طلبد.

در صورت صدمه دیدن المنت‌ها، دیگر هیچ حرارتی در ساندویچ ساز ایجاد نخواهد شد.

المنت ساندویچ ساز
وظیفه المنت ساندویچ ساز ایجاد حرارت مورد نیاز ساندویچ ساز برای تهیه غذا است.

معیوب شدن المنت دستگاه

المنت‌های ساندویچ ساز قطعاتی هستند که با دریافت انرژی از مدار و تبدیل آن به حرارت، باعث گرم شدن قسمت داخلی ساندویچ ساز می‌شوند. در دو قسمت ساندویچ ساز المنت تعبیه شده است و هنگام بسته شدن درب آن، غذا از هر دو طرف حرارت می‌بیند. حال اگر المنت‌ها صدمه ببینند، گرمایی در ساندویچ ساز ایجاد نخواهد شد. این مشکل در اکثر مواقع با کم شدن حرارت ساندویچ ساز بروز می‌دهد.

در صورت صدمه دیدن المنت‌ها، دیگر هیچ حرارتی در ساندویچ ساز ایجاد نخواهد شد و در واقع دستگاه کارایی خود را از دست خواهد داد. راه برطرف کردن این مشکل، تعویض المنت‌های معیوب است.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا