×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

تکنولوژی و کامپیوترمنتخب سردبیر

ساعت هوشمند یا اپل واچ ؟ مسئله این است

ساعت هوشمند یا اپل واچ

دنیای جذاب ساعت‌ها، طرفداران بسیار زیادی دارد؛ برندهای مانند رولکس، کاسیو، تیسوت و … با محصولات شگفت‌ انگیز خود طرفداران خود را برای سال‌های زیادی شگفت زده کرده‌اند. اما این دنیای جذاب به ساعت‌های کامپیوتری و عقربه‌ای محدود نشد و در سال‌های اخیر یک عضوهای جدید به این خانواده اضافه شده است که آنها را با نام ساعت هوشمند می‌شناسند. ساعت‌های هوشمند به دنبال گوشی‌های هوشمند وارد بازار شدند. در سال‌های اول فقط چند برند کار تولید ساعت‌های هوشمند را انجام می‌دادند اما بعد از مدتی به تعداد تولیدکنندگان اضافه شد و شرکت‌های زیادی کار تولید ساعت هوشمند را انجام دادند.

امروزه ساعت‌های هوشمند در برندهای مختلفی در بازار وجود دارد که افراد با توجه به بودجه، امکانات، ویژگی‌ها، ظاهر و برند تولیدکننده تصمیم به خرید آنها می‌گیرند. در این مطلب قصد داریم به شما چند مدل ساعت هوشمند را معرفی کنیم تا شما بتوانید بین ساعت هوشند یا اپل واچ بهترین گزینه را برای خرید انتخاب کنید.

برندهای باکیفیت کمتر دچار خرابی می‌شوند اما حتی اگر مشکلی برای آنها به وجود آید، می‌توانید از کارشناسان آچارباز برای رفع مشکل کمک بگیرید. کافیست در قسمت تعمیر ساعت هوشمند یا تعمیر اپل واچ سفارش‌تان را ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

ساعت هوشمند یا اپل واچ چه فرقی دارند؟

برندهای زیادی در زمینه تولید ساعت‌های هوشمند فعال هستند که طبق معمول اپل، سامسونگ و اندکی هم شیائومی بیشترین سهم را در بازار ساعت‌های هوشمند به‌خود اختصاص داده‌اند. به ساعت‌های هوشمند ساخته شده توسط برند اپل، اپل واچ می‌گویند که کیفیت و قیمت بالاتری نسبت به سایر ساعت‌های هوشمند دارد. ساعت هوشمند یا اپل واچ چیست و تفاوت ساعت هوشمند با اپل واچ موضوعی است که در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت.

تفاوت ساعت هوشمند با اپل واچ چیست؟ برای درک بهتر این تفاوت‌ها ابتدا به معرفی هر دو محصول بپردازیم و در نهایت به تفاوت‌های آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • اپل واچ:

اپل واچ یا به انگلیسی Apple Watch یک ساعت هوشمند است که در تاریخ 9 سپتامبر 2014 توسط شرکت اپل معرفی و رونمایی شد. اپل واچ یکی از بهترین و بی‌نظیرترین محصولات اپل است که علاوه بر زیبایی منحصر به فرد، کارایی بسیار زیادی هم دارد. اپل واچ قابلیت اتصال به تلفن همراه شما را دارد و هر اتفاقی که در گوشی شما رخ دهد، در صفحه اپل واچ قابل مشاهده است. از زمان معرفی اپل واچ تا کنون 8 سری از این ساعت‌های ساخته شده است. هر نسل به نسبت نسل قبلی خود پیشرفت‌های چشمگیری کرده و معایب نسل‌های قبلی در نسل‌های جدید از بین رفته است.

بهترین و بالاترین مدل اپل واچ سری 8 ام آن است که در سال 2022 به بازار معرفی شد. اپل واچ سری 8 از سنسور دماسنج، سنسورهای پیشرفته برای تشخیص تصادف، بدنه آلومینیومی و … بهره‌مند است که این موارد در کنار زیبایی و کیفیت ساخت محصولات منحصر به فرد اپل، باعث شده است تا اپل واچ سری 8 به یکی از بهترین‌های بازار تبدیل شود.

ساعت هوشمند:

اغلب در بازار به هر ساعت هوشمندی که توسط برندی غیر از اپل ساخته شده باشد، ساعت هوشمند گفته می‌شود. ساعت هوشمند با اپل واچ کارایی یکسانی دارد و در واقع اپل واچ نوعی از ساعت‌های هوشمند است. می‌توان گفت اصلی‌ترین فرق ساعت هوشمند و اپل واچ در برندهای سازنده آن‌ها است. برندهای زیادی بجز اپل در زمینه تولید و معرفی ساعت‌های هوشمند فعال هستند که سامسونگ، شیائومی، گارمین، فیت بیت، آمازفیت، هواوی و .. جز بهترین‌های بازار هستند. ساعت هوشمند قابلیت‌های بسیار زیادی دارد که از جمله آنها می‌توان به قابلیت اتصال به تلفن همراه، گام شمار، جی پی اس، سنسور اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون، سنسور ضربان قلب و .. اشاره کرد.

فرق ساعت هوشمند و اپل واچ از نظر ظاهری
بسیاری از برندها به دلیل محبوبیت ساعت‌های هوشمند اپل، شکل ظاهری ساعت‌شان را مانند اپل واچ‌ها طراحی می‌کنند.
پیشنهاد مطالعه

تفاوت ساعت هوشمند با اپل واچ

اصلی‌ترین تفاوت ساعت هوشمند با اپل واچ در برند سازنده آن‌ها است. در واقع اپل واچ نوعی از ساعت‌های هوشمند است که توسط شرکت بی‌نظیر اپل ساخته می‌شوند. اما این موضوع به همین سادگی نیست، تفاوت برندهای سازنده باعث ایجاد تفاوت در نوع سیستم عامل و رابط کاربری خواهد شد که برای افراد علاقمند به این گجت‌های پوشیدنی بسیار مهم و حیاتی است.

  • همان‌طور که برند اپل تلفن‌های همراه خود را با سیستم عامل جداگانه و منحصر به فرد خود وارد بازار می‌کند، این عادت را برای اپل واچ‌های خود انجام داده است و برای آن‌ها سیستم عاملی مجزا از سایر ساعت‌های هوشمند تعریف کرده است. اپل واچ سیستم عامل WatchOS 3 را برای ساعت‌های هوشمند خود استفاده می‌کند که این سیستم عامل در کنار iOS و MacOS امکانات بی‌نظیری را برای کاربران خود فراهم می‌کند. سایر ساعت‌های هوشمند از جمله ساعت‌های هوشمند ساخته شده توسط برند سامسونگ از سیستم عامل WearOs استفاده می‌کنند که مورد توجه بسیاری از افراد از جمله طرفدارهای سیستم عامل اندروید قرار می‌گیرد.
  • اغلب اپل واچ به نسبت ساعت‌های هوشمند ساخته شده توسط سایر برندها قیمت بالاتری دارد و شما برای خریدن آنها باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. اگر از یک کارشناس فروش در این حوزه بپرسید ساعت هوشمند یا اپل واچ؟ در جواب این سوال خواهد گفت بودجه شما برای خریدن ساعت هوشمند چقدر است و از چه تلفن همراهی استفاده می‌کنید.
  • اپل واچ‌ها با صفحه مستطیلی وارد بازار می‌شود، چرا که اپل معتقد است که صفحه مستطیلی می‌تواند، جزئیات بیشتری را نشان دهد، اما ساعت‌های هوشمند ساخته شده توسط سایر برندها از جمله سامسونگ، شیائومی و .. اغلب گرد طراحی می‌شوند.
  • اپل واچ‌ها با بیش از 20 هزار اپلیکیشن کاملترین فروشگاه اپلیکیشن را به نسبت سایر ساعت‌های هوشمند دارند.
  • آخرین نمونه‌های اپل واچ در برابر نفوذ کامل گرد و غبار و آب مقاوم هستند، این موضوع ممکن است برای بسیاری از ساعت‌های هوشمند صدق نکند و آن‌ها در برابر آب و گرد و غبار ایمن نیستند.
فرق ساعت هوشمند و اپل واچ
اغلب ساعت‌های اپل واچ برای کاربران محصولات شرکت اپل و سایر ساعت‌های هوشمند برای کاربرانی که از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند، پیشنهاد می‌شود.

در این مطلب سعی کردیم فرق ساعت هوشمند و اپل واچ را به زبان ساده به شما آموزش دهیم تا بتوانید با توجه به بودجه و امکانات مورد انتظار خود بهترین گزینه را انتخاب کنید. در صورتی‌که ساعت‌های هوشمند قبلی شما ایرادی دارد قبل از خرید بهتر است به فکر تعمیر آنها باشید؛ زیرا در اکثر مواقع هزینه کمتری برای شما دارد. برای کمک گرفتن از کارشناسان آچارباز می‌توانید در قسمت تعمیر ساعت هوشمند یا تعمیر اپل واچ سفارش‌تان را ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

تعمیر اپل واچ در آچارباز
خدمات تعمیر اپل واچ، شامل عیب‌یابی، سرویس و تعمیر اپل واچ های سری های مختلف می‌شود. برای تعمیر اپل واچ خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. از طریق کلیک روی دکمه درخواست تعمیر اپل واچ می‌توانید درخواست خود را ثبت و منتظر تماس کارشناس باشید..
تعمیر اپل واچ

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا