×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم کوچک آشپزخانه

چرا آون توستر دود میکند؟

آون توستر

آون توستر یکی از وسایل پرکاربرد در آشپزخانه است، که در اکثر مواقع می‌تواند جایگزین مناسبی برای فرگاز، ماکروفر یا توستر باشد. ممکن است شاهد خارج شدن دود به همراه بوی بد از آون توستر خود باشید که در این حالت علت دود کردن توستر، می‌تواند دلایل مختلفی مانند: سوختن غذا، سوختن تکه‌های مواد غذایی که از قبل درون آن وجود داشته و … باشد. در ادامه این مقاله از آچارباز، به سوال «چرا آون توستر دود می‌کند؟» پاسخ می‌دهیم. با ما همراه باشید.

دلایل دود کردن آون توستر

در صورتی که در حال مطالعه این مقاله هستید، احتمال دارد که با مشکل دود کردن آون توستر خود، مواجه شده باشید و حال در جستجوی علت آن باشید تا مشکل دستگاه را برطرف کنید. دلایل مختلفی باعث دودکردن آون توستر، می‌شوند که در این بخش قصد داریم شما را با آن‌ها آشنا کنیم.

سوختن روغن (چرخ خیاطی) و گریس

در برخی موارد ممکن است جوجه گردان به سختی بچرخد و شما برای نرم کردن آن، گریس و یا روغن (چرخ خیاطی) به آن تزریق کنید و این مورد با نشیتی به اطراف نیز، همراه باشد. در این حالت شما پس از روشن کردن دستگاه، شاهد خارج شدن بوی بد و یا در مواردی دود کردن آون توستر می‌شوید. علت بروز این مشکل، سوختن روغن یا گریس است که برای جلوگیری از آن، باید پس از روغن کاری، محیط اطراف آن را، تمیز پاک کنید.

پیشنهاد مطالعه

استفاده اولین بار از آون توستر

اکثر ما هنگامی که اولین بار از آون توستر استفاده و بوی بد آن را استشمام می‌کنیم، به سالم بودن دستگاه آون توستر، شک می‌کنیم و این سوال برایمان مطرح می‌شود که چرا توستر در اولین استفاده، دود می‌کند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که دود کردن آون توستر در اولین بار، یک امر طبیعی است چراکه اولین بار است که رنگ‌ها و قطعات داخلی آن گرما می‌بینند و امکان اینکه بو داده یا دود کنند، نیز زیاد است.
البته لازم به ذکر است که این امر، فقط برای اولین بار و دومین بار، طبیعی است و در صورتی که پس از چندین بار استفاده، مشکل برطرف نشد، باید سایر بخش‌های توستر بررسی و مشکل آن‌ها برطرف شود.

علت دود کردن آون توستر
از قرار دادن ظروف پلاستیکی و کاغذی درون آون توستر بپرهیزید چراکه موجب آتش سوزی خواهد شد.

سوختن ذرات غذای باقی مانده در دستگاه

در اکثر مواقع ممکن است نان و یا کیکی را جهت پخت و یا گرم کردن درون توستر قرار دهید و بدون اینکه متوجه شوید مقداری از آن درون دستگاه افتاده باشد، پس از روشن کردن دوباره دستگاه متوجه بوی سوختگی و همچنین شاهد دودکردن آون توستر شوید‌، در این حالت اگر مقدار مواد غذایی موجود در دستگاه کم باشد احتمال سوختگی دستگاه خیلی کم است و پس از مدت کوتاهی، مشکل بوی بد برطرف می‌شود، برای جلوگیری از بروز این مشکل، بهتر است پس از هربار استفاده از این دستگاه، آن را تمیز کنید.

وجود گرد و غبار درون توستر

در برخی موارد ممکن است برای مدت طولانی از آون توستر خود استفاده نکرده باشید و پس از روشن کردن آن، متوجه خارج شدن بوی بد و دود از آون توستر شوید، در این حالت به احتمال زیاد، قطعات داخلی دستگاه را گرد و غبار گرفته‌ و سوختن گردوغبار داخلی آن،‌ باعث ایجاد بوی بد و دود، می‌شود. اگر در مدت زمان طولانی از دستگاه خود استفاده نمی‌کنید، قبل از استفاده گرد و غبار آن را بگیرید یا آن را کاور کنید تا از نفوذ هرگونه گرد و غبار به آن، جلوگیری شود.

تعمیر توستر در محل با آچارباز
عیب یابی و تعمیر توستر در محل، یکی از خدمات آچارباز است. خرابی المنت و سوختن فیوز محافظ توستر یا آون توستر شما از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در اپلیکیشن ارائه خدمات آچارباز می‌توانید آن‌ها را جهت بررسی و عیب یابی به تعمیرکار سیار آچارباز بسپارید.
درخواست تعمیر توستر

چرا آون توستر بو میدهد؟

اغلب ممکن است پس از پاک کردن دستگاه، باز هم متوجه خارج شدن بوی نامطبوع از آن، شوید. در این حالت ممکن است مواد غذایی ریز، در نقاط غیر قابل دید آون توستر، گیر کرده باشد‌، این ته مانده‌ها پس از اینکه یکبار بسوزند، دیگر بوی بد نخواهند داد. همچنین زمانی که در حال پخت غذاهایی مانند پیتزا هستید، ممکن است پنیر پیتزا آب شده و روی سینی توستر، بریزد در این حالت پنیر پیتزای سوخته شده بوی بدی را در محیط ساطع می‌کند. برای برطرف کردن این مشکل، تمیز کردن دستگاه به صورت اصولی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

علت بو دادن و دود کردن آون توستر
جهت یافتن علت دود کردن آون توستر این مقاله را به صورت کامل مطالعه کنید.

دلایل زیادی هستند که باعث ایجاد بوی بد آون توستر، می‌شوند که در قسمت قبل به آن‌ها اشاره کردیم، در صورتی که مشکل آون توستر شما هیچکدام از موارد گفته شده نبود، دستگاه شما به عیب یابی و تعمیر تخصصی نیاز دارد. جهت تعمیر آون توستر، بهتر است از مراکز تخصصی تعمیر توستر، کمک بگیرید.

چه کنیم که آون توستر دود نکند؟

یکی از بهترین راهکارها جهت جلوگیری از بوی بد و دود کردن آون توستر، این است که :

  • اگر روزانه از آن استفاده می‌کنید، هفته‌ای یکبار آون توستر را تمیز کنید و قطعات داخلی آن را خارج کرده و شستشو دهید. در صورتی که کمتر از آن استفاده می‌کنید، حداقل ماهی یکبار این کارها را انجام دهید.
  • اگر دستگاه را به تازگی روغن‌کاری کرده‌اید قبل از روشن کردن داخل آن را بررسی کنید، چنانچه روغن یا گریس بیرون زده بود، آن را پاک و سپس آن را روشن کنید تا از سوختگی روغن و گریس و خارج شدن بو و دود آن‌ها، جلوگیری شود.
  • همچنین می‌توانید برای جلوگیری از گرد و غبار گرفتن دستگاه روی آن کاور بکشید و یا هر چند وقت یکبار آن را سرویس کنید.
تعمیر آون توستر
آچارباز نمایندگی تعمیر انواع توستر و آون توستر در انواع برندهای مختلف در استان تهران است.


توجه داشته باشید که مواد غذایی مثل روغن‌، پنیرپیتزا، آب و … روی المنت‌های دستگاه در صورتی‌که روشن است نریزد، چرا که باعث اتصالی دستگاه شده و ممکن است باعث آتش سوزی در محیط شود، به صورت کلی باید بدانید که برخورد هرگونه مواد غذایی با المنت آون توستر بسیار خطرناک است.

4/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام،
    چرا هنگام پخت غدا در فر رو میزی از کنار درب فر بخا خارج میشود؟
    ممنون اگر پاسخ بدین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا