×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

نظافت منزل و ساختمان

آشنایی کامل با اجزای تشکیل دهنده توالت فرنگی

اجزای تشکیل دهنده توالت فرنگی

در طراحی خانه‌های نوساز امروزی توالت فرنگی به عنوان عضوی ضروری درنظر گرفته می‌شود. همچنین بسیاری از افراد به توصیه پزشکان مجبور به استفاده از این وسیله کاربردی سرویس بهداشتی هستند. اما اگر توالت فرنگی شما به هر دلیل دچار مشکل شد، آیا می‌دانید چطور باید مشکل را حل کنید؟ تا چه اندازه با اجزای تشکیل دهنده توالت فرنگی  آشنایی دارید؟ اگر شما هم جزو افرادی هستید که می‌خواهید ابتدا خودتان دست به آچار شوید و مشکل را حل کنید در این مقاله آچارباز می‌خواهیم قطعات سازنده توالت فرنگی  را به شما معرفی می‌کنیم. اما اگر فرصت کافی برای انجام رفع عیب را ندارید، می‌توانید از طریق تماس با شماره 02154591616 درخواست تعمیر توالت فرنگی خود را ثبت کنید.

اجزای تشکیل دهنده توالت فرنگی کدامند؟ ؛ چگونه آنها را تعمیر کنیم؟

توالت فرنگی از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده‌است، برای اینکه توالت فرنگی درست و بدون عیب کار کند، نیاز است هر کدام از قطعات آن سالم باشند و وظایف خود به‌درستی انجام دهند. در ادامه اجزای تشکیل دهنده توالت فرنگی  را معرفی می‌توانیم تا در زمان بروز مشکل، بتوانید در کمترین زمان دلیل اصلی را پیدا کنید.

پیشنهاد مطالعه

اجزای تشکیل دهنده مخزن توالت فرنگی

مخزن توالت فرنگی

مخزن توالت فرنگی، ظرف بزرگی در بالا و قسمت پشت کاسه توالت است که آب برای تخلیه زباله‌های داخل کاسه در آن ذخیره می‌شود. مخزن توالت فرنگی انواع مختلفی دارد و مدل‌های یک تکه با کاسه یکی به نظر می‌رسند و شکافی بین انها دیده نمی‌شود. در مدل‌های دو تکه که مخزن بالای کاسه قرار دارد، جدایی و شکاف بین دو قطعه به‌طور کامل مشاهده می‌شود.

اگر قصد تعمیر یا تعویض قطعات داخل مخزن توالت فرنگی را دارید، ابتدا آب داخل آن را تخلیه کنید برای این کار شیر تامین آب را که در نزدیکی کف قرار دارد، ببندید. سپس توالت را تعمیر کنید.

دسته فلاشر

دسته فلاشر توالت فرنگی، اهرم یا مجموعه‌ای از دکمه‌هایی است که در جلو، کنار یا بالای مخزن توالت قرار دارد. با فشار دادن دسته، آب ذخیره شده از مخزن به داخل کاسه منتقل می‌شود. مشکلات دسته توالت فرنگی اغلب به خود آن مربوط نمی‌شود، بلکه به مکانیسم‌ها و قطعاتی که در مخزن قرار دارند مانند زنجیر توالت یا فلپر مرتبط است.

زنجیر بالابر

زنجیر توالت و سیم بالابر به فشاری که از طریق دکمه وارد می‌کنید، پاسخ می‌دهند و فلاپ توالت را بلند می‌کنند تا آب داخل کاسه توالت خارج شود. هر دو قسمت در داخل مخزن توالت فرنگی، در سمت دیگر دسته توالت قرار گرفته‌اند. یک سر زنجیر بالابر فلزی یا پلاستیکی به پشت دسته توالت وصل شده و انتهای دیگر آن به زنجیر توالت استیل ضد زنگ متصل شده‌است.

سیم بالابر مانند بازوی جرثقیل به‌منظور بالا بردن زنجیر توالت عمل می‌کند و به‌همین ترتیب فلاپ توالت را در پایین مخزن به بالا می‌برد. از جمله مشکلاتی که برای این قسمت پیش می‌آید، گیر کردن، شکستن و جدا شدن حلقه های زنجیر است که در نهایت منجر به شل شدن دکمه توالت فرنگی می‌شود.

فلاپر توالت یا شیر فلپ

فلاپر توالت، دریچه لاستیکی منعطف لولایی است که در مسیر انتقال آب از مخزن به کاسه توالت قرار دارد. فلاپر توالت فرنگی وظیفه بستن در پایین مخزن را نیز برعهده دارد. اگر از توالت فرنگی صدای خش خش می‌شنوید، باید بدانید که فلاپر دستگاهتان مشکل دارد. یکی از دلایل خرابی فلاپر، سفت شدن پس از استفاده طولانی مدت و از دست رفتن کیفیت اولیه آن است.

اگر قصد تعمیر یا تعویض قطعات داخل مخزن توالت فرنگی را دارید، ابتدا آب داخل آن را تخلیه کنید. برای این کار را شیر تامین آب که در نزدیکی کف قرار دارد را ببندید سپس، توالت را تعمیر کنید.

اجزای تشکیل دهنده مخزن توالت فرنگی
فلاپ یا فلاپر یکی از قطعات مخزن توالت فرنگی است که با باز شدن آب را به داخل کاسه انتقال می‌دهد.

شیر پرکن توالت فرنگی

شیر پرکن توالت، لوله پلاستیکی عمودی است که در داخل مخزن توالت فرنگی قرا دارد. هنگامی که سیفون کشیده می‌شود، شیر پرکن به صورت خودکار فعال می‌شود و به محض پر شدن آب مخزن تا سطح استاندارد، مجددا به طور خودکار بسته می‌شود. شیر پرکن یا شیر آبگیری داخل مخزن توالت فرنگی به صورت مستقیم روی نقطه‌ای که منبع آب وارد مخزن می‌شود، قرار گرفته است.

این لوله‌ها از جنس پلاستیک هستند؛ به همین دلیل ممکن است به مرور زمان ترک بخورند یا دچار نشتی شوند. در این زمان بهترین راه حل این است که لوله پرکننده جایگزین خریداری کنید و آن را به جای لوله پرکننده معیوب قرار دهید و اگر تخصص کافی ندارید از افراد متخصص برای بررسی این موضوع کمک بگیرید.

پیشنهاد مطالعه

شناور توالت

اگر به داخل مخزن توالت فرنگی نگاه کنید، توپ پلاستیکی یا آلومینیومی می‌بینید که بالای آب مخزن توالت فرنگی به‌صورت شناور قرار گرفته است. مهم‌ترین وظیفه شناور توالت، مدیریت سطح آب مخزن توالت است. در توالت فرنگی‌های جدید از شناور توالت استفاده نمی‌شود، به جای آن تولید کننده‌ها از شیر شارژ مجدد استفاده می‌کنند.

شیر تامین آب توالت

شیر تامین آب (یا قطع کننده) دسته شیر مستطیلی شکل روی لوله است که آب توالت فرنگی را تامین می‌کند. شیر تامین در قسمت انتهای لوله‌ای که از دیوار امتداد یافته، چند سانتی متر بالاتر از قسمت کف قرار دارد.

آشنایی را قطعات سازنده توالت فرنگی به شما کمک می‌کند، انتخاب بهتر و مناسب‌تری با توجه شرایط‌تان داشته باشید. در مقاله راهنمای خرید توالت فرنگی تمام نکاتی که باید هنگام خرید مدنظر داشته باشید، بیان شده است.

اجزای تشکیل دهنده کاسه توالت فرنگی  

کاسه توالت

این قسمت روی پایه اصلی قرار دارد و افراد برای استفاده از توالت فرنگی روی آن می‌نشینند. بیشتر کاسه‌ها از سرامیک ساخته شده‌اند و سطح آنها با ماده‌ای ضد آب که در برابر ایجاد لکه مقاوم هستند، پوشانده شده‌است. به عنوان قطعه‌ای جامد که قطعات متحرک ندارد، به‌ندرت دچار نقص می شود. سفت کردن بیش از حد پیچ‌های کاسه توالت در قسمت پایه یا پیچ‌های مخزن می‌تواند باعث شکستگی این قسمت شود.

قطعات سازنده کاسه توالت فرنگی
کاسه توالت فرنگی یکی از مهم‌ترین اجزای تشکیل دهنده توالت فرنگی فرنگی است که جلوی مخزن قرار دارد.

O-Ring مخزن توالت

O-Ring مخزن توالت که واشر مخزن یا ماک هم شناخته می‌شود، واشر لاستیکی گرد است که مانع نشت آب در قسمت کف مخزن توالت می‌شود. این قطعه حلقه‌ای O شکل، بین پایین مخزن توالت و بالای کاسه توالت قرار می‌گیرد. اگر قسمت مخزن یا بالای کاسه توالت شما نشتی دارد، باید O-Ring داخل کاسه تعویض یا تعمیر شود.

دستگیره توالت فرنگی، O-Ring، کاسه توالت، مخزن و … از جمله اجزای تشکیل دهنده توالت فرنگی توالت فرنگی هستند که به مرور زمان ممکن است آسیب ببیند یا با مشکل مواجه شوند. هر یک از این قطعات وظیفه خاصی دارند و در صورت بروز مشکل برای هر یک از قسمت‌ها، تعمیر توالت فرنگی در اولویت قرار می‌گیرد. اگر برای تعمیر این دستگاه به راهنمایی نیاز دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در آچارباز از طریق شماره 02154591616 تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا