×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

نظافت منزل و ساختمان

توالت فرنگی خودشور چیست و چه کاربردی دارد؟

کاربرد توالت فرنگی خودشور

استفاده از توالت فرنگی در دهه‌های اخیر بین ایرانیان بسیار رواج پیدا کرده است. بعد از اینکه مزایای استفاده از این توالت برای عموم مردم مشخص شد، امروزه در هر خانه‌ نوسازی، در کنار توالت‌های سنتی، توالت فرنگی نیز نصب می‌شود. استفاده از توالت فرنگی برای حفظ سلامتی زانوها کمک به افراد سالمند، خانم‌های باردار و … انتخاب مناسبی است. اما برای بسیاری از افراد، شستشو بعد از استفاده چالش‌ برانگیز است؛ در نتیجه توالت فرنگی‌های خودشور به بازار عرضه شدند. در این مطلب قصد داریم هر آنچیزی که باید درباره توالت فرنگی خودشور بدانید را به زبان ساده به شما آموزش دهیم، پس اگر می‌خواهید درباره آنها بیشتر بدانید، بهتر است در ادامه با ما همراه باشید.  اگر توالت فرنگی شما به هر دلیلی دچار مشکل شد، در کمترین زمان می‌توانید آن را برطرف کنید. کافی‌ست برای تعمیر توالت فرنگی در این صفحه سفارش‌تان را ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

توالت فرنگی خودشور چیست و چطور کار می‌کند؟

توالت فرنگی خودشور یکی از مدل‌های جدید توالت فرنگی است که برای از بین بردن چالش شستشو بعد از استفاده به بازار عرضه شده است. در این توالت فرنگی‌ها قطعه‌ای به نام بیده وجود دارد که به کمک آن آب به بدن پاشیده شده و عمل شستشو بعد از کار انجام می‌شود. با وجود توالت فرنگی خودشور دیگر استفاده از توالت فرنگی برای افراد مختلف علی الخصوص بیماران و افراد مسن که توان حرکتی خوبی ندارند، سخت نیست. بیده در توالت‌های فرنگی آب را با فشار مناسبی می‌پاشد و بعد از اتمام کار این وسیله به صورت اتوماتیک جمع می‌شود. بیده‌ها در دو مدل اتوماتیک و دستی وجود دارند که در ادامه با آنها بیشتر آشنا می‌شویم.

تصویر توالت فرنگی خودشور
اگر توالت فرنگی خودشور ندارید، می‌توانید با نصب یک نازل شستشو کوچک از قابلیت‌های آن استفاده کنید. فشارآب، میزان پاشش و میزان حرارت آب از این طریق قابل تنظیم است.

بیده توالت فرنگی خودشور چیست؟

نام بیده (Bidet) تا به حال به گوش شما خورده است؟ رشد فناوری دنیای امروز به راحت‌تر شدن زندگی ما کمک می‌کند. بیده نیز یکی از پرکاربردترین دستاوردهای این روزهای صنعت تولید توالت فرنگی است. زمانی که کاسه توالت‌های فرنگی لوله‌کشی شده باشند، از مکانیزم بیده در توالت فرنگی استفاده شده است.

این لوله‌کشی برای شستشوی اندام‌های تحتانی کمک‌کننده است و با پاشیدن آب با فشار قوی به بدن فرد، عمل شستشوی بدن را راحت می‌کند. این کار خودکار انجام می‌شود و نیازی به دخالت دست نیست. فناوری یا اختراع برای دهه 60 میلادی است که این روزها مورد استقبال عموم مردم در سراسر دنیا قرار گرفته است.

در زمان گذشته برای استفاده از بیده، میزان فشار آب یا زمان پاشیدن آب قابل کنترل نبود؛ اما امروزه با یک نازل شستشوی کوچک می‌توانید به دلخواه میزان فشار آب و … را تغییر دهید.

پیشنهاد مطالعه

آشنایی با انواع بیده توالت فرنگی خودشور

بیده‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند که آشنایی با آنها به انتخاب بهتر توالت فرنگی خودشور کمک می‌کند.

1- بیده سنتی

بیده‌های سنتی یا مستقل، اولین نوع از انواع بیده‌ها هستند. این نوع بیده، از کاسه توالت به‌طور کامل جداست و بیرون از آن قرار می‌گیرد. از این نوع بیده می‌توانید برای هر توالت فرنگی که خودشور ندارد، استفاده کنید.

2- بیده برقی

 بیده‌های برقی دارای کنترل هستند و با استفاده از این کنترل می‌توانید تنظیمات دلخواهتان (میزان و فشار آب) را اعمال کنید. اما باید بگوییم در صورت نبود برق امکان استفاده از این توالت فرنگی خودشور نیست و دچار مشکل خواهید شد. پس در صورتی‌که در محل شما قطعی برق زیاد اتفاق می‌افتد نباید از این مدل بیده استفاده کنید.

3- بیده‌ دستی یا بیده اسپری‌‌دار

این بیده شلنگ و اسپری دارد و طرف دیگر این بیده به منبع آب متصل است. این بیده به دلیل عملکرد آسان و تمیزی که دارد، مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته است. در زمان استفاده از توالت فرنگی با بیده اسپری‌دار، فرد با انعطاف بیشتری می‌تواند آب را به نواحی دلخواه هدایت کند و  روی فشار آب، کنترل بیشتری دارد.

4- توالت فرنگی خودشور دستی

این بیده به دلیل راحتی استفاده از آن طرفداران زیادی داشت و دارای شلنگ و یک اسپری است.

5- بیده مسافرتی

بیده مسافرتی قابلیت جابه‌جایی دارند و می‌توانید آن را به همراه داشته باشید و در مسافرت‌ها از آن استفاده کنید. 

6- بیده‌های الحاقی

این نوع بیده‌ها را می‌توانید به توالت فرنگی‌های قدیمی خود اضافه کنید. بیده‌های الحاقی در کنار توالت فرنگی قرار می‌گیرند و هزینه زیادی برای شما ندارند.  

توالت فرنگی خودشور یکی از مدل‌های جدید توالت فرنگی است که برای از بین بردن چالش شستشو بعد از استفاده به بازار عرضه شده است.

آشنایی با انواع خودشور توالت فرنگی
با توجه نوع کاربری می‌توانید توالت فرنگی با بیده مناسب را خریداری کنید.

مزایای استفاده از توالت فرنگی خودشور

از نظر کاربران مزایای مختلفی برای توالت فرنگی خودشور اعلام شده است که در ادامه با برخی از آنها آشنا می‌شویم:

1- حفظ پاکیزگی

با استفاده از توالت فرنگی خودشور می‌توانید پاکیزگی بیشتری داشته باشید و دچار بیماری‌های مختلف و انواع عفونت‌های مزمن این محیط نشوید.

2- صرفه‌جویی بیشتر

زمانی که شما از توالت فرنگی خودشور استفاده می‌کنید، در میزان مصرف آب به میزان زیادی صرفه جویی شده و لازم نیست از مقدار زیادی دستمال توالت استفاده کنید. بیده‌ها انواع مختلفی دارند که با توجه به نیاز و بودجه‌تان می‌توانید از میان آنها مقرون به‌صرفه‌ترین را انتخاب کنید.

3- کمک به حفظ سلامتی

اگر شما دارای انوع بیماری‌هایی مانند هموروئید و… هستید، استفاده از توالت فرنگی به حفظ سلامتی‌تان کمک می‌کند و شما کمتر دچار مشکل می‌شوید. شما می‌توانید بیده را مجهز به آب گرم کنید. استفاده از آب گرم در زمان شستشو کمک می‌کند تا عمل دفع راحت‌تر انجام شود.

4- حفظ محیط زیست

زمانی که از شلنگ آب برای شستشو استفاده می‌کنید به صورت ناخودآگاه آب زیادی مصرف می‌شود. استفاده از بیده مصرف آب شما را محدود می‌کند. با استفاده از بیده در توالت فرنگی، نیاز به استفاده زیاد دستمال کاغذی کاهش پیدا می‌کند. کاهش استفاده از دستمال کاغذی کمک بزرگی به حفظ درختان و جنگل (محیط زیست) است.

5- کمک به افراد سالمند و بانوان باردار

استفاده از توالت خودشور برای افرادی که دچار مشکلات جسمی و حرکتی در سنین بالا هستند، بسیار کمک‌کننده است. بانوان باردار نیز با سنگین شدن، سخت‌تر می‌توانند روی زانوهای خود بنشینند و بلند شوند. استفاده از این نوع توالت برای آنها آسان‌تر بوده و به حفظ سلامت‌شان کمک می‌کند.

مزایای استفاده از توالت فرنگی خودشور
در صورت خرابی بیده نمی‌توانید عمل شستشو را بدرستی انجام دهید. در نتیجه باید به سرعت برای رفع مشکل اقدام کنید.

در این مطب سعی کردیم شما را با توالت فرنگی خودشور، مزایا و انواع آن آشنا کنیم. بیده توالت فرنگی با طراحی‌های مختلف و نوآوری‌های زیادی به راحت‌تر شدن کار ما کمک کرده است. در صورتی‌که برای نصب یا تعمیر بیده و سایر قسمت‌های توالت فرنگی نیاز به متخصص دارید، می‌توانید در این صفحه سفارش‌تان را ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

خدمات نظافت منزل با آچارباز
ارائه سرویس‌های با کیفیت نظافت اتاق‌ها و سرویس‌های بهداشتی، تمیز کردن شیشه‌ها و مرتب کردن فضای کابینت‌ها و کمدها و نظافت و تمیز کردن کف و دیوارهای خانه و هر آنچه که شما در نظافت منزلتان نیاز داشته باشید. آچارباز برای سرویس‌دهی خدمات منزل آماده است.
نظافت منزل

4.7/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا