×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لپ تاپ و کامپیوتر

10+1 ترفند استفاده از اینترنت در کامپیوتر و لپ تاپ

استفاده از اینترنت در کامیوتر و لپ تاپ

استفاده از اینترنت در کامپیوتر و لپ تاپ یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین فعالیت‌هایی است که در دنیای امروز انجام می‌شود. با استفاده از اینترنت می‌توانید به‌راحتی به اطلاعات و منابع مختلفی دسترسی پیدا کنید و با استفاده از این اطلاعات فعالیت‌های متنوع‌تری نیز در کامپیوتر یا لپ تاپ انجام دهید. با وجود اینکه در حال حاضر تعداد زیادی از افراد به‌خصوص جوانان از اینترنت استفاده می‌کنند، در صورتی که به‌درستی از اینترنت استفاده نشود، این موضوع می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری را در پی داشته باشد. اینترنت به اندازه‌ای در تک تک فعالیت‌های ما حضور دارد که در حال حاضر، بسیاری از افراد حتی فعالیت‌های روزمره خودشان را با استفاده از اینترنت انجام می‌دهند؛ به عنوان مثال حتی تعمیر لپ تاپ و تعمیر کامپیوتر خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهند. در این مقاله آچارباز قصد داریم شما را با ترفندهای کاربردی استفاده از اینترنت در کامپیوتر و لپ تاپ آشنا کنیم. اگر برای مشاوره یا تعمیر به کارشناسان متخصص و باتجربه نیاز داشتید، می‌توانید درخواست خود را در سایت یا اپلیکیشن آچارباز ثبت کنید.

نکات طلایی درباره استفاده از اینترنت در کامپیوتر و لپ تاپ

اینترنت به‌عنوان یک منبع گسترده و پر استفاده معرفی می‌شود و به همین دلیل وابستگی انسان‌ها به استفاده از اینترنت در کامپیوتر و لپ تاپ را نمی‌توان انکار کرد. با وجود این مسائل بسیاری از ترفندهایی در اینترنت وجود دارند که هنوز رایج نشده‌اند و حتی اگر رایج شده باشند توسط همه افراد مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. هدف ما از نوشتن این مقاله ارائه اطلاعاتی در خصوص ترفندهای بی‌نظیر اینترنت در کامپیوتر و لپ تاپ است، در ادامه به برخی از مهم‌ترین این ترفندها اشاره می‌کنیم.

نکات کاربردی استفاده از اینترنت در کامپیوتر
ترفندهای اینترنتی در بسیاری مواقع می‌توانند باعث بهبود فرایند انجام کارها می‌شود.

رایج ترین تکنیک ها برای جست و جوی بهتر در اینترنت

استفاده از عبارات دقیق، پرانتر، عدم استفاده از حروف اضافه، استفاده از سایت‌های اختصاصی و فیلترهای جستجو از جمله بهترین تکنیک‌ها برای جستجوی بهتر در اینترنت هستند که در ادامه تخصصی‌تر آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

1- استفاده از عبارات دقیق

وقتی که دنبال مطلبی هستید، سعی کنید کلمات دقیق و مشخص را جستجو کنید تا نتایج دقیق‌تری را دریافت کنید، این‌کار به شما کمک می‌کند تا زودتر به نتیجه برسید.

2- عدم استفاده از حروف اضافه

برای به‌دست آوردن نتایج بهتر در اینترنت بهتر است در سرچ با هر زبانی از کلمات اضافه استفاده نکنید.

3- استفاده از پرانتز

با استفاده از پرانتز می‌توانید جستجوی خود را بهبود ببخشید و دستورات خود را دقیق‌تر بنویسید. به عنوان مثال، با قرار دادن دستوراتی در داخل پرانتز، ربات‌های جستجو زودتر متوجه سوال شما می‌شوند؛ بنابراین پاسخ بهتری دریافت می‌کنید.

4- استفاده از عبارات کلیدی

با استفاده از عبارات کلیدی، می‌توانید جستجوی خود را دقیق‌تر انجام دهید. به عنوان مثال، اگر در حال جستجو برای پیدا کردن یک رستوران در شهر خود هستید، استفاده از عبارات کلیدی “رستوران در” و نام شهر کاربردی‌تر خواهد بود.

5- سایت‌های خاص

برخی از سایت‌ها به عنوان منابع قابل اعتماد برای جستجوی اطلاعات خاص شناخته شده‌اند. به عنوان مثال، اگر شما در حال جستجو برای پیدا کردن اطلاعات درباره رستوران‌ها هستید، از سایت‌هایی استفاده کنید که تخصصی‌تر به بررسی این موضوع می‌پردازند.

پیشنهاد مطالعه

6- استفاده از فیلترهای جستجو

بسیاری از موتورهای جستجو فیلترهای مختلفی برای نمایش نتایج ارائه می‌دهند. با استفاده از این فیلترها می‌توانید نتایج خود را دقیق‌تر کنترل کنید. به‌عنوان مثال، می‌توانید مرتب سازی آن‌ها را براساس تاریخ، منطقه یا نوع پرونده انجام دهید.

7- انتخاب مرورگرهای حرفه ای و متنوع

با وجود اینکه نرم افزارها و اپلیکیشن‌های مختلفی برای استفاده از اینترنت وجود دارند، اما یکی از مهم‌ترین روش‌ها، انتخاب مرورگر متناسب با نیاز شماست. مرورگرهای بسیار متنوعی در سراسر دنیا وجود دارند که بسیاری از آن‌ها مانند گوگل کروم محبوبیت جهانی کسب کرده‌اند. برای اینکه با این مرورگرها آشنا شوید، در ادامه به تعدادی از معروف‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • Google Chrome (گوگل کروم): با قابلیت همگام‌سازی عملکردهای دستگاه
  • Mozilla Firefox (موزیلا فایرفاوکس): مرورگر متن‌باز با قابلیت اطمینان بالا
  • Opera (اپرا): همراه با فیلتر شکن داخلی و طراحی زیبا
  • Microsoft Edge (مایکروسافت ادج): انتخاب فوق‌العاده برای ویندوز 10
تعمیر لپ تاپ در محل با آچارباز
سرویس تعمیر لپ تاپ در محل آچارباز یک تعمیرگاه سیار آنلاین کامپیوتر است که کار آن عیب یابی و رفع ایراد تمامی سیستم‌های لپ تاپ است. در صورت بروز مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری، کافیست در اپلیکیشن خدمات سیار آچارباز، درخواست تعمیرکار سیار لپ تاپ را ثبت کنید.
تعمیر لپ تاپ

8– استفاده از اینترنت در کامپیوتر و لپ تاپ با Virtual Private Network

یکی‌دیگر از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که هنگام استفاده از اینترنت در کامپیوتر و لپ تاپ می‌توان انجام داد، استفاده از Virtual Private Network است. شبکه خصوصی مجازی در سال‌های اخیر به یکی از رایج‌ترین و پرتکرار‌ترین کلمات در بین افراد تبدیل شده‌است. امکان ندارد شما از اینترنت استفاده کنید؛ اما نام Virtual Private Network را نشنیده باشید.

سیستم‌های محدود کننده دسترسی به اینترنت یکی از مهم ترین دلایلی هستند که افراد را برای استفاده از Virtual Private Network مشتاق می‌سازد. در هم شکستن فیلترینگ و ورود به وب سایت‌هایی که محدود شده اند، تنها وظیفه Virtual Private Network نیست، در برخی مواقع بسیاری افراد برای اینکه هیچ‌گونه اطلاعاتی از خودشان در فضای مجازی برجای نگذارند نیز از Virtual Private Network استفاده می‌کنند. به عنوان مثال برای ورود به دارک وب فرقی نمی‌کند در کجای دنیا باشید باید از Virtual Private Network استفاده کنید.

ترفندهای استفاده از اینترنت
استفاده از Virtual Private Network معایب خاص خود را دارد به همین دلیل بهتر است از Virtual Private Network های Safe استفاده کنید.

9- سرور ذخیره ساز ابری را بشناسید

استفاده از اینترنت در کامپیوتر و لپ تاپ برای دسترسی به فضای ابری می‌تواند به صورت قابل توجهی، نیاز افراد را در خصوص ذخیره سازی اطلاعات در کامپیوتر و لپ تاپ برطرف کند. باتوجه به این مسئله، باید بدانید که از سرور ذخیره ساز ابری به عنوان یک فضای ذخیره سازی در سطح وب و با اتصال به اینترنت، یاد می‌شود. با استفاده‌ از فضای ابری، دیگر نگران حمل فلش، جابجایی هارد، انتخاب دستگاه ذخیره ساز با ظرفیت بالا و… نخواهید بود.

  • ابر عمومی Public Storage cloud: اتصال به فضای ابری با استفاده از هر دستگاهی نظیر کامپیوتر، لپ تاپ و …
  • ابر خصوصی Private cloud Storage: ارائه حریم خصوصی به کاربر
  • فضای ابری ترکیبی Hybrid cloud storage: ترکیبی از ویژگی های ابر خصوصی و ابر عمومی
پیشنهاد مطالعه

10- سایت های آموزشی برای استفاده از اینترنت در کامپیوتر و لپ تاپ

وب سایت‌های آموزشی‌ که در فضای اینترنتی وجود دارند، نا محدودند و سایت‌های زیادی وجود دارد که در یک حوزه آموزشی خاص اطلاعات ارائه می‌دهند. با توجه به همین مسئله شما می‌توانید با کمک اینترنت روی کامپیوتر و لپ تاپ، سایت‌های آموزشی بسیار زیادی را بررسی کنید. یوتیوب و آپارات دو مورد از محبوب‌ترین و معروف‌ترین وب سایت‌هایی هستند که در زمینه آموزش به صورت گسترده‌ای فعالیت می‌کنند، اما حوزه اصلی فعالیت آن‌ها تنها آموزش نیست.

  • سایت‌های آموزش موسیقی: Drawspace و Justin Guitar
  • حوزه مهندسی و ریاضی: Codecademy و Better Explained
  • آموزش طراحی و دیزاین سایت: Skillcrush و Hack Design
  • آموزش‌های دانشگاهی و حرفه‌ای: Cousera و edX
روش های استفاده از اینترنت در کامپیوتر و لپ تاپ
با استفاده از سایت‌های آموزشی می‌توانید در رابطه با اینترنت و ارتباط آن با کامپیوتر اطلاعات بیشتری کسب کنید.

11- سرویس های امنیتی در کامپیوتر و لپ تاپ

امنیت، مسئله‌ای بسیار جدی برای استفاده از اینترنت در کامپیوتر و لپ تاپ است. ارائه یک سیستم حفاظتی برای محافظت از اطلاعات لپ تاپ به عنوان دغدغه بسیار مهم کاربران شناخته می‌شود، البته این اهمیت بی‌دلیل نیست. زیرا کامپیوتر‌ها و لپ تاپ‌ها به عنوان دستگاه‌های ذخیره سازی اطلاعات نیز شناسایی می‌شوند.

فضای اینترنتی دائما در معرض آسیب قرار دارد و افراد و ربات‌های بسیار زیادی به‌عنوان هکر وجود دارند که آسیب بسیار جدی به سیستم وارد می‌کنند. در برخی مواقع حتی آسیب نرم‌افزاری تا جایی پیش می‌رود که آسیب‌های سخت افزاری را نیز در پی دارد. به‌همین دلیل برای استفاده از اینترنت ابتدا به امنیت توجه کنید و در صورتی که برای تعمیر کامپیوتر و تعمیر لپ تاپ به راهنمایی نیاز داشتید از طریق کلیک روی لینک می‌توانید از متخصصین آچارباز کمک بگیرید.

راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت در ویندوز

در بسیاری از مواقع کاهش سرعت اینترنت می‌تواند به‌دلیل مشکلات بسیار جزئی باشد. با این وجود ما به شما راه حل‌هایی را در رابطه با افزایش سرعت اینترنت پیشنهاد می‌دهیم. ر ابتدا می‌توانید برای افزایش سرعت اینترنت مودم یا هر وسیله‌ای که به‌واسطه آن به اینترنت وصل شده‌اید را خاموش و روشن کنید.

  • اضافه کردن کابل اینترنت
  • تغییر جای مودم
  • استفاده از مرورگرهای دیگر
  • کاهش ویروس‌های ویندوز
  • قطع ارتباط فایروال
  • غیر فعال کردن آپدیت خودکار ویندوز

در این مقاله آچارباز سعی کردیم بهترین ترفند‌های استفاده از اینترنت در کامپیوتر و لپ تاپ را بیان کنیم، اگر ترفندهایی دیگر را به کار می‌برید، نظراتان خود را با ما در میان بگذارید.

تعمیر کامپیوتر در محل با آچارباز
سرویس تعمیر کامپیوتر در محل آچارباز یک تعمیرگاه سیار آنلاین کامپیوتر است که کار آن عیب یابی و رفع ایراد تمامی سیستم‌های کامپیوتری است. در صورت بروز مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری، کافیست در اپلیکیشن خدمات سیار آچارباز، درخواست تعمیرکار سیار کامپیوتر را ثبت کنید.
تعمیر کامپیوتر

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا