×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

یخچال و فریزر

عیب یابی یخچال فریزر بوش در 8 حالت و روش‌های حل آن‌

نحوه عیب یابی یخچال فریزر بوش

یخچال‌های بوش یکی از یخچال فریزرهای شناخته شده و با کیفیت در بازار ایران هستند. این یخچال‌ها عمر مفید زیادی دارند؛ اما مانند هر دستگاه دیگری دچار مشکل می‌شوند. گاهی این مشکلات ساده هستنند و با عیب یابی یخچال فریزر بوش در خانه می‌توان آن‌ها را حل کرد؛ اما در برخی موارد باید از یک تعمیرکار کمک گرفت.

خرابی قطعاتی مثل برد، موتورها و سوئیچ‌ها مشکلاتی هستند که تنها افراد ماهر می‌توانند آن‌ها را برطرف کنند؛ پس اگر در هنگام عیب یابی دستگاه به خرابی یکی از این قطعات شک کردید، حتما برای تعمیر یخچال از یک تعمیرکار ماهر و با تجربه کمک بگیرید. در ادامه این مطلب از آچارباز، همراه ما باشید تا مشکلات یخچال بوش را بررسی و آن‌ها را عیب یابی کنیم.

عیب یابی یخچال فریزر بوش که خنک نمی‌کند

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که ممکن است برای یخچال فریزر بوش در هر مدلی ایجاد شود، خنک نکردن دستگاه است. این مشکل، باعث خراب شدن مواد غذایی و بو گرفتن یخچال می‌شود. از جمله دلایل ایجاد این مشکل و روش حل آن باید به موارد زیر اشاره کرد:

کثیف شدن کویل‌های کندانسور

کویل‌های کندانسور در پشت دستگاه قرار دارند. کویل، یک شبکه از لوله‌های نازک است که گاز خنک‌کننده (مبرد) یخچال در آن جریان دارد. اگر این لوله‌ها با گردوغبار، پرز و سایر اجزای ریز پوشیده شود، گرمای مبرد با محیط تبادل نمی‌شود. خنک نشدن مبرد باعث می‌شود که یخچال به خوبی خنک نشود.

راه حل:

برای حل این مشکل، باید با یک برس یا مسواک نرم، به آرامی کویل و جرم موجود روی آن را تمیز کنید. هنگام تمیز کردن کویل مراقب باشید که لوله‌ها آسیب وارد نشود.

عیب یابی یخچال بوش وقتی کندانسورهای آن کثیف است
خنک نشدن یخچال بوش ممکن است به دلیل کثیفی کویل‌های کندانسور باشد. در این شرایط می‌توانید با استفاده از یک برس نرم آن را تمیز کنید.
پیشنهاد مطالعه

مشکل در عملکرد فن کندانسور

فن کندانسور، هوا را روی کویل به جریان می‌اندازد. کار نکردن فن، باعث می‌شود که مبرد داخل کویل، خنک نشود و این مشکل می‌تواند دلیل خنک نشدن یخچال باشد.

راه حل:

  • برای بررسی وضعیت فن ابتدا با توجه به مدل و دفترچه راهنمای آن، محل دقیق فن کندانسور را پیدا کنید.
  • یخچال را از برق بکشید و پره‌های کندانسور را از نظر گیر کردن و سفتی بررسی کنید.
  • اگر پره‌‎ها مشکلی نداشت، با استفاده از یک مولتی‌متر، سالم بودن موتور را تست کنید.
  • در این شرایط اگر موتور فن مشکلی داشته باشد، باید آن را تعویض کنید.
  • تعویض موتور فن یک کار تخصصی است و باید توسط یک تعمیرکار ماهر انجام شود.

مشکل در موتور فن اواپراتور

اواپراتور، بخشی شامل لوله‌های نازک (کویل اواپراتور) و یک فن است. اواپراتور در درون یخچال قرار دارد. هوای داخل یخچال به وسیله فن اواپراتور از روی کویل‌ها عبور و خنک می‌شود. هوای خنک شده در داخل یخچال به گردش در می‌آید و مواد غذایی را خنک می‌کند.

عیب یابی یخچال فریزر بوش هنگام خرابی موتور فن اواپراتور
خراب شدن موتور فن اواپراتور، مانع از گردش هوای خنک در داخل یخچال می‌شود. برای بررسی وضعیت کارکرد فن اواپراتور، مانند فن کندانسور عمل کنید.

خراب شدن ترموستات کنترل دما یا برد آن

ترموستات، دمای داخل یخچال را ثابت نگه می‌دارد. این قطعه دمای داخل یخچال را اندازه‌گیری می‌کند و آن را به برد کنترل دما ارسال می‌کند. برد کنترل با توجه به دمای اندازه‌گیری شده، ولتاژ کمپرسور، فن اواپراتور و فن کندانسور را قطع و وصل می‌کند تا دمای یخچال روی مقدار تنظیم شده، ثابت بماند.

خرابی و فرسودگی لاستیک دور در یخچال هم باعث می‌شود که یخچال یکسره کار کند.

خوب کار نکردن ترموستات در یخچال یا خرابی برد دستگاه، می‌تواند منجر به گرم شدن هوای داخل یخچال شود. برای بررسی کارکرد درست ترموستات اقدامات زیر را انجام دهید:

  • یخچال را روی کم‌ترین دمای ممکن تنظیم و بعد از آن دما را روی بالاترین حد ممکن تنظیم کنید.
  • اگر یک صدای کلیک از یخچال شنیده شد، ترموستات سالم است. اما اگر صدایی شنیده نشد، ممکن است ترموستات خراب باشد و باید آن را عوض کنید. برای عوض کردن ترموستات باید از یک کارشناس کمک بگیرید.
  • البته ممکن است این مشکل ناشی از خرابی برد کنترل دمای یخچال فریزر بوش باشد. این قطعه به ندرت خراب می‌شود. پس قبل از اقدام برای تعویض آن همه اجزای یخچال را بررسی کنید و از سلامت آن‌ها مطمئن شوید.

مشکل در کارکرد درست ترمیستور

ترمیستور هم دمای یخچال را کنترل می‌کند. این قطعه دمای اندازه‌گیری شده را به برد اصلی می‌فرستد. برد با توجه به دما قدرت کمپرسور و کندانسور را تنظیم می‌کند. اگر ترمیستور خراب باشد، ممکن است کمپرسور و فن کندانسور کار نکنند. اگر متوجه شدید که این دو قطعه کار نمی‌کنند باید با یک تعمیرکار تماس بگیرید تا وضعیت ترمیستور را بررسی و در صورت لزوم آن را عوض کند.

رابطه ترمیستور، برد، کمپرسور و کندانسور یخچال
در عیب یابی یخچال فریزر بوش باید به ترمیستور و رابطه آن با برد، کمپرسور و کندانسور توجه کرد.

خرابی کمپرسور

کمپرسور، پمپی است که مایع مبرد را فشرده می‌کند و آن را در کویل‌های کمپرسور و کندانسور به گردش در می‌آورد. اگر کمپرسور کار نکند، یخچال هم خنک نمی‌شود. کمپرسور یخچال‌های بوش اغلب عمر طولانی دارند و به ندرت نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا می‌کنند؛ پس اگر به خرابی کمپرسور شک کردید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • ابتدا سایر قطعات یخچال را کامل بررسی کنید.
  • اگر همه قطعات سالم است ولی کمپرسور مشکل دارد برای تعویض کمپرسور یخچال بوش باید توسط یک شخص ماهر و با تجربه انجام دهید.

سایر دلایل خنک نکردن یخچال فریزر بوش

از دیگر قطعاتی که خرابی آن‌ها می‌تواند عامل خنک نشدن یخچال فریزر بوش باشد خراب شدن رله فن، خازن کمپرسور و برد اصلی است. این قطعات بسیار حساس هستند و برای تشخیص سالم بودن آن‌ها باید از ابزارهای دقیق استفاده کرد؛ پس اگر با بررسی وارد بالا مشکل شما حل نشد، از یک تعمیرکار برای تعمیر یخچال بوش خود کمک بگیرید.

تعمیر یخچال و فریزر در محل با آچارباز
در صورت مشاهده هرگونه مشکل در نصب و راه اندازی یخچال و همچنین خرابی یخچال خود، به راحتی می‌توانید در سامانه آچارباز درخواست خود را ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید.
تعمیر یخچال

عیب یابی یخچال ساید بوش وقتی که مداوم کار می کند

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای یخچال بوش ایجاد شود، کار کردن مداوم کمپرسور دستگاه است. این مشکل، دلایل مختلفی دارد:

کثیفی کویل‌های کندانسور

کثیفی کندانسور باعث می‌شود که مبرد به حد کافی خنک نشده در نتیجه یخچال خنک نشود. از طرفی کم نشدن دمای یخچال باعث می‌شود که ترموستات و برد به کمپرسور دستور کار بیشتر دهند. درنتیجه یخچال دائم کار می‌کند.

راه حل:

برای حل این مشکل باید لوله‌های کویل کندانسور را تمیز کنید.

انتخاب دمای بالا برای فریزر

انتخاب دمای بالاتر از 12- درجه سانتی‌گراد برای فریزر موجب کار کردن دائمی یخچال می‌شود. 12- درجه سانتی گراد حالت مرزی دارد و با کوچک‌ترین تغییر و افزایش دمایی، برد، دستور به کار کمپرسور می‌دهد.

راه حل:

برای جلوگیری از ایجاد مشکل باید دمای فریزر را بین 15- تا 18- درجه تنظیم کرد.

خراب شدن سیستم برفک‌زدایی

سیستم برفک زدایی از تشکیل یخ روی کویل‌های اواپراتور یخچال جلوگیری می‌کند. خراب شدن این سیستم باعث می‌شود که روی کویل‌های اواپراتور، یخ ایجاد شود. یخ تشکیل شده اغلب دمایی بیشتر از دمای تنظیم شده یخچال دارد به همین دلیل کمپرسور بیشتر کار می‌کند تا دما را پایین بیاورد؛ این موضوع باعث یکسره کار کردن یخچال می‌شود.

راه حل:

 برای حل این مشکل، باید سیستم برفک‌زدایی یخچال تعویض شود.

خراب شدن سیستم برفک زدای یخچال بوش
اگر یخچال برفک بزند، موتور مجبور است دائم کار کند.

خرابی و فرسوده شدن لاستیک دور درب یخچال بوش

خرابی و فرسوده شدن لاستیک دور درب  یخچال هم باعث می‌شود که یخچال یکسره کار کند. این موضوع برای شرایطی که یک جسم مانع از درست بسته شده در شود نیز صادق است. در این شرایط رطوبت هوای داخل خانه، به درون یخچال کشیده می‌شود و اگر سیستم برفک‌زدایی نتواند به خوبی رطوبت هوا را حذف کند، دوباره کویل‌ها یخ می‌زند. از طرف دیگر، باز بودن در، باعث تبادل گرما بین یخچال و محیط بیرون می‌شود. برای حذف گرمای وارد شده به یخچال، کمپرسور باید بیشتر کار کند و این موضوع باعث یکسره کار کردن یخچال می‌شود.

راه حل:

  • به صورت دوره‌ای وضعیت لاستیک را بررسی کنید تا فرسوده یا خراب نشده باشد.
  • پس از هربار باز و بسته کردن درب یخچال از کامل بسته شدن آن مطمئن شوید.

دیگر دلایل یکسره کار کردن یخچال بوش

برای عیب یابی یخچال فریزر بوش در این شرایط بعد از بررسی موارد بالا باید به بررسی موتور فن کمپرسور و اواپراتور بپردازید. خرابی برد دستگاه هم یکی از دلایل دیگر یکسره کار کردن است که به ندرت اتفاق می‌افتد؛ اما در صورت مشکوک شدن به این موضوع باید یک تعمیرکار ماهر دستگاه را بررسی کند و اقدامات لازم برای تعمیر یخچال را انجام دهد.

عیب یابی یخچال بوش که صدای زیادی دارد

صدای زیاد یخچال هم از مشکلاتیست که می‌تواند بعد از مدتی برای یخچال فریزر بوش ایجاد شود. این مشکل هم به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود:

خراب شدن پره‌های فن کندانسور یا اواپراتور

اگر صدای یخچال بوش شما زیاد است و وقتی در آن را باز می‌کنید این صدا بیشتر می‌شود، مشکل از پره‌های فن اواپراتور یا کندانسور است. برای بررسی وضعیت پره فن اقدامات زیر را انجام دهید:

  1.  ابتدا یخچال را از برق بکشید.
  2. با توجه به مدل و دفترچه راهنما، محل فن کندانسور و اواپراتور را مشخص کنید.
  3. با دست پره را امتحان کنید که آزادانه قابلیت حرکت دارد یا نه. آیا چیزی مانع از حرکت راحت آن می‌شود؟
  4. اگر پره به راحتی حرکت نمی‌کند، باید از یک تعمیرکار ماهر برای حل مشکل آن کمک بگیرید.
مشکل صدای زیاد یخچال بوش
برای حل مشکل صدای زیاد یخچال فریزر بوش ابتدا باید پره‌های فن کمپرسور و کندانسور را بررسی کنید.

فرسوده شدن کمپرسور

گاهی ممکن است اجزای داخلی کمپرسور دچار فرسودگی شوند. این فرسودگی باعث می‌شود که کمپرسور در هنگام کار، صدای زیادی تولید کند. کمپرسور هایی که صدای زیادی تولید می‌کنند هم ممکن است بدون ایجاد مشکل تا مدتی به درستی کار کنند؛ اما تعمیر زودهنگام آن‌ها، از آسیب بیشتر جلوگیری می‌کند. اگر قسمت کمپرسور یخچال فریزر ایراد دارد باید برای تعمیر یخچال بوش خود از یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید.

مشکل دریچه ورودی آب یخچال بوش

اگر هنگامی که یخ‌ساز یخچال در حال آبگیری است، سر و صدای زیادی از دستگاه شنیده می‌شود، مشکل از دریچه ورودی آب آن است. شیر ورودی آب به یخچال بوش یک دریچه الکترونیکی دارد. به مرور زمان، رسوبات آب روی این دریچه جمع می‌شوند و عملکرد آن را مختل می‌کنند.

راه حل:

  • باید شیر ورودی آب را عوض کنید.
  • اگر در انجام کارهای فنی تجربه‌ای ندارید، بهتر است این کار را یک تعمیرکار انجام دهد. زیرا هر اشتباهی در تعویض شیر می‌تواند باعث خرابی کل یخ‌ساز شود.

عیب یابی آبسردکن یخچال بوش وقتی  کار نمی‌کند

برای عیب یابی یخچال فریزر بوش زمانی که آب سردکن آن کار نمی‌کند، موارد زیر را بررسی کنید:

انجماد لوله آب سرد کن

گاهی به دلیل انتخاب درجه حرارت خیلی پایین برای قسمت فریزر، لوله آب سرد کن یخ می‌زند.

راه حل:

  1. محتویات فریزر را خارج کنید.
  2. یخچال را از برق بکشید و درب فریزر را باز بگذارید.
  3. بعد از چند ساعت، دوباره یخچال را به برق بزنید و آب سردکن را امتحان کنید.
عیب یابی یخچال فریزر بوش در قسمت آبسردکن
یکی از حساس ترین قسمت‌های یخچال فریزر بوش که در اثر استفاده نادرست آسیب می‌بیند، آبسرد کن است.

خراب شدن شیر ورودی آب

در بیشتر یخچال‌های بوش شیر ورودی، آب مورد نیاز آبسردکن را تامین می‌کند. در این مدل‌ها اگر شیر ورودی یا دریچه آن مشکلی داشته باشد، آبسردکن کار نخواهد کرد. در برخی موارد به دلیل فشار کم آب، دریچه شیر، باز نمی‌شود. در این شرایط بهتر است قبل از هر اقدامی درستی آب‌ سردکن را در زمان‌های دیگری هم امتحان کنید.

اگر فشار آب خانه شما عادی است. ممکن است دریچه یا شیر خراب شده‌اند و باید تعویض شوند. برای تعویض شیر یا دریچه آن بهتر است از متخصص کمک بگیرید.

خراب شدن برد آب سردکن

برد آب سردکن وظیفه کنترل تمام عملکردهای این بخش از یخچال را برعهده دارد. اگر تمام قسمت‌های آب سردکن از کار بیافتد، مشکل در برد این بخش است و باید تعویض شود.

خراب شدن سوئیچ‌های آب سرد کن

سوئیچ‌های آبسردکن، ولتاژ مورد نیاز را به قسمت‌های مختلف آب سردکن منتقل می‌کنند. اگر یکی از این سوئیچ‌ها (کلیدها) خراب باشد، آبسردکن کار نخواهد کرد.

راه حل:

  • با استفاده از مولتی‌متر وضعیت درستی عملکرد این کلیدها را بررسی کنید.
  • اگر یکی از این کلیدها خراب باشد، باید آن را تعویض کرد.

آسیب دیدن سوئیچ درب یخچال بوش

سوئیچ درب، قطعه‌ایست که هنگام باز بودن درب فریزر یا یخچال (هر بخشی که آب سرد کن روی آن قرار دارد) آب سردکن و یخ ساز را خاموش می‌کند. گاهی این سوئیچ از کار می‌افتد و از کار افتادن آن هم مانع از کار کردن آب سردکن می‌شود.

راه حل:

باید با استفاده از یک مولتی‌متر، سلامت کلید بررسی و در صورت نیاز تعویض شود.

گرفتگی فیلتر آب یا لوله‌های انتقال آن

گرفتگی فیلتر آب یا لوله‌های انتقال آن از کارکردن آبسرد کن جلوگیری می‌کند. اغلب فیلتر آبسردکن باید هر شش ماه یک بار عوض شود. عوض کردن فیلتر از گیر کردن رسوبات در آن جلوگیری می‌کند و آب با کیفیت بالاتر را در اختیار قرار می‌دهد.

رفع مشکلات یخچال بوش هنگامی که یخ‌ساز آن کار نمی‌کند

خراب شدن یخ‌ساز یخچال بوش، ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد، از جمله:

گیر کردن تیغه یخ‌شکن

گاهی قالب‌های یخ به تیغه یخ‌شکن گیر می‌کنند و مانع از حرکت آن می‌شود. این موضوع باعث کار نکردن یخ‌ساز می‌شود.

راه حل:

در این شرایط، بهتر است:

  • مواد غذایی داخل یخچال و فریزر را خالی کنید.
  • دستگاه را خاموش کنید.
  • چند ساعت منتظر بمانید تا یخ گیر کرده داخل تیغه یخ‌شکن ذوب شود.
خرابی یخ ساز یخچال ساید بای ساید بوش
گیر کردن یخ در تیغه یخ‌شکن یخچال می‌تواند باعث کار نکردن یخ‌ساز شود.

مشکل در عملکرد مارپیچ یخ‌ساز

خراب شدن مارپیچ یخ‌ساز دلیل دیگری است که باعث کار نکردن این بخش از یخچال بوش می‌شود.

راه حل:

  • ابتدا بررسی کنید که مارپیچ یخچال سالم است یا خیر.
  • اتصال آن به موتور مارپیچ را هم بررسی کنید.
  • اگر هر یک از این موارد مشکلی داشت باید آن قسمت را تعویض کنید.
  • برای تعویض این قطعات حتما از تعمیرکار کمک بگیرید.

مشکل در عملکرد موتور درب و مارپیچ

موتور درب مسئول باز و بسته کردن دریچه یخ‌ساز است تا هنگام استفاده نکردن از آن، هوای گرم به داخل دستگاه وارد نشود. موتور مارپیچ هم، این قطعه را به دوران در می‌آورد تا یخ از مخزن به خارج از یخچال هدایت شود. خرابی هر یک از این موتورها می‌تواند باعث کار نکردن یخ‌ساز شود.

خرابی محرک و سوئیچ یخ‌ساز

سوئیچ یخ‌ساز، ولتاژ مورد نیاز موتور و سایر اجزای یخچال را تامین می‌کند. محرک بخشی است که باعث فعال شدن سوئیچ می‌شود. خرابی هر یک از این قطعات باعث می‌شود که یخ‌ساز کار نکند.

مشکل در برد یخ‌ساز

بردهای یخچال بوش اغلب عمر بالایی دارند؛ اما در برخی موارد در اثر استفاده نادرست از دستگاه ممکن است برد هم آسیب ببیند. در مواقع خرابی برد باید این قطعه توسط یک فرد ماهر تعویض شود.

حل مشکلات یخچال بوش وقتی فریزر سرد اما یخچال گرم است

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است برای یخچال بوش ایجاد شود، سرد بودن فریزر؛ اما گرم بودن یخچال بوش است. این موضوع بیشتر مربوط به قطعات داخل خود یخچال است. از جمله دلایل این مشکل باید به موارد زیر اشاره کرد:

مشکل داشتن عملکرد فن اواپراتور

موتور فن اواپراتور، هوای درون یخچال را از روی کویل‌ها عبور می‌دهد تا سرد شود. بعد از آن، هوای سرد را در درون یخچال به جریان در می‌آورد. خرابی موتور فن مانع از جریان هوای سرد در یخچال می‌شود.

سرد نشدن یخچال فریزر بوش و دلایل آن
خراب شدن فن اواپراتور باعث می‌شود که یخچال به اندازه کافی سرد نشود.

خراب شدن ترمیستور

ترمیستور دمای یخچال را کنترل می‌کند و آن را به برد کنترل دما انتقال می‌دهد. برد با توجه به دمایی که ترمیستور گزارش کرده است، قدرت کمپرسور و فن اواپراتور را تعیین می‌کند. خراب شدن ترمیستور باعث می‌شود که کمپرسور و فن اواپراتور در مواقع لزوم کار نکنند و یخچال خنک نشود.

مشکل در عملکرد برد کنترل دما

ترمیستور دما را به برد گزارش می‌کند و برد هم با توجه به آن قدرت و کار کمپرسور و فن اواپراتور را تنظیم می‌کند. خرابی یا مشکل در عملکرد برد کنترل هم می‌تواند باعث گرم شدن یخچال شود؛ چون باعث می‌شود کمپرسور و فن اواپراتور در زمان درست روشن نشوند.

برای تشخیص خرابی ترمیستور و برد کنترل از مولتی‌متر استفاده می‌شود. برای جلوگیری از خرابی بیشتر دستگاه، اگر به خراب بودن ترمیستور یا برد کنترل دما شک کردید، از یک تعمیرکار برای حل مشکل کمک بگیرید.

خراب شدن قطعه دمپر

دمپر دریچه‌ای است که با باز و بسته شدن آن، مقدار هوای سرد ورودی به یخچال را کنترل می‌شود. اگر دمپر به درستی باز و بسته نشود، هوای سرد کافی وارد یخچال نمی‌شود و دستگاه گرم می‌شود.

راه حل:

  • با توجه به دفترچه راهنمای یخچال، محل دمپر را پیدا و آن را بررسی کنید.
  • اگر دمپر شکسته یا خراب بود، آن را تعویض کنید.

مشکل در عملکرد برد اصلی

مشکل در برد اصلی هم می‌تواند دلیل گرم شدن یخچال باشد. البته باید گفت که این آخرین دلیلی است که برای حل مشکل باید به آن فکر کرد؛ چون برد یخچال‌های بوش به ندرت خراب می‌شود. اگر به خرابی برد شک کردید، حتما از یک تعمیرکار ماهر و باتجربه برای حل مشکل، کمک بگیرید.

حل مشکلات یخچال بوش هنگامی که نشتی آب دارد

نشتی آب از یخچال ممکن است در قسمت‌های مختلفی از یخچال اتفاق افتد و دلایل مختلفی داشته باشد:

گرفتگی یا یخ زدن زهکش برفک‌زدایی

در ابتدا باید گرفتگی زهکش‌ها را بررسی کنید. یخچال‌های بوش سیستم برفک‌زدایی خودکار دارند. آب حاصل از این فرآیند از طریق لوله‌های زهکش به تشت تبخیر منتقل می‌شود. اگر این لوله‌های زهکش، یخ بزنند یا مواد غذایی در آن‌ها گیر کنند، آب سرریز می‌شود.

راه حل:

  • وضعیت زهکش‌ها را بررسی کنید.
  • اگر زهکش‌ها یخ زده بودند، مواد غذایی یخچال را خالی و برای چند ساعت یخچال را خاموش کنید تا مشکل حل شود.

اتصال اشتباه یا شکستگی فیلتر آب

مشکل در اتصال یا شکستگی فیلتر آب یخچال هم باعث نشت آب از آن می‌شود. اگر نشت آب از قسمت بیرونی یخچال است، باید فیلتر و اتصالات آن را بررسی کنید. در صورت شکستگی فیلتر آن را عوض کنید.

ترک یا شکستگی درب مخزن آب
گاهی به دلیل ضربه و تمیز کردن اشتباه یخچال و فریزر بوش، مخزن آب یا یخ آن ترک می‌خورد.

اگر آب از یخچال شما نشت می‌کند، مخزن آب و یخ را هم بررسی کنید تا ترک و شکستگی نداشته باشد. اگر مخزن مشکلی داشت، خود شما هم می‌توانید به راحتی آن را تعویض کنید.

ترک یا شکستگی در تشت تبخیر سیستم برفک‌زدایی

آب حاصل از برفک‌زدایی از طریق زهکش‌ها به تشت تبخیر منتقل می‌شود. در تشت تبخیر، هوای گرم از روی آب عبور کرده و باعث تبخیر آن می‌شود. بخار آب حاصل به بیرون منتقل می‌شود. اگر تشت تبخیر ترک یا شکستگی داشته باشد، آب از یخچال نشت می‌کند. برای تعویض تشت تبخیر و تعمیر یخچال از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

عیب یابی یخچال فریزر بوش که مواد غذایی داخل یخچال منجمد می‌شوند

گاهی مواد غذایی موجود در یخچال، منجمد می‌شوند. این مشکل می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد:

مشکلی در عملکرد ترموستات یا برد کنترل دما

خراب شدن ترموستات، ممکن است باعث شود که سیستم تبرید یخچال، بیش از حد کار کند و باعث انجماد مواد غذایی شود. خرابی برد کنترل دما هم ممکن است باعث ایجاد این مشکل شود، البته برد دما به ندرت دچار مشکل می‌شود.

یخ زدن مواد غذایی در یخچال
خرابی برد و ترمیستور یخچال فریزر بوش باعث یخ‌زدن مواد غذایی در یخچال می‌شود.

خراب شدن ترمیستور

ترمیستور، دما را به برد گزارش می‌کند تا برد، قدرت کمپرسور و فن اواپراتور را تنظیم کند. مشکل در عملکرد ترمیستور ممکن است باعث کار کردن بیش از حد کمپرسور و فن اواپراتور شود و دمای یخچال بسیار پایین بیاید. در این مواقع ترمیستور باید تعویض شود.

گاهی یخ‌زدن مواد غذایی در یخچال به دلیل مشکل در عملکرد برد است. البته قبل از تعمیر یا تعویض برد بهتر است ابتدا سلامت تمام اجزای یخچال را بررسی کنید.

خراب شدن بخش دمپر یخچال

دمپر، مقدار هوای سرد ورودی به یخچال را کنترل می‌کند. اگر دمپر شکسته باشد یا بیش از حد باز بماند، مواد غذایی داخل یخچال یخ خواهند زد. در این شرایط باید دمپر و بخش کنترل کننده آن را بررسی کنید.

خدمات تعمیر یخچال بوش
برای تعمیر یخچال بوش باید از افراد مطمئن و با تجربه کمک بگیرید.

در این مقاله مهم‌ترین مشکلاتی که برای یخچال بوش ایجاد می‌شود، دلایل و روش رفع آن‌ها را بررسی کردیم. البته باید بگوییم یخچال فریزرهای بوش تکنولوژی و سیستم پیچیده‌ای دارند و بهتر است مشکلات مهم آن توسط تعمیرکار بررسی شود. اگر برای تعمیر یخچال خود نیاز به کمک دارید، می‌توانید در سایت یا اپلیکیشن آچارباز برای دریافت این خدمت، درخواست ثبت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا