×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

تکنولوژی و کامپیوتر

آموزش تبدیل کامپیوتر به دوربین مدار بسته

تبدیل کامپیوتر به دوربین مدار بسته

صرف نظر از اینکه ساکن کدام منطقه از شهر هستید، افزایش امنیت منزل و محل کارتان اهمیت بالایی دارد. نصب دوربین مدار بسته اولین اقدامی است که افراد برای افزایش امنیت منزل و محل کار خود انجام می‌دهند. ابعاد بزرگ دوربین‌های مدار بسته یکی از نقص‌های آن به شما می‌آید؛ زیرا سارقین حرفه‌ای می‌توانند آن‌ها ببینند و از کار بیاندازند.

با این تفسیر، چه گزینه‌های دیگری به ذهنتان می‌رسد؟ پاسخ ساده است! شما می‌توانید با تبدیل کامپیوتر به دوربین مدار بسته از آن برای افزایش امنیت منزل و محل کار خود استفاده کنید. ما در این مقاله آچارباز پنج نرم‌افزار مطمئن را برای تبدیل کامپیوتر به دوربین مدار بسته معرفی می‌کنیم.

اگر به دنبال تعمیرکاران حرفه‌ای برای تعمیر دوربین مداربسته منزل یا محل کار خود هستید، با کارشناسان آچارباز با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

مراحل تبدیل کامپیوتر به دوربین مدار بسته

تبدیل کامپیوتر به دوربین مداربسته کار چندان دشواری نیست و برای این کار کافی است مراحل زیر را انجام دهید.

  • ابتدا، جهت وب‌کم کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود را نسبت به مکان مورد نظر تنظیم کنید. اگر از وب‌کم خارجی استفاده می‌کنید، آن را از طریق بلوتوث، وای‌فای یا کابل USB به کامپیوتر وصل کنید.
  • یکی از برنامه‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم را دانلود و نصب کنید.
  • نرم‌افزار را پیکربندی و وب‌کم کامپیوتر را به آن وصل کنید. همچنین می‌توانید از یک اسم اختصاصی برای شناسایی آسان آن استفاده کنید.
  • سپس از عملکرد صحیح وب‌کم به عنوان دوربین مدار بسته مطمئن شوید و برای دید بهتر مکان، تنظیمات لازم را انجام دهید.
مراحل تبدیل کامپیوتر به دوربین مدار بسته
برای تبدیل کامپیوتر به دوربین مدار بسته به یک لپ‌تاپ یا کامپیوتر مجهز به وب‌کم و نصب نرم‌افزار مرتبط نیاز دارید.

نرم‌افزاری که برای تبدیل کامپیوتر به دوربین مدار بسته نصب می‌کنید، اهمیت بالایی دارد. در ادامه پنج مورد از بهترین نرم‌افزاریی که برای این منظور استفاده می‌شوند را معرفی می‌کنیم. این نرم‌افزارها علاوه‌بر تبدیل کامپیوتر به دوربین مدار بسته، به شما امکان سفارشی سازی وب‌کم را نیز می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه

1- نرم افزارYawcam

نرم‌افزار Yawcam به دلیل رابط کاربری آسان، قدرت تشخیص بالای حرکات، پشتیبانی از رمزگذاری و ارائه ویژگی‌های پیشرفته برای نظارت امنیتی، به عنوان بهترین نرم‌افزار تبدیل کامپیوتر به دوربین مدار بسته شناخته می‌شود.

نرم‌افزار Yowcam امکان فیلم‌برداری تایم لپس، مشاهده فیلم‌های ویدئویی از طریق اینترنت و آپلود تصاویر روی سرور FTP را فراهم می‌کند. این نرم‌افزار همچنین دارای یک وب سرور داخلی است که اجازه می‌دهد از راه دور به وب‌کم کامپیوتر دسترسی داشته باشید.

این نرم‌افزار از چند زبان پشتیبانی می‌کند، اما از فضای ابری برای ذخیره فایل‌ها پشتیبانی نمی‌کند. از دیگر ویژگی‌های مثبت این نرم‌افزار می‌توان به همپوشانی متن و تصویر، زمان‌بندی آنلاین و قابلیت عکس‌برداری تایم لپس اشاره کرد.

بررسی ویژگی‌های نرم‌افزار Yawcam

نقاط قوت

نقاط ضعف

  • پشتیبانی از چند زبان 
  • همپوشانی متن و تصویر
  • پشتیبانی از رمزگذاری
  • عدم پشتیبانی از فضای ابری برای ذخیره سازی فیلم‌ها
  • ضبط محدود با نسخه رایگان

نرم افزار تبدیل کامپیوتر به دوربین مدار بسته Yawcam
نرم‌افزار Yawcam به دلیل امنیت بالا و رابط کاربری ساده برای تبدیل کامپیوتر به دوربین مدار بسته مناسب است.

2- نرم‌افزار منبع باز Agent DVR

Agent DVR نرم‌افزاری منبع باز برای تبدیل کامپیوتر به دوربین مدار بسته است و از تمامی سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک، لینوکس و ARM پشتیبانی می‌کند. آنچه که Agent DVR را از سایر نرم‌افزارها متمایز می‌کند، عدم نیاز به ارسال اطلاعات از طریق پورت است. بنابراین می‌توانید به راحتی از راه دور به فیلم‌های ضبط شده از دسکتاپ و تبلت‌های خود دسترسی داشته باشید.

این نرم‌افزار با چندین دستگاه از جمله دوربین‌های IP، دستگاه‌های ONVIF، دوربین‌های USB و دستگاه‌های صوتی سازگار است و هیچ محدودیتی برای اتصال همزمان دستگاه‌ها به آن وجود ندارد. Agent DVR برای به حداقل رساندن کار CPU، فیلم‌ها را در فرمت‌های MP4 و RAW ضبط می‌کند.

مشخصات نرم افزار Agent DVR

نقاط قوت

نقاط ضعف

  • پشتیبانی از تمامی سیستم‌عامل‌ها
  • عدم محدودیت در اتصال همزمان چندین دستگاه
  • پشتیبانی از تمامی دستیارهای صوتی
  • عدم به‌روز رسانی از ویندوز 10 به بالا
  • رابط کاربری در مقایسه با نرم‌افزار دوربین مدرن بسیار قدیمی به نظر می‌رسد.

نرم‌افزار منبع باز Agent DVR برای تبدیل کامپیوتر به دوربین مدار بسته
Agent DVR یک نرم افزار منبع باز برای تبدیل کامپیوتر به دوربین مدار بسته است و از تمامی سیستم‌عامل‌ها پشتیبانی می‌کند.

نرم‌افزار Agent DVR از قدرت تشخیص حرکتی بالایی برخوردار است و با قابلیت‌های هوش مصنوعی یکپارچه‌ای که دارد، هشدارهای نادرست را به حداقل می‌رساند. Agent DVR از دستیارهای صوتی مانند Home Assistant، Amazon Alexa، IFTTT، DeepStack AI و License Plate Recognition از طریق PlateRecognizer.com پشتیبانی می‌کند.

3- نرم ‌افزار پیشرفته Camlytics

Camlytics نرم افزاری پیشرفته‌ است که می‌تواند کامپیوتر شما را به یک ابزار تحلیل هوشمند تبدیل کند. این نرم‌افزار به طور هوشمند وضعیت را تحلیل و به سرعت نمایش می‌دهد. عدم نیاز به سخت‌افزار قدرتمند یکی از ویژگی‌های مثبت Camlytics است.

Camlytics برای حفظ حریم خصوصی داده‌ها و کاهش تأثیر بر پهنای باند، ویدیوها را به‌جای فضای ذخیره سازی ابری در کامپیوتر تجزیه و تحلیل می‌کند. به کمک این نرم‌افزار می‌توانید نمودارهای سفارشی را به کمک داده‌هایی که از مکان‌های مختلف ثبت و در Camlytics Cloud ذخیره کرده‌اید، تهیه کنید. متاسفانه این نرم‌افزار رایگان نیست و باید اشتراک ماهانه خریداری کنید.

بررسی ویژگی‌های نرم افزار Camlytics

نقاط قوت

نقاط ضعف

  • عدم نیاز به سخت‌افزار قدرتمند 
  • امنیت بالای داده‌ها
  • پشتیبانی از هوش مصنوعی
  • عدم دسترسی به فضای ذخیره سازی ابری
  • رایگان نیست

نرم‌افزار پیشرفته Camlytics
نرم افزاری پیشرفته‌ Camlytics که می‌تواند کامپیوتر شما را به یک ابزار تحلیل هوشمند تبدیل کند.

4- تبدیل کامپیوتر به دوربین مدار بسته با نرم افزار ContaCam

ContaCam یکی دیگر از نرم‌افزارهای تبدیل کامپیوتر به دوربین مدار بسته و سازگار با سیستم‌عامل ویندوز است. حجم کم این برنامه سبب می‌شود تا استفاده از CPU، GPU، RAM و فضای ذخیره سازی کامپیوتر به حداقل برسد. رابط کاربری ساده، ویژگی‌های کاربردی و حفظ حریم خصوصی کاربر، از دیگر ویژگی‌های ContaCam محسوب می‌شود.

نرم‌افزار ContaCam با ویندوز 7،8،8.1،10،11 سازگار است و از زبان‌های انگلیسی، چینی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، پرتغالی، روسی، و اسپانیایی نیز پشتیبانی می‌کند. این نرم‌افزار قادر به تشخیص کوچک‌ترین حرکات است و حرکات به صورت عکس‌های پشت سر هم در مرورگر وب نشان داده می‌شود.

نرم‌افزار ContaCam با استفاده از DeepQuest AI یا DeepStack افراد را شناسایی می‌کند. این نرم‌افزار نیز مانند Camlytics رایگان نیست و باید اشتراک ماهانه تهیه کنید.

مزایا و معایب نرم افزار ContaCam

نقاط قوت

نقاط ضعف

  • رابط کاربری بسیار فشرده است، بدون اینکه گیج کننده باشد.
  • برای دریافت فیدهای زنده می‌توانید از وب سرورها، اینترنت یا اینترانت استفاده کنید‌.
  • رابط به هیچ‌وجه تزئینات زیبایی شناختی ندارد.
  • با گوشی‌های هوشمند سازگار نیست.

تبدیل کامپیوتر به دوربین مدار بسته با نرم افزار ContaCam
ContaCam یک نرم افزار مبتنی بر ویندوز برای تبدیل کامپیوتر به دوربین مدار بسته است.

5- نرم افزار Ivideon برای تبدیل آسان کامپیوتر به دوربین مدار بسته

با تبدیل کامپیوتر به دوربین مدار بسته توسط نرم‌افزار مبتنی بر فضای ابری Ivideon می‌توانید بر تمام فعالیت‌های کودک یا سالمند در منزل خود، به خوبی نظارت کنید. مهم‌ترین ویژگی این نرم‌افزار امنیت بالا و حفظ حریم خصوصی آن است.

دسترسی از راه دور و تغییر تنظیمات، امنیت بالا در ارسال ویدیو در بستر وب، عدم قطع عملکرد در شرایطی که سیگنال اینترنت ضعیف است، نظارت دقیق بر اشیا در حال حرکت و رابط کاربر پسند ساده این نرم‌افزار، آن را به یکی از محبوب‌ترین ابزارهای تبدیل کامپیوتر به دوربین مدار بسته تبدیل کرده است.

نقاط قوتنقاط ضعف
استفاده و دسترسی آنلاین خانگی با امکانات کامل  رایگان است.فعال بودن اعلان های هوشمندرابط کاربری بسیار سادهدارای برنامه های دسکتاپ و تلفن‌همراهنصب و اتصال دوربین‌ها به آموزش بهتری نیاز دارد.
نرم افزار Ivideon برای تبدیل آسان کامپیوتر به دوربین مدار بسته
نرم افزار Ivideon مبتنی بر فضای ذخیره سازی ابری برای تبدیل کامپیوتر به دوربین مدار بسته است.

مزایا و معایب تبدیل کامپیوتر به دوربین مدار بسته

استفاده از وب‌کم کامپیوتر به عنوان دوربین مدار بسته مزایا و معایبی زیادی دارد. از مزایای آن می‌توان به هزینه کم‌تر نسبت به نصب و راه‌اندازی دوربین‌های مدار بسته اشاره کرد. همچنین برای این کار نیاز به تخصص و مهارت خاصی ندارید.

مزایا و معایب تبدیل کامپیوتر به دوربین مدار بسته
تبدیل کامپیوتر به دوربین مدار بسته یک راه حل ساده و کم هزینه اما موقت است.

این روش معایبی نیز دارد که شامل عدم کیفیت بالای فیلم‌های ضبط شده و عدم فیلم‌برداری در ساعات شب به دلیل نبودن نور کافی است. اما در مجموع تبدیل کامپیوتر به دوربین مدار بسته برای آن دسته از افرادی که به دنبال یک راه ساده، کم هزینه و موقت برای نظارت بر منزل و محل کار خود هستند، بسیار مناسب است.

بیشتر بدانید: گام به گام آموزش راه اندازی دوربین تحت شبکه

روش های نگهداری دوربین مداربسته

اگر از دوربین مدار بسته برای نظارت بر منزل و محیط کار خود استفاده می‌کنید، بهتر است روش های نگهداری دوربین مداربسته را به درستی انجام دهید. کارهایی که عملکرد این دستگاه‌ها را بهبود می‌بخشند عبارتند از:

  • لنزهای دوربین مدار بسته مرتب تمیز کنید.
  • محل نصب دوربین مدار بسته را درست انتخاب کنید.
  • از اتصال درست کابل‌ها اطمینان حاصل کنید.
  • سلامت منبع تغذیه را بررسی کنید.
  • بررسی کنید عملکرد دستگاه ذخیره ساز به درستی صورت بگیرد.
  • بررسی کنید حافظه هارد دیسک به اندازه کافی باشد.
  • بررسی کنید روشنایی محیط نصب کافی باشد.

در مقاله راهکارهای صحیح نگهداری دوربین مدار بسته با تمام نکات ضروری نگهداری از دوربین مداربسته آشنا خواهید شد.

روش های نگهداری دوربین مداربسته
با نگهداری درست از دوربین مدار بسته علاوه‌بر طولانی شدن عمر آن، عملکرد بهتری نیز خواهد داشت.

آنچه که در رابطه با تبدیل کامپیوتر به دوربین مدار بسته آموختیم

تبدیل کامپیوتر به دوربین مدار بسته یک روش آسان، کم هزینه و بدون نیاز به تخصص است. برای این منظور کافی است به کمک یکی از نرم‌افزارهایی که در این مطلب معرفی شدند، وب‌کم کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود را به یک سیستم نظارت بر منزل یا محیط کار تبدیل کنید. بهترین نرم‌افزارهایی که برای این منظور می‌توانید استفاده کنید عبارتند از:

  • نرم‌افزار Yawcam
  • نرم افزار Agent DVR
  • نرم افزار Camlytics
  • نرم‌افزار ContaCam
  • نرم‌افزار Ivideon

اگر به دنبال تعمیرکاران حرفه‌ای برای تعمیر دوربین مداربسته منزل یا محل کار خود هستید، با کارشناسان آچارباز با شماره 02154591616 تماس بگیرید یا درخواست خود را در سایت و اپلیکیشن آچارباز ثبت کنید.

تعمیر دوربین مداربسته با آچارباز
خدمت تعمیر دوربین مداربسته و دزدگیر در آچارباز، شامل تمامی اقدامات لازم برای نصب و راه‌اندازی، عیب‌یابی و تعمیر انواع دوربین‌های مداربسته می‌شود. هر کجای تهران که باشید، در صورت خرابی این تجهیزات، آن را عیب‌یابی و تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر دروبین مداربسته

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا