×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

تلویزیون و مانیتور

علت لکه و هاله های سیاه روی تلویزیون سامسونگ چیست؟

لکه و هاله سیاه در تلویزیون سامسونگ

به‌وجود آمدن هاله‌ های سیاه رنگ روی تلویزیون یکی از غیرمنتظره‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند شما را غافلگیر و البته نگران کند. صد در صد بعد از مشاهده این لکه‌های سیاه رنگ، روی مانیتور تلویزیون‌تان، درگیری ذهنی شما احتمالا این است که علت به‌وجود آمدن این لکه‌ها چیست؟ در اکثر مواقع برای حل این مشکل لازم است که برای تعمیر تلویزیون اقدام کنیم. برای پیدا کردن پاسخ خود در مقاله «علت لکه و هاله سیاه تلویزیون سامسونگ چیست؟» با ما همراه باشید.

دلایل ایجاد لکه و هاله های سیاه در تلویزیون سامسونگ

گاهی اوقات لکه‌های سیاه رنگی را روی صفحه مانیتور تلویزیون میبینم که باعث ایجاد اختلال در نمایش تصاویر می‌شوند و این مسئله می‌تواند لذت یک فیلم دیدن را از ما بگیرد. هنگامی که اختلالی در قسمت پنل، بک لایت یا پیکسل‌های تلوزیون بوجود بیاید، لکه‌های سیاه رنگ روی صفحه تلوزیون نمایان می‌شوند. در زیر به طور کامل به بررسی اختلالات مذکور می‌پردازیم.

  1. خرابی بک لایت
  2. خرابی پنل
  3. معیوب بودن پیکسل های تلویزیون
  4. وجود گرد و غبار در تلویزیون

 

خرابی قسمت بک لایت

به بخشی که وظیفه‌ی تامین نور پس زمینه تلویزیون را بر عهده دارد، بک لایت گفته می‌شود. زمانی که بک لایت تلویزیون آسیب ببیند، صفحه تلویزیون خاموش و روشن و در نهایت صفحه به طور کامل تاریک می‌شود. بک لایت از تعداد زیادی لامپ ال ای دی تشکیل شده است که در صورت سوختن تعدادی از آنها، در تلویزیون سامسونگ خود، شاهد هاله سیاه، خواهید بود. در چنین مواقعی باید اقدام به تعمیر بک لایت تلویزیون‌تان کنید.

بک لایت تلویزیون
اگر بک لایت تلویزیون دچار آسیب یا مشکل فنی شود حین  روشن بودن تلویزیون، صفحه آن مدام خاموش و روشن می‌شود.

خرابی پنل علت تشکیل هاله سیاه در تلویزیون سامسونگ

خرابی پنل یکی از عمده‌ترین دلایلی است که منجر به ایجاد لکه و هاله سیاه رنگ روی تلویزیون می‌شود. اگر پنل تلویزیون بیش از حد کثیف شود، به ماژول و لیکوئید آن آسیب جدی وارد شده و در نهایت این مشکل خود را با لکه‌های سیاهی که روی صفحه تلویزیون می‌اندازد، نشان می‌دهد. اما شاید برایتان سوال باشد که گرد و غبار چگونه وارد قسمت‌های داخلی تلویزیون شده و باعث خرابی پنل می‌شود؟!

اگر دقت کنید در پشت تلویزیون، در قسمت بالای آن منافذی وجود دارند که وظیفه‌ی آنها خارج کردن گرمای ناشی از لامپ فلورسنت است. گرد و غباری که از این منافذ وارد تلویزیون می‌شوند، روی پنل می‌نشینند و در طولانی مدت این گرد و غبارها به ماژول و لیکوئید پنل آسیب وارد می‌کنند؛ همین امر پدیدار شدن هاله‌ های سیاه رنگ روی تلویزیون را در پی خواهد داشت. برای جلوگیری از به‌وجود آمدن این مشکل، لازم است

  • هر چند وقت یکبار منافذ پشت تلویزیون را گردگیری کنید.
  • اما اگر کار از کار گذشته باشد، شما ناچارید که پنل تلویزیون را بیرون آورده و تمام لایه‌های آن را با دقت تمیز کنید.
  • گاهی اوقات حتی تمیز کردن پنل، مشکل پیش آمده را برطرف نخواهد کرد. در چنین مواقعی شما باید پنل تلویزیون را عوض کنید.

نکته: گاهی اوقات پس از اینکه پنل تلویزیون را برای گردگیری بیرون می‌آورید، هیچ گونه اثری از گرد و خاک روی آن نمی‌بینید. پس مشکل کجاست؟ لازم است بدانید پنل‌ها مانند سایر قطعات، دارای طول عمر مشخصی هستند، وقتی که عمر مفید آنها به پایان برسد، لکه و هاله‌های سیاه رنگ روی صفحه نمایش تلویزیون نمایان می‌شوند.

 

تعمیر تلویزیون در محل با آچارباز
سرویس و تعمیر تلویزیون در محل آچارباز، شامل نصب، سرویس و تعمیر تضمینی تلویزیون می‌شود. تلویزیون شما از هر برند و مدلی که باشد، آن را در هر نقطه از تهران و هر زمانی که شما بخواهید در محلتان تعمیر می‌کنیم.
درخواست تعمیر تلویزیون

 

خرابی پنل تلویزیون

 

زمانی که پنل تلویزیون بیش از حد کثیف شود به ماژول و لیکوئید آن آسیب جدی وارد می‌شود، که در نهایت خرابی پنل، به‌وجود آمدن لکه‌های سیاه رنگ روی صفحه تلویزیون را در پی خواهد داشت.

نتیجه معیوب شدن پیکسل در تلویزیون سامسونگ

یکی دیگر از دلایل بوجود آمدن هاله‌های سیاه رنگ روی تلویزیون، معیوب شدن پیکسل‌هاست. صفحه نمایش تلویزیون از میلیون‌ها پیکسل تشکیل شده است؛ هنگامی که حتی یکی از این پیکسل‌ها در اثر ضربه یا مشکل فنی بسوزد، در همان نقطه از صفحه نمایش تلویزیون، لکه‌های ریز سیاه رنگ، بوجود می‌آید.

در چنین مواقعی لازم است که شما برای تعمیر تلویزیون خود، به مراکز معتبری که در حیطه سرویس و تعمیر تلویزیون سامسونگ فعالیت می‌کنند، مراجعه کنید تا پیکسل‌های خاموش را تعویض یا دوباره آنها را شارژ کنند.

پیشنهاد مطالعه

تاریک شدن نقاطی از صفحه تلویزیون بر اثر معیوب شدن پیکسل‌ها

 

هنگامی که حتی یکی از این پیکسل‌ها در اثر ضربه یا مشکل فنی بسوزد در همان نقطه از صفحه نمایش تلویزیون لکه یا هاله‌های سیاه رنگ بوجود می‌آید

گرد و غبار

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، هنگامی که مقدار قابل توجهی گرد و خاک روی پنل تلویزیون بنشیند، این گردوغبار، باعث اختلال در عملکرد قطعه‌های داخلی تلویزیون شده و لکه‌های سیاه رنگی روی صفحه تلویزیون به‌وجود می‌آورد. برای برطرف کردن این مشکل باید پنل تمیز یا تعویض شود.

 

تعمیر تلویزیون در محل با آچارباز
سرویس و تعمیر تلویزیون در محل آچارباز، شامل نصب، سرویس و تعمیر تضمینی تلویزیون می‌شود. تلویزیون شما از هر برند و مدلی که باشد، آن را در هر نقطه از تهران و هر زمانی که شما بخواهید در محلتان تعمیر می‌کنیم.
درخواست تعمیر تلویزیون
لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. سلام رنگ قسمت پایین تصویر تلوزیون ما تیره تر شده مثل اینکه سایه افتاده و پررنگ تر دیده میشن.علت چی میتونه باشه؟ ممنون از راهنماییتون

    1. با سلام
      سمیرا عزیز، این مشکل اغلب به دو علت به وجود می اید. در صورتیکه تلویزیون ضربه خورده است این مشکل به دلیل خرابی پنل است ولی اگر تلویزیون ضربه نخورده احتمالا یک آهنربا در نزدیک تلویزیون است و علت سبز شدن تصویر میدان مغناطیسی آهنربا است.

    1. صابره عزیز
      علت لکه های سیاه تلویزیون، به خرابی بک لایت، پنل یا خرابی پیکسل های تلویزیون بر میگردد. این مورد با توجه به گستردگی اختلالات حتما باید به صورت حضوری توسط کارشناس بررسی و مرتفع شود. در صورت تمایل می توانید از آچارباز کمک بگیرید. درخواست تعمیر تلویزیون در محل خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و یا با شماره 02154591616 در تماس باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا