×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

دکوراسیون و ساختمان

آشنایی با انواع آسانسور موجود در بازار ایران

انواع آسانسور

آیا انواع آسانسور را می‌شناسید؟ شما برای انتخاب آسانسور باید به معیارهایی نظیر ارتفاع و نوع ساختمان، محل قرار گیری آسانسور، ابعاد یا جنس و… توجه کنید. آسانسور مغناطیسی، وینچ، هیدرولیک، خورشیدی و … انواع آسانسورهایی هستند که در بازار به فروش می‌رسند؛ بنابراین کسب آگاهی و اطلاعات در خصوص انواع آسانسور اهمیت زیادی دارد؛ به همین دلیل ما در این مقاله به صورت تخصصی این موضوع را بررسی می‌کنیم. اگر برای سرویس یا تعمیر آسانسور به راهنمایی نیاز دارید می‌توانید با کارشناسان ما در آچارباز با استفاده از شماره 02154591616 تماس بگیرید.

بررسی تخصصی انواع آسانسور؛ 7 آسانسور پرطرفدار

آسانسور مسافری، حمل بار، گشت و گذار و … از جمله انواع آسانسور موجود هستند که با توجه به نیاز شما و کاربردی که دارند برای فضاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه به صورت تخصصی به انواع این دستگاه‌ها اشاره می‌کنیم.

آسانسور کششی

آسانسورهای کششی با کمک وزنه تعادل و سیم بکسل فعالیت می‌کنند. مصرف انرژی کم و سرعت بالا، از جمله مزایای آسانسورهای کششی است. از این نوع آسانسور می‌توانید برای ساختمان‌هایی که ارتفاع زیادی دارند استفاده کنید. در ادامه انواع آسانسور کششی را معرفی می‌کنیم:

آسانسور موتور گیربکس

یکی از انواع آسانسورهای کششی، آسانسورهای گیربکسی هستند. این آسانسورها به عنوان یکی از محبوب‌ترین آسانسورهای موجود در بازار، از گیربکس برای کنترل و تنظیم سرعت استفاده می‌کنند. گیربکس با کاهش سرعت موتور با استفاده از اینورتر، باعث توقف آرام آسانسور در طبقات مختلف می‌شود؛ بنابراین آسانسورهای گیربکسی با سرعت کم حرکت می‌کنند. در طراحی آسانسورهای گیربکسی از موتورهای بزرگی استفاده شده است به همین دلیل اگر فضای بزرگی برای نصب آسانسور دارید بهتر است این مدل را خریداری کنید.

انواع آسانسور کششی
آسانسورهای گیربکسی یکی از انواع آسانسورهای کششی هستند که به دلیل عملکرد سریع برای ساختمان‌های پر رفت و آمد پیشنهاد می‌شوند.

آسانسور گیرلس

آسانسورهای گیرلس به آسانسورهایی گفته می‌شود که گیربکس ندارند. در طراحی این نوع آسانسور از اینورتر برای کاهش سرعت حین توقف وحرکت و از موتور آهن ربای دائم یا Magnet Permanent برای استفاده از راندمان بالا استفاده می‌شود. موتور آسانسورهای گیرلس به روغن کاری و نظارت دائمی نیاز ندارند و با توجه به اینکه حجم و وزن کمی دارند، بدون نیاز به موتورخانه یا فضای بزرگ می‌توانید از آنها استفاده کنید.

آسانسور کششی روملس

استفاده کردن از آسانسورهای روملس برای ساختمان‌هایی که فضای زیادی برای ساخت موتورخانه ندارند و رفت و آمد زیادی با استفاده از آسانسور دارند پیشنهاد می‌شود. این آسانسورها گیرلس یا بدون دنده هستند؛ بنابراین مصرف انرژی کم و حرکت آرام و بی‌صدا دارند. 

آسانسور هیدرولیک

آسانسورهای هیدرولیک به عنوان ایمن‌ترین آسانسورهای موجود در بازار شناخته می‌شوند. در طراحی آسانسورهای هیدرولیک از جک هیدرولیک استفاده شده است؛ بنابراین به طور معمول سقوط کابین در آسانسورهای هیدرولیک اتفاق نمی‌افتد. شما نمی‌توانید از این آسانسور برای ساختمان‌هایی که ارتفاع زیادی دارند، استفاده کنید. سرعت آرام و آهسته، سیستم ضد سرقت، عدم نیاز به گاونر و… از جمله مزایای آسانسورهای هیدرولیک هستند. در ادامه انواع آسانسورهای هیدرولیک را معرفی می‌کنیم:

  • آسانسور هیدرولیک روملس MRL
  • آسانسورهای هیدرولیک با سیم بکسل
  • آسانسورهای هیدرولیک حفره دار
  • آسانسورهای هیدرولیک بدون حفره

آسانسورهای وینچ

آسانسورهای وینچی از نوع Drum drive و رانش مثبت به حساب می‌آیند. آسانسورهای وینچی از جنس فولاد مقاوم هستند و با استفاده از زنجیر یا سیم بکسل به حرکت در می‌آیند. شما می‌توانید از این نوع آسانسور در ساختمان‌های بزرگ، مراکز فروشگاهی و… استفاده کنید.

آسانسور مسافری، حمل بار، گشت و گذار و … از جمله انواع آسانسور موجود هستند که با توجه به نیاز شما و کاربردی که دارند برای فضاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آسانسور ویکیوم

آسانسورهای ویکیوم از جمله جدیدترین تکنولوژی‌‌های لیفتینگ در دنیا به حساب می‌آیند. آسانسورهای ویکیوم در برخی مواقع با نام آسانسورهای پنوماتیک نیز معرفی می‌شوند. این نوع آسانسورها از جنس شیشه هستند، قابلیت نصب آسانی دارند و تنها برای ساختمان‌های دو تا چهار طبقه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آسانسور دندانه شانه

آسانسورهای دندانه شانه اغلب در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. آلیماک، یکی از محبوب‌ترین سازنده‌های آسانسورهای دندانه شانه است.

آسانسور دندانه شانه
آسانسورهای دندانه شانه در صنعت ساختمان سازی بسیار کاربرد دارند.

آسانسور خورشیدی

آسانسورهای خورشیدی از نور خورشید برای حرکت کردن استفاده می‌کنند؛ بنابراین در ساختمان‌هایی که پر رفت‌وآمد هستند و در معرض قطعی برق قرار دارند می‌توانید از این نوع آسانسورها استفاده کنید. آسانسورهای خورشیدی مصرف انرژی کمی دارند با این وجود تنها در ساختمان‌های دوبلکس یا حداکثر چهار طبقه از این نوع آسانسور استفاده می‌شوند.

آسانسور دو قلو

مسافران در این نوع آسانسور مقصد خود را در ترمینال لمسی در سالن انتخاب می‌کنند. در ادامه به مزایای آسانسورهای دوقلو اشاره می‌کنیم:

  • کاهش زمان انتظار
  • افزایش ظرفیت حمل و نقل مسافران
  • بهبود مصرف انرژی
  • افزایش ایمنی آسانسور
پیشنهاد مطالعه

انواع آسانسور از نظر کاربرد

در ادامه به انواع آسانسور از نظر کاربرد آشنا می‌شویم:

آسانسور بار

آسانسور بار، آسانسوری تخصصی است که می‌تواند بارهای سنگین و وسایل بزرگ را حمل کند. طراحی آسانسور باری به گونه‌ایست، که می‌تواند بارهای بزرگ مانند مبلمان یا مصالح ساختمانی را در خود جای دهد. این نوع آسانسور اغلب در انبارها و برای جابه‌جایی تاسیسات صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آسانسور وسیله نقلیه

آسانسور وسیله نقلیه می‌تواند سازه مجزا یا بخشی جدایی ناپذیر از ساختمان باشد. رایج‌ترین ابزار حمل و نقل وسایل نقلیه، بین طبقات در گاراژها و پارکینگ‌ها است. از آسانسورهای خودرو در انبارها، کارخانه‌ها و سایر تاسیسات تجاری برای جابه‌جایی وسایل نقلیه بین سطوح مختلف استفاده می‌شود.

آسانسور بیمارستان

آسانسور بیمارستانی نوعی آسانسور است که در بیمارستان‌ها استفاده می‌شود و به عنوان وسیله حمل و نقل عمودی، آسانسور تخت یا بالابر نیز کاربرد دارد. طراحی آسانسورهای بیمارستانی بسته به هدف و کاربری آن‌ها متفاوت است.

آسانسور برای بیمارستان
آسانسورهایی که در بیمارستان استفاده می‌شوند به صورت تخصصی برای حمل بیماران کاربرد دارند.

برای تهیه کردن آسانسور باید به مواردی نظیر انواع آسانسور، فروشنده، قیمت، نیاز، نحوه نصب و راه‌اندازی و … توجه کنید. اگر تمامی فیلترهای حین خرید را با دقت بررسی کنید می‌توانید انتخابی متناسب با فضای مورد نظرتان داشته باشید. اگر انواع آسانسور نظیر مغناطیسی، وینچ، اسکرو و… را بشناسید پروسه خرید، نصب، سرویس یا تعمیر آسانسور بسیار آسان می‌شود؛ زیرا شما با آگاهی کامل از کاربرد آسانسورها و نیاز محیط مورد نظرتان اقدام به خرید می‌کنید. در صورتی‌که برای خرید، نصب، سرویس یا تعمیر آسانسور نیاز به تعمیرکار دارید می‌توانید با شماره 02154591616 تماس بگیرید تا کارشناسان ما در اسرع وقت به محل شما اعزام شده و مشکل دستگاه را برطرف کنند.

4.7/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا