×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

دکوراسیون و ساختمان

هرآنچه باید درباره راهنمای خرید آسانسور بدانید

راهنمای خرید آسانسور

یکی از نیازهای اساسی ساختمان‌های چند طبقه امروزی، آسانسور است. امروزه برای ساختمان‌های بیشتر از 2 یا سه طبقه حداقل یک آسانسور در زمان ساخت و ساز درنظر گرفته می‌شود. اما خرید آسانسور نیاز به دقت بالایی دارد و باید عوامل مختلفی بررسی شود. چنانچه آسانسوری مناسب و باکیفیت را بخرید یک سرمایه گذاری بلند مدت را روی ساختمان خود انجام داده‌اید؛ زیرا این وسیله بسیار کاربردی است و افراد حداقل 2 مرتبه در روز از آن استفاده می‌کنند.

در صورتی‌که آسانسور بی‌کیفیت و ارزانی را بخرید که متناسب با نیازهای ساختمان و کاربری شما نداشته باشد، ممکن است خسارت‌های جبران ناپذیری وارد شده یا دائم به مشکل بخورد. در نتیجه تصمیم گرفتیم در این مطلب تمام نکاتی که باید درباره راهنمای خرید آسانسور بدانید را به شما آموزش دهیم، پس در ادامه با ما همراه باشید. چنانچه در هر مرحله از نصب، سرویس یا تعمیر آسانسور نیاز به تعمیرکار متخصص دارید، می‌توانید در این صفحه سفارش‌تان را ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید. کارشناسان ما در اسرع وقت در محل شما حاضر شده و مشکل را برطرف می‌کنند.

چک لیست راهنمای خرید آسانسور

در راهنمای خرید آسانسور تمام ویژگی‌ها و نکاتی که باید در زمان خرید به آنها دقت کنید را بیان کرده‌ایم تا به کمک آنها بتوانید بهترین و مناسب‌ترین گزینه را خریداری کنید.

نوع آسانسور

اولین نکته در راهنمای خرید آسانسور که بسیار اهمیت دارد، توجه به نوع آسانسور است. آسانسورها بر اساس ساختار و نوع سیستم محرکه به دسته‌های مختلف مثل آسانسورهای کششی، آسانسورهای هیدرولیک، آسانسورهای MRL، آسانسورهای مغناطیسی، آسانسورهای دو قلو، آسانسورهای هوشمند، آسانسورهای پرسرعت و … تقسیم بندی می‌شوند.

هر نوع از این آسانسورها برای شرایط و کاربری به خصوصی مناسب است که باید با توجه به آنها نوع کاربری، تعداد استفاده، ظرفیت و … بهترین و مناسب‌ترین مدل را از بین انواع آسانسور انتخاب کنید.

توجه به محل نصب و نوع کاربری

دومین نکته مهم در راهنمای خرید آسانسور توجه به نوع کاربری محل نصب آسانسور است. برای مثال اگر قرار است آسانسور برای ساختمان‌های تجاری، بیمارستان، دانشگاه و … نصب شود باید آسانسوری بزرگتر نسبت به ساختمان‌های مسکونی در نظر بگیرید. همچنین باید کابین آنها به شکلی باشد که امکان جابجایی برانکارد یا وسایل بزرگ و بار وجود داشته باشد.

راهنمای خرید آسانسور برای ساختمان‌های مسکونی
برای خانه‌های معمولی که میزان کمی بار جابجا می‌شود و بیشتر افراد سوار آن می‌شوند می‌توانید از آسانسورهای کوچک 4 یا 6 نفره استفاده کنید.

هرچقدر ساختمان یا محلی که آسانسور در آن نصب می‌شود پر رفت و آمدتر باشد، باید آسانسور بزرگ‌تری خریداری و نصب شود.

ظرفیت و تعداد افراد در آسانسور

یکی دیگر از نکات مهم در راهنمای خرید آسانسور، توجه به ظرفیت و گنجایش نفرات در آسانسور است.  هرچقدر ساختمان یا محلی که آسانسور در آن نصب می‌شود پر رفت و آمدتر باشد، باید آسانسور بزرگ‌تری خریداری و نصب شود. در غیر اینصورت باید دائم آسانسور کار کرده و به سرعت نیاز به تعمیر پیدا می‌کند.

البته فضای درنظر گرفته شده برای نصب آسانسور و بودجه شما برای خرید نیز در انتخاب نوع و ظرفیت آسانسور بسیار تاثیرگذار است. برای اینکه انتخاب درستی در این زمینه داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم به استانداردهای تعیین شده در این زمینه مراجعه کنید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

پیشنهاد مطالعه

بالا بودن ایمنی آسانسور

فاکتور ایمنی آسانسور یکی از با اهمیت‌ترین موارد در راهنمای خرید آسانسور است که به شکل مستقیم با وارد شدن خسارت‌های مالی و جانی به شما ارتباط مستقیم دارد. در این زمینه باید موارد ایمنی، فنی و تخصصی توسط کارشناس یا فروشنده به شما توضیح داده شود و آسانسور از برندی معتبر باشد. همچنین تمامی استانداردهای لازم را دریافت کرده و نماد کیفیت و مواردی چون سیستم هشدار خطر،  هدایت با تلفن یا پشتیبانی بعد از قطع برق را داشته باشد.

کیفیت قطعات سازنده آسانسور

توجه به کیفیت قطعات سازنده آسانسور نیز یکی دیگر از مهم‌ترین فاکتورها در راهنمای خرید آسانسور است. در بین قطعات، کیفیت ساخت موتور، کابین، ریل و تابلو فرمان از بقیه مهم‌تر است؛ زیرا فرمان‌های شما از این طریق به آسانسور منتقل شده و ارتباط مستقیم با امنیت شما و طول عمر آسانسور دارد.

راهنمای خرید آسانسور با قطعات باکیفیت
هرچقدر آسانسور از قطعات باکیفیت‌تری ساخته شده باشد، طول عمر آن بیشتر می‌شود و کمتر نیاز به تعمیر پیدا می‌کند.
پیشنهاد مطالعه

معتبر بودن برند تولیدکننده آسانسور

در سال‌های اخیر برندهای مختلفی دست به تولید آسانسور زده‌اند؛ پس در بازار ایران، آسانسورهای مختلف ایرانی و خارجی وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به نیازتان و تجربه کارکنان، بهترین برند را انتخاب کنید. از جمله این برندها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایران شیندلر
  • اوتیس Otis
  • Express lift
  • سیگما
  • IRIS
  • SOLON
  • MUSE
  • میتسوبیشی الکتریک
  • کونه Kone
  • تیسن کروپ
  • فوجی
  • داور Dover
  • هیتاچی   

قیمت آسانسور

یکی دیگر از فاکتورهای تاثیرگذار و مهم در راهنمای خرید آسانسور، توجه به قیمت و بودجه شما برای خریدن آسانسور است. عوامل مختلفی ممکن است روی قیمت آسانسور تاثیر بگذارد؛ در نتیجه باید با آنها آشنا باشید تا بتوانید بر اساس آنها بهترین گزینه را در محدوده بودجه خود خریداری کنید. این عوامل عبارتند از:

  • نوع کابین آسانسور (فرمیکا، mdf، استیل)
  • سرعت حرکت آسانسور
  • ارتفاع ساختمان (طول مسیر آسانسور)
  • ظرفیت کابین آسانسور
  • ابعاد چاه آسانسور
  • تعداد توقفگاه‌های آسانسور و درب‌ها در طبقات
  • نوع درب (نیمه اتوماتیک، اتوماتیک)
  • کیفیت قطعات سازنده آسانسور
  • برند تولیدکننده آسانسور

سرعت آسانسور

سرعت آسانسور یکی از آیتم‌های مهم در زمان خریدن آسانسور است. سرعت آسانسور تعیین می‌کند که مسافت‌ بین طبقات در چه بازه زمانی طی شود. البته در آسانسورها سیستم‌های کنترل کننده سرعت مختلفی به کار می‌رود که بر اساس آنها قیمت افزایش و کاهش می‌یابد. اما باید هر آسانسور حداقل سرعت اعلام شده در استانداردهای تعیین شده را داشته و با تعداد طبقات، رفت و آمدها و کاربری ساختمان تناسب داشته باشد. در غیر اینصورت ممکن است به سرعت خراب شده یا هزینه‌های نگهداری را بالا ببرد. در جدول زیر حداقل این سرعت‌ها برای آسانسور اعلام شده است.

تعداد طبقاتطول مسیر حرکت (متر)حداقل سرعت (متر بر ثانیه)
82363
936.51
13-20636.1
21-25802
26-30955.2

گارانتی و هزینه نگهداری

آخرین مورد در چک لیست راهنمای خرید آسانسور داشتن گارانتی و کم بودن هزینه نگهداری و تعمیرات آسانسور است. هر چقدر آسانسور انتخابی شما از برند معتبرتری باشد گارانتی آن طولانی‌تر است و از قطعات باکیفیت‌تری ساخته شده که هزینه نگهداری و تعمیرات آن هم به مراتب پایین‌تر از برندهای متفرقه است. همچنین در صورتی‌که در طول دوران گارانتی، آسانسور با مشکلی روبرو شود. تکنسین‌های شرکت به محل اعزام شده و مشکل را در اسرع وقت از بین می‌برند.

راهنمای خرید آسانسور گارانتی دار
اکثر برندهای باکیفیت در زمان خرید به شما کارت گارانتی معتبری را تحویل می‌دهند که در صورت هرگونه مشکلی می‌توانید از آن استفاده کنید.

در این مطلب سعی کردیم تمام نکات مهم درباره راهنمای خرید آسانسور را به زبان ساده به شما آموزش دهیم. چنانچه در هر مرحله از نصب، سرویس یا تعمیر آسانسور نیاز به تکنسین‌های باتجربه و ماهر داشتید، می‌توانید سفارش‌تان را در آچارباز ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید تا کارشناسان ما به سرعت در محل شما حاضر شوند.

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا