×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین لباسشویی

آشنایی با انواع برنامه های شستشو لباسشویی + نحوه کار هر کدام

آشنایی با انواع برنامه های شستشو لباسشویی

انواع برنامه ‌های شستشو لباسشویی در ماشین‌های لباسشویی جدید و حتی برخی از قدیمی‌ها استفاده می‌شود. هر برنامه تنظیمات دما، سرعت چرخش و … متفاوتی دارد و مناسب‌ترین گزینه را برای هر دسته از لباس‌ها ارائه می‌کند. اگر با همه این برنامه‌ها آشنایی ندارید با این مقاله آچار باز همراه باشید.

عدم آشنایی با انواع برنامه ‌های لباسشویی در دراز مدت باعث خرابی ماشین لباسشویی‌تان شده و در آن صورت نیاز به  تعمیر ماشین لباسشویی خود خواهید داشت.

آشنایی با انواع برنامه ‌های شستشو لباسشویی + نحوه کار هرکدام

قبل از آن که انواع برنامه‌ های شستشو لباسشویی را معرفی کنیم، باید بگوییم که ماشین‌های لباسشویی همه یک تعداد مشخص برنامه شستشو ندارند. مثلا بعضی از آن دارای ۸ برنامه و برخی دیگر دارای 10 یا حتی تعداد بیشتر برنامه هستند. هر چه تعداد برنامه‌های لباسشویی بیشتر باشد، تکنولوژی آن بالاتر و قیمت آن بیشتر می‌شود.

انواع برنامه‌ های شستشو لباسشویی (wool)

یکی از انواع برنامه‌ های شستشو لباسشویی که در بیشتر مدل‌ها موجود است، برنامه شستشوی WOOL است. این برنامه برای لباس‌های نخی و پشمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از و ویژگی‌های مهم این برنامه شستن لباس‌ها در دمای پایین است. به‌علاوه در هنگام شستشوی لباس‌ها چرخش موتور کمترین حد را دارد تا آسیبی به لباس‌ها نرسد.

برنامه ‌های شستشو لباسشویی (cotton)

Cotton یکی از برنامه‌ های شستشو لباسشویی است که ویژه لباس‌های پنبه‌ای و کتان است. بیشتر لباس‌های نخی سبک را با این برنامه می‌توان شست. این برنامه سبب می‌شود که ماشین لباس‌شویی لباس‌ها را در دمای نسبتاً بالایی بشوید.

انواع برنامه ‌های لباسشویی (Eco cotton)

این برنامه در تمامی ماشین‌های لباسشویی موجود نیست و مانند برنامه‌ cotton است، با این تفاوت که لباس‌ها را در دمای پایین‌تر و با مصرف انرژی کم‌تر می‌شوید.

 برنامه Quick Wash

برنامه شستشوی سریع یا quick wash از برنامه‌هایی است که زیاد استفاده می‌شود. همان‌طور که از نام آن پیداست، این برنامه شما را قادر می‌سازد که در زمان کمی لباس‌هایتان شسته شود. این برنامه نه‌تنها سبب صرفه‌جویی در وقت می‌شود  بلکه در مصرف انرژی هم صرفه‌جویی می‌کند. مدت زمان شستشو لباسشویی در این حالت متفاوت است و اغلب بین 15 تا 30 دقیقه است. این برنامه مناسب لباس‌هاییست که خیلی کثیف نیستند. لباس‌های خیلی کثیف و حجیم را باید با استفاده از دیگر برنامه ‌های شستشو لباسشویی شست.

آشنایی با انواع برنامه‌ های لباسشویی
طرز استفاده از دکمه های ماشین لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی در محل با آچارباز
آچارباز با راه‌اندازی سامانه آنلاین اعزام تعمیرکار به محل، مشکلات شما را حل خواهند کرد. ماشین لباسشویی شما از هر نوعی و با هر برندی که باشد، متخصصان آچارباز قادر به تعمیر آن هستند. شما می‌توانید از هم اکنون درخواست خود را در اپلیکیشن یا سایت ثبت کنید:
تعمیر ماشین لباسشویی

برنامه Synthetics

این برنامه شستشوی لباسشویی برای لباس‌هایی که الیاف مصنوعی دارند، مناسب است. این برنامه شباهت زیادی با برنامه شستشوی پنبه‌ای دارد، اما در دمای شستشو با هم تفاوت دارند. دمای شستشو در این برنامه کمتر از برنامه‌ایست که ویژه لباس‌های پنبه‌ای است و دلیل آن آسیب نرسیدن به الیاف مصنوعی لباس است.

برنامه Delicate

این برنامه مخصوص شستشوی لباس‌های ظریف است. لباس‌های زیر، ملحفه‌های نازک و هر پارچه‌ای که حساس است و امکان دارد خیلی زود آسیب ببیند را باید با این برنامه شست.

برنامه Hand Wash

در برنامه Hand Wash، لباس‌ها همانند شستشوی دستی توسط ماشین لباسشویی شسته می‌شود. این برنامه بهتر است برای لباس‌های ظریفی که خیلی نیاز به شستشوی عمیق ندارند، استفاده شود.

برنامه baby care

برنامه baby care یکی از انواع برنامه‌های شستشو لباسشویی بوده و برای شستن لباس‌های بچه مناسب است. دمای شستشو در این برنامه بالاست و سبب می‌شود مایع یا پودر لباسشویی روی لباس‌ها نماند و اثرات شیمیایی آن باعث آسیب به پوست حساس بچه نشود.

برنامه Eco

برای شستن لباس‌هایی که خیلی کثیف نیستند، می‌توان از برنامه Eco استفاده کرد. این برنامه با شستشوی لباس‌ها در دمای کم، در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند.

این برنامه در تمامی ماشین‌های لباسشویی موجود نیست و بیشتر در ماشین‌های لباسشویی ال‌جی مشاهده می‌شود. این برنامه از برنامه ‌های شستشو لباسشویی برای لباس‌های معمولی نخی مناسب است و در ۶۰ دقیقه‌ شستشویی بهینه خواهد داشت.

انواع برنامه‌ های لباسشویی (Eco cotton)
برنامه Eco عموما در لباسشویی ال جی وجود دارد.
پیشنهاد مطالعه

برنامه Sports Wear

برنامه Sports Wear برای شستشوی لباس‌های ورزشی مناسب است. این برنامه به‌گونه‌ای طراحی شده است که  بو و رد عرق روی لباس‌ها را به طور کامل از بین می‌برد.

 برنامه Spin

برنامه spin ویژه خشک‌کردن  لباس‌هاست. لباس‌های خیس را درون ماشین لباسشویی قرار دهید و برنامه را روی spin تنظیم کنید. سپس دکمه spin را روی هر عددی که تنظیم کنید، لباس‌ها با همان سرعت خشک می‌شوند: مثلاً ۱۲۰۰ دور در دقیقه، ۱۴۰۰ دور در دقیقه و غیره. اگر از یکی از انواع برنامه ‌های شستشو لباسشویی استفاده کردید، دیگر نیازی به تنظیم spin نیست، چون برنامه‌های شستشوی لباسشویی این گزینه را نیز تنظیم می‌کنند.

 برنامه MIX

برنامه Mix ویژه شستشوی لباس‌های ترکیبی است.

هر چه تعداد برنامه‌های لباسشویی بیشتر باشد، تکنولوژی آن بالاتر و قیمت آن بیشتر می‌شود.

طرز استفاده از دکمه‌های ماشین لباسشویی

حال که با انواع برنامه‌ های لباسشویی آشنا شدیم باید با دکمه‌های دیگری هم روی پنل ماشین لباسشویی هستند و هرکدام برای یکی از امکانات ماشین لباسشویی استفاده می‌شوند، آشنا شویم. مهم‌ترین و رایج‌ترین دکمه‌های لباسشویی عبارت‌اند از:

 Pre-Wash

این دکمه ویژه سیستم پیش شستشو است. لباس‌هایی که خیلی کثیف هستند را پیش از شستشو، با  این سیستم خیس کنید.

Easy Iron یا Easy Care

این دکمه ویژه شستشوی ضدچروک است که به آن «اتوکشی آسان» نیز گفته می‌شود. با انتخاب این گزینه لباس‌ها کم‌تر چروک شده و برای اتو کردن آن‌ها کار، خیلی ساده‌تر خواهد بود.

Temp

 اگر از برنامه‌های شستشو استفاده کنید، به شکل اتوماتیک، دمای شستشو هم تنظیم می‌شود. اما اگر می‌خواهید خودتان دما را تنظیم کنید، باید دکمه‌ Temp را بزنید.

Time Delay یا delay end

 این دکمه در بعضی از ماشین‌های لباسشویی وجود دارد. با فشار دادن آن سیستم شستشوی تأخیری فعال خواهد شد؛ بنابراین با این دکمه قادر خواهید بود که لباسشویی را برای شروع شستشو بعد از چند ساعت، تنظیم کنید.

طرز استفاده از دکمه های ماشین لباسشویی
دکمه‌های ماشین لباسشویی هر کدام کاربرد ویژه‌ای دارند.

نکات ضروری برای استفاده از انواع برنامه های شستشو لباسشویی

  • بهتر است قبل از شستشو، لباس‌ها را بر اساس جنس و رنگ دسته‌بندی کنید و هر دسته را با برنامه مخصوص بشویید.
  • به‌هیچ‌عنوان در هنگام شستشوی لباس‌ها، برنامه شستشو را عوض نکنید.
  • هنگام شستشوی البسه، دما و سرعت را تغییر ندهید.
  • اگر قصد استفاده از Pre-Wash یا Time Delay را داشتید، مایع لباسشویی استفاده نکنید. چون ممکن است مایع لباسشویی سفت شود.
  • برای شستشوی لباس‌های پشمی، باید از مایع مخصوص لباس‌های پشمی استفاده کنید.

در این مطلب سعی کردیم تمام نکاتی که باید درباره انواع برنامه های شستشو لباسشویی بدانید را به زبان ساده به شما آموزش دهیم. در صورتی‌که برنامه‌های لباسشویی شما به مشکل خورده و نمی‌توانید از آنها استفاده کنید، می‌توانید روی دکمه تعمیر ماشین لباسشویی در این صفحه کلیک کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام وقتتون بخیر من به تازگی لباسشویی بوش خریدم و میخواستم بدونم صدایی که میده عادی هستش یا خیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا