×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

خانه و آشپزخانهلوازم برقی آشپزخانه

راهنمای استفاده درست از مخلوط کن

استفاده درست از مخلوط کن

در بین لوازم برقی آشپزخانه، شاید استفاده از مخلوط کن کار چندان پیچیده و سختی نباشد. اما برای اینکه دستگاهتان تا مدت‌ها برایتان کار کند و هزینه‌ی اضافی روی دست شما نگذارد، بهتر است از نحوه استفاده صحیح آن اطلاعاتی در دست داشته باشید. این مقاله از آچارباز را به موضوع راهنمای استفاده از مخلوط کن اختصاص داده‌ایم، تا بتوانیم اطلاعات مختصر و مفیدی در زمینه نصب مخلوط کن، نحوه استفاده از آن، نحوه نگهداری و موارد دیگری از این قبیل در اختیار شما قرار دهیم. تا پایان همراه ما باشید.

آموزش طرز استفاده از مخلوط کن

مخلوط کن‌ها از نظر کارکرد شبیه هم هستند، اما از نظر شکل ظاهری تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. بهتر است زمانی که می‌خواهید برای بار اول از مخلوط کن استفاده کنید، قبل از هرکاری به سراغ دفترچه راهنمای دستگاه بروید و اطلاعات اولیه را از آن به دست آورید.

در بیشتر مخلوط کن‎‌‌ها چندین دکمه یا یک درجه چرخشی وجود دارد که برای روشن و خاموش شدن دستگاه یا تغییر سرعت چرخش تیغه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید بسته به نوع استفاده خود، سرعت و قدرت دستگاه را افزایش یا کاهش دهید.

نحوه نصب و استفاده صحیح از مخلوط کن
برای افزایش عملکرد مخلوط کن لازم است قبل از هر کاری، آن را در محل مناسبی قرار دهید.

آموزش نصب مخلوط کن

برای استفاده از مخلوط کن لازم است تا دستگاه را در یک جای مناسب قرار دهید. مکان مناسب برای قرارگیری مخلوط کن بهتر است مطابق با شرایط زیر باشد:

  • پریز برق در نزدیکی دستگاه باشد تا برای استفاده از دستگاه، نیاز به سه راهی و مواردی از این قبیل نداشته باشید.
  • بهتر است محل قرار گیری مخلوط کن سطح صاف و یکدست باشد تا دستگاه به صورت ثابت روی آن قرار گیرد و در حین کار تکان نخورد.
  • ارتفاع محل نصب مخلوط کن طوری باشد که شما در حین کار دسترسی کامل به قسمت‌های مختلف دستگاه داشته باشید.
  • مخلوط کن را در محلی که امکان نشت آب وجود دارد قرار ندهید.

بعد از اینکه از مناسب بودن محل قرار گیری مخلوط کن مطمئن شدید، مخزن یا پارچ را به گونه‎‌ای روی دستگاه قرار دهید که فیکس شود و دیگر تکان نخورد. حال می‌توانید دو شاخه دستگاه را به پریز بزنید و شروع به استفاده از مخلوط کن کنید.

تعمیر مخلوط کن در آچارباز
خدمت تعمیر مخلوط کن آچارباز، شامل عیب‌یابی، سرویس و تعمیر مخلوط کن است. برای تعمیر مخلوط کن خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. از طریق کلیک روی دکمه درخواست تعمیر مخلوط کن می‌توانید درخواست تعمیر خود را ثبت کنید. پس از ثبت درخواست، پیک شرکت، مخلوط کن شما را به تعمیرگاه برده و پس از تعمیر به شما باز می‌گرداند..
درخواست تعمیر مخلوط کن

نکاتی مهم برای استفاده بهینه تر از مخلوط کن

زمانی که از مخلوط کن استفاده کردید و کارتان تمام شد، بهتر است مواد را داخل دستگاه نگه ندارید و در سریع‌ترین زمان ممکن، آن را خالی کنید؛ چرا که ممکن است مواد داخل پارچ باعث کند شدن یا آسیب دیدن تیغه‎های دستگاه شود. بعد از شستشو هم پارچ را به نحوی قرار دهید تا آب داخل آن باقی نماند و سپس آب و نم باقی مانده را با دستمال بگیرید.

در رابطه با دفعه اول استفاده از مخلوط کن هم لازم است تا قطعاتی از مخلوط کن که قابلیت شستشو دارند را بشویید و بعد از خشک شدن روی دستگاه قرار دهید. می‌توانید قسمت‌های دیگر دستگاه که در صورت برخورد با آب، آسیب می‌بینند را با دستمال آغشته به مواد پاک کننده و یک دستمال نمدار پاک کنید.

نکات استفاده بهینه از مخلوط کن
نگران به مشام رسیدن بوی کم پلاستیک سوخته در اولین استفاده از دستگاه، نباشید.

نکات ایمنی مربوط به استفاده از مخلوط کن

در استفاده از تمام لوازم برقی لازم است تا با احتیاط کردن و رعایت نکات ایمنی از صدمه دیدن خودتان و دستگاه جلوگیری کنید. در استفاده از مخلوط کن هم موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

  • قبل از استفاده از مخلوط کن از جا انداختن درست پارچ آن مطمئن شوید.
  • سعی کنید دو شاخه دستگاه را در پریز اصلی قرار دهید و از لوازم جانبی مانند سه راهی یا آداپتور استفاده نکنید.
  • بعد از قرار دادن مواد داخل پارچ دستگاه، از محکم بودن در آن مطمئن شوید تا مواد هنگام چرخش تیغه‎‌ها به بیرون نریزند.
  • در حین کار کردن دستگاه به هیچ عنوان دست خود را به نزدیکی تیغه‌های در حال چرخش نبرید و برای مخلوط کردن مواد، از قاشق پلاستیکی مخصوص خود مخلوط کن، استفاده کنید.
  • بعد از اینکه ماده یا خوراکی مورد نظر شما آماده شد، دکمه پاور را بزنید تا دستگاه خاموش شود. بعد از آن دو شاخه را از پریز جدا کنید و سپس اقدام به برداشتن پارچ از روی مخلوط کن کنید.
نکات ایمنی هنگام استفاده از مخلوط کن
رعایت برخی نکات مانند قرار ندادن دست در نزدیکی تیغه‌های در حال چرخش، باعث می‌شود تا هم دستگاه عمر مفید زیادی داشته باشد، هم شما آسیب نبینید.

نحوه تمیز کردن مخلوط کن

بعد از استفاده از مخلوط کن می‌توانید قسمت‌هایی از دستگاه که از موتور جدا می‌شوند مانند پارچ را با آب و مواد شوینده بشویید. از آب ولرم برای شستشو استفاده کنید و قسمت غیر قابل شستشوی دستگاه را با دستمال نمدار پاک کنید.

پیشنهاد مطالعه

نحوه نگهداری از مخلوط کن

برای اینکه مخلوط کن مدت‎‌ها به درستی کار کند، لازم است تا شما هم به صورت صحیح از آن نگهداری کنید.

  • همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم، لازم است از برخورد آب یا هر مایع دیگری با قسمت‎‌های برقی دستگاه جلوگیری کنید؛ چرا که ممکن است باعث سوختن مخلوط کن شود.
  • سیم مخلوط کن را به صورت صحیح و با احتیاط جمع کنید.
  • قبل از اینکه مخلوط کن را روشن کنید، از قرار گیری قطعات آن در جای مخصوص خود مطمئن شوید.
  • به تیز بودن تیغه‌های مخلوط کن توجه داشته باشید. کندی تیغه‌ها، باعث کار کردن بیش از حد معمول دستگاه و وارد شدن فشار به موتور می‌شود.
  • سعی کنید مواد سفت، سخت و همچنین مایعات داغ را داخل مخلوط کن نریزید.
  • برای شستشوی بخش‌های مختلف دستگاه هم از آب داغ استفاده نکنید.
  • زمانی که نوسانات برقی زیاد است، استفاده از مخلوط کن را به تعویق بیندازید.
  • تعمیر یا تعویض قطعات مخلوط کن را به تعمیرکاران با تجربه محول کنید.
نحوه نگهداری از مخلوط کن
اگر شما به نحوه نگهداری مخلوط کن خود توجه داشته باشید و به مواردی مانند تیز بودن تیغه‌ها یا نحوه جمع کردن سیم مخلوط کن و … اهمیت دهید، دستگاه شما سال‌‌ها برایتان کار خواهد کرد.

اگر در کارکرد مخلوط کن شما اختلالی ایجاد شد، بهتر است به جای دستکاری‌های غیراصولی، تعمیر مخلوط کن خود را به افراد و تکنسین‌های مجرب این حوزه واگذار کنید. اقدام به تعمیر بدون داشتن تجربه فنی کافی، فقط هزینه تعمیر دستگاه شما را افزایش خواهد داد.

تعمیر مخلوط کن در آچارباز
خدمت تعمیر مخلوط کن آچارباز، شامل عیب‌یابی، سرویس و تعمیر مخلوط کن است. برای تعمیر مخلوط کن خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. از طریق کلیک روی دکمه درخواست تعمیر مخلوط کن می‌توانید درخواست تعمیر خود را ثبت کنید. پس از ثبت درخواست، پیک شرکت، مخلوط کن شما را به تعمیرگاه برده و پس از تعمیر به شما باز می‌گرداند..
درخواست تعمیر مخلوط کن

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا