×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین لباسشویی

آموزش شستن پتو با ماشین لباسشویی

شستن پتو با ماشین لباسشویی

پتوهای نازک، لطیف، نرم، گرم، رفیق گرمابه و گلستان ما و یکی از وسایل پرمصرف در خانه‌ هستند. که اغلب در روزهای سرد سال، از آنها زیاد استفاده می‌کنیم. از آنجاکه پتو در تماس مستقیم با بدن است، شستن پتو همچون سایر لباس‌ها، ملحفه‌ها و … یک امر ضروری است. در روزهای آخر سال، که بازار خانه تکانی، داغ‌تر می‌شود، شستن پتو با ماشین لباسشویی و یا تحویل آنها به خشکشویی، بیشتر از ایام دیگر سال، رواج پیدا می‌کند. برای شستن پتو با ماشین لباسشویی، باید به یک سری نکات ویژه توجه کنیم. آچارباز در ادامه به این نکات می‌پردازد و شما را با نحوه شستن پتو با ماشین لباسشویی، آشنا می‌کند. در نهایت به این پرسش‌ها‌ پاسخ می‌دهد که آیا می‌توان هر پتویی را با ماشین لباسشویی شست؟ چه نکاتی را قبل از شستشوی پتو با ماشین لباسشویی، باید ارزیابی کنیم؟ بهترین برنامه، برای شستن پتو با ماشین لباسشویی چیست؟ نحوه شستن پتو با لباسشویی ال جی و نحوه شستن پتو با لباسشویی سامسونگ، به چه صورت است؟برای یافتن پاسخ این سوالات، با آچارباز همراه باشید.

[post_links]

ارزیابی 4 نکته قبل از شستن پتو با لباسشویی

به نظر شما هر پتویی را می‌توان با ماشین لباسشویی شست؟ برخی پتوها قابل شستشو با ماشین لباسشویی نیستند. برای اینکه متوجه شویم چه پتویی با ماشین لباسشویی قابل شستشو است، باید نکات زیر را در نظر بگیریم:

برای تعمیر ماشین لباسشویی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

بررسی برچسب پتو قبل از شستن

قبل از هر اقدامی برای شستن پتو با ماشین لباسشویی، در ابتدای امر باید برچسب آن را بررسی کنیم. برچسب پتو یا لیبل مراقبت پتو، به ما اطلاعات بسیار خوبی در مورد ممنوعیت و یا مجاز بودن شستن پتو با ماشین لباسشویی، استفاده از خشکشویی و یا نرم کننده و دمای مناسب برای شستن پتو با ماشین لباسشویی، می‌دهد.

برچسب پتو
قبل از شستن پتو با ماشین لباسشویی حتما برچسب پتو را بررسی کنید.

ظرفیت و یا گنجایش ماشین لباسشویی

نکته‌ی بعدی که قبل از شستن پتو با ماشین لباسشویی، باید در نظر بگیریم این است که پتو در ماشین لباسشویی جا می‌شود یا نه! اگر اندازه پتو، بزرگ‌تر از ماشین لباسشویی‌مان بود، باید به روش‌های دیگر شستن پتو فکر کنیم.

تکان دادن پتو در زیر نور آفتاب

نکته‌ی سوم در ارزیابی پتو، تکان دادن آن در بالکن، حیاط و در زیر نور آفتاب است تا گرد و غبار، مو و … از آن کنده شود.

بررسی رنگ دادن پتو

یکی دیگر از نکات مهم قبل از شستن پتو با ماشین لباسشویی، بررسی رنگ دادن آن است. اگر جنس پتو به گونه‌ای است که رنگ می‌دهد و یا روی برچسب آن، یادآوری شده که با لباس‌های رنگی آن را نشوییم، بهتر است که پتو را با دست شسته و یا آن را تحویل خشکشویی محل، دهیم.

  • بهترین کار برای تشخیص رنگ دادن پتو این است که یک دستمال نخی سفید را مرطوب کنیم و روی یک قسمت کوچک از آن بکشیم، چنانچه دستمال رنگی شد، متوجه می‌شویم پتو رنگ می‌دهد.
شستن پتو با آب خنک
برای صرفه جویی در وقت و انرژی، بهتر است پتو را با ملایم‌ترین برنامه شستشوی ماشین لباسشویی و با آب خنک بشوییم.

نکته‌ای که در انتهای این بخش به آن اشاره می‌کنیم، این است که اگر پتو بافت بسیار ظریفی دارد، بهتر است قبل از شستن با ماشین لباسشویی، آن را درون یک کیسه بزرگ بگذاریم و سپس در ماشین لباسشویی، برای شستن قرارش دهیم. در این صورت بافت پتو، کمتر آسیب می‌بیند.

اغلب یکی از برنامه‌های Bedding یاBlanket Course  در ماشین لباسشویی سامسونگ، برای شستن پتو وجود دارد.

نحوه انتخاب برنامه شستشوی مناسب پتو

هنگامی که حرف از شستن پتو با ماشین لباسشویی می‌شود، اغلب دو سوال ذهن ما را درگیر می‌کند. پرسش اول، ماشین لباسشویی برای شستن پتو چند کیلویی باید باشد؟ پرسش دوم، چه برنامه‌ای برای شستن پتو با ماشین لباسشویی مناسب است؟

برای پاسخ به پرسش اول باید گفت، اغلب ماشین‌های لباسشویی بالای7-6.5 کیلو، مناسب برای شستن پتو هستند. در پاسخ پرسش دوم، همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، یک برنامه ملایم با آب سرد، برنامه‌ای مناسب برای پتوشویی، است. برنامه‌های فشرده اغلب به دلیل سرعت بالای خشک کن، پتو را از فرم طبیعی خارج می‌کنند. از طرفی دیگر آب داغ نیز سبب رنگ دادن پتو و یا آسیب به بافت پتو می‌شود.

زمان شستن پتو
بهتر است برای حفظ نظافت و بهداشت، پتوهایی که زیاد استفاده می‌کنیم را ماهی یک بار بشوییم.

نحوه شستن پتو با لباسشویی ال جی

مدل‌های مختلف لباسشویی ال جی، برنامه‌های متنوعی برای شستن پتو با ماشین لباسشویی دارند. بهترین کار این است که به سراغ دفترچه راهنمای لباسشویی برویم و برنامه‌های شستشوی پتو با ماشین لباسشویی مدل خودمان را پیدا کنیم. البته این برنامه‌ها فقط برای شستن پتو نیست، بلکه بالش، کاور مبل و وسایل تخت خواب که با پر، پر شده‌اند را نیز شامل می‌شود.

اگر بخواهیم به طورکلی درمورد برنامه‌های شستن پتو با ال جی صحبت کنیم، شامل برنامه‌هایی همچون Blanket، Duvet، Bulky/Large می‌شوند. هرکدام از این برنامه‌ها زمان شستشو، درجه آب و دور خشک کن متفاوتی دارند.

  • به طور مثال برنامه Duvet دمای آب را روی 40 درجه و دور خشک کن را روی 800 تنظیم می‌کند. چنانچه پتویی که استفاده می‌کنیم، بسیار ظریف است، باید دور خشک‌کن را به صورت دستی، کمتر کرده و آن را روی 400، تنظیم کنیم. تنظیم خشک‌کن روی 400، سبب شده تا آب پتو زیاد گرفته نشود و در هنگام پهن کردن مقداری آب از آن بچکد.
  • اگر برنامه Blanket روی ماشین لباسشویی ال جی باشد، دمای آب آن، 60 درجه خواهد بود.
  • چنانچه لباسشویی ال جی‌ ما دارای برنامه Bulky/Large باشد، دمای آب ولرم بوده و درجه چرخش خشک کن روی متوسط، تنظیم می‌شود.
ماشین لباسشویی ال جی
بهتر است از برنامه‌ای برای شستن پتو با ماشین لباسشویی استفاده کنیم که مقداری رطوبت پتو را حفظ کند.

نحوه شستن پتو با لباسشویی سامسونگ

لباسشویی سامسونگ نیز همچون لباسشویی ال جی، دارای مدل‌های مختلف بوده و در هر مدل برنامه شستشوی آن متفاوت است. اما اغلب یکی از برنامه‌های Bedding یاBlanket Course  در ماشین لباسشویی سامسونگ، برای شستن پتو وجود دارد. چنانچه یکی از این دو برنامه در ماشین لباسشویی سامسونگ ما وجود نداشت، بهتر است که از دفترچه راهنمای آن، کمک بگیریم.

پیشنهاد مطالعه

برنامه های شستن پتو با لباسشویی سامسونگ اغلب  Bedding یا Blanket Course  هستند.

مراحل شستن پتو با ماشین لباسشویی

اگر بیش از یک ماه است که پتویمان را نشسته‌ایم:

  • ابتدا باید برچسب و نحوه شستشوی آن را چک ‌کنیم.
  • سپس پتو را در نور مناسب تکان دهیم.
  • چنانچه پتو دچار لکه و یا کثیفی بیشتر در بعضی نقاط شده، باید لکه‌ها را ابتدا از بین ببریم. برای این کار، مقداری مواد شوینده در محفظه لباسشویی می‌ریزیم و لباسشویی را در مرحله Pre-Wash (خیساندن و شستشوی اولیه) قرار می‌دهیم.
  • پس از شستن Pre-Wash، شستشوی اصلی پتو را با توجه به برنامه مناسب دفترچه راهنما، انتخاب می‌کنیم.
  • همانطور که گفته شد، از برنامه‌های شستشوی ملایم با آب سرد را باید انتخاب کنیم که پتو، خراب نشود. پس از اتمام برنامه آن را در فضای باز، همچون حیاط، بالکن، پشت بام پهن می‌کنیم، تا هوا در تمامی قسمت‌های آن، بچرخد.
  • شستن پتو با ماشین لباسشویی امکان‌پذیر است در صورتیکه برچسب یا لیبل مراقبت پتو این اجازه را به ما داده باشد.
  • فراموش نکنیم که نباید از از مواد سفید کننده  در هنگام شستشوی پتو استفاده کنیم.
  • پس از شستن پتو با ماشین لباسشویی باید آن را سریع بیرون آورده و پهن کنیم تا کمتر چروک شود.
پتو پشمی
شستن پتوهای پشمی باید با مراقبت بیشتر انجام شود.

در روزهای آخر سال که همه مشغول خانه تکانی هستند، خراب شدن ماشین لباسشویی یک اتفاق ناگوار است. اما نگران نباشید با استفاده از خدمات اینترنتی و ثبت سفارش آنلاین آچارباز کار شما آسان‌تر و مطمئن‌تر، شده‌است. کافی است برای حل مشکل ماشین لباسشویی خود، از خدمات تعمیر ماشین لباسشویی آچارباز کمک بگیرید. تنکنسین‌های زبده و ماهر ما در کمترین زمان ممکن، به کمک شما خواهند آمد.

تعمیر ماشین لباسشویی در محل با آچارباز
آچارباز با راه‌اندازی سامانه آنلاین اعزام تعمیرکار به محل، مشکلات شما را حل خواهند کرد. ماشین لباسشویی شما از هر نوعی و با هر برندی که باشد، متخصصان آچارباز قادر به تعمیر آن هستند. شما می‌توانید از هم اکنون درخواست خود را در اپلیکیشن یا سایت ثبت کنید:
تعمیر ماشین لباسشویی
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. درود. گزینه شستن پتو در لباسشویی های مختلف فرق داره؟ اگه داره اسمش چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا