×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین ظرفشویی

نحوه شستن میوه در ماشین ظرفشویی

تبدیل ظرفشویی به میوه شویی با چند ترفند ساده

شستن میوه در ماشین ظرفشویی شاید برای خیلی‌ها جالب باشد. چرا که  چیزی که ما به آن عادت داریم، شستشوی میوه‌ها با دست‌ است. یا نهایتا آن چیزی که از تلویزیون و مطبوعات یاد گرفتیم، شستن میوه‌ها در سینک ظرفشویی و به همراه مایع شستشو آن است. اما اکنون تکنولوژی و راحت طلبی، انسان‌ها را به سمت دستگاه‌ها و ماشین‌ها برده است. همراه آچارباز باشید تا درباره‌ی شستشو میوه در ماشین ظرفشویی، محل قرار گیری میوه ها و انتخاب نوع برنامه شستشو بیشتر بدانید. البته در صورتی که نکات اعلام شده در این مطلب را رعایت نکنید ممکن است به دستگاه شما آسیب برسد و نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی پیدا کنید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

چه ماشین ظرفشویی هایی قابلیت شستشو میوه را دارند؟

در دنیای صنعتی و مدرن امروز، شرکت‌های مطرح زیادی در حال ساخت ماشین ظرفشویی هستند. اما در بین این شرکت‌ها، برخی قابلیت شستن میوه در ماشین ظرفشویی را در محصول نهایی خود به وجود آورده‌اند.

از جمله شرکت‌های بزرگ و مطرح در حوزه ساخت و تولید ماشین ظرفشویی می‌توان به سامسونگ، ال جی، بوش، ویرپول، جنرال الکتریک، فریجیدر، مابه، دوو، بهی، آریستون، توشیبا، هیتاچی، بکو، اسنوا، حایر، هات پوینت، وست پوینت، ایندزیت، کنوود، کندی، هایسنس، بلومبرگ، آاگ، زانوسی،  هوور، وستل و وستینگهاوس اشاره کرد. اگر ماشین ظرفشویی شما از برندهای نامبرده است، به احتمال زیاد توانایی انجام این کار را خواهید داشت.

پیشنهاد مطالعه

چه میوه‌ها و سبزیجاتی را نباید با ماشین ظرفشویی شست؟

اکثر میوه‌ها و سبزیجات را می توان در ماشین ظرفشویی شست. فقط باید دقت کرد سبزیجاتی مانند سیب زمینی که دارای خاک و گل هستند نباید با ماشین ظرفشویی شست. زیرا خاک و گل روی سیب زمینی ها باعث بسته شدن سوراخ های بازوی آبپاش و یا فیلتر ظرفشویی می شود. اگر این اتفاق بیفتد، باید به فکر تعمیر ماشین ظرفشویی هم باشید. چون احتمال خرابی در سیستم ماشین ظرفشویی بالا می‌رود.

تعمیر ماشین ظرفشویی در محل با آچارباز
آچارباز، در زمینه خدمات و تعمیر ماشین ظرفشویی آماده ارائه خدمت به مشتریان خود است. شما می‌توانید جهت ثبت درخواست در سامانه آچارباز از طریق این لینک اقدام کنید، تا کارشناس با شما تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم صورت گیرد:
تعمیر ماشین ظرفشویی

بهترین برنامه برای شستن میوه‌ در ظرفشویی

برای شستن میوه در ماشین ظرفشویی باید از آب گرم، ولرم و یا سرد استفاده شود و چند دقیقه برای شستشو باید وقت تنظیم شود؟

در محصولات شرکت سامسونگ و ال جی، یک گزینه به نام پیش شستشو (prewash) وجود دارد که برای شستن میوه طراحی شده است. برنامه rinse در ماشین ظرفشویی بوش نیز برای شستن میوه گزینه خوبی است. رندهای بوش و آاگ برنامه پیش شستشو دارد.

بهترین برنامه برای شستن میوه در ماشین ظرفشویی
انتخاب یک برنامه خوب برای شستشو میوه با ماشین ظرفشویی یک ضرورت است که باید به درستی آن را انجام داد

یکی دیگر از نکاتی که باید در میوه شستن به آن توجه داشته باشید، گرم نبودن آب است. به هیچ وجه از آب گرم برای شستن میوه‌جات استفاده نکنید. همچنین دمای محیط ظرفشویی هم باید صفر انتخاب شود. چرا که ممکن است میوه‌ها پخته شوند و دیگر قابل مصرف نباشند. میوه شستن به زمانی بیشتر از 15 دقیق نیاز ندارد. همچنین تعداد دقایق ماندن میوه‌ها در ظرفشویی، نباید از هفت دقیقه کمتر باشد. به طور کلی اگر بخواهیم بهترین برنامه را در جهت شستن میوه در ماشین ظرفشویی عنوان کنیم، به صورت زیر است؛

  • آب باید سرد باشد.
  • دمای ظرفشویی باید صفر باشد.
  • دقایق لازم برای شستشو میوه، باید بین هفت تا 15 دقیق باشد. اگر بیشتر از 15 دقیقه است، نباید برای شستشو میوه استفاده کنیم. برخی برندها مانند آرچلیک کوتاه ترین زمان شستشو 20 دقیقه است. پس در این دستگاه ها نباید میه شست.
  • اگر مدت زمان کوتاه شستشوی ظرفشویی شما، با آب گرم است، پس برای شستشو میوه‌ از آن برنامه استفاده نکنید.
تعمیر ماشین ظرفشویی در محل با آچارباز
آچارباز، در زمینه خدمات و تعمیرات انواع ماشین ظرفشویی آماده ارائه خدمت به مشتریان خود است. شما می‌توانید جهت ثبت درخواست در سامانه آچارباز از طریق این لینک اقدام کنید تا کارشناس با شما تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم صورت گیرد:
درخواست تعمیر ماشین ظرفشویی
قرار دادن میوه در ماشین ظرفشویی
ازیک سبد برای جاگذاری میوه در داخل ماشین ظرفشویی استفاده کنید.

میوه‌ها را باید در کدام سبد ظرفشویی قرار دهیم؟

ظرفشویی‌ها معمولا دو طبقه هستند. برای شستشوی میوه، بهتر است از طبقه پایینی استفاده کنیم. در هنگام شستشوی میوه در ماشین ظرفشویی  مراقب باشید که میوه‌ها با آب پاش‌ها برخورد نداشته باشند. همچنین در هنگام شستشو میوه در ماشین ظرفشویی ظروف کثیف را دیگر در داخل دستگاه قرار ندهید.

پیشنهاد مطالعه

بهترین ماده شوینده برای شستن میوه در ماشین ظرفشویی

زمانی که ما میوه‌ها را دستی شستشو می‌دهیم، از مواد شوینده مختلف برای تمیزتر شدنشان استفاده می‌کنیم. به همین دلیل فکر می‌کنیم که باید در ماشین ظرفشویی هم از شوینده‌ها استفاده کنیم. در ماشین ظرفشویی به هنگام شستن میوه‌ ها ، نباید از مواد شوینده استفاده کنید.

استفاده نکردن از مواد شوینده به این دلیل نیست که به ماشن ظرفشویی شما آسیب وارد می‌شود، بلکه این کار بیشتر جنبه صرفه جویی دارد. وقتی یک ماشین ظرفشویی در کمترین حالت، هشت دقیقه میوه‌های شما را شستشو می‌دهد، واقعا دیگر نیازی به استفاده از مواد شوینده نیست. برای ضدعفونی بیشتر می توانید از سرکه استفاده کنید و آن را در قسمت مواد شوینده بریزید.

تعمیر ماشین ظرفشویی در محل با آچارباز
آچارباز، در زمینه خدمات و تعمیر ماشین ظرفشویی آماده ارائه خدمت به مشتریان خود است. شما می‌توانید جهت ثبت درخواست در سامانه آچارباز از طریق این لینک اقدام کنید، تا کارشناس با شما تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم صورت گیرد:
تعمیر ماشین ظرفشویی

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا