×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین ظرفشویی

برای خرید ماشین ظرفشویی باید به چه ویژگی‌هایی توجه کنیم؟

خرید انواع ماشین ظرفشویی

برای انتخاب وسایل خانگی ملزم به بررسی یک‌سری ویژگی‌ها هستیم تا در نهایت بتوانیم انتخاب خوبی داشته باشیم. از جمله‌ی این وسایل‌ که استفاده از آن در آشپزخانه‌ها بیش از گذشته شده است، ماشین ظرفشویی است که با توجه به اینکه برندهای مختلفی از این وسیله در بازار وجود دارد، انتخاب برند و مدلی که بتواند بهترین کارایی را از خود نشان دهد، کمی دشوار شده است. با این حال یکی از اولین لازمه‌های خرید ماشین ظرف‌شویی انتظاراتی است که از کارایی آن داریم.

بی‌شک اگر انتظارات خود را از یک ماشین ظرفشویی مشخص کنید، می‌توانید با خیال آسوده‌تری به بررسی موارد دیگر مرتبط با خرید این وسیله بپردازید. با این حال شاید بسیاری از افراد، هیچ‌گونه اطلاعاتی از این وسیله‌ی خانگی نداشته باشند؛ به همین منظور تصمیم گرفته‌ایم در این مقاله نگاهی کوتاه و البته مفید به اینکه چرا باید از ماشین ظرفشویی استفاده کرد و یا اصلاً این وسیله‌ی خانگی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد، بیندازیم.

امیدواریم پس از مطالعه‌ی این مقاله به ابهامات ذهن‌تان در خصوص چگونگی خرید ماشین ظرفشویی پاسخ داده شود.

اهمیت استفاده از ماشین ظرفشویی

به احتمال زیاد شما هم به این موضوع فکر کرده‌اید که خرید ماشین ظرفشویی چندان اهمیت ندارد و ضروری نخواهد بود. اما شاید یادتان رفته است که هزینه‌های مربوط به مصرف آب و انرژی‌های دیگر مثل برق، روز به روز در حال افزایش هستند. به طور حتم اولین مزیتی که می‌توان از خرید این وسیله بدست آورد، کاهش هزینه‌های این‌چنینی است.

ضمن اینکه در مدت زمانی که این وسیله به طور خودکار در حال شستشوی ظروف غذا است، می‌توانید به جای شستشوی دستی ظروف، وقت خود را صرف کارهای مهم‌تری کنید. پس باید قبول کرد که نیاز به ماشین ظرفشویی مانند نیاز به دیگر وسایل خانگی، مثل یخچال، در میان خانواده‌ها، در حال جا افتادن است.

اما اینکه کدام برند از ماشین ظرفشویی را برای خرید انتخاب کنیم؟ جای بحث دارد، چرا که هر کدام از آن‌ها، دارای ویژگی‌های فوق العاده‌ی مختص به خود هستند که شاید نتوان از هیچ‌کدام از آن‌ها به راحتی گذشت. اما به هر حال همه‌ی ویژگی‌های خوب یک ماشین ظرفشویی را نمی‌توان باهم داشت. به همین جهت ما در ادامه‌ی این مقاله به مهم‌ترین ویژگی‌های یک ماشین ظرفشویی اشاره خواهیم کرد تا در نهایت خریدی مطمئن داشته باشید.

 

تعمیر ماشین ظرفشویی در محل با آچارباز
آچارباز، در زمینه خدمات و تعمیرات انواع ماشین ظرفشویی آماده ارائه خدمت به مشتریان خود است. شما می‌توانید جهت ثبت درخواست در سامانه آچارباز از طریق این لینک اقدام کنید تا کارشناس با شما تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم صورت گیرد:
درخواست تعمیر ماشین ظرفشویی

 

ضرورت نیاز به ماشین ظرفشویی
استفاده از ماشین ظرفشویی با توجه به پیشرفت تکنولوژی به امری حیاتی تبدیل شده است.

معرفی انواع ماشین ظرفشویی

در این قسمت به معرفی بهترین ماشین‌های ظرفشویی‌ مبله (ایستاده) و توکار می‌پردازیم:

ماشین ظرفشویی مبله

ماشین ظرفشویی مبله یا ایستاده نوعی ظرفشویی است که باید به‌طور ایستاده آن را در آشپزخانه قرار داد. این مدل به دلیل ظرفیت بالایی که دارد، برای خانواده‌های پرجمعیت مناسب است.

  • یکی از انواع ماشین‌های ظرفشویی‌ مبله که ظرفیت 14 نفر دارد، ظرفشویی پاکشوما است که از قابلیت‌هایی مانند مصرف کم، صدای نسبتاً پایین در هنگام شست و شو و قیمت‌ مناسب نسبت به برندهای خارجی برخوردار است.
  • همچنین ماشین ظرفشویی کندی نیز از دیگر ماشین‌های ظرفشویی‌ مبله است که قابلیت‌هایی مانند شستشوی عالی و همچنین تکنولوژی NFC دارد.

ماشین ظرفشویی توکار

  • امروزه ماشین‌های ظرفشویی‌ توکار داخل کابینت نصب می‌شوند و مطابق با سبک‌ زندگی‌های امروزی طراحی شده‌اند. از ویژگی‌های این‌گونه ماشین ظرفشویی‌ها صدای کم آن‌ها در هنگام کار است.
  • برند بوش در بین دیگر محصولات خود، بهترین مدل ماشین ظرفشویی توکار را نیز طراحی و تولید کرده است.
  • سامسونگ نیز دارای ماشین ظرفشویی مدل توکار است که از ظرفیت مناسب 14 نفر برخوردار است. این ظرفشویی امکاناتی مانند برنامه شستشو، تعداد 2 سبد و قفل کودک را دارد.

ویژگی‌های اساسی انتخاب بهترین ماشین ظرفشویی

در بررسی‌های‌تان برای انتخاب و خرید ماشین ظرفشویی به ویژگی‌های زیر توجه کنید:

  • راندمان انرژی (بازدهی)
  • سنسورهای هوشمند تشخیص کثیفی
  • شستشو با کمترین سر و صدا
  • استفاده آسان
  • معتبر بودن برند

راندمان انرژی، از ویژگی‌های مهم در خرید ماشین ظرفشویی

در همه وسایل وجود برچسب انرژی الزامی است. این برچسب نشان می‌دهد که وسیله‌ی مورد نظر از استانداردهای مناسبی برخوردار است. در نتیجه هزینه انرژی کمی را به دنبال خواهد داشت. پس بهتر است این موضوع را در انتخاب ماشین ظرفشویی لحاظ کنید.

ویژگی دارا بودن سنسورهای هوشمند تشخیص کثیفی، چه کاربردی دارد؟

اگر ماشین ظرفشویی انتخابی شما، مزیت‌ تشخیص کثیفی را داشته باشد، خیال‌تان از بابت تمیز شدن ظروف راحت خواهد بود. پس دقت کنید که ماشین ظرفشویی انتخابی‌تان سنسور تشخیص کثیفی داشته باشد.

ویژگی شستشو با کمترین سر و صدا

درست است که بسیاری از ماشین‌های ظرفشویی هنگام کار سر و صدای زیادی به پا می‌کنند، اما در بعضی از مدل‌ها این مشکلات کمتر دیده می‌شود، پس این موضوع را نیز در نظر بگیرید.

داشتن دکمه‌های بیش از اندازه که استفاده از این وسیله را سخت می‌کند، یکی از معضلاتی است که افراد با آن روبرو هستند، بنابراین در انتخاب ماشین ظرفشویی دقت کنید تا کمتر شاهد این اتفاقات باشید. ناگفته نماند که باید به دنبال برندهای معتبر بروید تا در صورتی که نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی داشتید، بتوانید با کمترین دردسر آن را انجام دهید.

ویژگی ‌های یک ماشین ظرفشویی خوب
برای انتخاب ماشین ظرفشویی باید به ویژگی‌های آن توجه کنید.

هنگام خرید ماشین ظرفشویی به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای خرید ماشین ظرفشویی باید به یک‌سری ویژگی‌های ظاهری نیز توجه کرد. از نظر ما موارد زیر برای انتخاب این وسیله معقول به نظر می‎رسند:

گنجایش

گنجایش یک ماشین ظرفشویی بدین معناست که، چه تعدادی از ظروف مختلف، مانند: بشقاب، کاسه، لیوان و… را می‌توان با آن، در هر مرحله، شست.

تنظیم سبدها و جابجایی آن‌ها

در صورتی که سبدهای ماشین ظرفشویی ثابت باشند، هنگام شستن انواع ظروف، با اندازه‌های مختلف به مشکل خواهید خورد. در همین راستا، بررسی قابل تغییر بودن سبدها را فراموش نکنید.

وجود سینی قاشق و چنگال

وجود سینی قاشق چنگال، به شما در جلوگیری از به وجود آمدن بهم ریختگی در ظروف، هنگام شستشو کمک می‌کند. امروزه اغلب ماشین‌های ظرفشویی به این سینی مجهز هستند.

مواردی که در بالا عنوان شد از ابتدایی‌ترین خصوصیات ظاهری یک ماشین ظرفشویی به حساب می‌آیند که توصیه می‌کنیم در هنگام خرید به آن‌ها توجه کنید.

اگر ماشین ظرفشویی انتخابی شما، مزیت‌ تشخیص کثیفی را داشته باشد، خیال‌تان از بابت تمیز شدن ظروف راحت خواهد بود.

مزیت‌های ماشین ظرفشویی
هر ماشین ظرفشویی مزیت‌های خاص خودش را دارد که باید قبل از خرید بررسی شوند.

کدام برند برای خرید ماشین ظرفشویی مناسب‌تر است؟

مشخص است که نمی‌توان فقط از یک برند به‌عنوان بهترین برند ماشین ظرفشویی یاد کرد. همیشه انتظارات و نیازها در انتخاب‌ها تاثیرگذار هستند. همه‌ی برندهای اشاره شده در این مقاله از کیفیت بدنی و کارایی خوبی برخوردار هستند و فقط کافی است که با توجه به آنچه که گفته شد، مشخص کنید از یک ماشین ظرفشویی چه انتظاراتی دارید و سپس به سراغ گزینه‌ی مدنظر بروید.

برندهای ماشین ظرفشویی
بهترین انتخاب برای خرید ماشین ظرفشویی به چگونگی استفاده شما از آن بستگی دارد.

ماشین ظرفشویی بوش

از ویژگی‌هایی که ماشین ظرفشویی بوش را پرطرفدار کرده است موارد زیر را می‌توان نام برد:

  • این ماشین ظرفشویی از قدرت بسیار بالایی برای شستشو برخوردار است
  • برای پاک کردن مواد غذایی که روی ظروف چسبیده است، از فیلتر خاصی استفاده می‌کند.
  • در این مدل، خشک کردن ظروف بسیار بهتر از برندهای دیگر انجام می‌شود.

پیشنهاد مطالعه

ماشین ظرفشویی زیمنس

از جمله گران‌ترین ماشین‌های ظرفشویی‌ که در بازار وجود دارند از برند زیمنس هستند. البته ویژگی‌هایی که این برند دارد کاملاً ارزشمند است و می‌توان گفت که توجیه اقتصادی خوبی نیز دارد.

  • از بهترین خصوصیات این برند، شستشوی بسیار سریع ظروف است.
  • هوشمند بودن این دستگاه نیز، از دیگر ویژگی‌های آن محسوب می‌شود که می‌توانید در هر مکانی از منزل آن را مدیریت کنید.

ماشین ظرفشویی سامسونگ

اگر می‌خواهید یک ماشین ظرفشویی ارزان قیمت اما با کارایی مناسب داشته باشید، ماشین ظرفشویی برند سامسونگ می‌تواند مناسب باشد.

  • مصرف برق و آب کمتر در این برند از ماشین ظرفشویی به عینه قابل مشاهده خواهد بود.

ماشین ظرفشویی ال جی

از خصوصیاتی که این برند از ماشین ظرفشویی را معروف کرده است:

  • می‌توان به صدای کم آن هنگام شستشو اشاره کرد.
  • از دیگر مزیت‌های این ماشین ظرفشویی، هوشمند بودن آن است.
  • همچنین خرید ماشین ظرفشویی ال جی به خانواده‌هایی که فرزند خردسال دارند، توصیه ‌می‌شود.

پیشنهاد مطالعه

برندهای مختلف ماشین ظرفشویی
برای خرید ماشین ظرفشویی، به سراغ برندهای شناخته شده بروید.

بهترین ماشین ظرفشویی ایرانی

با وجود برندهای مختلف خارجی برای خرید ماشین ظرفشویی بسیاری از افراد علاقه‌مند هستند تا از برندهای ایرانی برای این وسیله استفاده کنند. به احتمال زیاد این انتخاب به دو دلیل انجام می‌شود:

  • اول اینکه هزینه‌های جانبی برای خرید این وسیله کاهش پیدا کند
  • دوم اینکه از تولیدات ملی حمایت شود.
  • البته ناگفته نماند که شاید یکی دیگر از مواردی که افراد را برای داشتن ماشین ظرفشویی ایرانی مجاب می‌کند، خدمات پس از فروش و دستیابی راحت‌تر به قطعات یدک ماشین ظرفشویی است.

اگر شما هم از این دسته افراد هستید، پیشنهاد می‌کنیم برای خرید ماشین ظرفشویی از برندهای ایرانی پاکشوما و اسنوا استفاده کنید، چرا که این دو برند از لحاظ ساخت بدنه و همچنین قطعات بسیار خوب هستند.

ماشین ظرفشویی ایرانی
پاکشوما و اسنوا از بهترین برندهای ایرانی ماشین ظرفشویی هستند

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا