×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

گرمایش و سرمایش

راهنمای خرید پمپ کولر آبی به زبان ساده

راهنمای خرید پمپ کولر آبی

پمپ کولر یکی از مهم‌ترین قطعات کولر آبی است که می‌تواند در خنک بودن باد بسیار تاثیرگذار باشد. چنانچه پمپ کولر آبی بدرستی کار نکند، کارکرد کولر مانند پنکه می‌شود. حتی در برخی مواقع به دلیل گرم شدن بیش از حد موجب سوختن موتور نیز می‌شود. در نتیجه باید مشکلات آن را به سرعت شناسایی و برای رفع آنها اقدامات لازم را انجام دهید. به دلیل قیمت کم و حساسیت این قطعه در مواقعی که مشکل پمپ جدی است پیشنهاد می‌شود به جای تعمیر پمپ کولر برای خرید پمپ جدید اقدام کنید. در نتیجه تصمیم گرفتیم در مطلب راهنمای خرید پمپ کولر آبی آچارباز همه نکاتی که شما را برای خرید بهترین پمپ آب کولر باید بدانید را آموزش دهیم.  چنانچه برای خرید یا نصب کردن پمپ کولر فرصت یا مهارت کافی را ندارید، می‌توانید در قسمت سرویس کولر آبی آچارباز سفارش‌تان را ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید. کارشناسان ما در اسرع وقت در محل شما حاضر شده و اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

تعویض پمپ کولر آبی در محل با آچارباز
تعمیر و سرویس کولر آبی خود را به تیم متخصص آچارباز بسپارید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
تعویض پمپ کولر آبی

چک لیست راهنمای خرید پمپ کولر آبی

در این قسمت ویژگی‌های مهمی که باید در زمان خرید پمپ کولر آبی به آنها دقت داشته باشید را به شما آموزش می‌دهیم. سپس چند مدل از بهترین پمپ‌های کولر آبی را به شما معرفی می‌کنیم.

مناسب بودن قدرت پمپ آب کولر

یکی از مهم‌ترین آیتم‌ها در راهنمای خرید پمپ کولر آبی، بالا بودن قدرت پمپ آب کولر است. هرچقدر قدرت پمپ بیشتر باشد، قدرت مکش آب و پاشیدن آن روی پوشال‌ها بیشتر خواهد بود. برای اینکه تشخیص دهید کدام پمپ قدرت بیشتری دارد باید به تعداد پره‌های آن دقت کنید. هرچقدر تعداد پره‌ها بیشتر باشد، قدرت پمپ بیشتر است.

مناسب بودن عایق کاری پمپ

یکی از دلایل خرابی و سوختن پمپ‌های کولر آبی، نفوذ آب به داخل پمپ است. اگر می‌خواهید پمپ آب شما هم به سرعت ایراد پیدا نکند و موتور آن نسوزد باید در زمان خرید پمپ کولر آبی دقت کنید که عایق‌کاری درستی در اطراف موتور پمپ وجود داشته باشد. در بسیاری از مدل‌های جدید، تولیدکنندگان کلاهکی مخصوص را روی پمپ قرار داده‌اند و این کلاهک با بدنه پمپ به صورت یکپارچه است تا موتور در یک عایق پلاستیکی امن قرار گیرد و امکان نفوذ آب به آن نباشد.

داشتن سنسور دما

وجود سنسور دما نیز یکی دیگر از مزیت‌های بسیار کاربردی برای پمپ آب کولر است که در زمان خرید می‌توانید به آن توجه داشته باشید. در بسیاری از مواقع با گرم شدن بیش از حد پمپ، سنسور دما اجازه کارکردن به آن را نمی‌دهد و برق را قطع می‌کند تا از سوختن و آسیب‌های بعدی جلوگیری کند.

خرید پمپ کولر آبی با قابلیت سنسور دما
پمپ آب کولر آبی دمنده یا الکتروژن اغلب دارای سنسور دما یا حرارتی هستند.
پیشنهاد مطالعه

کم بودن مصرف برق پمپ آب کولر

اکثر پمپ‌های کولر آبی مصرف برق کمی دارند و بیشتر آنها حتی مصرف برقشان به 16 وات هم نمی‌رسد. اما برخی از پمپ‌ها مصرف برق زیادی دارند و می‌توانند حتی تا 65 وات هم برق مصرف کنند. چنانچه مصرف کم برق یکی از دغدغه‌های شماست باید از بین ‌پمپ‌های موجود در بازار مدلی را انتخاب کنید که در دسته کم مصرف‌ها قرار دارد. حتی می‌توانید پمپ‌هایی که از نوع مکانیکی هستند را انتخاب و روی کولر خود نصب کنید تا هیچ مصرف برقی نداشته باشند.

قابلیت حذف رسوب و اجسام خارجی

در بسیاری از مواقع علت سوختن یا از کار افتادن پمپ آب کولر گرفتگی چپقی یا سبد زیر پمپ آب است که موجب نرسیدن آب به آن می‌شود. خوشبختانه امروزه قابلیت‌های جدیدی به پمپ آب کولر اضافه شده است که می‌توانند عمر پمپ را بالاتر ببرند؛ یکی از این ویژگی‌ها قابلیت حذف اجسام خارجی یا رسوب است.

مناسب بودن جنس بدنه و سیم پیچی پمپ آب کولر

جنس بدنه و سیم پیچی نیز یکی دیگر از فاکتورهای مهم در زمان خرید پمپ آب کولر است. هرچقدر جنس بدنه، پروانه و قطعات سازنده آن بهتر باشد، میزان مقاومت پمپ در برابر آب بیشتر شده و کمتر آب به آن نفوذ می‌کند. برای مثال اگر جنس پره‌های پمپ پلاستیکی باشد بعد از مدتی دچار خوردگی شده یا شکل آن عوض می‌شود و همین عامل می‌تواند منجر به از کار افتادن پمپ شود.

سیم پیچی پمپ آب نیز باید از جنس مسی باشد تا هم برق را بهتر به پمپ انتقال داده و هم کمتر داغ شود. در غیر اینصورت ممکن است پمپ بسوزد یا در حین کار صدای زیادی تولید کند.

خرید پمپ کولر آبی با بهترین جنس
بهتر است جنس بدنه و قطعات پمپ استیل ضد زنگ باشد اما این جنس قیمت بالاتری نسبت به نمونه‌های پلاستیکی دارد.
پیشنهاد مطالعه

انتخاب از بین بهترین برندهای تولیدکننده پمپ آب کولر

برندهای مختلفی در زمینه تولید پمپ آب کولر فعالیت دارند. در این بین برندهایی که قدمت زیادی داشته و محصولات آنها همواره مورد تایید تعمیرکاران مختلف بوده، عبارتند از:

  • الکتروژن
  • موتوژن
  • نوستوپ
  • پاکشوما
  • سوبو
  • شیراز صنعت
  • جوی واتر
  • آژمان
  • دمنده
  • پارس
پیشنهاد مطالعه

راهنمای خرید پمپ کولر آبی؛ معرفی چند مدل از بهترین پمپ آب‌های کولر

پمپ کولر آبی در انواع مختلف در بازار وجود دارد. در ادامه جدولی از بهترین مدل‌های پمپ آب کولر آبی را فراهم کرده‌ایم که به کمک آنها بتوانید دقیق‌تر تصمیم بگیرید.

مدل پمپ کولر آبیوزنتوان مصرفیسرعت گردشجریانتعداد فازسایر ویژگی‌ها
موتوژن1 کیلوگرم48 وات2250 دور بر دقیقه0.32 آمپرتک فاز– 
الکتروژن البرز A110 کیلوگرم200 وات2400 دور بر دقیقه0.35 آمپرتک فازسیم پیچ مسی
شفت استیل
بدنه استیل
تعداد پره‌های پروانه = 5 عدد
شیراز صنعت مدل MRT-211 کیلوگرم2800 دور بر دقیقهتک فازدارای عملکرد بی‌صدا
ضد آب
جنس بدنه استیل

در این مطلب سعی کردیم تمام آنچیزی که باید درباره راهنمای خرید پمپ آب کولر بدانید را به زبان ساده به شما آموزش دهیم. در صورتی که پس از خرید برای نصب یا تعمیر پمپ آب کولر نیاز به تعمیرکار دارید؛ می‌توانید در قسمت سرویس کولر آبی آچارباز سفارش‌تان را ثبت کنید تا کارشناسان ما مسئله را ظرف کمترین زمان ممکن با هزینه‌ای منصفانه انجام دهند.

تعویض پمپ کولر آبی در محل با آچارباز
تعمیر و سرویس کولر آبی خود را به تیم متخصص آچارباز بسپارید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
تعویض پمپ کولر آبی

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا