×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی خانگی

چرا آب از اتو نشت می کند؟

علت نشت آب از اتو

بی‌شک این اتفاق را تجربه کرده‌اید که هنگام اتو زدن لباس یا برخی پارچه‌ها، آب از محفظه اتو چکه می‌کند. اما بدون این که دلیل آن را بدانید به ادامه کار می‌پردازید. نکته قابل ذکر در این جا این است که در بسیاری از مواقع چکه کردن آب امری طبیعی است و ممکن است به کارکرد طولانی مدت اتو و استهلاک آن مرتبط باشد. در غیر این صورت و به طور کلی در صورت نشتی هر چه بیشتر اتو، این رخداد ممکن است به موارد دیگر مرتبط بوده و اتفاقی عادی نباشد. در این صورت باید برای تعمیر اتو اقدام کنید. در این مقاله از آچارباز قصد داریم درباره همین مسئله به ذکر توضیحاتی بپردازیم و علت نشت آب از اتو را بررسی کنیم.

پر بودن بیش از حد مخزن

شاید بتوان ادعا کرد که مهم‌ و رایج‌ترین دلیل نشت آب از اتو، پر بودن بیش از حد مخزن آن است. هنگام ریختن آب در داخل مخزن اتو باید به نکات زیر دقت کرد:

  • بسته به نوع اتو حجم مخزن آن متغیر است. پس همه اتوها حجم یکسانی برای مخزن خود تعبیه نکرده‌اند.
  • مخزن اتو دارای درجه‌بندی مشخصی است تا کار شما برای ریختن آب در داخل آن آسان شود.
  • دقت کنید حجم آب کمی بیش از نصف حجم مخزن باشد.
  • اگر قصد دارید تنها یک لباس یا پارچه‌ای با متراژ نه چندان بلند را اتو کنید، سعی کنید حجم مصرفی بیشتر از یک لباس و کمتر از دو لباس را برای آن در نظر بگیرید.
  • در صورتی که قصد دارید پس از اتو کردن حداقل چند روز بعد دوباره از آن استفاده کنید آب درون مخزن را خالی کنید.

تنظیم آب به منظور جلوگیری از نشت آب از اتو به عوامل مختلفی بستگی دارد و ممکن است با رعایت نکردن تنها یکی از موارد فوق چکه کردن آب از محفظه اتو اتفاق بیفتد. 

برای تعمیر اتو از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

پایین بودن درجه حرارت اتو

یکی دیگر از عوامل رایج در نشت آب از اتو پایین بودن درجه حرارت آن است که بسیاری از افراد به آن دقت نمی‌کنند. پایین بودن درجه حرارت اتو به نوبه خود می‌تواند در کار اتو اختلال ایجاد کند. این مورد از یک طرف آب مورد نیاز درون مخزن را به طور کامل بخار نکرده و از طرفی دیگر ظاهری یک دست و صاف به لباس یا پارچه مورد نظر نمی‌بخشد. درجه حرارت زیاد هم ممکن است باعث آسیب به اتو شده و با استفاده مداوم از دستگاه در ادامه مشکل نشتی آب را برای آن ایجاد کند.

بخار آب مخزن اتو
عدم هماهنگی میزان آب بخار شده و آب درون مخزن، یکی از دلایل نشت آب از اتو به شمار می‌رود.

تنظیم نبودن ترموستات

دمای اتوی خود را درست تنظیم کرده‌اید، اما همچنان آب از اتو چکه می‌کند؟ اشکال کار از شما نیست! در برخی مواقع اتو با مشکلات فنی مواجه می‌شود و دیگر کاری از دست شما برای جلوگیری از نشتی آن بر نمی‌آید.

اگر اتوی خود را در دمایی مشخص تنظیم کرده‌اید، اما مشاهده می‌کنید که آب بخار شده کمتر یا بیشتر از حد انتظار است به احتمال قوی دستگاه شما با مشکل تنظیم نبودن ترموستات روبرو است. در بسیاری از اتوها به ویژه اتوهای قدیمی ممکن است ترموستات پس از سال‌ها استفاده آسیب ببیند. همچنین این خرابی می‌تواند ناشی از استفاده طولانی مدت و مداوم از اتو یا همانطور که در بالاتر ذکر شد، تنظیم دمای دستگاه روی درجه‌های بالا، باشد. شایان ذکر است برای بررسی خرابی یا تنظیم نبودن ترموستات از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • درجه حرارت اتو را چک کنید و روی مناسب‌ترین وضعیت قرار دهید.
  • اگر متوجه نشت آب از اتو شدید یا احساس کردید آب به سرعت بخار می‌شود، دما را تغییر دهید و مجدد وضعیت را بررسی کنید.
  • در صورت عدم تغییر در بخار شدن آب به احتمال زیاد تنظیمات ترموستات اتو به هم ریخته است.

آسیب‌های فیزیکی به بدنه دستگاه هم ممکن است در نشت آب از اتو، تاثیر بگذارد.

عدم دقت در بستن دریچه مخزن

در برخی مواقع باز و بسته کردن بیش از اندازه دریچه و در نتیجه عدم دقت در بستن دریچه مخزن باعث ریختن آب روی لباس شده و درنتیجه گمانه‌زنی مبنی بر نشت آب از اتو را در ذهن شما ایجاد می‌کند. رعایت نکات زیر در ارتباط با باز و بستن دریچه مخزن کمک بزرگی به شما خواهد کرد:

  • از باز و بسته کردن مکرر دریچه مخزن تا حد ممکن خودداری کنید.
  • هر بار که دریچه را می‌بندید از چفت شدن و در اصل بسته شدن آن به طور کامل اطمینان حاصل کنید.
عدم دقت در بستن دریچه مخزن اتو
هنگام پر کردن آب مخزن اتو دقت کنید آب به اطراف نریزد.
  • اگر بخشی از بدنه مخزن آسیب دیده تا قبل از ترمیم کامل آن از اتو استفاده نکنید.
  • اگر حین پر کردن مخزن آب به خارج از آن یعنی اطراف مخزن ریخت با دستمال آن را پاک کنید.

پیشنهاد مطالعه

آسیب‌های فیزیکی به بدنه

ضربه خوردن به دستگاه‌های الکترونیکی در بیشتر اوقات باعث وارد شدن آسیب به آن‌ها می‌شود. آسیب‌های فیزیکی به بدنه دستگاه هم ممکن است در نشت آب از اتو، تاثیر بگذارد. به عنوان مثال در صورت آسیب دیدن ترموستات تنظیم دمای آن دچار مشکل خواهد شد. پس از وارد کردن هرگونه ضربه به اتو، خودداری کنید و هنگام حمل آن مراقب باشید اتو از دستتان نیفتد.

جرم‌های زیاد و پر شدن سوراخ‌های اتو

در صورتی که مدت زیادی است که از اتو استفاده می‌کنید. وجود جرم‌هایی در اطراف و داخل سوراخ‌های کف اتو را حس کرده‌اید. این جرم‌ها که در اثر حرارت بالا و بخار آب موجود در مخزن ایجاد می‌شود یکی از عوامل ایجاد کننده نشت آب از اتو هستند.

  • به منظور جلوگیری از نشت بیشتر آب و از بین بردن جرم‌ها بهتر است از ترکیب آب و سرکه استفاده کنید.

نشت آب از اتو همانطور که در این مقاله بیان شد می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. اما چنانچه با موارد مطرح شده قادر به عیب‌یابی و تعمیر اتوی خود نبودید، می‌توانید از همکاران ما در مرکز تعمیر اتو آچارباز کمک بگیرید.

تعمیر اتو با آچارباز
خدمت تعمیر اتو در محل آچارباز، شامل سرویس، عیب‌یابی و تعمیر اتو بخار و اتو پرسی است که توسط تعمیرکار سیار آنلاین انجام می‌شود. اتوی شما را از هر برندی که باشد، در هر زمانی که شما بخواهید تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر اتو

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا