×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین لباسشویی

علت ماندن آب در جاپودری + راهکار حل مسئله

ماندن آب در جاپودری

تمام وسایلی که از آنها استفاده می‌کنید به مرور زمان با مشکل مواجه می‌شوند؛ بنابراین ماشین لباسشویی نیز از این قضیه مستثنی نیست. اگر کشوی مواد شوینده لباسشویی شما پر از آب می‌شود و در پایان چرخه شستشو همچنان آب در آن باقی می‌ماند مشکلی در لباسشویی به وجود آمده که نیاز به عیب یابی دارد. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با دلایل این اتفاق و ترفندهای رفع آن آشنا شوید. چنانچه مشکل با راهنمایی‌های انجام شده برطرف نشد باید تعمیرکار از نزدیک دستگاه را بررسی کنید. برای حضور تعمیرکار در محل می‌توانید با شماره 02154591616 تماس بگیرید یا در قسمت تعمیر لباسشویی سفارش‌تان را ثبت کنید. در اسرع وقت کارشناس در محل شما حاضر شده و مشکل را برطرف می‌کند.

آیا ماندن آب در جاپودری ایراد دارد؟

شاید گمان کنید ماندن آب در جاپودری ایرادی ندارد؛ اما از آنجایی که این مشکل می‌تواند منجر به بروز خسارت جدی در دستگاه شما شود، اگر زود به داد آن نرسید، ممکن است لباسشویی از کار بیافتد. تمیز نشدن لباس‌ها و بوی بد در ماشین لباسشویی از جمله مشکلاتی هستند که در اثر باقی ماندن آب در جاپودری به وجود می‌آورد.

7 علت ماندن آب در جاپودری

در ادامه به مهم‌ترین دلایلی که موجب ماندن آب در جاپودری می‌شود، اشاره می‌کنیم و به شما راهکارهای ساده برای رفع مشکل را آموزش می‌دهیم.

1. مسدود شدن لوله جا پودری

مواد شوینده و آب از قسمت جا پودری با استفاده از لوله‌ای که در قسمت پشتی جا پودری تعبیه شده وارد محفظه لباسشویی می‌شوند. اگر این لوله نتواند آب و مواد شوینده را به‌درستی منتقل کند، به احتمال زیاد، آب در کشو مانده و درست تخلیه نمی‌شود.

راه حل:

لوله متصل به جا پودری را بررسی کنید؛ زیرا خراب بودن این قسمت می‌تواند کل عملکرد شستشو را مختلف کند و منجر به ایجاد لک و بوی نامطبوی روی لباس‌های شما شود.

مهم‌ترین علت خرابی این قسمت لباسشویی انسداد لوله توسط مواد شوینده یا نرم کننده‌ای است که به مرور زمان منجر به بروز رسوب می‌شوند و از جریان آب جلوگیری می‌کنند. برای حل این مشکل می‌توانید لوله‌ها را هر چندوقت یک‌بار تمیز کنید، برای شستشو می‌توانید به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی مراجعه کنید و با روش صحیح تمیز کردن آشنا شوید. ساده‌ترین راه برای تمیز کردن لوله‌ها، بیرون آوردن کامل کشو جا پودری، از ماشین است. برای تمیز کردن لوله پشت جا پودری بدین صورت عمل کنید:

  • کشو را از دستگاه بیرون بیاورید.
  • لوله را به منظور عدم وجود ترک و شکستگی بررسی کنید.
  • از آب داغ، صابون، اسفنج یا برس شستشو برای شستشو استفاده کنید.

2. خراب بودن سیفون

مشکل دیگری که می‌تواند باعث ماندن آب در جاپودری شود؛ خرابی، شکستن یا مفقود شدن درپوش سیفون مخزن مواد شوینده است. شما می‌توانید درپوش سیفون را بررسی کنید؛ درصورتی‌که درپوش وجود نداشت، درپوش یا کلاهک را تعمیر یا تعویض کنید و مطمئن شوید که فرآیند سیفون دوباره به خوبی اجرا می‌شود. تعویض درپوش فرآیند ساده‌ای است و با خرید مجدد آن می‌توانید قطعه را جایگزین کنید. اما اگر مطمئن نیستید که این کار را به‌درستی انجام می‌دهید بهتر است از افراد متخصص کمک بگیرید.  

3. استفاده نامتناسب از پودر لباسشویی

با استفاده از یک پیمانه مناسب، میزان مشخصی پودر داخل جاپودری بریزید. اگر میزان پودری که داخل لباسشویی می‌ریزید بیشتر از حد ممکن باشد؛ باعث ایجاد رسوب می‌شود. این عامل نیز باعث نگه داشتن آب در جا پودری، گرفتگی لوله و … می‌شود.

شاید گمان کنید ماندن آب در جاپودری ایرادی ندارد؛ اما از آنجایی که این مشکل می‌تواند منجر به بروز خسارت جدی در دستگاه شما شود، اگر زود به داد آن نرسید لباسشویی شما از کار می‌افتد.

ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی
برای اینکه با مشکل حل نشدن پودر و زیاد بودن پودر مواجه نشوید؛ باید از قالب به خصوصی برای اندازه‌گیری استفاده کنید.
پیشنهاد مطالعه

4. کثیفی فیلتر لباسشویی

اگر فیلتر کثیف باشد آب در جا پودری پس از پایان کار ماشین، باقی می‌ماند. برای آنکه جلوی این اتفاق را بگیرید هر چند وقت یک‌بار فیلتر را تمیز کنید. فیلتر‌ها بعد از مدتی خراب می‌شوند؛ بنابراین باید در فاصله زمانی مشخص آنها را تعویض کنید، به همین دلیل سرویس دوره‌ای لباسشویی برای جلوگیری از این مشکلات اهمیت زیادی دارد.

5. انتخاب برنامه نامتناسب با جنس لباس‌ها

اگر برنامه مناسب شستشو را انتخاب نکنید، ممکن است آب در جاپودری باقی بماند، به همین دلیل انتخاب برنامه مناسب با جنس لباس، می‌تواند جلوی این کار را بگیرد.

6. عدم توجه به ظرفیت لباسشویی

پیش از قرار دادن لباس‌ها در لباسشویی، باید ظرفیت لباسشویی را بررسی کنید. از آنجایی که لباس‌ها بعد از خیس شدن وزنشان بیشتر می‌شود، بهتر است کمتر از ظرفیت در نظر گرفته شده لباس‌ها را در لباسشویی قرار دهید.

7. آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

دلایل مختلفی وجود دارد که مانع از آبگیری ماشین لباسشویی می‌شود. ایراد در صافی و شلنگ آب، خرابی شیر برقی، خرابی سوئیچ تنظیم فشار، مشکل در برد الکتریکی، کاهش فشار آب ورودی به لباسشویی و سوختن برد می‌تواند از دلایل پر نشدن مخزن لباسشویی هستند.

ماندن آب در جاپودری لباسشویی
اگر می‌خواهید مانع ماندن آب در جاپودری شوید بهتر است به ظرفیت دستگاه توجه کنید و لباس‌هایتان را مقداری کمتر از ظرفیت در دستگاه قرار دهید.

چرا ماندن آب در جاپودری به ماشین آسیب می‌رساند؟

ماندن آب در جاپودری موجب بسته شدن هوای خروجی می‌شود. رطوبت برای مدت زیادی در ماشین مانده و باعث فرسایش قطعات مکانیکی و الکتریکی دستگاه می‌شود. از طرفی، ماندن آب در جاپودری موجب به وجود آمدن کپک و قارچ می‌شود. بررسی جا پودری و مخزن لباسشویی بعد از هربار شستشو می‌تواند تا حدودی از بروز این مشکل جلوگیری کند.

در این مطلب سعی کردیم تمام دلایل و راهکارهای برطرف کردن مشکل ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی را به شما آموزش دهیم. اگر گزینه‌های موجود در این لیست را امتحان کرده‌اید و جاپودری لباسشویی شما در پایان چرخه شستشو همچنان پر از آب است، بهتر است با افراد متخصص مشورت کنید تا بررسی دستگاه شما با دقت بیشتری انجام شود. اگر خودتان نتوانستید مشکل ماندن آب در جاپودری را برطرف کنید در قسمت تعمیر لباسشویی سفارش‌تان را ثبت یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

تعمیر لباسشویی در محل با آچارباز
آچارباز با راه‌اندازی سامانه آنلاین اعزام تعمیرکار به محل، مشکلات شما را حل خواهند کرد. ماشین لباسشویی شما از هر نوعی و با هر برندی که باشد، متخصصان آچارباز قادر به تعمیر آن هستند. شما می‌توانید از هم اکنون درخواست خود را در اپلیکیشن یا سایت ثبت کنید:
تعمیر لباسشویی

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا