×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

دوربین مداربسته

لزوم و مزایای استفاده از دوربین مدار بسته

استفاده از دوربین مدار بسته

امروزه جرم و جنایت و دزدی وارد سطح جدیدی از سرعت شده است که همین امر وحشت زیادی را در بین مردم سرتاسر دنیا ایجاد می‌کند. یکی از بهترین روش‌های حل این مشکل، استفاده از سیستم‌های امنیتی در اطراف اموال و املاک خود است. هم اکنون انواع مختلفی از سیستم‌های امنیتی در بازار موجود هستند.

هر کدام از این سیستم‌های امنیتی دارای کارایی خاص خود بوده و برای کاربردی خاص مناسب هستند. بنابراین، بسته به نیاز شما (برای تامین امنیت محل کار، اموال و یا منزل) باید سیستم امنیتی مناسب خود را انتخاب کنید. دوربین‌های مدار بسته دارای حالت‌های مختلفی مثل دوربین‌های ضبط ویدیو بدون صدا، ضبط همزمان ویدئو و صدا، دوربین‌های مخفی و غیره هستند. علاوه بر این، این دوربین‌ها از نظر قیمت هم گستره‌ی وسیعی دارند. در ادامه با مروری بر لزوم و مزایای استفاده از دوربین مدار بسته با ما همراه باشید.

چرا باید از دوربین مدار بسته استفاده کرد؟

استفاده از یک سیستم دوربین مدار بسته در حفظ امنیت اموال و دارایی‌های ما بسیار ضرورت دارد. از طریق دوربین مدار بسته، ما قادر به بررسی فعالیت‌های جاری در ملک خود و همچنین اتفاقاتی که در گذشته افتاده است هستیم.

در محیط کار، استفاده از دوربین مدار بسته باعث می‌شود تا بتوان به طور دائم فعالیت کارمندان و طرز رفتار و عملکرد آن‌ها را مشاهده کرد. استفاده از سیستم امنیتی در منزل هم بسیار مهم است.

فرض کنید از سر کار به خانه بازگشته‌اید و می‌خواهید چک کنید که آیا در ساعت‌های گذشته کسی وارد منزل شما شده است یا نه. بنابراین تنها راه حل شما، استفاده از دوربین مدار بسته است. با این کار، اگر هرگونه حادثه بدی در ملک شما اتفاق افتاده باشد، قادر به شناسایی مجرمان احتمالی خواهید بود.

به غیر از این، حتما تا به حال کلیپ‌های ضبط شده‌ی کوتاهی از دوربین‌های مدار بسته‌ی بانک‌ها یا دیگر ارگان‌ها را در تلویزیون یا شبکه‌های اجتماعی دیده‌اید؛ به عنوان مثال مجرمانی که بدون اطلاع از وجود یک دوربین مدار بسته‌ی مخفی در حال دزدی یا انجام جنایت در مکانی خاص هستند.

همچنین اگر از یک پرستار بچه برای نگهداری کودک خود استفاده می‌کنید، شما می‌توانید با استفاده از دوربین مدار بسته، به طور دائم از نحوه رفتار او با فرزند دلبندتان مطلع شوید.

لزوم استفاده از دوربین مدار بسته
دوربین مدار بسته در منزل و محل کار استفاده های بسیاری دارد

یکی دیگر از موارد لزوم استفاده از دوربین مدار بسته، توانایی این دوربین‌ها در کشف جرم و شناسایی مجرمان است. شما می‌توانید چهره‌ی دزدان احتمالی را با استفاده از این دوربین‌ها مشخص کرده و از فیلم‌های ضبط شده استفاده کنید.

امروزه بیشترین استفاده از دوربین های مدار بسته و سیستم های امنیتی توسط پلیس‌ها و کاراگاهان صورت می‌پذیرد. این دوربین‌ها در طول تاریخ در به نتیجه رسیدن پرونده‌های زیادی کمک کرده‌اند. گاهی اوقات حتی صدای ضبط شده توسط دوربین‌ها مهم‌تر از ویدیوهای ضبط شده است. در واقع ضبط صدا یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سیستم‌های امنیتی است که می‌تواند به پلیس نشانه‌ای از رفتار و طرز فکر افراد را ارائه دهد.

پیشنهاد مطالعه

ضرورت سیستم های دوربین امنیتی برای منازل

خانه‌ی هر شخص، منطقه امن اوست؛ و تقریبا همه مردم در منزل خود احساس امنیت و آرامش دارند. اگر یک دزد وارد منزل ما شود، آسیب او منحصر به اشیایی که می‌دزد نمی شود، بلکه پس از آن ما احساس ناامنی و ناراحتی در منزل خود خواهیم داشت.

نصب 2 یا 4 دوربین امنیتی در اطراف منزل باعث می‌شود تا احتمالا دزدها قبل از دستبرد زدن به منزل شما، از کار خود پشیمان شوند! سیستم های نظارتی و امنیتی امروزی که در منازل خود نصب می‌کنید معمولا قابل کنترل با تلفن همراه از راه دور هستند و شما در هر نقطه ای از دنیا، می‌توانید توسط آیفون، اسمارت فون اندرویدی یا یک تبلت، منزل خود را کنترل کنید.

ضرورت سیستم های امنیتی برای محل کار

اگر شما بیزینس خودتان را دارید، بنابراین باید از تمامی پارامترهای کنترل موفق کسب و کارتان اطلاع داشته باشید. مثلا شما باید از زمان ورود و خروج و نحوه‌ی کار کردن کارمندان خود اطمینان داشته باشید تا بتوانید بالاترین بازدهی را از کسب و کار خود دریافت کنید. ضمنا، باید از دزدی افراد مشتری نما و کم کاری کارمندان جلوگیری به عمل آید تا مشتریان واقعی شما بالاترین سطح اطمینان و امنیت خاطر را نسبت به بیزینس شما داشته باشند. بنابراین برای دستیابی به این منظور، معمولا از سیستم دوربین های امنیتی و مدار بسته در محل کار استفاده می‌شود.

 

نصب و راه‌اندازی دوربین مداربسته در آچارباز
آچارباز سامانه اعزام تعمیرکار حرفه ای و متخصص به محل در حوزه تجهیزات الکترونیکی است که در زمینه نصب تجهیزاتی چون دوربین مداربسته و راه اندازی آنها نیز آماده ارائه خدمات به مشتریان خود است. همین حالا درخواست خود را ثبت کنید:
درخواست نصب دروبین مداربسته

 

فواید استفاده از دوربین مدار بسته

استفاده از دوربین مدار بسته یکی از به صرفه‌ترین روش‌های حفظ امنیت در منزل و محل کار است. حال در ادامه چندین مورد از مزایای استفاده از دوربین مدار بسته برای منزل و محل کار را برای شما بیان خواهیم کرد.

  1. کاهش خطر و هزینه

سیستم‌های امنیتی مدار بسته، از روزی که وارد محیط های کاری مختلف شده‌اند، کارایی و ضرورت خود را ثابت کرده‌اند. مشاهده‌ی کامل محیط کار یا منزل، آن هم به طور زنده باعث می‌شود تا از بسیاری از اتفاقات ناگوار و پر هزینه مثل شروع یک آتش سوزی، وقوع یک جرم و جنایت، دزدی و غیره جلوگیری به عمل آید.

  1. آسایش خیال

لزوم و مزایای استفاده از دوربین مدار بسته در کاهش خطرهای احتمالی خلاصه نمی شود، بلکه استفاده از یک دوربین مدار بسته در منزل، حداقل می‌تواند خیال شما را در زمان هایی که در منزل حضور ندارید، از بابت دزدی و آسیب تا حد زیادی راحت کند. علاوه بر این اگر منزل یا اموال خود را بیمه کرده باشید، با استفاده از دوربین مدار بسته بهتر می‌توانید حق بیمه خود را پس از یک دزدی دریافت کنید. اگر منزل شما مورد دستبرد قرار بگیرد، نیاز به ارائه شواهد برای دریافت حق بیمه خود خواهید داشت. شواهدی که دوربین های مدار بسته برای شما جمع می‌کنند، می‌توانند مدرکی خوب برای ارائه به شرکت بیمه طرف قرارداد شما باشند.

مزیت استفاده از دوربین مدار بسته
استفاده از دوربین مدار بسته فواید بسیار زیادی دارد
  1. به صرفه بودن

استفاده از دوربین مدار بسته یکی از به صرفه‌ترین روش‌های حفظ امنیت اموال است. پس از نصب دوربین و تحمل هزینه های اولیه، شما امنیت بسیار بالایی را برای اموال خود به ارمغان می‌آورید و در نتیجه به احتمال بالا هزینه‌های ثانویه ناشی از دزدی و خرابکاری و غیره را تقبل نخواهید کرد. ضمن اینکه معمولا هزینه نگهداری از سیستم‌های امنیتی و نظارتی چندان بالا نیست. در واقع با نگهداری درست از سیستم دوربین مدار بسته می‌توانید از کارکرد درست آن تا سال های سال اطمینان داشته باشید.

  1. کشف جرم و جلوگیری از آن

مجرمان معمولا ساختمان‌هایی که بدون سیستم امنیتی هستند را مورد هدف قرار می‌دهند. نصب دوربین مدار بسته بر در ورودی یک ساختمان می‌تواند تا حد زیادی آن مکان را از دستبرد و آسیب احتمالی مجرمان محفوظ بدارد. همچنین با وجود یک دوربین مدار بسته حتی اگر مجرمی اقدام به جنایت کند، کارکنان یا افراد داخل ساختمان می‌توانند به موقع از خطر آگاه شده و اقدامات لازم برای حفظ جان و اموال خود را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهند.

  1. پوشش کامل

دوربین‌های مدار بسته معمولا طوری نصب می‌شوند که پوشش 100 درصدی از یک منطقه را برای شما فراهم کنند. در واقع، چندین دوربین به طور همزمان طوری نصب می‌شوند که هیچ نقطه کوری را در منطقه باقی نگذارند. علاوه بر این، جهت دید دوربین ها باید به گونه‌ای باشد که از سوژه‌های با ارزش به طور کامل محافظت شود. نظارت و دیده بانی کامل از منطقه مورد نظر می‌تواند خطاهای انسانی را به طور چشمگیری کاهش دهد. دسترسی آسان به ویدیوهای ضبط شده از صحنه وقوع جرم هم می‌تواند شما را در گرفتن حق خود در نزد قاضی کمک کند.

  1. کارمندان خود را صادق نگه دارید!

همان طور که گفتیم، نصب دوربین مدار بسته در خارج ساختمان، محل کار شما را تا حد زیادی از شر دزدان و مجرمان رها می‌کند. اما نصب دوربین در داخل ساختمان محل کار، علاوه بر مزایایی که ذکر شد یک مزیت بزرگ دیگر را هم دارد: کارمندان شما با علم بر اینکه توسط دوربین نظارت می‌شوند، کار خود را به طور صادقانه انجام خواهند داد. همچنین اگر اتفاق بدی در بین کارمندان رخ دهد، شما می‌توانید با استفاده از ویدیوهای دوربین تصمیم درست و عادلانه ای را اتخاذ کنید تا اعتماد کارکنان به شما از بین نرود.

  1. تشویق به رفتارهای خوب

دوربین‌های مدار بسته می‌توانند باعث ایجاد نظم و دیسیپلین بین کارمندان و مشتریان محل کار شما شوند. دوربین های مدار بسته کارمندان و مشتریان شما را تشویق می‌کنند تا بهترین رفتار خود را در محل کار نشان دهند. به غیر از این، وجود دوربین مدار بسته در یک مکان بیزینسی به مشتریان حس اعتماد و امنیت را القا می‌کند. زیرا آن‌ها می‌دانند که در امنیت هستند و به همین دلیل با اعتماد به نفس بالا به همکاری با شما ادامه می‌دهند.

  1. جلوگیری از بروز حوادث امنیتی

دوربین‌های مدار بسته را می‌توان در پرخطرترین مناطق یک ساختمان نصب کرد. این نقاط پرخطر می‌توانند نقاطی باشند که امکان وقوع آتش سوزی در آن‌ها بالاست و یا امکان بروز حوادث این چنینی در آن ها وجود دارد. بنابراین نصب صحیح دوربین‌ها در نقاط پرخطر می‌تواند شروع یک حادثه را به سرعت مشخص کرده تا از بروز آسیب های جدی تر جلوگیری به عمل آید.

  1. کمک به اجرای قانون

ویدیوها یا صحنه‌های ضبط شده از وقوع جرم می‌توانند برای دستگیری مجرمان بسیار سودمند باشند. یک عکس یا یک سابقه ویدئویی از مظنون می‌تواند تفاوت بزرگی در ارتباط با دستگیری فرد و وقوع جرایم خطرناک در خیابان ها ایجاد کند.

  1. رصد کردن ترافیک و فضاهای عمومی

و اما آخرین مورد از لزوم و مزایای استفاده از دوربین مدار بسته، رصد کردن فضاهای شلوغی مثل صف مترو و یا ترافیک خودروهای درون خیابان است. با این کار می‌توان چهره افراد سودجو و قانون شکن را در فضاهای عمومی تشخیص داد. در یک ترافیک سنگین هم می‌توان عوامل ترافیک زا را رصد کرد و از تصادف‌های بین اتومبیل‌ها اطلاع یافت.

برای دریافت خدمات نصب و راه‌اندازی دوربین مداربسته می توانید با ثبت کردن درخواست خود در سایت آچارباز، با کارشناسان خبره  نصب دوربین مداربسته صحبت کرده و شماوره دریافت کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

    1. باسلام
      نوراندوخت عزیز، این محتوا توسط تیم محتوای آچارباز تهیه و تولید شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا