×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

پرشر سوئیچ هوای پکیج چیست و چه وظیفه ای دارد؟

وظیفه پرشر سوییچ هوا در پکیج

آیا تا به حال نام پرشر سوئیچ هوای پکیج، به گوش‌تان خورده است؟ آیا می‌دانید عدم وجود این قطعه در پکیج، می‌تواند خطرات زیادی را برای مصرف کنندگان بدنبال داشته باشد؟ در واقع بهتر است از این قطعه به عنوان سپر ایمنی پکیج یاد کنیم. پرشر سوئیچ هوا، یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین قطعات پکیج است که با کنترل و هدایت کردن محصولات حاصل از احتراق، سلامت و ایمنی پکیج را تضمین می‌کند. ایجاد نقص در کار این قطعه، باعث بوجود آمدن اختلال در عملکرد کل پکیج می‌شود. به شما توصیه می‌کنیم اگر متوجه کوچک ترین نقص یا اختلال در کار این قطعه شدید، از یک تعمیرکار خبره و ماهر جهت رفع ایراد پیش آمده کمک بگیرید، زیرا بی‌توجهی به این مسئله علاوه بر خطر ساز بودن، می‌تواند تعمیر پکیج دیواری را در پی داشته باشد. در ادامه‌ی این مقاله همراه آچارباز باشید.

پرشر سوئیچ هوای پکیج یا پرشر سوئیچ فن چیست و چه وظیفه ای دارد؟

برای درک بهتر موضوع، قبل از این که به سراغ اصل مطلب برویم بهتر است با  پرشر سوییچ و وظیفه‌ی آن آشنا شویم. پرشر سوئیچ یک قطعه‌ی مکانیکی است، که وظیفه‌ی کنترل محصولات احتراق پکیج را بر عهده دارد. این قطعه رابطه‌ی مستقیمی با فن داشته و در واقع کنترل عملکرد فن، بر عهده‌ی پرشر سوییچ هوا است.

پرشر سوییچ هوا
پرشر سوییچ هوا از اصلی‌ترین قطعات پکیج دیواری محسوب می‌شود، که وظیفه‌ی کنترل عملکرد فن را بر عهده دارد.

شاید از خودتان بپرسید این قطعه چگونه می‌تواند عملکرد فن را کنترل کند؟ در کل، اصلی‌ترین وظیفه‌ی پرشر سوئیچ، اطمینان از خاموش بودن فن است. این قطعه خود نیز توسط برد کنترل می‌شود. زمانی که فن روشن شود، مدار پرشر سوئیچ توسط برد بسته می‌شود و زمانی که فن خاموش شود مدار پرشر سوییچ توسط برد باز می‌شود.

برای تعمیر پکیج از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

نحوه تست پرشر هوای پکیج دیواری

اگر متوجه اختلال در عملکرد پرشر سوئیچ هوا شدید، با چند راهکار ساده که در زیر به معرفی آنها می‌پردازیم، می‌توانید خیلی سریع این قطعه را تست کنید و به ایراد و اختلال پیش آمده پی‌ببرید.

برای اطمینان از معیوب بودن پرشر سوئیچ هوا، ترفند زیر را انجام دهید:

  • در حالی که فن پکیج روشن است، لوله آنتی کندانس را از فن جدا کنید.
  • اگر جرقه زن (قطعه‌ای که وظیفه‌ی تخلیه الکتریسیته را توسط برد برعهده دارد) وارد عمل شد، بدانید که پرشر سوییچ هوا سالم است.
  • اما اگر با جدا کردن لوله آنتی کندانس، فن جرقه زن، هیچ عکس عملی از خود نشان نداد، یعنی پرشر سوییچ هوا معیوب شده است؛ که در این صورت باید تعمیر یا تعویض شود.

تست پرشر سوییچ حین کار کردن

وقتی که فن خاموش باشد با استفاده از اهم متر باز بودن پرشر سوئیچ هوا و وقتی که فن روشن باشد با استفاده از اهم متر بسته بودن، آن را تست و کنترل کنید.

تست قطعه پرشر سوئیچ هوا

  • برای تست خود قطعه پرشر سوئیچ هوا پکیج، قبل از هرکاری باید سوکت‌هایی که به این قطعه متصل است را از آن جدا کنید.
  • پس از جدا کردن سوکت‌ها، پکیج را restart (راه اندازی دوباره) کنید.
  • منتظر بمانید تا فن پکیج روشن شود.
  • زمانی که فن پکیج روشن شد، سوکت‌هایی را که از پرشر سوئیچ جدا کرده بودید به هم متصل کنید.
  • پس از آنکه فن خاموش شد، آنها را از هم جدا کنید. (بهتر است این کار را 1 الی 2 بار  تکرار کنید.)
  • اگر برای روشن شدن پکیج، جرقه زن وارد عمل شد، مشخص می‌شود که ایراد از قطعه پرشر سوییچ هوا است که باید تعمیر و در صورت نیاز تعویض شود.
پیشنهاد مطالعه

علائم خرابی پرشر سوئیچ هوا پکیج

  • روشن نشدن فن: برد، قبل از اینکه شروع بکار کند پرشر سوییچ هوا را چک می‌کند، اگر برد از سالم بودن پرشر سوییچ هوا مطمئن شود، اجازه‌ی روشن شدن به فن را می‌دهد.
عملکرد فن در پکیج
تامین هوای مورد نیاز جهت عمل احتراق و همچنین تخلیه‌ی محصولات احتراق در پکیج بر عهده فن است

نکته: در برخی مواقع روشن نشدن فن، ناشی از خرابی برد است. اما وقتی برد سالم است اما فن کار نمی‌کند، پرشر سوییچ هوا خراب شده است. بی اهمیتی به رفع و رجوع همین ایرادات به نظر ساده، در نهایت منجر به تعمیر پکیج می‌شود و شما ناچارید هزینه‌های زیادی بابت سرویس کامل پکیج بپردازید.

محل قرارگیری پرشر سوئیچ هوا در پکیج

محل نصب پرشر سوئیچ هوا در نزدیکی فن است. به همین خاطر تولیدکنندگان این قطعه را در بالای محفظه‎ی احتراق پکیج دیواری تعبیه می‌کنند.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت تعمیر پکیج در آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، سرویس، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج
1.3/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشی پکیج من فقط در حالت زمستانه شعله پی در پی روشن و خاموش میشه درجه پکیج رو بالاتر میبرم بار اول خوب میشه با یک بار اتومات همون میشه .نکته در مصرفی مشکل نداره فشار آب هم خوبه ممنون

  2. دوساله پکیج بوتان خریدم. خونه ام 70 متره و دوتا اتاق خواب داره و کل خونه چهارتا رادیاتور داره تا الان مشکلی نداشتیم و خونه کاملا گرم می شود ولی الان دو تا رادیاتورای اتاق خواب گرم گرمه ولی دو تا رادیاتورای اتاق پذیرایی نصفشون گرمه

    1. باسلام
      آقا/خانم کشاورز عزیز برای بررسی مشکل اقدامات زیر را انجام دهید:
      ۱- از باز بودن شیربرگشت مطمئن شوید.
      ۲- پکیج را خاموش کنید.
      ۳- رادیاتورها را هواگیری کنید.
      ۴- فشار پکیج را روی یک و نیم تنظیم کنید.
      ۵- پکیج را روشن کنید.
      اگر مشکل رفع نشد، شما می‌توانید برای تعمیر پکیج درخواست خود را از طریق سایت آچارباز یا تماس با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا