نظافت منزل و ساختمان

هر آنچیزی که باید درباره توالت فرنگی وال هنگ بدانید

توالت فرنگی وال هنگ

توالت فرنگی وال هنگ یکی از انواع توالت فرنگی است. این توالت فرنگی به دلیل ابعاد مناسبی که دارد می‌تواند فضای سرویس بهداشتی شما را به بهترین شکل مدیریت کند و برای سرویس‌های کوچک بسیار مناسب است. در ادامه این مقاله آچارباز با ما همراه باشید تا با توالت فرنگی وال هنگ و ویژگی‌ها و مزایا و معایب آن بیشتر آشنا شوید.

توالت فرنگی وال هنگ چیست؟

توالت فرنگی وال هنگ یا توکار، یکی از انواع توالت فرنگی است که روی دیوار نصب می‌شود. این مدل توالت فرنگی علاوه بر ظاهر زیبا، فضای کمی اشغال می‌کند. در ساخت توالت فرنگی وال هنگ از نوعی پروفیل فلزی استفاده می‌شود که بتواند حداکثر تا وزن 200 کیلوگرم را تحمل کند.

توالت فرنگی وال هنگ به شکل کاملا استاندارد تولید می‌شود به همین دلیل شما با هر سن و سالی می‌توانید از آن استفاده کنید.

توالت فرنگی وال هنگ مشکی
توالت فرنگی های وال هنگ در رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند که بسته به دکوراسیون سرویس بهداشتی می‌توانید بهترین رنگ را انتخاب کنید.

مزایای استفاده از توالت فرنگی وال هنگ

در ادامه برخی از مهم‌ترین مزایای توالت فرنگی وال هنگ را بیان می‌کنیم:

1.      صرفه‌جویی در هزینه ها

طراحی مخزن آب توالت فرنگی وان هنگ به گونه‌ای است که در آن آبی کمی ذخیره می‌شود. استفاده نکردن از مخزن بزرگ علاوه بر حفظ ظاهر زیبا توالت فرنگی، از مصرف بیش از اندازه آب نیز جلوگیری می‌کند. پس می‌تواند هزینه آب بها شما را کاهش دهد.

2.      استفاده بهینه از فضا

در توالت فرنگی وال هنگ فلش تانک، تجهیزات و لوله‌کشی‌ها داخل دیوار و در قسمت پشتی آن  قرار دارد، بنابراین در سرویس بهداشتی و حمام، فضای کمتری نسبت به سایر توالت‌های فرنگی اشغال می‌کند. همچنین بدلیل خلوتی، زیبایی سرویس بهداشتی شما را چندبرابر می‌کند.

3.      طول عمر و استقامت بالاتر

به دلیل استفاده از پروفیل باکیفیت در ساخت ، توالت فرنگی وال هنگ مقاومت بالایی دارد. توالت فرنگی وال هنگ به طور معمول قابلیت تحمل وزن تا 200 کیلوگرم را دارد. اما توصیه نمی‌شود با اعمال فشاری غیرطبیعی مقاومت این توالت فرنگی را بسنجید.

4.      کم شدن صدا

هنگام استفاده از فلش تانک، تولید سروصدا به‌خصوص زمانی که مهمان دارید، خوشایند نیست. وال هنگ‌ها به‌دلیل اینکه فلاش تانک توکار دارند، سروصدا زیادی تولید نمی‌کنند. تجهیزات و لوله‌های آب این وسیله توکار هستند و به همین دلیل، تولید صدا به حداقل می‌رسد.

5.      امکان شستشوی راحت تر

شستشوی توالت فرنگی معمولی به‌دلیل پایه‌ای که دارد، دشوار است و برخی از قسمت‌ها ممکن است بخوبی تمیز نشوند؛ اما در توالت فرنگی وال هنگ به دلیل نداشتن تجهیزات روی زمین تمیز کردن بدنه و سرامیک زمین بسیار ساده‌تر می‌شود.

6.      ارتفاع قابل تنظیم

ارتفاع توالت‌های فرنگی معمولی ثابت هستند، اما وال هنگ‌ها به دلیل نصب روی دیوار ارتفاع قابل تنظیمی دارند. پس باتوجه به قد افرادی که قرار است از این وسیله استفاده کنند، می‌توانید ارتفاع آن را تغییر دهید. 

7.      سیستم تخلیه پرقدرت

توالت فرنگی وال هنگ سیستم تخلیه واش دان دارد. در سیستم تخلیه واش دان عمل شستشو از بالای توالت فرنگی به پایین به صورت آبشاری انجام می‌شود. به همین دلیل بدون مصرف بیش از اندازه آب و در کمترین زمان تخلیه به اتمام می‌رسد. از طرفی این سیستم در مقایسه با سیستم سیفونی، کاربردی‌تر است و مانع گرفتگی در توالت فرنگی می‌شود.

پیشنهاد مطالعه

معایب استفاده از توالت فرنگی وال هنگ

در ادامه برخی از مهم‌ترین معایب توالت فرنگی‌های وال هنگ را بیان می‌کنیم:

1-     تعمیرات سخت‌تر

مشکلات تجهیزات وال هنگ، به ویژه زمانی که به قسمت‌های داخلی دیوار مربوط می‌شود، می‌تواند بسیار دردسرآفرین باشد. تعمیر تجهیزات داخلی اغلب به تخریب قسمتی از دیوار و سپس بازسازی آن نیاز دارد. این فرآیند نه تنها هزینه‌بر است، بلکه زمان زیادی را نیز از شما گرفته و کار هر تعمیرکاری نیست.

تعمیرات داخلی توالت فرنگی
برخی از مشکلات رایج توالت فرنگی و تجهیزات وال هنگ، مانند گرفتگی لوله‌ها، را می‌توان با روش‌های معمول و بدون نیاز به تخریب دیوار برطرف کنید.

2-      نیاز به دیوار خالی دارد

یکی از مزایای استفاده از توالت دیواری وال هنگ یا توکار، صرفه‌جویی در فضا است. اما برای نصب این تجهیزات، به فضای کافی درون دیوار نیز نیاز دارید. برخی از اجزای این سیستم‌ها، مثل سیفون، ابعاد نسبتا بزرگی دارند و به فضای بیشتری در دیوار نیازمند دارند. بنابراین اگر دیوارهای سرویس بهداشتی شما نازک و کم‌ضخامت است، ممکن است نصب تجهیزات دیواری گزینه مناسبی برای شما نباشد.

3-      نصب سخت تر توالت فرنگی

نصب و تعمیر تجهیزات سرویس بهداشتی دیواری به دلیل قرارگیری لوله‌ها و اتصالات در داخل دیوار، نیازمند تخصص و مهارت خاصی است. پس نصب توالت فرنگی وال هنگ سخت‌تر از توالت فرنگی‌های معمولی است و اگر توالت فرنگی با دقت نصب نشود، شکستگی یا عملکرد نادرست آن را در پی خواهد داشت.

تعمیر توالت فرنگی وال هنگ توسط تعمیرکار
بر خلاف توالت فرنگی معمولی که امکان تعمیر برخی شیرآلات به صورت شخصی وجود دارد، برای تعمیرات داخل توالت وال هنگ ابزار مخصوص نیاز است.

4-      قیمت بالا

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خریداران هنگام انتخاب توالت فرنگی، قیمت تمام‌شده است. توالت فرنگی وال هنگ و تجهیزات آن به طور معمول نسبت به مدل‌های سنتی قیمت بالاتری دارند. این تفاوت قیمت تنها به هنگام خرید تجهیزات محدود نمی‌شود؛ بلکه هزینه‌های تعمیر و نگهداری این سیستم‌ها نیز به دلیل نیاز به تخصص و تعویض قطعات خاص، به مراتب بیشتر است. به عبارت دیگر، هزینه‌های بلندمدت استفاده از تجهیزات وال هنگ، نسبت به مدل‌های معمولی بیشتر است.

پیشنهاد مطالعه

بهترین برند توالت فرنگی وال هنگ چیست؟

تا اینجا با همه ویژگی‌ها و مزایا و معایب توالت فرنگی‌های وال هنگ آشنا شدیم. در صورتیکه قصد خرید این توالت‌ها را دارید بهتر است سراغ بهترین برندهای بازار بروید تا بتوانید برای مدت طولانی‌تر از آنها استفاده کنید. در ادامه برخی از معروف‌ترین برندهای توالت فرنگی وال هنگ ایرانی و خارجی را بیان می‌کنیم.

بهترین برندهای وال هنگ ایرانی شامل چینی کرد، گلسار و مروارید می‌شوند. محصولات این برندها با کیفیت بالا، طراحی متنوع، و قیمت‌های مناسب در بازار موجود هستند. هر یک از این برندها مدل‌های مختلفی با ویژگی‌های خاص خود را ارائه می‌دهند. علاوه بر این، برندهای خارجی مانند Kohler، American Standard و Swiss Madison نیز در بازار جهانی محبوبیت زیادی دارند.

خریدن توالت فرنگی وال هنگ از بهترین برندها
ویژگی‌های مشترک این برندها شامل استفاده از متریال بهداشتی، سیستم تخلیه ریزشی یا واش دان، درب‌های آرام‌بند و طراحی مدرن است.

آنچه درباره توالت فرنگی وال هنگ آموختیم

در این مطلب هرآنچیزی که باید درباره توالت فرنگی وال هنگ بدانید تا بادید باز آن را انتخاب کنید را بیان کردیم. همچنین بهترین برندهای تولیدکننده توالت فرنگی وال هنگ ایرانی و خارجی را شناختیم.

شما از خرید یا استفاده توالت فرنگی وال هنگ چه تجربه‌ای دارید؟ می‌توانید نظرات خودتان را با ما در قسمت دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.  

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا