×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

نظافت منزل و ساختمان

آشنایی با انواع توالت فرنگی موجود در بازار

انواع توالت فرنگی

توالت فرنگی به عنوان یکی از بخش‌های ضروری هر خانه اروپایی به حساب می‌آید که در سال‌های اخیر در کشورهایی نظیر ایران نیز استفاده از آن بسیار رایج شده‌است. باتوجه به قابلیت‌ها و ویژگی‌های مختلفی توالت فرنگی‌، انواع مختلف آن در بازار موجود است که به عنوان نمونه می‌توان به انواع توالت فرنگی دیواری، زمینی، مدرن و پیشرفته و… اشاره کرد. هر یک از این انواع توالت فرنگی دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فردی هستند که به مصرف کننده اجازه می‌دهد براساس نیازهای شخصی خود بتواند بهترین گزینه را انتخاب کند. ما در این مقاله آچارباز قصد داریم شما را با انواع توالت فرنگی آشنا کنیم تا هنگام خرید دچار سردرگمی نشوید. اگر برای نصب یا تعمیر توالت فرنگی نیاز به کارشناسان باتجربه دارید، کافی با شماره 02154591616 تماس بگیرید یا درخواست خود را در سایت و اپلیکیشن آچارباز ثبت کنید.

با انواع توالت فرنگی آشنا شوید

در بازار انواع مختلف توالت فرنگی وجود دارد که براساس ظاهر، نوع نشیمن، دکمه فلاش، دوام و … می‌توان آنها را دسته بندی کرد. انتخاب توالت فرنگی بین تنوع گسترده موجود در بازار اگر شناخت کافی از مدل‌ها و کاربردشان نداشته باشید، ممکن است کمی سخت به‌نظر برسد. به همین دلیل در ادامه این مقاله انواع توالت فرنگی دیواری، انواع توالت فرنگی سیار و …  را معرفی می‎کنیم تا بتوانید از بین گزینه‌های موجود بهترین نوع توالت فرنگی را متناسب با سلیقه و بودجه خود انتخاب کنید. 

انواع توالت فرنگی  در بازار
شما می‌توانید باتوجه به معیارها و ملاک‌های موجود هر نوع توالت فرنگی را انتخاب کنید.
پیشنهاد مطالعه

انواع توالت فرنگی از نظر ظاهر

برای تولید توالت فرنگی از سرامیک با لعاب سفید استفاده می‌شود؛ بنابراین توالت فرنگی‌ها با تنوع رنگی کمی تولید می‌شوند و اغلب سفید یا صدفی هستند. از آن‌جایی‌که افراد دوست دارند، محیط سرویس بهداشتی خانه‌هایشان همیشه تمیز به نظر برسد. به همین دلیل ترجیح می‌دهند توالت فرنگی انتخاب کنند که کاملاً سفید باشد. توالت‎ فرنگی از آکس کوتاه تا آکس بلند تولید می‌شود. شما با توجه به محل مورد نظرتان باید ابعاد توالت فرنگی را انتخاب کنید. به عنوان مثال افرادی که وزن زیادی دارند، بهتر است توالت فرنگی‌های بزرگتری انتخاب کنند.

از  نظر نحوه نصب

توالت‌های فرنگی از نظر نحوه نصب به سه دسته تقسیم می‌شوند که در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد:

توالت فرنگی دیواری: توالت فرنگی دیواری با توجه به نامی که دارد، به دیوار متصل می‌شود و هیچگونه تماسی با سطح زمین ندارد. به این نوع توالت فرنگی، وال هنگ نیز گفته می‌شود.

توالت فرنگی دو تکه: به توالت فرنگی‌هایی اشاره دارد که مخزن آب و سنگ فرنگی به صورت جداگانه قرار دارند و به هم پیچ می‌شوند.

توالت فرنگی یک تکه: این نوع توالت فرنگی به صورت یک تکه است و سنگ و مخزن به یکدیگر متصل هستند.

انواع توالت فرنگی از نظر نشیمن

توالت‌های فرنگی با توجه به شکل نشیمن، به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  • توالت فرنگی با نشیمن بیضی: این نوع توالت‌ها دارای نشیمنی هستند که شکل آن به صورت بیضی است. این شکل نشیمن، برای افرادی که قد بلندی دارند یا ترجیح می‌دهند پای خود را موقع استفاده به طور وسیع روی سطح بگذارند، مناسب هستند.
  • توالت فرنگی با نشیمن نیمه بیضی: این نوع توالت‌ها دارای نشیمن نیمه بیضی هستند. طراحی این توالت فرنگی کوچکتر از مدل تمام بیضی است و برای نصب در محیط‌های مناسب است که فضای کمتری وجود دارد.
  • توالت فرنگی با نشیمن دایره‌ای: نشیمن این نوع توالت فرنگی کاملاً به شکل دایره است و برای افرادی که محدودیت حرکتی دارند یا به ‌دنبال راحتی و استراحت بیشتر هنگام استفاده از توالت هستند، کاربرد دارد.
انواع توالت فرنگی دیواری
برای انتخاب نشیمن توالت فرنگی باید به ابعاد و محیطی که قرار است توالت فرنگی در آنجا قرار بگیرد، دقت کنید، توالت فرنگی‌های دیواری برای فضاهای کوچک کاربرد بیشتری دارند.
پیشنهاد مطالعه

انواع توالت فرنگی از نظر ابعاد

توالت‌های فرنگی با توجه به ابعاد خود، به دو دسته قابل تقسیم هستند. لازم به ذکر است که ابعاد دقیق هر نوع توالت فرنگی ممکن است با توجه به سازنده و مدل آن متفاوت باشد. اما به طورکلی بدین صورت هستند:

  • توالت فرنگی استاندارد: این نوع توالت‌ها دارای ابعاد استاندارد بوده و بیشتر برای توالت‌های عمومی، اتاق‌های خصوصی و حمام‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • توالت فرنگی کم‌ارتفاع: این نوع توالت‌ها دارای ارتفاع کم‌تر از استاندارد هستند و برای افرادی که قد کوتاهی دارند یا محدودیت حرکتی دارند، مناسب هستند.

توالت فرنگی از نظر دوام

دوام توالت فرنگی به عوامل مختلفی مانند کیفیت ساخت، مواد استفاده شده در ساخت، شرایط نگهداری و استفاده، قابلیت تعمیر و نگهداری و … بستگی دارد. با این حال، برخی از مدل‌های توالت فرنگی، به دلیل کیفیت پایین ساخت، برای مدت کوتاهی قابل استفاده هستند و ممکن است به تعمیرات و تعویض قطعات نیاز داشته باشند. درصورت خریدن توالت فرنگی باید به این نکته توجه کنید که کیفیت ساخت و مواد استفاده شده در ساخت آن بالا باشد و توانایی تحمل وزن سنگین را داشته باشد.

برای حفظ دوام توالت فرنگی، نحوه استفاده، نگهداری و تعمیرات مناسب نیز بسیار اهمیت دارد. به عنوان مثال، استفاده از مواد شوینده قوی یا ترکیدن قطعات داخلی توالت می‌تواند باعث کاهش دوام آن شود. همچنین، تعویض قطعات شکسته و تعمیرات به موقع می‌تواند در افزایش دوام توالت فرنگی موثر باشد.

توالت فرنگی از نظر دکمه فلاش

یکی دیگر از ملاک‌های دسته بندی انواع توالت فرنگی دکمه فلاش است. توالت‌های فرنگی از نظر دکمه فلاش به دو نوع تک زمانه و دو زمانه دسته بندی می‌شوند:

تک زمانه: دکمه فلاش تخلیه توالت فرنگی تک زمانه، یک دکمه است که روی توالت فرنگی نصب شده و با فشرده شدن، آب را تخلیه می‌شود.

دو زمانه: دکمه فلاش دو زمانه، دو دکمه دارد که یکی حجم زیادی آب وارد توالت فرنگی می‌کند و دیگری حجم کمتری را انتقال می‌دهد.

دکمه فلاش توالت فرنگی
دکمه فلاش یکی از قسمت‌های مهم توالت فرنگی است و برای بدون عیب و نقص بودن عملکرد تولید فرنگی باید به‌درستی کار کند.
پیشنهاد مطالعه

انواع توالت فرنگی از نظر مدل

توالت فرنگی در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی تولید شده‌اند. براساس سلیقه و نیاز خود می‌توانید یکی از انواع توالت فرنگی را انتخاب کنید. برخی از انواع معروف توالت فرنگی عبارتند از:

دیواری: این نوع توالت‌ها به دیوار نصب می‌شوند و فضای کمی را به خود اختصاص می‌دهند. این توالت‌ها در طرح‌ها و اندازه‌های مختلفی قابل تهیه هستند.

توالت‌های نصب شده روی زمین: این نوع توالت‌ها، روی زمین قرار می‌گیرند و به صورت جداگانه با شیرآلات و کانکشن‌های لازم به آب و فاضلاب مجهز می‌شوند.

پیشرفته: این نوع توالت‌ها با استفاده از فناوری‌های نوینی مانند سیستم خشک کن، تمیز کننده خودکار و سیستم دفع بو، به شیوه‌های مدرن‌تری عمل می‌کنند.

هوشمند: این نوع توالت‌های فرنگی دارای قابلیت‌هایی مانند سیستم گرمایش صندلی، کنترل دمای آب، نورپردازی و صدای آرامش بخش هستند.

توالت فرنگی نوعی توالت است که در آن صندلی توالت با یک سیستم الکترونیکی و یا مکانیکی برای شستشو هماهنگ شده‌است. توالت فرنگی فرایند شستشو را به‌صورت خودکار انجام می‌دهد. در این مقاله انواع توالت فرنگی را مورد بررسی قرار دادیم و تا بتوانید بهترین گزینه موجود را انتخاب کنید. درصورتی‌که برای تعمیر توالت فرنگی به‌دنبال تعمیرکار حرفه‌ای و متخصص هستید، می‌توانید از طریق روش‌های ارتباطی سایت، اپلیکیشن و شماره تماس 02154591616 با کارشناسان آچارباز تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا