×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین لباسشویی

بلبرینگ ماشین لباسشویی چیست و چه کاربردی دارد؟

 آشنایی با بلبرینگ لباسشویی

به احتمال قوی برای شما هم این مشکل پیش آمده که ماشین لباسشویی منزلتان در حین کار، سر و صدای بسیار زیادی تولید کند. در اینصورت اولین سوالی که ذهن را درگیر می‌کند این است که علت این مشکل چیست؟  

باید بگوییم این سر و صدا به احتمال خیلی زیاد، ناشی از خرابی قطعه‌ای به نام بلبرینگ ماشین لباسشویی یا یاتاقان است. در اینصورت برای رفع مشکل و تعمیر ماشین لباسشویی از یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید.

در ادامه این مقاله از آچارباز قصد داریم مطالبی جهت آشنایی با بلرینگ لباسشویی یا همان یاتاقان لباسشویی بیان کنیم پس با ما همراه باشید.

بلبرینگ لباسشویی

بلبرینگ لباسشویی یک قطعه در ماشین لباسشویی است که وظیفه آن کمک به چرخش بهتر دیگ است. به بلبرینگ در زبان فارسی یاتاقان نیز گفته می‌شود. در واقع یاتاقان یا بلبرینگ در شفت داخلی و بیرونی ماشین لباسشویی تناسب ایجاد می کند و باعث چرخش درست دیگ یا وان لباسشویی می‌شود.

تعمیر ماشین لباسشویی در محل با آچارباز
آچارباز با راه‌اندازی سامانه آنلاین اعزام تعمیرکار به محل، مشکلات شما را حل خواهند کرد. ماشین لباسشویی شما از هر نوعی و با هر برندی که باشد، متخصصان آچارباز قادر به تعمیر آن هستند. شما می‌توانید از هم اکنون درخواست خود را در اپلیکیشن یا سایت ثبت کنید:
تعمیر ماشین لباسشویی

در صورت هرگونه اشکال درغلتک‌های بلبرینگ لباسشویی مانند؛ ساییدگی، شکستگی، خورد شدن و… تناسب ایجاد شده از بین می‌رود. نتیجه آسیب دیدگی بلبرینگ لباسشویی حرکت بد دیگ و ایجاد سر و صدای زیاد در زمان کار ماشین لباسشویی خواهد بود.

بلبرینگ ماشین لباسشویی

بلبرینگ ماشین لباسشویی در چرخش صحیح درام یا دیگ ماشین لباسشویی نقش اساسی دارد. هر سر و صدای اضافی ماشین لباسشویی، علی الخصوص سروصدای زیاد درحالت خشک کن لباسشویی، مربوط به اشکال و خرابی در بلبرینگ ماشین لباسشویی است.

دیگ لباسشویی به شکل سه نظام از بلبرینگ رد شده است. در واقع محور چرخشی وان یا دیگ شستشو از درون بلبرینگ ساچمه‌ای شکل رد می‌شود. این عمل و استفاده از بلبرینگ، موجب چرخش راحت‌تر دیگ لباسشویی می‌شود؛ اما در صورت اشکال در آن، باعث عدم چرخش درست دیگ شستشو و به وجود آمدن مشکلات دیگر خواهد شد.

آسیب دیدن بلبرینگ لباسشویی
یکی از دلایل صدای زیاد لباسشویی در حین کار، خراب شدن بلبرینگ لباسشویی است.

بلبرینگ لباسشویی چیست؟

در کل بلبرینگ لباسشویی قطعه‌ایست که برای حرکت بهتر و روان‌‌تر انواع محور و قطعات بزرگ و کوچک کاربرد دارد.

حال سوال این است که بلبرینگ لباسشویی چیست؟ در پاسخ باید گفت؛ بلبرینگ لباسشویی یکی از قطعات بسیار مهم  ماشین لباسشویی برای عملکرد بهتر لباسشویی بوده و در صورت آسیب دیدن و خراب شدن آن، لباسشویی به مشکل می‌خورد.

بلبرینگ ماشین لباسشویی یا یاتاقان دارای دو نوع مختلف است که عبارتند‌ از؛

 رولبرینگ

رولبرینگ، نوعی از یاتاقان یا بلبرینگ است که شکل آن به صورت رولي است؛ در واقع عنصر غلتان در رولبرینگ‌ها استوانه‌ای شکل هستند. نیروی وارد شده در رولبرینگ‌ها به صورت محوری بوده و تحمل بار آن‌ها بیشتر از مدل دیگر است. بلبرینگ‌های رولبرینگ قادرهستند بارهایی با وزن‌های زیاد را به راحتی تحمل کنند.

پیشنهاد مطالعه

بلبرینگ

بلبرینگ نوعی از یاتاقان است که شکل آن به صورت ساچمه‌اي است؛ در واقع در بلبرینگ عنصر غلتان آن، ساچمه‌ای شکل است. مقاومت بلبرینگ‌ها در برابر میزان تحمل بار متفاوت است. بار را به صورت شعاعی و محوری تحمل می‌کنند به همین علت در صورت قرارگیری در معرض بارهای سنگین، خورد می‌شوند.

انواع بلبرینگ ماشین لباسشویی
در تصویر بالا انواع بلبرینگ لباسشویی قابل مشاهده است.

دلایل خرابی بلبرینگ لباسشویی

خراب شدن بلبرینگ لباسشویی 4 علت اصلی دارد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده بدون وقفه و پشت سر هم از ماشین لباسشویی
  • ریختن  البسه بیش از حد  ظرفیت مجاز
  • شستن البسه سنگین و بزرگ مانند حوله و پتو
  • خرابی  در کاسه نمد و یا شکستگی شفت
ریختن بیش از حد لباس در لباسشویی
برای جلوگیری از آسیب دیدن یاتاقان لباسشویی باید در هر مرتبه کار با دستگاه به اندازه مجاز داخل آن لباس بریزید.

آیا بلبرینگ ماشین لباسشویی باید تعویض شود؟

هر وسیله‌ و قطعه‌ دارای عمر مفیدی است که با گذشت زمان ممکن است خراب و معیوب شود. بلبرینگ‌های لباسشویی هم از این دسته مستثنی نیستند. ممکن است در اثر نفوذ آب دیگ یا هر علت دیگری، دچار زنگ زدگی و خرابی شوند.چنانچه بلبرینگ لباسشویی زنگ زده باشد، به درستی عمل نکرده و هنگام کار کردن لباسشویی، سر و صدا ایجاد خواهد کرد.

پیشنهاد مطالعه

در صورتی که کیفیت قطعات سازنده ماشین لباسشویی خوب باشد، بلبرینگ‌ها یا یاتاقان‌‌های آن دیرتر نیاز به تعویض پیدا می‌کنند؛ اما اگر کیفیت ساخت قطعات پایین باشد در اثر چند سال نیاز به تعویض پیدا می‌کند.

در صورتی که کیفیت قطعات سازنده ماشین لباسشویی خوب باشد، بلبرینگ‌ها یا یاتاقان‌‌های آن دیرتر نیاز به تعویض پیدا می‌کنند.

تعویض یاتاقان‌ ماشین لباسشویی کاری تخصصی است و باید توسط یک تعمیرکار حرفه‌ای انجام شود تا دستگاه به مشکل نخورد.

آشنایی با بلرینگ ماشین لباسشویی خراب
اگر لباسشویی از قطعات باکیفیت ساخته شده باشد اغلب بعد از 10 سال زمان تعویض آن فرا می‌رسد.

علائم و نشانه‌های خراب شدن بلبرینگ یا یاتاقان لباسشویی

خرابی بلبرینگ‌های ماشین لباسشویی علائم ونشانه‌هایی دارد که شما باید در صورت مشاهده آن‌ها با تعمیرکار ماشین لباسشویی تماس بگیرید. تعدادی از این نشانه‌ها عبارتند‌از؛

  • مشاهده نشتی آب تیره رنگ از ماشین لباسشویی
  • شنیدن سر و صدای اضافی از ماشین لباسشویی
  • مشاهده لکه روغنی روی البسه
  • تغییر اندازه فاصله لبه دیگ و واشر درب
بررسی ایراد بلبرینگ ماشین لباسشویی
در صورت وارد کردن فشار بر لبه بالایی دیگ، اگر فاصله بین لبه دیگ و واشر درب تغییر کند، به احتمال زیاد یاتاقان آسیب‌ دیده است و نیاز به تعویض دارد.

در این مقاله سعی کردیم به سوال بلبرینگ لباسشویی چیست ، علائم خرابی، زمان تعویض و نشانه‌های خراب شدن آن بپردازیم. در صورتی‌که بلبرینگ لباسشویی شما آسیب دیده است برای رفع مشکل می‌توانید روی کلمه تعمیر ماشین لباسشویی در این صفحه یا اپلیکیشن آچارباز کلیک یا با شماره 02154591616 کلیک کنید. کارشناسان ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مشکل دستگاه شما را با قیمت مقرون به صرفه برطرف می‌کنند.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشید
    لباسشویی اسنوا من روی لباس ها لکه روغنی ایجاد میکنه علت چیه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا