Scroll down to see the image become sticky

Some content before the image...

Example Image

Some content after the image...

دوربین مداربسته

دوربین مداربسته لیزری چیست و چه کاربردی دارد؟

دوربین مداربسته لیزری

ثبت تصاویر برای دوربین‌های مداربسته در مکان‌های تاریک، سخت است. خرید دوربین مداربسته لیزری به ثبت فیلم در فضاهایی که نوری وجود ندارد، کمک می‌کند. اگر با تکنولوژی و ویژگی‌های مختلف این دوربین آشنایی ندارید پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به شما بگوییم مداربسته لیزری چیست و چه کاربردی دارد.

دوربین مداربسته لیزری چیست؟

دوربین‌های مداربسته براساس فناوری به کار گرفته شده در آن‌ها و شکل ظاهری که دارند به دسته‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. فناوری‌های به کار رفته در ساخت هر یک از دوربین‌های مداربسته با هم متفاوت است و هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند.  

برای مثال از نظر فناوری، دوربین‌های مداربسته در رسته‌های آنالوگ، تحت شبکه و HD قرار می‌گیرند. از نظر ظاهری هم، برای این دوربین‌ها رسته‌های متفاوتی مانند: بولت، اسپید دام، فیش آی یا چشم ماهی، پین هول یا مینیاتوری، حرارتی و … وجود دارند. اما یکی از پرطرفدارترین‌ها انواع دوربین‌ مداربسته لیزری است. این نام به دلیل لامپ‌های مادون قرمزی که در اطراف دوربین مداربسته لیزری وجود دارد، روی آن گذاشته شده است. البته برخی به دوربین مداربسته لیزری، دوربین هوشمند یا مادون قرمز هم می‌گویند.  

نحوه کار دوربین مداربسته لیزری چگونه است؟

دوربین‌ مداربسته لیزری از طریق نور مادون قرمز و کم کردن فاصله سوژه، تصویر را فیلمبرداری می‌کند. دوربین مدار بسته لیزری بیشتر برای استفاده در شب کاربرد دارد. به کمک این دوربین می‌توانید حتی در طول شب تصاویر واضحی از مکان دلخواه‌تان بگیرید. کم کردن نور در این نوع دوربین‌ها از طریق کم کردن IR یا فیلتر جذب کننده مادون قرمز انجام می‌شود.

نصب دوربین مداربسته لیزری در شرکت‌ها
اگر می‌خواهید در طول شب حتی در مناطق دوربین مداربسته تصاویر را ضبط کند از دوربین مداربسته مادون قرمز استفاده کنید.

ویژگی‌های مختلف دوربین مداربسته لیزری کدام اند؟

در ادامه برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های دوربین های مداربسته لیزری را بیان می‌کنیم:

1- آشکار ساز فوتونی

با وجود این ویژگی اگر سوژه‌ای از نظر دوربین در ارتفاع پایینی باشد، به‌صورت اتوماتیک ال ای دی‌های دوربین مدار بسته مادون قرمز فعال می‌شوند و آشکار ساز فوتونی مکان‌های کم نور را روشن می‌کند.

2- LED داخلی و IR تک فیلتر

LEDها، نور منعکس شده از سوژه را برمی‌گردانند و نور مادون قرمز توسط فیلتر IR جذب می‌شود. با استفاده از این فناوری‌ها اگر نور کافی در محیط باشد، دوربین‌ها می‌توانند فیلم یا عکس رنگی از سوژه‌ها بگیرند؛ حتی اگر نور خوبی در اطراف نباشد، تصاویر را سیاه و سفید اما واضح مشاهده می‌کنید.

این نوع دوربین می‌تواند فاصله با لنز دوربین را کم کرده و تصاویر باکیفتی ثبت کند. کیفیت دوربین مداربسته لیزری قابل تغییر است و می‌توانید به دلخواه آن را تغییر دهید.

نصب دوربین مداربسته لیزری روی دیوار
دوربین مادون قرمز لیزری برای دید در شب مناسب بوده و کیفیت این دوربین قابل تغییر است و می‌توانید به دلخواه آن را تغییر دهید.

نکات مهم برای انتخاب دوربین مداربسته لیزری

تا اینجا با ویژگی‌های مختلف دوربین مداربسته لیزری آشنا شدیم در ادامه با نکات مهم که می‌تواند در انتخاب دوربین به شما کمک کند، آشنا می‌شوید:

  • به سایز لنز دوربین دقت کنید. سایزدوربین، محدوده دید شما را مشخص می‌کند.
  • کیفیت سنسور دوربین را بررسی کنید. دو نوع سنسور CCD و CMOS در دوربین‌های مداربسته وجود دارد که سنسور CCD کیفیت بهتری برای نمایش تصاویر دارد.
  • قدرت نور مادون قرمز را چک کنید این قدرت به میزان حساسیت حسگر و قدرت چراغ‌های ال ای دی بستگی دارد.
  • میزان رزولوشن دوربین را بررسی کنید. این ویژگی روی کیفیت تصاویر دریافتی شما تاثیر زیادی می‌گذارد.
  • تعداد LED ها را بررسی کنید. قدرت این چراغ‌ها کمک می‌کنند تا شما میدان دید بهتری داشته باشید.
پیشنهاد مطالعه

آنچه درباره دوربین مداربسته لیزری آموختیم

در این مقاله با تعریف، کاربرد، ویژگی‌های مختلف، نکات مهم برای خرید دوربین مداربسته لیزری را بیان کردیم. چنانچه به این نکات در زمان خرید دقت نکنید، ممکن است مدل اشتباهی را خریداری کنید که کیفیت و کارایی مدنظر شما را نداشته باشد. در اینصورت ممکن است مجبور شوید برای خرید مجدد دوربین هزینه کنید.

می‌توانید تجربیات و نظرات و سوالات خودتان درباره دوربین مداربسته لیزری را در قسمت دیدگاه‌ها ثبت کنید تا کارشناسان ما به آنها پاسخ دهند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا