×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین لباسشویی

هرآنچه باید درباره شلنگ لباسشویی بدانید

شلنگ لباسشویی چیست

اگر ماشین لباسشویی شما تخلیه آب را تخلیه نمی‌کند یا لباس‌هایتان بعد از شستشو بو می‌گیرند، بهتر است در اولین فرصت شلنگ لباسشویی را بررسی کنید. شلنگ لباسشویی در انواع مدل‌ها با طول مختلف تولید می‌شود، در این مقاله، درباره اینکه شلنگ لباسشویی چیست و همه چیزهایی که باید درباره انواع شلنگ بدانید، صحبت می‌کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

در صورتی‌که نیاز به تعویض شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی می‌توانید با شماره 02154591616 تماس بگیرید یا در قسمت تعمیر ماشین لباسشویی سفارش‌تان را ثبت کنید.

تعمیر لباسشویی در محل با آچارباز
آچارباز با راه‌اندازی سامانه آنلاین اعزام تعمیرکار به محل، مشکلات شما را حل خواهند کرد. ماشین لباسشویی شما از هر نوعی و با هر برندی که باشد، متخصصان آچارباز قادر به تعمیر آن هستند. شما می‌توانید از هم اکنون درخواست خود را در اپلیکیشن یا سایت ثبت کنید:
تعمیر لباسشویی

معرفی انواع شلنگ لباسشویی

در بازار انواع مختلف شلنگ لباسشویی وجود دارد که ویژگی‌های گوناگونی دارند. در این بخش انواع شلنگ لباسشویی را معرفی می‌کنیم.

شلنگ لاستیکی

این شلنگ‌ها از جنس لاستیک تقویت شده هستند. انعطاف‌پذیری و مقرون به‌صرفه بودن این شلنگ‌ها باعث استفاده راحت‌تر و بیشتر از این مدل شلنگ شده است. اما این مدل شلنگ دارای معایبی مانند ساییدگی، پارگی و نشت در طول زمان و … هم هستند.

شلنگ استیل

این شلنگ‌ها طول عمر بیشتری نسبت به شلنگ‌های لاستیکی دارند. لایه خارجی آن‌ها از جنس فولاد ضد زنگ است؛ بنابراین مقاومت بالایی در برابر ترگیدگی دارند. برخی شلنگ‌های استیل دارای هسته داخلی لاستیکی هستند که باعث انعطاف‌پذیری آنها می‌شود.

شلنگ قطع و وصل خودکار

برای دانستن اینکه این نوع شلنگ لباسشویی چیست، بهتر است بدانید که شلنگ‌های قطع و وصل خودکار اغلب دارای مکانیزم انتقال آب سریع هستند که نیاز به پیچاندن یا باز کردن دستی شلنگ را از بین می‌برد. این نوع شلنگ باعث صرفه‌جویی در زمان و جلوگیری از نشتی ناشی از شل‌شدن اتصالات می‌شود.

اگر داخل شلنگ گرفتگی وجود دارد، از پاک‌کننده مخصوص یا مخلوط سرکه و جوش‌شیرین استفاده کنید. یک فنجان سرکه را با 4/1 فنجان جوش‌شیرین مخلوط کنید و داخل شلنگ بریزید.

انواع شلنگ لباسشویی
تعویض انواع شلنگ لباسشویی باید توسط افراد متخصص و حرفه‌ای انجام شود، اگر تخصصی کافی ندارید این مشکل را به افراد متخصص بسپارید.
پیشنهاد مطالعه

نکاتی برای انتخاب انواع شلنگ لباسشویی

حال که می‌دانید شلنگ لباسشویی چیست و با انواع آن آشنا شدید باید با نکاتی که باید در زمان انتخاب انواع شلنگ لباسشویی بدانید آشنا شوید. این موارد عبارتند از:

  • مواد: شلنگی بخرید که از مواد بادوام و باکیفیت مانند لاستیک تقویت‌شده یا استیل ساخته شده است تا مطمئن شوید که می‌تواند فشار آب را تحمل کند و دوام بیشتری داشته باشد.
  • طول: برای تعیین طول مناسب شلنگ، فاصله بین لباسشویی خود و منبع آب را اندازه بگیرید. بهتر است شلنگی کمی بلندتر انتخاب کنید تا انعطاف‌پذیری داشته باشد و از کشش یا فشار غیرضروری جلوگیری کند.
  • اندازه: اندازه اتصالات را در دو انتهای شلنگ بررسی کنید تا از مطابقت اتصالات لباسشویی و منبع آب مطمئن شوید.
  • مقاومت: به دنبال شلنگ‌هایی باشید که برچسب «مقاوم در برابر ترکیدن» یا «ضد ترکیدگی» دارند، تا از ترکیدن یا نشت شلنگ تحت فشار بالای آب جلوگیری  کنید.
  • تقویت: شلنگ‌هایی که لایه اضافی، مانند لایه‌های مشبک دارند را انتخاب کنید، زیرا استحکام و دوام بیشتری دارند.
  • مقاوم در برابر پیچ‌خوردگی: برخی شلنگ‌ها خصوصیت ضد پیچ ​‌خوردگی برای جلوگیری از گره خوردن دارند که می‌تواند عمر شلنگ را طولانی‌تر کند و جریان آب را بهتر انتقال دهد.
  • واشر لاستیکی: بررسی کنید که آیا شلنگ دارای واشر لاستیکی است یا خیر، بررسی این مورد برای جلوگیری از نشتی در اتصالات ضروری است.
  • مطابقت: اطمینان حاصل کنید که شلنگ انتخابی با مدل لباسشویی خاص شما سازگار باشد. راهنمای کاربر را بررسی کنید یا برای بررسی جزئی‌تر با سازنده یا فروشنده تماس بگیرید.
  • گارانتی: شلنگ‌هایی را انتخاب کنید که دارای گارانتی هستند. زیرا گارانتی نشان دهنده اطمینان حاصل‌کردن سازنده از کیفیت محصول است.

تمیز کردن شلنگ لباسشویی

برای تمیز کردن شلنگ لباسشویی می‌توانید از دو روش زیر استفاده کنید:

استفاده از تمیز‌کننده‌های خروجی تخلیه

  • با جدا کردن لباسشویی از منبع برق و قطع جریان آب شروع کنید.
  • شلنگ تخلیه را در پشت دستگاه قرار دهید و آن را از خروجی تخلیه جدا کنید.
  • آب راکد شلنگ را در سطل یا سینک خالی کرده و شلنگ را بشویید تا کامل تمیز شود.
  • اگر داخل شلنگ گرفتگی وجود دارد، از پاک‌کننده مخصوص یا مخلوط سرکه و جوش‌شیرین استفاده کنید. یک فنجان سرکه را با 4/1 فنجان جوش‌شیرین مخلوط کنید و داخل شلنگ بریزید.
  • اجازه دهید تمیزکننده چند دقیقه در شلنگ بماند تا باقی‌مانده آن تجزیه شود.
  • شلنگ را با آب تمیز بشویید.
  • شلنگ را دوباره به خروجی تخلیه وصل کنید و مطمئن شوید که نشتی وجود ندارد.

استفاده از لوله بازکن

  • لباسشویی را خاموش و از برق جدا کنید.
  • شلنگ‌های تامین آب را در پشت دستگاه قرار داده و آن‌ها را از دریچه‌های ورودی آب جدا کنید.
  • شلنگ‌های جدا شده را در سطل یا سینک قرار دهید تا آب باقی‌مانده خارج شود.
  • شلنگ‌ها را بررسی کنید تا رسوبی درونشان وجود نداشته باشد. اگر رسوب همچنان وجود داشت، از لوله بازکن یا مخلوط سرکه و آب برای حل‌کردن آن استفاده کنید.
  • با مخلوط کردن سرکه و آب، محلولی تهیه کنید و در جایی با تهویه مناسب، شلنگ‌ها را در محلول قرار دهید یا محلول را داخل شلنگ‌ها بریزید و مطمئن شوید که رسوبات را می‌پوشاند.
  • اجازه دهید محلول حدود 15 تا 20 دقیقه بماند تا رسوبات تجزیه شود.
  • شلنگ‌ها را با برس یا پارچه نرم  وآب بشویید تا بقایای آن و بوی سرکه از بین برود.
  • دوباره شلنگ‌ها را به دریچه‌های ورودی آب وصل کنید و مطمئن شوید که محکم و بدون نشتی باشند.
پیشنهاد مطالعه
تمیز کردن شلنگ لباسشویی با استفاده از خروجی‌های لوله
تمیز کردن منظم شلنگ‌های لباسشویی به جلوگیری از گرفتگی، حفظ جریان بهینه آب و افزایش عمر لباسشویی کمک می‌کند.

نشانه های خرابی شلنگ لباسشویی

مهم است که نسبت به علائم خرابی شلنگ آگاه باشید تا بتوانید اقدامات لازم را برای جلوگیری از فاجعه احتمالی انجام دهید. در اینجا چند نشانه کلیدی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید:

نشتی

یکی از بارزترین علائم خرابی شلنگ لباسشویی نشت آب است. اگر متوجه هرگونه رطوبت در اطراف لباسشویی شدید، مهم است که منبع نشتی را بررسی کنید. ممکن است شلنگ دچار ترک یا شکاف شده باشد که در این‌صورت بهترین راه تماس با افراد متخصص برای جلوگیری از آسیب بیشتر است.

برآمدگی یا ترک خوردگی

شلنگ‌های لباسشویی را به‌طور مرتب از نظر برآمدگی، ترک خوردگی یا پوسیدگی بررسی کنید. با گذشت زمان، شلنگ‌ها ممکن است خراب شوند. به قسمت نزدیک به انتهای شلنگ‌ها که در آن اتصالات وجود دارد، دقت کنید؛ زیرا این نقاط بسیار آسیب‌پذیر هستند.

ناهماهنگی اتصالات شلنگ و لباسشویی

شلنگ‌های نامناسب می‌توانند به اتصالات فشار وارد کنند. بررسی کنید که شلنگ‌ها بدرستی تراز شده باشند و پیچ‌خورده یا خمیده نباشند. همچنین از محکم بودن اتصالات شلنگ اطمینان حاصل کنید.

زنگ زدگی یا خوردگی

زنگ‌زدگی می‌تواند شلنگ را ضعیف و آن را مستعد خرابی کند. اگر متوجه زنگ‌زدگی یا خوردگی روی اتصالات شلنگ یا خود لباسشویی شدید، باید برای تعویض شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی اقدام کنید.

فرسودگی شلنگ

با گذشت زمان، شلنگ‌ها می‌توانند ترک بخورند، توصیه می‌شود که هر سه تا پنج سال یک‌بار آن را تعویض کنید.

تمیز کردن شلنگ لباسشویی
برای تعمیز کردن شلنگ لباسشویی ابتدا باید آن را جدا کنید و بررسی کنید که قابلیت شستشو دارد یا خیر سپس آن را تمیز کنید.

در این مطلب به سوالات شما پیرامون شلنگ لباسشویی پاسخ دادیم و گفتیم این شلنگ چه وظیفه‌ای را در فرآیند شستشو لباسشویی برعهده دارد. چنانچه نتوانید انواع آنها را شناسایی و مدل مناسب را خریداری کنید یا به موقع برای رسیدگی به آن اقدامات لازم را انجام دهید، شلنگ و سایر قطعات لباسشویی شما به مشکل می‌خورد. در این صورت باید برای تعویض شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی اقدام کنید. در این زمینه می‌توانید با شماره 02154591616 تماس بگیرید یا در قسمت تعمیر ماشین لباسشویی سفارش‌تان را ثبت کنید تا کارشناسان ما اقدامات لازم را برای شما انجام دهند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا