×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین لباسشوییلوازم برقی آشپزخانه

آشنایی با روشهای افزایش ارتفاع و طول شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی

افزایش ارتفاع شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی

آب و مواد شوینده درون ماشین لباسشویی با استفاده از شلنگ، تخلیه می‌شود. این شلنگ‌ها در انواع یک تکه و دو تکه با انواع سایز و ارتفاع تولید می‌شوند؛ اما ارتفاع معمول آنها 60 تا 90 سانتی متر است. با این‌حال، طول شلنگ تخلیه استاندارد ممکن است همیشه و برای هر موقعیتی کافی نباشد.

برای افزایش ارتفاع شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی می‌توانید روش‌های مختلفی را امتحان کنید اما ساده‌ترین روش تعویض شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی است، البته فرایند تعویض باید توسط افراد متخصص انجام شود. به‌همین دلیل اگر تخصص کافی ندارید می‌توانید در قسمت تعمیر ماشین لباسشویی با کارشناسان ما در آچارباز از طریق شماره 02154591616 تماس بگیرید.

آشنایی با روش های افزایش ارتفاع شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی

شلنگ لباسشویی رابط بین دستگاه و فاضلاب است و باید بتواند عمل تخلیه آب را به‌طور کامل انجام دهد؛ به‌همین دلیل باید ارتفاع و اندازه مناسبی داشته باشد. اگر شلنگ در ابعاد مناسب انتخاب نشود و کار به درستی انجام نشود می‌تواند باعث عدم خروج کامل آب یا برگشت آن به داخل دستگاه شود و به دستگاه آسیب برساند. در ادامه روش‌های افزایش ارتفاع شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی به‌منظور بهبود عملکرد تخلیه دستگاه را بررسی می‌کنیم.

تعویض شلنگ تخلیه موجود ماشین لباسشویی

اولین و ساده‌ترین روش این است که شلنگ تخلیه موجود را با شلنگی بلندتر جایگزین کنید. برای شروع، منبع آب دستگاه را خاموش کرده و آن را از برق جدا کنید. شلنگ جدید را پشت دستگاه قرار دهید و آن را از لوله تخلیه جدا کنید و هرگونه گیره و براکتی که شلنگ را در جای خود نگه می‌دارد، بردارید. شلنگ جدید را با اتصال آن به لوله تخلیه و محکم کردن آن با گیره یا براکت نصب کنید. در آخر، منبع آب را روشن کرده و دستگاه را دوباره به برق وصل کنید تا مطمئن شوید که به درستی کار می‌کند.

پیشنهاد مطالعه

استفاده کردن از اکستندر شلنگ ماشین لباسشویی

اگر شلنگ تخلیه موجود در شرایط خوبی باشد و فقط به افزایش طول نیاز داشته باشد، می‌توانید از اکستندر شلنگ استفاده کنید. اکستندرهای شلنگ لوله‌های انعطاف‌پذیری هستند که می‌توانید آنها را به شلنگ موجود متصل کنید. به این ترتیب طول شلنگ تخلیه بیشتر می‌شود. برای این کار کافیست:

  • ابتدا ارتفاع و طول مورد نیاز را مشخص و فاصله لوله تخلیه فعلی ماشین لباسشویی تا محل جدید را اندازه گیری کنید. برای استفاده از اکستندر شلنگ، کافیست شلنگ موجود را هم از ماشین لباسشویی و هم از لوله تخلیه جدا کنید.
  • یک سر اکستندر را به شلنگ موجود و سر دیگر را به نقطه تخلیه مناسب وصل کنید.
  • به یاد داشته باشید که به طور منظم شلنگ تخلیه را برای هرگونه نشتی یا انسداد بررسی و در صورت لزوم آن را تمیز کنید تا روند تخلیه به شکل مناسبی حفظ شود.
افزایش ارتفاع شلنگ تخلیه لباسشویی
برای افزایش ارتفاع شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی می‌توانید از لوله استفاده کنید، بدین منظور لازم است دهانه شلنگ تخلیه وارد لوله اضافه شود.

اضافه کردن اتصال دهنده به شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی

شلنگ تخلیه موجود ممکن است به اندازه کافی بلند نباشد یا نقطه تخلیه مورد نظر در ارتفاع بالاتری باشد. در چنین شرایطی می‌توانید از اتصال‌دهنده یا کانکتور شلنگ، برای افزایش طول شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی استفاده کنید.

اتصالات شلنگ تخلیه لوله‌های پلاستیکی T شکل هستند که به دو شلنگ تخلیه اجازه می‌دهند تا به یکدیگر متصل شوند و به طور موثری طول و ارتفاع شلنگ تخلیه را افزایش دهند.

 برای استفاده از اتصال‌دهنده یا کانکتور شلنگ تخلیه، کافیست:

  • شلنگ موجود را از ماشین لباسشویی جدا کنید.
  • سپس یک سر کانکتور را به ماشین لباسشویی وصل کنید.
  • حالا باید سر دیگر را به شلنگ اضافی مورد نیاز برای رسیدن به نقطه تخلیه مورد نظر وصل کنید.

اگر شلنگ در ابعاد مناسب انتخاب نشود و کار به درستی انجام نشود می‌تواند باعث عدم خروج کامل آب یا برگشت آن به داخل دستگاه شود و به دستگاه آسیب برساند.

نصب استند پایپ برای افزایش ارتفاع شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی

استند پایپ به طول عمودی لوله گفته می‌شود که به لوله تخلیه متصل می‌شود و نقطه تخلیه بالاتری را برای ماشین لباسشویی ایجاد می‌کند. این روش به ویژه زمانی کاربرد دارد که لوله تخلیه موجود پایین‌تر از نقطه تخلیه مورد نظر باشد. برای نصب‌کردن استند لوله باید:

  •  شلنگ و لوله تخلیه موجود را از ماشین لباسشویی جدا کنید.
  •  یک لوله عمودی را با استفاده از کوپلینگ به لوله تخلیه موجود وصل کنید.
  • حالا باید مطمئن شوید که ارتفاع لوله ایستاده بالاتر از نقطه تخلیه مورد نظر باشد.
  • در نهایت، شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی را به لوله ایستاده وصل کنید.

استفاده مشترک از لوله تخلیه زیر سینک ظرفشویی

اگر سینک ظرفشویی در نزدیکی ماشین لباسشویی باشد، می‌توانید از آن به عنوان نقطه تخلیه بالاتر برای ماشین لباسشویی استفاده کنید. این روش شامل اتصال شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی به لوله تخلیه سینک ظرفشویی به جای لوله تخلیه اصلی است.

  • شلنگ تخلیه موجود را از لوله تخلیه اصلی جدا کرده و با استفاده از رابط مناسب به لوله تخلیه سینک ظرفشویی وصل کنید.
  • سپس باید اطمینان حاصل کنید که لوله تخلیه سینک ظرفشویی بالاتر از نقطه تخلیه مورد نظر برای تخلیه مناسب قرار گرفته باشد.
پیشنهاد مطالعه
افزایش طول شیلنگ تخلیه ماشین لباسشویی
با استفاده از رابط می‌توانید لوله تخلیه ماشین لباسشویی را به لوله تخلیه سینک ظرفشویی متصل کنید.

با استفاده از روش‌های مورد بحث در این مقاله، مانند استفاده از اکستندر شلنگ، بالا بردن خروجی تخلیه یا استفاده از لوله پایه، می‌توانید به طور موثر سیستم تخلیه ماشین لباسشویی خود را با نیازهای خاص خود تطبیق دهید. چنانچه خودتان با توجه به راهنمایی‌های انجام شده نمی‌توانید اقدامات لازم برای افزایش ارتفاع شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی را انجام دهید توصیه می‌کنیم در قسمت تعمیر ماشین لباسشویی آچارباز سفارش‌تان را ثبت کنید تا کارشناسان به محل شما اعزام شده و مشکلات آن را برطرف کنند.

تعمیر لباسشویی در محل با آچارباز
آچارباز با راه‌اندازی سامانه آنلاین اعزام تعمیرکار به محل، مشکلات شما را حل خواهند کرد. ماشین لباسشویی شما از هر نوعی و با هر برندی که باشد، متخصصان آچارباز قادر به تعمیر آن هستند. شما می‌توانید از هم اکنون درخواست خود را در اپلیکیشن یا سایت ثبت کنید:
تعمیر لباسشویی

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا