×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

پرینتر

پرینتر لیزری چیست؟

پرینتر لیزری چیست

یادداشت ویراستار: این مطلب در بهمن 99 توسط کارشناسان پرینتر و ماشین‌های اداری فالنیک، بررسی و تایید شده است.

برای مصارف اداری و خانگی خود، به دنبال خریدن پرینتر مناسبی هستید. اما مدل‌های مختلف موجود در بازار شما را گیج کرده و بین انتخاب پرینتر لیزری و جوهری شک دارید و نمی‌دانید که کدامیک متناسب نیاز شما است. در این مقاله قصد داریم بگوئیم، پرینتر لیزری چیست و چه کاربردی دارد. تا شما بتوانید با در نظر گرفتن تمامی این نکات، بهترین انتخاب را داشته باشید. اگر مدل مناسب خود را خریداری نکنید ممکن است دستگاه شما گاه و بیگاه دچار مشکل شده و نیاز به تعمیر پرینتر پیدا کنید.

با کاربرد پرینتر لیزری آشنا شوید

در هنگام خرید پرینتر، فروشنده به شما مدل‌های مختلفی از پرینتر‌های لیزری و جوهری را پیشنهاد خواهد کرد. اگر در زمینه خرید پرینتر تازه کار باشید، اولین سوالی که با شنیدن این حرف به ذهن شما خطور خواهد کرد این است که، پرینتر لیزری بهتر است یا جوهری؟ برای پاسخ به این پرسش، شما باید ابتدا با کاربرد هر یک از این پرینتر‌ها آشنا شوید. در ادامه قصد داریم، شما را با کاربرد پرینتر لیزری آشنا کنیم.

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، در هنگام خرید پرینتر ابتدا باید نیاز‌ها و مصارف خود را در نظر بگیرید. اگر روزانه باید اسناد و جزوات زیادی را کپی بگیرید، بایگانی برای شما اهمیت زیادی دارد و کیفیت متون حرف اول را می‌زند، بهتر است پرینتر لیزری را انتخاب کنید. این مدل، برای شرکت‌هایی که حجم اسناد چاپی آن‌ها بالا است و لزومی نمی‌بینند که از پرینت رنگی استفاده کنند، بهترین انتخاب است. پرینتر‌های لیزری فونت‌های ریز و درشت را، با بهترین کیفیت چاپ می‌کنند.

کاربرد پرینتر لیزری
اگر قصد پرینت سند و جزوات زیادی دارید و سرعت چاپ بالا برای شما اهمیت زیادی دارد پرینتر لیزری را انتخاب کنید
برای تعمیر پرینتر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

تونر پرینترهای لیزری چیست؟

در ادامه قصد داریم به پاسخ پرسش، تونر پرینترهای لیزری چیست بپردازیم. کارتریج، بسته به نوع پرینتری که انتخاب می‌کنید، به دو دسته جوهری و لیزری تقسیم می‌شود.

کارتریج‌ها، منبع تامین رنگ پرینتر بوده و تونر یا جوهر درون این منبع قرار می‌گیرد. کارتریج پرینتر‌های لیزری، از اجزا و بخش‌های مختلفی مانند تونر، چیپست و درام تشکیل شده است. چیپست قطعه‌ای مشترک در کارتریج‌های لیزری و جوهری بوده و عامل ارتباط کارتریج با پرینتر است. این قطعه وظیفه دارد، میزان تونر باقی مانده درون کارتریج را به شما گزارش دهد.

درام، قطعه‌ای مخصوص به کارتریج تونر بوده، که وظیفه انتقال با کیفیت تصاویر روی کاغذ را بر عهده دارد. حالا که شما را با بخش‌های مختلف کارتریج تونر آشنا کردیم، وقت آن رسیده است که درباره تونر به کار رفته درون آن بیشتر بدانید. تونر پرینتر لیزری پودری فشرده بوده و ترکیبات آن شامل پلی استر، اکسید آهن، پودر کربن و … است. البته این ترکیبات، ثابت نبوده و بسته به نوع کارخانه سازنده کارتریج تغییر خواهد کرد. این پودر فشرده، برای ثبات روی کاغذ به گرما و حرارت نیاز دارد. به همین دلیل است که اسناد و متون چاپ شده از پرینتر لیزری، گرم هستند. یکی از نکاتی که باید همواره، در هنگام استفاده از تونر کارتریج بدانید این است که، هرگز نباید آن را در معرض نور و آفتاب قرار دهید.

تونر پرینترهای لیزری چیست
ترکیبات تونر پرینتر لیزری، بسته به کارخانه سازنده آن متفاوت است

پیشنهاد مطالعه

طرز کار پرینترهای لیزری چیست؟

تونر پرینتر لیزری، به دلیل جنس خاصی که دارد بار منفی را به خود جذب و الکتریسیته را درون خود نگه می‌دارد. بعد از مشخص کردن اسناد مورد نظر برای چاپ، سیستم آن را به پرینتر ارسال می‌کند. بعد از این فرایند، کارتریج به سرعت درام را چرخانده آن را تمیز کرده و سپس حرارت مورد نظر برای تثبیت تونر را روی کاغذ فراهم می‌آورد. همزمان با این پروسه، لیزر روی درام تابیده و بخش‌هایی از آن را حاوی بار می‌کند. ذرات تونر نیز که از قبل دارای بار منفی بودند، با چرخیدن درام جذب بخش‌های دارای بار شده و تصاویر و متون را روی کاغذ منتقل می‌کنند.

طرز کار پرینترهای لیزری
درام قطعه‌ای اختصاصی برای کارتریج پرینتر لیزری است

معرفی انواع چاپگرهای لیزری

در ادامه این مقاله قصد داریم، به معرفی انواع چاپگرهای لیزری بپردازیم. به دلیل کارایی و کیفیت بسیار بالای پرینتر لیزری، در چاپ اسناد و متون اغلب افراد تصور می‌کنند که این پرینتر محدود به یک رنگ بوده و قابلیت چندانی ندارد. اما باید بدانید که پرینتر‌های لیزری، براساس قابلیت و کارایی که دارند، در گروه‌ها و دسته‌های مختلفی قرار می‌گیرند. اولین نکته‌ای که باید بدانید، این است که پرینتر‌های لیزری به دو گروه، تک رنگ و رنگی تقسیم می‌شوند. پرینتر‌های لیزری تک رنگ، برای چاپ نیاز به کارتریج مشکی و پرینتر‌های لیزری رنگی علاوه بر کارتریج مشکی از سه رنگ اصلی زرد، آبی و قرمز نیز بهره می‌برند.

اگر به طبقه بندی پرینتر‌ها براساس، قابلیت آن‌ها بپردازیم باید بگوئیم پرینتر‌های لیزری براساس قابلیت به دو دسته تک کاره و چند کاره تقسیم می‌شوند. پرینتر‌های چند کاره علاوه بر پرینت، قابلیت فکس، کپی و یا حتی اسکن را نیز دارند. بنابراین با در نظر گرفتن تمامی این نکات، به انتخاب و خرید پرینتر لیزری بپردازید.

مزایا و معایب پرینتر های لیزری
بسیاری از افراد تصور می‌کنند پرینتر لیزری، محدود به یک رنگ است

مزایا و معایب پرینتر های لیزری چیست؟

در قسمت‌های قبلی مقاله، شما را با پرینتر لیزری و کاربردی که دارد آشنا کرده‌ایم. در ادامه قصد داریم، به مزایا و معایب پرینتر های لیزری بپردازیم.

مزایای پرینتر لیزری

  • کارتریج‌های تونر، به نسبت کارتریج‌های جوهری از ظرفیت و عمر بیشتری برخوردار هستند.
  • قیمت خرید ملزومات و مواد مصرفی پرینتر لیزری، بسیار ارزان‌تر از پرینتر جوهری است.
  • سرعت چاپ پرینتر‌های لیزری بسیار بیشتر از، پرینتر‌های جوهری است.
  • اسناد و متون چاپی در پرینتر‌های لیزری، بسیار با کیفیت‌تر از پرینتر‌های جوهری هستند.
  • تونر‌های پرینتر لیزری، قابلیت شارژ کارتریج دارند.

معایب پرینتر لیزری

  • پرینتر‌های لیزری، قیمت خرید بسیار بالایی دارند.
  • پرینتر‌های لیزری، در چاپ اشکال گرافیکی و عکس‌ها، به کیفیت پرینتر جوهری نمی‌رسند.
  • پرینتر‌های لیزری اغلب بزرگ بوده و به فضای زیادی احتیاج دارند.
انواع چاپگرهای لیزری
قیمت کارتریج‌های تونری پرینتر‌های لیزری، از کارتریج‌های جوهری بسیار کمتر است

تفاوت چاپگرهای لیزری و جوهر افشان در چیست؟

در این بخش از مقاله قصد داریم کوتاه به تفاوت چاپگرهای لیزری و جوهر افشان بپردازیم. زیرا اگر قصد خرید پرینتر را داشته باشید، باید در مورد هر دو اطلاعات لازم را کسب کنید. اولین نکته‌ای که در هنگام خرید پرینتر متوجه ان خواهید شد این است که، پرینتر جوهری قیمت خرید بسیار پایینی دارد. این قیمت خرید پایین، که اغلب برای اکثر افراد بسیار وسوسه کننده است شامل هزینه مواد مصرفی و ملزومات نمی‌شود.

اشاره کردیم که پرینتر‌های جوهری، اشکال و عکس‌های گرافیکی را با کیفیت بسیار بالایی چاپ می‌کنند. آن‌ها برای اینجام این کار، باید کارتریج مشکی را با سه رنگ دیگر ترکیب کنند. این پروسه باعث کاهش سرعت چاپ در پرینتر‌های جوهری می‌شود.

در این مقاله سعی کردیم، تعریفی مشخص درباره پرینتر‌های لیزری ارائه دهیم. اگر قصد خرید پرینتر دارید، باید ابتدا تمامی نکات و دانستنی‌های لازم درباره پرینتر را بدانید و سپس انتخاب کنید. به یاد داشته باشید برای عملکرد بهتر و بیشتر پرینتر لیزری، باید زمانی را برای سرویس و تعمیر پرینتر اختصاص دهید.

تعمیر پرینتر در محل با آچارباز
سرویس و تعمیر پرینتر در محل آچارباز شامل ارائه انواع خدمات تخصصی نصب، سرویس و تعمیر انواع پرینترهای لیزری و جوهری می‌شود. در هر ساعتی از روز که نیاز به تعمیر چاپگرتان دارید، در هر محله از تهران که باشید، می‌توانید با قیمت مناسب، از خدمات آچارباز بهره مند شوید.
تعمیر پرینتر
لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا