×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی آشپزخانه

چرا مخلوط کن حین کار خاموش می‌شود؟ 

چرا مخلوط کن حین کار خاموش می‌شود؟

مخلوط‌کن‌ یکی از دستگاه‌های کابردی در خانه است. شما برای پوره کردن مواد غذایی، درست کردن انواع اسموتی و خرد کردن مواد غذایی می‌توانید از این دستگاه استفاده ‌کنید. اما گاهی به دلیل استفاده نادرست وخرابی برخی از قطعات با خاموش شدن مخلوط کن هنگام کار مواجه می‌شوید.

در اینصورت ممکن است تصور کنید موتور خراب شده یا به طور کامل از کار افتاده است. اما این موضوع همیشه صادق نیست؛ بلکه ممکن است به دلیل استفاده نادرست از دستگاه یا خرابی یک قطعه کوچک این مشکل به وجود آمده باشد.

در ادامه این مطلب آچارباز همراه ما باشید تا شما را با دلایل خاموش شدن مخلوط کن در حین کار آشنا کنیم.  اگر برای حل مشکلات دستگاه خود، به یک تعمیرکار مطمئن و ماهر نیاز دارید، می‌توانید برای تعمیر مخلوط کن در سایت یا اپلیکیشن آچارباز درخواست ثبت کنید.

خاموش شدن مخلوط کن به دلیل استفاده نادرست از دستگاه

اگر مخلوط کن شما در حین کار خاموش شود، ابتدا باید سلامت پریز، سیم برق و دو شاخه‌ی آن را بررسی کنید. اگر مشکل از این بخش‌ها نبود، احتمالا عملکرد حفاظتی دستگاه فعال شده است.

سوئیچ محافظ حرارتی یکی از قطعات مهمی است که خرابی آن می‌تواند باعث ایجاد مشکل در کارکرد دستگاه مخلوط کن شود. این قطعه وظیفه محافظت از موتور و قطعات داخلی را در دماهای بالا برعهده دارد.

بسیاری از دستگاه‌های برقی، عملکردهای محافظتی دارند که در صورت استفاده نادرست فعال می‌شوند و از ادامه کار دستگاه جلوگیری می‌کنند. مخلوط کن‌ها هم این عملکرد محافظتی را دارند. این عملکرد حفاظتی، اغلب در موارد زیر فعال می‌شود:

ریختن مواد غذایی زیاد داخل ظرف مخلوط کن

ریختن مواد غذایی زیاد داخل مخزن مخلوط کن می‌تواند باعث فشار آمدن به موتور و خاموش شدن دستگاه شود. خاموش شدن دستگاه در این شرایط برای جلوگیری از آسیب به تیغه‌ها و موتور اتفاق می‌افتد. برای روشن کردن دوباره دستگاه، ابتدا نیمی از مواد غذایی داخل مخزن را خارج و دوشاخه دستگاه را از برق جدا کنید. چند دقیقه صبر و دوباره به کار خود ادامه دهید.

خاموش شدن خودکار مخلوط کن در زمان استفاده
گاهی پر کردن پارچ مخلوط کن و ایجاد بار اضافی روی موتور، باعث خاموش شدن دستگاه می‌شود.

استفاده از دستگاه برای خرد کردن مواد خیلی سفت

ممکن است علت خاموش شدن مخلوط کن ریختن مواد غذایی خیلی سفت باشد. در این حالت عملکرد حفاظتی برای جلوگیری از آسیب به قطعات فعال می‌شود. در این شرایط برای دوباره کار کردن دستگاه باید:

  • دوشاخه‌ی برق را از پریز بیرون بکشید، سپس دوباره آن را وصل کنید.
  • چنانچه دستگاه دارای دکمه ریست است، به کمک این دکمه دستگاه را به حالت اولیه بازگردانید.

استفاده بیش از حد و فعال شدن ترموستات مخلوط کن

افزایش دمای دستگاه می‌تواند علت دیگری برای خاموش شدن مخلوط کن در حین استفاده باشد. در صورت داغ شدن زیاد مخلوط کن، سوئیچ محافظتی دستگاه در برابر گرمای زیاد (یا همان ترموستات) به صورت خودکار دستگاه را خاموش می‌کند.

تعمیر مخلوط کن در آچارباز
خدمت تعمیر مخلوط کن آچارباز، شامل عیب‌یابی، سرویس و تعمیر مخلوط کن است. برای تعمیر مخلوط کن خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. از طریق کلیک روی دکمه درخواست تعمیر مخلوط کن می‌توانید درخواست تعمیر خود را ثبت کنید. پس از ثبت درخواست، پیک شرکت، مخلوط کن شما را به تعمیرگاه برده و پس از تعمیر به شما باز می‌گرداند..
تعمیر مخلوط کن

در چنین مواردی باید حدود نیم ساعت مخلوط کن را خاموش کنید تا خنک شود؛ سپس دوباره از آن استفاده کنید. به این نکته توجه کنید که وظیفه ترموستات در مخلوط‌کن‌ها خاموش کردن دستگاه، هنگام داغ شدن و گرم شدن زیاد آن است. خراب شدن ترموستات نیز می‌تواند دلیل خاموش شدن مخلوط کن باشد. در این صورت باید این قطعه را تعویض کنید.

انتخاب اشتباه دور موتور برای مخلوط کردن

اغلب مخلوط کن‌ها دارای دور موتورهای مختلفی هستند که هر یک برای خرد کردن و مخلوط کردن مواد غذایی خاصی مناسب هستند. کاربرد هر دور موتور، در دفترچه راهنمای دستگاه نوشته شده است که می‌توانید آن را بخوانید.

اگر داخل دستگاه را با مقدار مناسبی خوراکی پر کرده‌اید که بیش از حد سفت نیست؛ ممکن است علت خاموش شدن مخلوط کن انتخاب دور موتور اشتباه باشد. در نتیجه برای کار کردن دوباره دستگاه می‌توانید آن را ریست کنید.

استفاده درست از مخلوط کن
برای استفاده درست و جلوگیری از خراب شدن مخلوط کن باید برای هر ماده غذایی دور درست موتور را انتخاب کنید.

خرابی قطعات و کار نکردن مخلوط کن

اگر به درستی از دستگاه خود استفاده می‌کنید، دلیل خاموش شدن مخلوط کن ممکن است یک ایراد فنی باشد:

خرابی اورلود برای خاموش شدن ناگهانی مخلوط کن

اورلود یکی از قطعات مهم و اصلی موتور دستگاه به حساب می‌آید که نقش حفاظت الکتریکی دستگاه را بر عهده دارد. این قطعه ممکن است به دلیل بروز یکی از مشکلات زیر با اختلال مواجه شود:

  • اگر به دستگاه اورلود بار اضافی وارد شود، ممکن است دچار خرابی شود.
  • در صورتی که روی قطعه ریزگرد بنشیند، بزودی شاهد خراب شدن آن خواهید بود.
  • خرابی پروانه هم می‌تواند دلیلی بر خرابی اورلود باشد.

با خراب شدن این قطعه ممکن است شاهد خاموشی ناگهانی مخلوط کن باشید. در این صورت باید برای تعمیر مخلوط کن از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

خرابی فن پروانه دلیل خاموش شدن ناگهانی مخلوط کن

اگر  فن پروانه موتور خراب شود، دستگاه مخلوط کن شما بعد از چند دقیقه کار کردن داغ شده و خاموش می‌شود. برای رفع این مشکل باید فن دستگاه را بررسی  و در صورت نیاز آن را تعویض کنید. دلیل دیگری هم که می‌تواند باعث خرابی دستگاه شود، نشستن گرد و غبار روی فن آن است.

پیشنهاد مطالعه

خرابی کلید محافظتی حرارتی مخلوط کن

سوئیچ محافظ حرارتی یکی از قطعات مهمی است که خرابی آن می‌تواند باعث ایجاد مشکل در کارکرد دستگاه مخلوط کن شود. این قطعه وظیفه محافظت از موتور و قطعات داخلی را در دماهای بالا برعهده دارد. ایرادات احتمالی سوئیچ محافظ حرارتی که می‌تواند دلیل از کار افتادن مخلوط کن باشد به شرح زیر است:

  • با افزایش دما، این قطعه به صورت خودکار دستگاه مخلوط‌کن را خاموش می‌کند.
  • خرابی و بروز اختلال در عملکرد خود این قطعه هم می‌تواند علت خاموش شدن ناگهانی مخلوط کن باشد.
  • به همین خاطر در این مواقع، سالم بودن این قطعه را هم باید تست کنید.

خرابی موتور دلیل خاموش شدن ناگهانی مخلوت کن

خرابی موتور، خود می‌تواند یکی از دلایل اصلی خاموش شدن مخلوط کن هنگام کار کردن باشد. استشمام بوی سوختگی از دستگاه یا جرقه زدن موتور هنگام کار دوباره خبر از خرابی موتور می‌دهند. موتور قطعه حساسی است و برای تعمیر آن باید یک فر متخصص دستگاه را بررسی کند.

خرابی موتور مخلوط کن
گاهی علت کار نکردن مخلوط کن خرابی موتور آن است.

راهکارهای افزایش عمر و پیشگیری از خاموش شدن مخلوط کن

شما با رعایت اصول زیر می‌توانید طول عمر دستگاه خود را بیشتر کنید و خرابی‌هایی مانند خاموش شدن مخلوط کن در حین کار جلوگیری کنید:

  • بهتر است که دستگاه برای  مدت طولانی روشن نباشد؛ زیرا باعث آسیب دیدن موتور می‌شود.
  • بدنه اصلی دستگاه نباید خیس شود؛ زیرا موتور درون آن قرار دارد و باعث خرابی آن می‌شود.
  • هیچوقت از مخلوط کن برای تکه‌کردن و خرد کردن موادغذایی سخت مثل یخ استفاده نکنید. چون هم تیغه‌های دستگاه خراب می‌شوند هم به پارچ آن آسیب می‌رسد.
  • پس از توقف کامل موتور، پارچ را از روی دستگاه بردارید.
  • وسایل تیز مانند چاقو را در هنگام روشن بودن داخل دستگاه نبرید.
تعمیر کردن موتور مخلوط کن
برای جلوگیری از خرابی مخلوط کن باید موارد حفاظتی که در دفترچه راهنمای آن وجود دارد را مطالعه کنید.

دستگاه مخلوط کن شما  از هر برندی باشد و هر ایرادی داشته باشد، مهم نیست. مرکز تعمیرات آچارباز با داشتن متخصصان تعمیر مخلوط کن و با به کارگیری ابزار حرفه‌ای‌، ایراد دستگاه شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف می‌کنند. برای ثبت سفارش تعمیر دستگاه خود می‌توانید از سایت یا اپلیکیشن آچارباز استفاده کنید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا