×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم کوچک آشپزخانه

تفاوت غذاساز با مخلوط کن در چیست؟

تفاوت غذاساز و مخلوط کن

با پیشرفت تکنولوژی، وسایل جدیدی به آشپزخانه‌ها راه باز کرده است به نحوی که برای بسیاری از آشپزهای حرفه‌ای یا مبتدی آشپزی بدون آنها امکان پذیر نیست. غذاساز و مخلوط‌کن هم جز این وسایل هستند. زیرا در گذشته برای مخلوط کردن، خورد کردن یا آماده سازی مواد غذایی باید وقت زیادی صرف می‌شد اما با پیدایش این دستگاه‌ها این کار فقط چند دقیقه زمان می‌برد. اما بسیاری از افراد از تفاوت‌های غذاساز و مخلوط‌کن آگاهی ندارند و ممکن است محصولی را خریداری کنند که کارایی مورد نظر آن‌ها را نداشته باشد. در نتیجه از عملکرد محصول خریداری شده رضایت نخواهند داشت. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله آچارباز تفاوت غذاساز و مخلوط کن را بیان کنیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

تفاوت بین مخلوط کن و غذاساز

مخلوط ‌کن‌ها معمولا در دو مدل دستی و رومیزی در بازار موجود هستند. مخلوط کن توانایی مخلوط کردن مایعات و مواد غذایی بسیار ریز را دارد. برای اینکه مخلوط‌ کن عملکرد رضایت بخشی داشته باشد، باید به مواد غذایی مقداری آب یا مایعات اضافه کنید.

چنانچه قصد درست کردن انواع اسموتی، نوشیدنی یا یک معجون را دارید، مخلوط‌ ‌کن بهترین انتخاب است.

یکی از مزیت‌های مخلوط ‌کن رومیزی سرعت زیاد آن است. این مزیت باعث می‌شود که محتویات درون پارچ در مدت زمان بسیار کوتاه با یکدیگر مخلوط شده و یک محلول با بافت یکدست به شما تحویل داده شود. مخلوط کن دستی سرعت کمتری نسبت به نوع رومیزی آن دارد و می‌توان از آن برای مخلوط کردن مواد داخل سوپ استفاده کرد. مخلوط‌‌ کن دستی به دلیل وزن و حجم کم، قابل حمل است.

پیشنهاد مطالعه

غذاساز در دو سایز بزرگ و کوچک در بازار موجود است. غذاساز در دهه 60 میلادی به بازار آمد.غذاسازها به دلیل کارایی بالای خود یکی از وسایل ضروری آشپزخانه هستند. به دلیل اینکه غذاساز قسمت‌ها و کارایی‌های مختلفی دارد می‍توانید با خرید غذاساز فضا و هزینه خود را مدیریت کنید.

به کمک غذاساز می‌توانید مواد غذایی را خرد کنید یا خمیر کیک و شیرینی درست کنید، آبمیوه بگیرید و …

غذاسازهای کوچک اغلب برای خُرد کردن مغز‌ها و حجم کم مواد غذایی مانند سیر و پیاز و استفاده روزانه کاربرد دارند.

تعمیر غذاساز در محل با آچارباز
تعمیر و عیب یابی غذاساز در محل، یکی از خدمات ارائه شده، توسط سامانه اعزام تعمیرکار به محل آچارباز است. کند شدن سرعت چرخش تیغه‌ها، از کار افتادن دکمه‌ها و پاره شدن سیم از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در اپلیکیشن ارائه خدمات آنلاین آچارباز می‌توانید آنها را جهت بررسی و رفع ایراد به تعمیرکار سیار آچارباز بسپارید.
درخواست تعمیر غذاساز
تفاوت غذاساز و مخلوط کن
به دلیل چندکاره بودن غذاساز، قیمت آن نسبت به مخلوط کن بیشتر است.

مخلوط کن بخریم با غذاساز؟

ممکن است با درک تفاوت بین مخلوط‌ کن و غذاساز، این سوال در ذهن شما ایجاد شده باشد، که مخلوط کن بخرم یا غذاساز؟ در جواب باید گفت با توجه به هدفی که دارید مصرف یکی از این دو محصول را انتخاب کنید. برای مثال اگر زیاد آشپزی می‌کنید و یا قصد خرید جهیزیه را دارید می‌توانید غذاساز خریداری کنید. زیرا غذاساز کارایی بیشتری نسبت به مخلوط کن دارد و به شما کمک می‌کند بتوانید غذاهای متنوعی درست کنید.

همچنین غذاساز می‌تواند کاربردی مشابه گوشتکوب برقی، پوره کن و آسیاب برقی داشته باشد؛ بنابراین با خرید یک غذاساز می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید. اما اگر بدنبال وسیله‌ای برای مخلوط کردن مواد غذایی کودک یا میکس سوپ، تهیه معجون، اسموتی وسس است مخلوط کن گزینه بهتری برای شماست.

تعمیر مخلوط کن در آچارباز
خدمت تعمیر مخلوط کن آچارباز، شامل عیب‌یابی، سرویس و تعمیر مخلوط کن است. برای تعمیر مخلوط کن خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. از طریق کلیک روی دکمه درخواست تعمیر مخلوط کن می‌توانید درخواست تعمیر خود را ثبت کنید. پس از ثبت درخواست، پیک شرکت، مخلوط کن شما را به تعمیرگاه برده و پس از تعمیر به شما باز می‌گرداند..
درخواست تعمیر مخلوط کن
فرق غذاساز و مخلوط کن
اکثر غذاسازهای همه کاره دارای مخلوط کن هستند.

غذاسازهای کوچک اغلب برای خُرد کردن مغز‌ها و حجم کم مواد غذایی مانند سیر و پیاز و استفاده روزانه کاربرد دارند.

خرید مخلوط کن به صرفه تر است یا غذاساز

 با توجه به این مسئله که مخلوط ‌کن یک‌کاره است و غذاساز چندکاره، طبیعیست که قیمت غذاساز از مخلوط کن بیشتر باشد. اما ممکن است شما با خرید یک مخلوط‌کن نیاز به خرید وسایل دیگر مانند گوشتکوب برقی، پوره کن و آسیاب برقی و … داشته باشید؛ که در چنین صورتی خرید غذاساز برای شما به صرفه‌تر خواهد بود.

در هنگام خرید وسایل به برند و کشور سازنده دقت داشته باشید. زیرا برای تعمیر غذاساز یا تعمیر مخلوط کن باید قطعات دستگاه در بازار وجود داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه

تفاوت مخلوط کن و غذاساز
در صورتی که دستگاه غذاساز یا مخلوط کن شما در حین کار دچار مشکل شد، می‌توانید برای تعمیر از آچارباز کمک بگیرید.

آیا می‌توان به جای غذاساز از مخلوط کن استفاده کرد؟

شما هرگز نمی‌توانید از مخلوط‌ کن به جای غذا‌ساز استفاده کنید، مگر اینکه مقداری مایعات به مواد مورد نظر اضافه کنید. زیرا مخلوط‌ کن قابلیت خرد کردن مواد جامد را ندارد و چنانچه شما مواد جامد را با آن مخلوط کنید، آسیب می‌بیند.

ممکن است عده‌ای با توجه به چندکاره بودن غذاساز بخواهند از آن به عنوان مخلوط کن استفاده کنند. باید گفت استفاده از غذاساز به جای مخلوط‌کن در مواردی امکان پذیر است، اما باید به این نکته توجه کنید که شما نمی‌توانید با استفاده از غذاساز، انواع نوشیدنی و اسموتی را با همان کیفیت مخلوط کن تهیه کنید.

پیشنهاد مطالعه

تعمیرغذاساز و تعمیر مخلوط کن
بهتر است تعمیر غذاساز و مخلوط کن خود را به یک تعمیرکار ماهر بسپارید.

در این مطلب آچارباز سعی کردیم کلیه نکات را در رابطه با تفاوت غذا ساز و مخلوط‌ کن بیان کنیم. چنانچه با نکات اعلام شده نتوانستید مشکل را برطرف کنید، می‌توانید درخواست خود را در قسمت تعمیر غذاساز یا تعمیر مخلوط‌ کن ثبت کنید و از کارشناسان آچارباز کمک بگیرید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا